[SCH] Hidalgo meets Paul Klee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

[SCH] Hidalgo meets Paul Klee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 20:45

Afbeelding
Ook ik kroop weer achter mijn schilderplekje om me te storten op de challenge van Paardverzameld.

Afbeelding
Wat een toffe referentie foto van Hidalgo door Sanne Wammes fotografie. En een koudbloed! Yay. Maar.. de uitdaging zat hem voor mij in de combi met het werk van Paul Klee. Abstract, blokkerig, krabbellijnen. Gelukkig lag zijn Kleurgebruik me wel wat meer.

Afbeelding
Na wat onderzoek en schetsen kreeg ik meer en meer bewondering voor zijn werk. Vooral de gelaagdheid van vissen en gebouwen waardoor die lijken te bewegen. Strakke vormen maar ook zacht en ‘fluid’. We hadden maar een week de tijd dus ik moest aan de slag ook al wist ik dat ik zijn stijl niet kon evenaren wilde ik het wel proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar eerst schetste ik Hidalgo gewoon zoals ik dat bij elk paard doe. Vormen, lijnen, verhoudingen en natuurlijk stoppen. Veel stippen.

Over naar het echte papier en in de jas van Paul Klee duiken maar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het eindresultaat. Het inkleuren van de blokjes was meditatief maar ook uitdagend om zoveel soorten blauwtinten te maken en te spelen met licht en donker. Heel
Licht op het paard en als een maan om hem heen, de rest donkerder.
En van de vissen is er eentje best goed gelukt, bijna als Klee himself of in elk geval in de buurt van wat ik hoopte. Tot slot moest Hidalgo zelf er ‘slordig in gekrabbeld.. zonder zijn karakter kwijt te raken.

Gelukt?
Ken jij de schilder Paul Klee?
Laatst bijgewerkt door Firelight op 16-09-22 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:57

Wauw dat ziet er heel gaaf uit! Ik ken Paul Klee's werk (moest het even terugzoeken want het is even geleden) en ik denk dat je een mooie combinatie van semi-realistisch en zijn stijl hebt gemaakt. Zoiets zou ik ook van mijn paarden aan de muur willen, echt mooi! <3

miereneter

Berichten: 2558
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Hidalgo meets Paul Klee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:37

Heel tof Signe! En bedankt voor de (hernieuwde) kennismaking met Klee. Ik kende zijn werk van vluchtig langslopen in musea, maar dankzij jouw schilderwerk nu eens beter gaan kijken. Hij heeft echt geweldig werk gemaakt!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38775
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Hidalgo meets Paul Klee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:40

Tjonge wat heb je dit gaaf gedaan zeg! En wat een werk heb je erin zitten en toch iedere keer het herkenbare paard van de foto.

Prachtig! +:)+

Mariett

Berichten: 4432
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [SCH] Hidalgo meets Paul Klee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:11

Ik vind deze echt geweldig! Het contrast tussen paard en achtergrond is echt super tof <3