[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11631
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:35

Leuk San, zijn beetje sprookjesachtige jachtterrein :D

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:09

Ik lees weer mee en probeer ook mee te reageren
Ik geniet sowieso van ieder z'n werk <3

vikawiek

Berichten: 1502
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:26

Wat San zegt, het maakt m nog trotser :j

Gaaf sassycas een animatie! Ik heb het ook een paar keer geprobeerd maar ik wil het gelijk veel te perfectionistisch doen en stop er halverwege uiteindelijk mee omdat het toch te veel is :')

Ik vind je stijl echt gaaf Jeika, je laat het heel effortless lijken, echt tof :D

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 01:30

Afbeelding
Goh wat zijn gezichten toch lastig. :o bij een dier kom je wel weg met hier en daar een lijntje verkeerd. Als je een portretje van een mens echt wil laten lijken kan het kleinste foutje al een raar beeld geven. := ben nog steeds helemaal weg van Punisher, ookal vind ik seizoen 2 tegenvallen. -O-

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:19

Vikawiek, ja het is altijd meer werk dan je denkt zelfs al ben je 100% zeker dat je het goed in hebt geschat :')
Voor nu ben ik nog bezig met een verhaal te bedenken, ik weet wat ik wil vertellen in thema's maar zit vast op het plot. Daarna is het een kwestie van het verhaal en de visuals vast te stellen met voorbeelden en een script zodat ik een subsidie aanvraag kan doen. Krijg ik die niet (wat de grootste kans is natuurlijk) dan stopt het daar _O-
dan moet ik weer iets anders gaan bedenken, en opnieuw en opnieuw tot er een plakt

Echt gaaf hoor Jeika, ik doe het je niet na :D dieren zijn echt een stuk makkelijker
(ik heb dat 2e seizoen zelfs nooit afgekeken lol)

JodieR
Berichten: 2289
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:56

Ik ga kijken of ik jullie ook mee kan volgen, lang nog niet zo goed als de mooie werken die ik hier voorbij zie komen. Ik wil graag beter worden in dieren schilderen met aquarel/ecoline brushpen. Daarnaast hoop ik dat ik veel bloemen mag maken.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:19

Tweede laag op dit schilderij nu de eerste laag olieverf
Afbeelding

Jorex
Je hebt je eigen stijl dat vind ik mooi
Ik zou kijken naarveen iets minder hoekig achterbeen die valt nu in verhouding met de rest erg op.

Jeika
Prachtig hert
Ik hou van dat minimalistisch en het lijn werk in de schaduwen iets wat ik graag zou willen kunnen <3

Je portret ook heel knap

Jis
Wat een verbetering veel meer focus op je onderwerp prachtige kleuren weer <3

JodieR
Ziet er goed uit wat mensachtig op 1 of andere manier ik ga gelijk naar het lion king theater :j

Jis_

Berichten: 11631
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:52

Weet de naam niet van die acteur maar herken hem Jeika, heel mooi!

Had het volgens mij vorig jaar, toen je nog wat minder ver was met dit werk, al gezegd Seven maar gaaf formaat en compositie. Wordt mooi :j
Leuk op te horen Seven, dank je :):)

Ik vind het moeilijker aquarel Jordie, leuk geworden je leeuw. :j Wil je voor een wat losse stijl gaan of heel gedetailleerd, of beide?

Leuk vikawiek! Blij dat ik me er aan gewaard heb om hervatte veranderen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:15

Mooie werken, dames :j.

Ik heb mijn eerste werk van dit jaar bijna af. Dat heet, de schets die eraan vooraf ging is af, en de daadwerkelijke tekening is op de helft :7.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:54

Dank je jis
Ik ben nog niet echt tevreden met de achtergrond naar daar moet ik nog eens voor gaan zitten en bedenken wat ik wil :D

Jis_

Berichten: 11631
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:37

Vind het nu heel erg op water lijken Seven, wel heel mooi maar ik denk ook met een beetje anders de paarden er meer uit kunnen springen :j ben benieuwd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:38

Ik vind de achtergrond juist mooi, blauw en zwart is zo luxe samen.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:30

Ja dat is mijn gevoel nu ook jis bedoeling was een meer lucht idee maar zit nu ook met een water gevoel
Maar weer niet waar ik heen wil kwa achtergrond

Dank je San. Maar mis je niet wat realisme met dese achtergrond of iets van afwisseling wat mooier kan zijn.

Jis_

Berichten: 11631
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:28

Het is zeker luxe, sjiek zo. Nog meer denk ik als je de donkerste kleur verder door trekt naar boven.

Ga je de paarden vervagen naar achtergrond of ga je het daar ook nog invullen met lijf? Bij vervagen vind ik die donker blauwe achtergrond er erg goed bij passen :j

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:35

Ik wil ze vervagen inderdaad ben nu met aan het denken naar de originele achtergrond van de foto groen en geel tinten
Vind hem nu van een afstand te donker de paarden vallen er teveel in weg

Maar eens wat op kliederen en dan kijken :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:56

Seven schreef:
Ja dat is mijn gevoel nu ook jis bedoeling was een meer lucht idee maar zit nu ook met een water gevoel
Maar weer niet waar ik heen wil kwa achtergrond

Dank je San. Maar mis je niet wat realisme met dese achtergrond of iets van afwisseling wat mooier kan zijn.

Nee, ik mis totaal het realisme niet, ik vind zelfs een minder realistische, meer losse achtergrond vaak meer doen voor het realisme van het onderwerp, die er daardoor meer uit kunnen springen.

Je moet natuurlijk wel gewoon doen wat voor jou goed voelt, he.

Jis_

Berichten: 11631
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:10

_San87_ schreef:
Seven schreef:
Ja dat is mijn gevoel nu ook jis bedoeling was een meer lucht idee maar zit nu ook met een water gevoel
Maar weer niet waar ik heen wil kwa achtergrond

Dank je San. Maar mis je niet wat realisme met dese achtergrond of iets van afwisseling wat mooier kan zijn.


Nee, ik mis totaal het realisme niet, ik vind zelfs een minder realistische, meer losse achtergrond vaak meer doen voor het realisme van het onderwerp, die er daardoor meer uit kunnen springen.

Je moet natuurlijk wel gewoon doen wat voor jou goed voelt, he.


Ik mis dat ook niet bij die van Seven, soms is less more maar wat realistische achtergronden betreft ligt het er erg aan hoe je deze uitwerkt ten opzichten van het onderwerp.
Omdat ik meer taferelen maak loopt ik daar nog wel eens tegen aan zoals nu bij mijn Boomklever met drukke achtergrond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:15

Jis_ schreef:
_San87_ schreef:


Nee, ik mis totaal het realisme niet, ik vind zelfs een minder realistische, meer losse achtergrond vaak meer doen voor het realisme van het onderwerp, die er daardoor meer uit kunnen springen.

Je moet natuurlijk wel gewoon doen wat voor jou goed voelt, he.


Ik mis dat ook niet bij die van Seven, soms is less more maar wat realistische achtergronden betreft ligt het er erg aan hoe je deze uitwerkt ten opzichten van het onderwerp.
Omdat ik meer taferelen maak loopt ik daar nog wel eens tegen aan zoals nu bij mijn Boomklever met drukke achtergrond.

Zeker :j. Bij jouw taferelen vind ik een wat meer aanwezige en realistische achtergrond juist wel weer heel mooi, daar zou een losse achtergrond weer niet bij passen. Het ligt imo gewoon aan de opzet/het idee achter een schilderij, die is bij jouw tafereel denk ik anders dan bij Seven haar schilderij. Of bij mijn werken, ik maak nooit achtergronden :)).

Jis_

Berichten: 11631
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:24

En dan komt smaak ook nog eens om de hoek kijken. Als iemand alleen het onderwerk als blikvanger wil hebben, en volgens mij geldt dat voor heel veel mensen, dan komen ze bij jouw mooie werk terecht. :j

Het blijft ook leuk om te experimenteren zoals bij mijn Gaai en Sperwer

Ben benieuwd Seven wat je gaat doen, inderdaad op je gevoel af gaan

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 15:02

Seven, misschien een heel andere hoek en ligt ook aan de smaak van de opdrachtgever natuurlijk, maar ik vind bij zwarte paarden een gouden achtergrond ook altijd erg mooi.

Jis_

Berichten: 11631
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:07

Dat is ook mooi ja, wil dat zelf nog eens doen groot doek met effen gouden achtergrond met 2 Pestvogels heb ik in mijn hoofd. Beetje Oosterse stijl.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:10

Jis_ schreef:
En dan komt smaak ook nog eens om de hoek kijken. Als iemand alleen het onderwerk als blikvanger wil hebben, en volgens mij geldt dat voor heel veel mensen, dan komen ze bij jouw mooie werk terecht. :j

Het blijft ook leuk om te experimenteren zoals bij mijn Gaai en Sperwer

Ben benieuwd Seven wat je gaat doen, inderdaad op je gevoel af gaan

Sowieso, smaak bepaalt alles.

Zwart en goud is ook mooi, die ga ik combineren in het werk waar ik momenteel mee bezig ben.

Afbeelding

Zwart kleurpotlood en aan het eind komt het bladgoud erbij :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:11

Jis_ schreef:
Dat is ook mooi ja, wil dat zelf nog eens doen groot doek met effen gouden achtergrond met 2 Pestvogels heb ik in mijn hoofd. Beetje Oosterse stijl.

Klinkt heel mooi :j. Een van mijn favoriete artiesten gebruikt ook veel goud en heeft ook een heel specifieke stijl: Fefa Koroleva.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:31

Grappig goud heb ik ook aan gedacht maar is toch niet helemaal wat ik wil bij dit portret. Het is geen opdracht maar vrij werk wat in de kantine van een stal komt de hangen moet daarvoor nog wat meer schilderijen maken dus wil ergens ook wat bij elkaar passende werken maken maar ook laten zien wat ik zou kunnen maken. Dat vrije maakt het dus extra lastig :')

Nog niet zoals ik wil maar een start gemaakt aan een andere achtergrond
Afbeelding

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 15:37

Goede keuze Seven! Ben benieuwd naar de verdere uitwerking.
San mooi fijn werkje!