[TEK] Inktober 2021

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:20

Ik loop een dagje achter, maar Raven is dan toch gelukt! Spirit daarentegen… er komt gewoon niks m’n vingers uit. Ben haast geneigd om spirit de hengst te tekenen :')

Maaarrr… Raven!
Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 962
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:09

Eindelijk doet de upload het! Mijn spirit en fan.

Afbeelding


Afbeelding
Bijleespost volgt!

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:21

Hier helaas nog niet
Spiritnen fan heb ik af maar ze blijven blanco in de upload

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:07

Mijn artefact. Een duif uit hout gesneden. Bijleespost volgt morgen.
Afbeelding

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 19:09

Afbeelding
Op hoop van zege :)

Ik ben een paar dagen op citytrip in eigen land dus even geen bijleesposts. :) Zag wel al weer veel moois passeren.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 19:47

Ik was bij nr 5 en 6 even mijn motivatie verloren, dus vandaag was de opdracht: zonder enige verwachtingen krabbelen.

5. Raven:

Afbeelding

6. Spirit:

Afbeelding

7. Fan:
Afbeelding


Ik ben weer enthousiaster :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 20:41

Was vandaag toch nog onverwachts druk. Mijn ‘fan’
Afbeelding

Ik heb, vind ik, een gaaf ide voor ‘roof’ _O-
Kan niet wachten om m te maken! _O-

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:43

Knap gemaakt!

Ik kom er helaas niet aan toe om op iedereen individueel te reageren, maar goed bezig iedereen +:)+

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:48

Ik kon niets leuks verzinnen met deze prompt vandaag. Maar toch wat geprobeerd;

Afbeelding

Reactie rondje vanaf mijn laatste keer( 4 okt 22:13 :') ) ;

Noox; Wat een super gaaf ontwerp met die slangen en mooie bloem!
Kuggur; Heel mooi ontzettend correcte knoop, met wat voor materiaal werk jij?
Sassycas; zo'n gave "tekening" telt nooit als valsspelen hoor :D Heel mooi met dat vuur erachter!
Molfre; Fijn he als je iets hebt dat het plaatsen dan eindelijk lukt. Fijne kleuren. En al helemaal bij je raaf. Word zo'n vogel een stuk vrolijker van.
Indi_vito; jammer als iets niet lukt in je eigen ogen, maar ik vind een aantal dingen wel heel fijn gelukt, zoals het oog, het kleurgebruik en de veren op het hoofd en bij de borst.
Seven; heel mooi ontwerp! Lijkt met raven wel snel wat luguber als ze "waken" over een ander dier imo. Oh even alles opnieuw gedaan. Heel mooi zo bij elkaar! Wat is het formaat?
0091; haha toch nog gelukt met je banaan en raven. Heel creatief en super goed uitgepakt!
Warboel; beetje creapy maar ook heel mooi!
Ayesha; Mooie raven! Prachtig oog en de moeilijke houding heel mooi uitgewerkt. Hoe groot zijn jou werken? De feniks is ook echt mooi, twijfel jij nooit om toch 1 kleur in je werken te doen? Lijkt mij echt heel gaaf bij jou werken. Je fan is echt heel mooi gedetailleerd uitgewerkt!
Marley93; vind de rechter raven echt heel mooi uitgewerkt en mooie kleuren! En je spirit echt gaaf met veel details! Je duif zie ik zo in het echt op een paal gescalpeerd
Jokari; wat een leuke tekening die tot veel verbeelding spreekt. Ik denk wat gaat die raaf doen met dat arme katje. Maar ik vertrouw raven nooit zo :+ . Je kat heeft echt een hele leuke uitdruking bij spirit, heel passend vastgelegd. En jij kreeg de bloemetjes op de fan er wel fijn in verwerkt, ik heb het niet aangedurfd.
Horsiegek; In 20 minuten heel mooi en gedetailleerd opgezet!
BarbaraW; Wat een werk zo'n papier zwart maken en dan het echte stukje wit houden. gaat zo snel ook mis, goed gedaan! Je raven echt heel leuk idee met de dubbele raven betekenis! Je fan betekenissen ook echt uitgebreid. En je spirit heel schattig.
FernadoO; Oh lugubere knot, maar ben wel echt fan van jou kleurgebruik! Die achtergrond bij je raven ook heel tof!
_Sanne; mooi gedaan zo even snel. Daar is de challenge ook voor!
Biscuitje; ook even snel bijgewerkt. Vind jou spirit het mooiste.
Schemerdier; zie weer zo'n lugubere met raven wel heel mooi uitgewerkt! Knap hoe correct je de verhoudingen weet vast te leggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 21:52

Sunny: thx <3 voor inktober niet echt. Sowieso is zwart/wit werken mijn sterkste punt. Ik heb wel een paar ontwerpen die ik met ander materiaal aan het uitwerken ben om ze echt te leren ‘kennen’ waarbij ik wel eventueel kleur zou willen gebruiken maar huidskleur is zo moeilijk.. := dus dat zou dan zwart wit gecombineerd met kleur worden.
Ik teken trouwens op A4 :)

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:15

Ja bedoel ook zwart/wit en dan 1 kleur stukje als highlight. Zoals je welles met katten ziet, volledig zwart wit behalve de ogen. Bij je feniks leek het mij wel gaaf als er rode highlights bij de vleugel punten zat oid. Hoef je echt niets mee hoor. Maar dacht daaraan bij het zien van je feniks.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:53

Sunny
Ik gebruik een mini kladblok van 11 x 16 cm

Ik hoop dat ik iets kan uploaden want tot nu toe werkt de upload alsnog niet.
Een uur verder en nee nog niet :(

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 09:54

postimages.org kan je ook op bokt plaatsen en is gratis. :)

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:14

Ayasha schreef:
postimages.org kan je ook op bokt plaatsen en is gratis. :)


Daar kan ik ook niets uploaden via mobiel omdat m'n foto's te groot zijn

Deze was al gelukt maar spirit en fan krijg ik er niet op

Afbeelding

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:49

Afbeelding
Hola pola de bokt upload werkt mee !

Ik ben voor een Romeinse uitkijktoren gegaan, deze is een reconstructie die in Baden Wuertemmberg staat volgens google.

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:25

Ik denk niet dat 't m wordt met mijn inzending voor vanavond. De upload weigert weer. :(
Morgen weer een dag!

Telpeva

Berichten: 14840
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:31

Echt jammer van die upload zeg, dat lijkt mij onwijs demotiverend voor jullie

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:43

Fan!

Afbeelding


we doen even alsof spirit geen opdracht was :')

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:48

Telpeva het is inderdaad heel demotiverend :( zeker met alle leuke en mooie werken die langs komen

Warboel
Berichten: 14707
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:38

@Marley93 ohh je spirit is echt gaaf! Heb nu ook In Perfect Harmony in m’n hoofd :')
Dat kleine groene tekeningetje erboven is ook super cute zeg! Je artefact vind ik ook heel leuk. De vleugels zijn mooi gedaan!

@Ayasha je feniks is tof! En je fan is ook erg mooi, zo gedetailleerd! Ben benieuwd naar je roof

@Sunny44 creepy ogen heeft je tijger, nice! De compositie is ook leuk zo met die veren er voor langs, geeft beweging :j Fan vind ik ook erg tof, mooie strakke lijnen en arceringen.

@Sanne mooie raven met die gouden achtergrond! Jammer dat je spirit niet zo lukte, herkenbaar hoe chagrijnig je daarvan kan worden. Soms heb ik ook de neiging om m’n iPad het raam uit te gooien _O-


@Fernando loooove je stijl! Die achtergrond en dan die gekleurde tekeningen, heel erg tof! Vind je fan ook heel leuk!


@BarbaravdW haha je fan! Moest ook wel lachen om je spirit spookje, ze zijn cute <3


@Biscuitje heel mooi alle drie! Knap zo dat gezicht van spirit, mysterieuze uitstraling :)

@Jokari wat een strakke lijnen in je fan! Veel plezier op je citytrip!
Watch vind ik ook mooi


@schermerdier ohh die raven is creepy := vind je fan heel erg tof, zo met balpen gedaan. Je spirit is ook goed gelukt! Mooi dat je weer wat enthousiaster bent :)

@Seven heerlijke tekening de “watching you!” :))

Ik heb een paar dagen gemist, had een internal crisis :')
7. Black cat
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 22:47

Mijn dag 8;:

Afbeelding

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:15

Wel even een bijleespost, want er komen weer hele gave werken voorbij zeg! <3 Iedereen die op mij heeft gereageerd, dank jullie wel. Dat helpt ook een beetje tegen de demotivatie van de kapotte upload. :')
We zijn al een week bezig trouwens! *\o/*

Sunny44
Gaaf, je interpretatie van Spirit. Echt heel cool gedaan, vooral de pupilloze ogen. Dat maakt precies het verschil tussen dromenvanger en tijger of wat meer, zeg maar. Mooi!
Je fan is ook mooi gelukt, zeg! Die schaduwen en gelijke... ja hoe zeg je het? De gevouwen delen zeg maar. Leuk!

_Sannne
Ik vind hem heel gaaf, je raven. Zoals die vleugel net buiten het kader gaat, heel cool. Ik wil dat ook eens proberen, maar meestal is het enige wat er buiten het kader gaat, een veeg onbedoelde verf. (Ondanks de tape of maskeervloeistof, kun je nagaan :') )

FernandoO
Wauw. Je raven is gewoon wauw. <3
En ik had ook nooit gedacht dat ik een ventilator zo mooi zou kunnen vinden. <3 Je werken zijn zo mooi dromerig en toch strak, heel leuk om naar te kijken.

BarbaravdW
Leuk gedaan, de fan(s), heel droog! :D
Je spirit is echt te schattig. Het valt ook best vrij te intepreteren of hij een duim of een vinger opsteekt, maar ik gok dat je de duimen bedoelde. :P

Biscuitje
Mooie knot! Ik mis wel een beetje een uiteinde van rood en blauw, maar aan de andere kant maakt dat het ook juist weer een knot. :)
Je raven vind ik goed gelukt, heel herkenbaar.
De spirit is cool. Die doet me denken aan een afbeelding op een tarotkaart of iets dergelijks.

Jokari
Mooie fan! Ik zou echt het geduld niet hebben voor al die lijntjes.
Cool bedacht bij dit prompt! En ook een heel herkenbare toren. Dat poesje bovenin is schattig, leuk detail. <3

Schemerdier
Heerlijk luguber, je raven. Ik moest twee keer kijken voor ik doorhad dat het een stel benen betrof, haha!
Leuke interpretatie van spirit. Mooi los neergezet ook, heel luchtig. Meer zo dan bij de raven, en ik vind het ook passen.
Je fan is echt prachtig. <3 Respect dat je dat gewoon zo met pen neerzet hoor, heel erg gaaf. Ik hou wel van die schetsende stijl, juist bij een direct permanent medium.

Ayasha
Zo cool! :wow: Wat kan jij mooi in zowel detail als grote vlakken werken, dat zie ik steeds terugkeren. Mooi contrastgebruik ook weer.
Ook je dag 8 (watch, toch?) vind ik heel mooi gelukt. Heel zacht en aandoenlijk. Vooral de wang van de merrie vind ik echt *chef's kiss*, die wil ik aaien. <3

Seven
Ook deze hond is weer heel erg leuk! Ik vind je in een kleine week al best ontwikkelen in de cartoon-achtige stijl die je wilde oppakken voor inktober. :j

Warboel
Dat kan zo een prentje zijn voor aan de muur. <3 Hij is echt heel leuk! En hopelijk is de internal crisis weer gekalmeerd. :(:)
Hahaha you're welcome. Gelukkig is het een lekker nummertje. :))


Ik ben maar een klein beetje smiley-verslaafd :o

sassycas

Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:33

Warboel, oooh die kat vind ik zo leuk! Jou stijl is echt perfect voor op tote bags te laten drukken of van die vellen met nep tattoo's

Ayasha, heel mooi! Knap wat je zo kan met inkt, ik doe het je niet na

Schemerdier, die voor 'fan' vind ik echt prachtig <3


Ik heb het druk gehad de laatste paar dagen dus nu moet ik een inhaal spurt doen ;(
Gister avond voor het slapen even gauw deze twee gemaakt
(de upload deed het bij mij ook niet dus ik test maar even of het met een andere browser wel werkt)

Dag 6 was 'spirit' en 'full moon', kon het toch niet laten om Spirit te tekenen :o
Afbeelding

Dag 7 was 'film', mijn favoriete prompt tot nu toe! Ik heb gekozen om een still study van Blade Runner 2049 te doen
Afbeelding

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:39

Die zijn allebei echt cool, Sassycas. Je film prompt is wel mijn favoriet. Ik heb Blade Runner nog nooit gezien, maar de still is wel mooi geworden zeg!

De upload doet het weer! *\o/* Mijn prompt was Cursed. Ben er niet helemaal tevreden mee (iets met teveel aan gedaan) maar ik ben allang blij dat ik hem kan delen.
Afbeelding