[ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

[ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 17:46

Hoihoi!

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe hobby, en dat is halsbanden en lijnen maken met paracord en PPM! Ik zit chronisch ziek thuis, en dit is een mooie bezigheidstherapie. Ook een zeer verslavende hobby overigens... Mijn hond Mulan kan inmiddels 2 weken lang elke dag een andere halsband om :+

Ik heb ook een Facebook en Instagram account, onder Mulan for dogs of @mulanfordogs te vinden :o

Het begon met anti tekenbandjes:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna maakte ik deze 2 halsbandjes, werd ik lid van een Facebook groep voor paracord hondenhalsbanden etc en kwam ik erachter dat deze halsbandjes totaal niet veilig zijn en leerde ik hoe je ze wél moet maken!
Afbeelding

En toen begon het... Er ging een wereld voor me open, zo enorm veel knopen zijn er mogelijk!
De eerste set die ik maakte, de Wellentanz:
Afbeelding

Afbeelding

De Palm beach:
Afbeelding

De Pumkin mini:
Afbeelding

Afbeelding

De Helmy's First, deze heeft nog een 3e prijs gewonnen met een winactie van een paracordshop:
Afbeelding

De Helmy's First met reflecterend touw:
Afbeelding

En m'n laatste werk waar ik erg blij mee ben, vind dit de mooiste set tot nu toe <3
Dit is een set met PPM touw.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden! :D

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:50

Ik ben niet zo van de geknoopte halsbanden, maar die laatste set vind ik wel erg tof zeg!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:56

Wow heel mooi allemaal! Ook mooi gefotografeerd trouwens :D

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:58

Zeker mooi gemaakt !

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:03

Wat een mooie dingen heb je gemaakt!

Ik deel je hobby, ik ben ook begonnen met allerlei dingen zelf maken. Ik ben begonnen met touwhalsters knopen (bijrijpaard heeft er inmiddels 3, ook bijna ieder ander paard op stal bezit er wel 1) en twee kaptooms van biothane heeft 'ie ook al :') Daarnaast heb ik ook nog een simpele hondenlijn, drie paar lange teugels en een korte longeerlijn van biothane gemaakt. Fantastisch spul, zeker als het nat weer is, gewoon even afspoelen en het is schoon.

Die setjes die jij maakt vind ik ook prachtig! Helaas zouden ze hier alleen maar voor de sier zijn, mijn hond heeft een hekel aan wandelen en als we gaan draagt 'ie een tuig :')
Ik ben benieuwd naar je verdere creaties!

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:05

Die laatste set is geweldig <3

En Mulan is gewoon een geweldig model :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:22

Wat een mooie modellen heb je geknoopt zeg! Vooral die bredere met de ingewikkelde knopen vind ik heel gaaf <3 wat was er eigenlijk onveilig aan je eerste halsband?

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 18:29

Oh wow wat een lieve reacties, bedankt allemaal!

Marjo schreef:
Wow heel mooi allemaal! Ook mooi gefotografeerd trouwens :D

Hahaha dat is het combineren van m'n 2 hobby's :D Ik fotografeer ook graag en ik heb een fotogenieke hond, allemaal super fijn!

AnnickT schreef:
Wat een mooie dingen heb je gemaakt!

Ik deel je hobby, ik ben ook begonnen met allerlei dingen zelf maken. Ik ben begonnen met touwhalsters knopen (bijrijpaard heeft er inmiddels 3, ook bijna ieder ander paard op stal bezit er wel 1) en twee kaptooms van biothane heeft 'ie ook al :') Daarnaast heb ik ook nog een simpele hondenlijn, drie paar lange teugels en een korte longeerlijn van biothane gemaakt. Fantastisch spul, zeker als het nat weer is, gewoon even afspoelen en het is schoon.

Die setjes die jij maakt vind ik ook prachtig! Helaas zouden ze hier alleen maar voor de sier zijn, mijn hond heeft een hekel aan wandelen en als we gaan draagt 'ie een tuig :')
Ik ben benieuwd naar je verdere creaties!

Ohh super leuk! Creatieve hobby's zijn sowieso gewoon tof. Biothane heb ik me nog niet aan gewaagd, wil ik dit jaar nog wel gaan proberen. Ik gebruik graag biothane adapters voor mijn geknoopte halsbanden, maar nu koop ik ze nog kant en klaar. Het is inderdaad mega fijn spul!

Telpeva schreef:
Wat een mooie modellen heb je geknoopt zeg! Vooral die bredere met de ingewikkelde knopen vind ik heel gaaf <3 wat was er eigenlijk onveilig aan je eerste halsband?

Bij de halsbanden gebruik je een opzet waar je omheen knoopt, zo is je halsband altijd stevig en uit '1 stuk' waardoor hij nooit los kan gaan bij het paracord. Bij die eerste halsbandjes had ik die opzet niet, plus dat ik de draden aan de zijkant had afgebrand. Je hoort alle koorden nog minimaal 1 keer door te steken aan de achterkant voordat je ze afbrand :) Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd haha!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:10

Leuk!! Ben er ook net aan begonnen.Ook door ziekte thuis en wilde wat te knutselen hebben en met 9 eigen honden genoeg middelen die wat nieuws kunnen gebruiken. En fotograferen is hier ook een hobby.

Ga de adapters zelf maken. Gisteren het materiaal besteld en dan maar eens uitproberen. :P

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:26

Wilawander schreef:
Leuk!! Ben er ook net aan begonnen.Ook door ziekte thuis en wilde wat te knutselen hebben en met 9 eigen honden genoeg middelen die wat nieuws kunnen gebruiken. En fotograferen is hier ook een hobby.

Ga de adapters zelf maken. Gisteren het materiaal besteld en dan maar eens uitproberen. :P

Ahh super tof! Uiteindelijk wil ik dat ook wel gaan doen ja, maar ik durf het nog niet helemaal aan haha! Eerst nog maar eens wat filmpjes kijken op Youtube :D

Ondertussen heb ik wat nieuwe spullen gemaakt, super blij mee <3
De foto's kunnen misschien een beetje gekkig zijn qua kleur, mijn eigen pc is ter reparatie dus ik zit nu op de laptop van m'n moeder, maar we zijn nog geen vriendjes.

Panter beige
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zebra roze
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik wilde nog een beetje een simpele riem die overal wel bij kan, dat is wel gelukt :D
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:12

Die panter beige vind ik echt heel mooi staan bij je hond, die kleuren komen helemaal terug in de ogen, en ook het zwart en wit van de vacht. Mooie combinatie

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 17:17

Telpeva schreef:
Die panter beige vind ik echt heel mooi staan bij je hond, die kleuren komen helemaal terug in de ogen, en ook het zwart en wit van de vacht. Mooie combinatie

Lief, dank je wel! De beige is ook mijn favoriet, ik dacht van tevoren dat ik de roze leuker zou vinden maar de beige wint het toch voor mij <3

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 20:30

Weer eens wat werkjes die ik heb gemaakt :D

Set voor een Oud Duitse Herder in cranberry en goud

Afbeelding

Afbeelding

Setje voor een Chihuahua, kleinste tot nu toe! Halsband maat 23,5cm. In Baby blue met koper, zilver en baby blauw afgewerkt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set in Ocean Blue en zebra voor een hond die ontzettend op Mulan lijkt, heel grappig :D

Afbeelding

En tot slot weer eens een paracord werkje, de Elite

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:32

Heel mooi ! +:)+

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:07

Gaaf!

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:15

Mooie combinaties!! <3

Ik maak tot ergenis van manlief alleen de lijnen. Ga deze week beginnen met een biothane lijn, halsband en ID hanger :)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:41

Prachtig werk maak je, mijn complimenten :)

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 10:10

Bedankt voor de reacties en complimentjes nog :D

Jeanine wat leuk, heb je foto's? Ik wil tzt ook met biothane (en leer) gaan werken, maar moet even kijken wat ik daar precies voor nodig heb :D

Hier nog wat werkjes van de laatste tijd:

Afbeelding

Dit is exact dezelfde halsband als hierboven, alleen die hierboven is met bubblegumroze gemaakt
Afbeelding

Deze kleurtjes op de foto krijgen was behoorlijk lastig, de neon roze is écht heel neon :+
Afbeelding

Afbeelding

En een setje voor Mulan, lekker stoer en toch ook beetje roze <3
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:04

Afbeelding
Dit is de lijn

Afbeelding
halsband

Uiteinde halsband.
Afbeelding

Hier heeft mevrouw de ID hanger om
Afbeelding


Ik maak het echt allemaal voor mijzelf :D helemaal geen tijd om dit in opdracht te maken :+

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 11:11

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/uoeHiA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de lijn

[ [url=m/QF5Vxb.jpg]Afbeelding[/url] ]
halsband

Uiteinde halsband.
[ [url=m/Rijgau.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier heeft mevrouw de ID hanger om
[ [url=m/SNnGTV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik maak het echt allemaal voor mijzelf :D helemaal geen tijd om dit in opdracht te maken :+

Ohhh super leuk! Heb je er veel gereedschap voor aan moeten schaffen?
Yoshi blijft leuk <3

Anoniem

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:27

Oh wauw, hoe leuk! Verkoop je ook af en toe wat? Ik word er hebberig van voor onze hond hahaha.

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 12:05

Robijntjah schreef:
Oh wauw, hoe leuk! Verkoop je ook af en toe wat? Ik word er hebberig van voor onze hond hahaha.

Dank je wel! Ja ik maak halsbanden en lijnen ook voor andere mensen, helemaal zelf naar smaak samen te stellen. Ik heb wat dingen op (Etsy) staan en voor de PPM heb ik kleurenkaarten op Instagram en Facebook staan :D

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 13:08

Mulan heeft er weer een nieuw bandje bij en een onwijs schattige al zeg ik het zelf <3 Vind hem echt super leuk, wil er meer maken in andere kleurtjes *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [ART] Paracord halsbanden & PPM lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:58

Laat de zomer nu maar komen !

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 17:39

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets had geplaatst, maar ik heb zeker niet stil gezeten! Een kleine update met spullen die ik heb gemaakt de laatste tijd :D

Halsband, anti-tekenbandje en bijpassende gevlochten lijn
Afbeelding

Afbeelding

Halsband en bijpassende gevlochten lijn
Afbeelding

Afbeelding

Jachtlijn
Afbeelding

Afbeelding

Halsband
Afbeelding

Afbeelding

Halsband en anti-tekenbandje
Afbeelding

Halsband en lijn van PPM
Afbeelding

Halsband met lijn van PPM
Afbeelding

Halsband met lijn van PPM
Afbeelding

Lijn van PPM
Afbeelding

En een chique versie van de bloemetjeshalsband :D
Afbeelding

Applaus voor mijn fantastische model die altijd alles er extra mooi uit laat zien _/-\o_ <3