[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:42

Jemig wat gaan jullie alweer hard hier, nou ik ga mn best doen:

Vikawiek, mooi je schilderijen ook al kwam het er niet helemaal uit zoals je in je hoofd had, het resultaat mag er zijn hoor. De eerste versie is ook mijn favoriet.

ElineR, wat een mooi begin. Fijn he, ik teken ook het liefst op pastelmat!

Seven, precies wat Selina zei, alleen jij kan dat in 3 uur neerzetten, niet normaal hahaha. Benieuwd naar het afgeronde dubbelportret straks.

Selina, mooi die arend, leer je veel van zo'n tutorial? Ik heb daar niet zo'n geduld voor denk ik. Vind jij het ook zo lastig met schilderen om niet te vervallen in gemier en het in vlakken te zien?

San, prachtig ingelijst. Ik hou van dubbele en driedubbele passe partouts!

Napie wat een prachtig poezenportret, de kleuren zijn geweldig en de donkere achtergrond mooi gekozen. Daar gaan ze heel blij mee zijn.

In het oude topic zag ik nog een prachtige aquarel van bosdieren, al ben ik even kwijt van wie die was, maar super!

En Jis, ben jij al verder met je nachtvlinder? Die was ook al weer erg mooi!

Ik ben bijna klaar met mijn veulen. Nog een klein stukje te doen en dan het geheel nog nalopen.



Afbeelding

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:03

Eva: Ja heb er wel dingen van geleerd. Hoe je je onderschildering opzet. Hoeveel kleuren je kan mengen uit 5 kleuren. Dat een basislaag er lelijk uit mag zien haha. Het schilderen zelf heb ik vooral m’n eigen ding gedaan.

Je veulen is mooi, mooi hoe je de illusie geeft dat je alle haartjes hebt getekend, zonder dat daadwerkelijk te doen.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:09

Prachtig eva
Heel levensecht

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:55

Thanks ladies!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:59

Prachtig Eva! Mooie achtergrond ook.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:00

Dankjewel!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:23

Seven schreef:
:D kan dr niets aan doen selina. Ik ga gewoon en blijkbaar ben ik heel snel. Maar hij is nog niet klaar ik heb gewoon geen zin meer in al die haar voor haar stukjes :=

De andere word een stuk lastiger ben ik bang die heeft zoveel verschillende kleuren en overgangen.

Ik ben ook vrij vlot, krijg ook altijd dezelfde reactie :')
Heb deze afgemaakt in 3 dagen, denk in totaal 5/6 uur
Afbeelding

Deze ook ongeveer 5/6 uur
Afbeelding

Ik wens ook iedereen een creatief jaar toe <3
Ik ben helemaal viraal gegaan op tiktok dus il heb wel wat werk de komende maanden :')

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 23:24

Heel mooi Eva, lekker beeldvullend, ik hou er van. <3

Nee nog niet verder. Dank je! :) Morgen hopelijk weer.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:32

Thanks Jis!
Ik wacht dan even rustig af op jouw voortgang

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:32

Ohhh, dat veulen! Wat mooi geworden zeg! <3

En die hondjes gemaakt in 5/6 uur. Heel netjes! Meeste van mijn aquarel werken doe ik ook 5 tot 6 uur over. Maar goed, dat is net wat minder gedetailleerd. :D

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:34

Wat geweldig nenah zowel je werk <3 als je succes. Ik vind jou werk altijd heel pakkend en zo gedetaileerd. :j
Ik ben nog niet echt goed in het hele "kijk dit ben ik" social media ding. Ergens vind ik dat jammer, aan de andere kant denk ik het zij zo.

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:43

Social media moet je ook wel liggen. Soms vind ik ook wel vermoeiend haha, alles bijhouden. Vooral omdat ik al 3 social media accounts voor m’n werk beheer :+

Knap die hond zo kort! Al werk ik ook wel snel, met m’n kat nu zo’n 5 uur bezig geweest alleen ik kan nooit langer dan een uur werken qua concentratie dus daardoor lijk ik zo traag :')

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:00

Dankjewel!! Ja concentratie is hier ook wel een probleem :') ik raad wel iedereen echt aan om wat tijd in social media te steken :j zeker als je opdrachten doet, het heeft mij al zo ver gebracht. Full time tekenen ben ik nog lang niet, maar als het zo verder gaat zal ik er wel komen uiteindelijk. Tiktok is zeker een aanrader, je kan zo maar een miljoen views krijgen, en dan gaat het heel snel haha

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:25

Afbeelding

Bezig met met zwartjes, wat lastig zeg. Probeer zoveel mogelijk kleur te gebruiken zodat het niet een zwart vlak wordt.

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:28

Leuke foto Tallie, wat een schatje <3. Succes met je tekening!

vikawiek schreef:
Wat grappig om te zien dat de voorkeur hier uitgaat naar versie 1 :D


ElineR schreef:
vievawiek, gebruik je alleen waterverf of ook andere materialen? Heel gaaf!! Zin om een turtorial te maken :p? Ik durf nooit zo met waterverf of aquarel überhaupt.

Welkom!
Ik gebruik waterverf in combinatie met witte gouache/plakkaatverf. Ik wil best een tutorial maken :D Moet ik wel ff een script schrijven en kijken hoe ik eigenlijk schilder, ik ga compleet op automatische piloot :')
Ik weet niet of je James Gurney kent? Hij maakt youtube videos en gebruikt ook waterverf met gouache en kan aanzienlijk beter uitleggen dan ik. Het is wel in het Engels, als dat een probleem is :)
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van je tekening :D
Wat een verschil kan fijn papier maken he?


(Ik vind zo op de foto versie 1 inderdaad ook het mooist maar toch zou versie 2 het best in m'n woonkamer staan!
Haha zou graag een turtorial van je zien :P.
Ik heb James even opgezocht en ik ke de hem nog niet maar wauw, erg gaaf! Vooral omdat hij ook wel een een beetje game style heeft :)).

Prachtig veulen Eva! Zo aaibaar!

Nena, mooie portretten en zo snel ook! Welk formaat heb je daar gebruikt?
Hoe is Tiktok trouwens, is je doelgroep daar een beetje of vooral internationaal? Wel gaaf dat je viral bent gegaan :D!

Mooi begin Huricane!

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:34

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik volg met plezier mee en heb hopelijk binnenkort weer iets om te laten zien. :D

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:45

Allereerst allemaal nog de beste wensen voor 2021. Wat zijn een aantal van jullie al weer volop creatief bezig. Prachtige dingen alweer in de eerste dagen. Ik ga dit topic weer graag volgen en hoop dit jaar zelf ook weer meer te kunnen tekenen en schilderen. Vooral nu ik ook een keer op pastelmat gewerkt heb. Wat een verschil met het papier van Canson mi-teint wat ik vroeger gebruikte.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:08

Wat is het grootse verschil dat je merkt?

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:12

Van Mi-Teintes ga je vloeken.

Sorry ik spreek voor m’n beurt :+

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:16

Af! En foto gemaakt met een betere camera. Al blijf ikeen goede foto maken drama vinden.

Afbeelding

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:19

Selina schreef:
Van Mi-Teintes ga je vloeken.

Sorry ik spreek voor m’n beurt :+


Mijn tekening is ook op mi teintes, pastelmat dekt veel beter.
Wat wel fijner is van mi teintes(mijn mening :o ), dat je vlekken beter weg kunt krijgen.
Ik vergeet nogal eens een stuk papier onder mijn hand te leggen en dan krijg je van die lelijke vlekken. Bij mi teintes even met kneedgum erover en het is weg.

Prachtig Eva :j

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:28

Haha vloeken is herkenbaar.
Prachtig Eva!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:00

Mi teints pfff echt moedeloos werd ik er van. Pastelmat was echt een verademing.

Een goede gum wil nog wel eens werken, kneedgum vind ik op pastelmat niet fijn geeft zo snel meer vlekken :D

De kleur krijg ik er weer niet goed op.

Afbeelding

Maar ben weer een stuk verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:43

Selina, mooi gedaan! Ook zonder blauw, haha. Wat leuk, zo'n tutorial!

Wauw, eva1969! Het lijkt wel een foto. Heel mooi gedaan; die rustige achtergrond maakt het echt af.

nenahdm, 5/6 uur per tekening vind ik inderdaad retesnel :D Wat levendig en aaibaar allebei. En veel contrast in die onderste; gaaf!

huricane, wat een leuke serie :D Mooi hoe je er toch diepte in weet te krijgen. Zwart is lastig :))

Seven, wat een tof cadeau! Die verschillende vachttexturen geef je goed weer. Mooi!

Leuk, weer een inspirerend topic! Ik gluur graag weer mee. Zelf heb ik een dikke vette jarenlange hardnekkige tekenblokkade, maar het voornemen is om er dit jaar twee te maken. Ik "moet" nog een geboortekaartje ontwerpen voor een vriendin en ben begonnen met een tekening voor een 7-jarige opdrachtgeefster :D Het is weer even inkomen, maar het begin is er!

Afbeelding

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:06

Hij is gaaf geworden Eva, wat een verschil met gister :oo.

Lekker bezig Seven! Hoeveel ga je er nu nog aan doen? Hij ziet er nu al levensecht uit

Wauw culaccino :D! Die was ik heel blij mee geweest toen ik 7 21 was :D!

De laatste tijd zie ik trouwens op instagram steeds mensen die potjes pastel gebruiken (sorry voor deze slechte omschrijving), heeft iemand daar ervaring mee?