[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:24

Afbeelding

Hij doet t weer *\o/*!

Jis_

Berichten: 11609
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 17:49

Hij wordt mooi San! <3

ik ben vorige week en vandaag weer naar een vogelhut geweest. Deze Appelvinkman deed zijn best voor me vandaag, ik ben zo weg van dit vogeltje. <3 Heb aardig wat leuk materiaal weer voor schilderijen.


Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17878
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:00

Mooie werken komen er langs <3

Ik heb eindelijk tijd gevonden om tekening af te maken

Ready for Take off in pastelpotlood op pastelmat

Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:15

Mooie foto jis
Super leuk die spetters <3


Wat leuk 1 van baudy Janouk?
Super leuk geworden mooie kleur papier er bij

Hier bezig met het grote doek van 70 x 90 cm
3 lagen op de achtergrond en 1 laagje op de eerste twee paarden
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:14

Ik word weer zo blij van alle mooie werken waar jullie mee bezig zijn <3 krijg er altijd instant zin van om zelf aan de slag te gaan :))
Leuk dat sommigen van jullie ook een werk hebben ingestuurd voor de Bit roverwedstrijd. Ik zag het heel laat, dus heb in een (voor mijn doen :') ) race tegen de klok nog een werk gemaakt en ingestuurd, zal die onder dit bericht delen. Ik ben heel benieuwd wanneer de uitslag is, refresh de pagina iedere dag haha. Maar ik heb het idee dat ze daar toch naar iets kunstigs/creatievers op zoek zijn dan mijn werk/stijl, maar goed het is leuk om mee te doen! En ik vind het echt fantastisch om al die werken met het onderwerp 'paard' zo bij elkaar te zien staan. Wat een andere stijlen en ideeën heeft iedereen toch, echt bijzonder!

Een bijleesrondje:

Pagina 63 & 64

Mkango: Wat een spannend project van het renpaard. Vind het ook heel leuk om een inkijkje te krijgen in wat je allemaal gebruikt voor digitaal schilderen. Lijkt me heel lastig in ieder geval en vind jouw werk er al goed uitzien. Heb je 'm ondertussen nog verder gemaakt?
Mkango: Heel mooi en kunstig jouw inzending. Vind het echt een kanshebber, omdat het herkenbaar is, maar toch creatief en een soort rust uitstraalt. En die kleur blauw is mooihooi
Ayasha: Wat een moeilijk werk zo met dat meisje erbij, maar erg goed gedaan al. Het contrast in de vlecht springt echt in het oog en de licht donkerverschillen aan de linkerkant van het hoofd ook. Heb je je concentratie alweer gevonden :D lastig is dat hè? je moet altijd een beetje 'in the mood' zijn voor het tekenen. Voor mij helpt het dan altijd om dit topic door te bladeren :))
San: Mooi werk op de driftig film, gaaf kleurtje heeft dat paard. `leuk om te zien dat er nog iemand werkt op film. Ik zie het niet zo vaak. Wat vind je ervan zo met kleurpotlood? Ik vind het zelf ontzettend lekker dat je zo makkelijk kan gummen als je een lichte plek wil maken. Ik vind kleurpotlood super leuk materiaal (en de kleuren zijn zo mooi), maar ik merk wel echt dat ik heel veel met pastel heb gewerkt en altijd weer moeite heb om over te schakelen op kleurpotlood. De techniek van het werken op film ligt denk ik dichter bij het werken met pastel.. omdat je lichte plekken niet hoeft uit te sparen gok ik. Je kunt met een klein mesje ook stukjes wegschrappen, wist je dat? Dan kun je bijvoorbeeld heel zachte pluishaartjes maken als je er daarna weer met een wat donkerder kleurtje overheen gaat. Wat je hebt weggeschraapt, blijft it. Ben benieuwd hoe ie wordt!

Pagina 65
Pepperr: Ooh wat een geduld moet jij hebben en wat is ie goed strak geworden zeg. Vind het heel mooi en bijzonder. Maak je vaker werken in deze stijl?
Seven: Ah het ratje <3 Ik heb het eindresultaat op Instagram gezien. Zoveel mooie kleine details, echt heel goed gelukt. En heerlijk om op een wat groter formaat te werken! Aansprekende foto ook met die bloem erbij.

Pagina 66
Jis: wat een heerlijke foto <3 ik sla dan weer aan op de achtergrondkleuren hahaha. Die lenen zich perfect voor een bokeh achtergrond met pastelkrijt :))
Jnaouk: mooi los werk. Hij lijkt wel een beetje 'licht' te geven zoals je het licht op z'n vachtje hebt laten vallen!
Seven: Jaaa *\o/* weer een mooi groot schilderij van jou met meerdere paarden.

Bij mij is het even stil geweest wat opdrachten betreft. Tot twee weken geleden, nu heb ik er opeens weer 4 :oo ik kan er niet de vinger op leggen waarom dat zo op en af gaat. Heb het liever wat meer verspreid. Die waar ik nu aan bezig ben, is een verrassing dus kan ik helaas niet delen, maar ben wel lekker aan het experimenteren met Neocolor II, oliepastel dat oplost in water. Probeer dat nu als basislaag te gebruiken voor kleurpotlood, maar tot nu toe komen de kleuren vooral heel heftig uit als ze nat zijn geworden :') heel anders dan als je het krijtje ziet :)) maar dat is wel spannend.

En dit is mijn inzending voor de roverwedstrijd van Bit, mijn laatst afgemaakte werk:


Afbeelding

En nu is her dilemma: ga ik nog even wat lezen en dan rustig op tijd slapen, of verder tekenen, de tijd vergeten en veel te laat aftaaien :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:09

@Nevony, thanks :D. Ik weet t inderdaad, ik heb al eerder op drafting film gewerkt. Leuk materiaal, vooral omdat een achtergrondje makkelijk te veranderen is. Eens zien of ik morgen verder kan werken.

Mooi werk heb je gemaakt :j. Ik weet niet precies wat ze zoeken, sowieso best lastig denk ik, het onderwerp geeft veel ter interpretatie. Geen idee wanneer de winnaar bekend wordt gemaakt ook :=.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:21

ah leuk! Wil je er een ander kleurtje onder leggen? Ik heb ook weleens met oliepastel een achtergrond gemaakt (en dan heel veel wrijven met tissues) gaf ook een leuk effect, maar kostte wel veel werk vond ik.

Dank! Die van jou is ook erg mooi, kleurrijk en herkenbaar van jouw hand! En wat je zegt inderdaad... dat zie je wel aan de diversiteit van de inzendingen. Ik moest meteen denken aan van die fanatieke ponsmeisjes met paardjes met guitige smoeltjes :)) Ja, je zou denken dat als het nummer eind juni uitkomt, dat het elk moment kan komen *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:28

Nevony schreef:
ah leuk! Wil je er een ander kleurtje onder leggen? Ik heb ook weleens met oliepastel een achtergrond gemaakt (en dan heel veel wrijven met tissues) gaf ook een leuk effect, maar kostte wel veel werk vond ik.

Dank! Die van jou is ook erg mooi, kleurrijk en herkenbaar van jouw hand! En wat je zegt inderdaad... dat zie je wel aan de diversiteit van de inzendingen. Ik moest meteen denken aan van die fanatieke ponsmeisjes met paardjes met guitige smoeltjes :)) Ja, je zou denken dat als het nummer eind juni uitkomt, dat het elk moment kan komen *\o/*

Ja, ik heb wat plannetjes. Maar hij moet eerst maar eens af :)). Ik had een werk voor de PV challenge van deze maand dat eerst af moest en een druk weekend... Hopelijk morgen wat tijd.

Het is inderdaad heel divers. Ook wel een aantal die naar mijn mening niet in het thema passen, maar goed dat is ook weer persoonlijk :o.

Ik weet niet meer hoe het vorig jaar ging qua uitslag...

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:27

:)) ja dat is altijd de eerste uitdaging: iets afmaken.

Volgens mij was het vorig jaar zo dat er een tussenstand kwam met de 15 geselecteerden halverwege de maand. We wachten af!
En dat ben ik met je eens, maar dat is ook het gevaar/de consequentie van een wat breder thema... misschien hebben die mensen wel een passie voor een bepaald ras :D

Jis_

Berichten: 11609
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 10:59

Die van jou past in ieder geval helemaal in het thema Nevony, plezier en passie spatten er van af, prachtig gemaakt ook! :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:34

Nevony schreef:
:)) ja dat is altijd de eerste uitdaging: iets afmaken.

Volgens mij was het vorig jaar zo dat er een tussenstand kwam met de 15 geselecteerden halverwege de maand. We wachten af!
En dat ben ik met je eens, maar dat is ook het gevaar/de consequentie van een wat breder thema... misschien hebben die mensen wel een passie voor een bepaald ras :D

Vanaf de 19e worden de winnaars (?) bekend gemaakt las ik op Facebook.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:52

Jis_ schreef:
Die van jou past in ieder geval helemaal in het thema Nevony, plezier en passie spatten er van af, prachtig gemaakt ook! :j


Ah, dat vind ik leuk om te horen, dankjewel!
Jij had niks ingestuurd toch? Soms is het lastig omdat boktnamen niet altijd de ‘gewone’ namen zijn :))

Ooh, helemaal leuk San!

Jis_

Berichten: 11609
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 10:41

Nevony schreef:
Jis_ schreef:
Die van jou past in ieder geval helemaal in het thema Nevony, plezier en passie spatten er van af, prachtig gemaakt ook! :j


Ah, dat vind ik leuk om te horen, dankjewel!
Jij had niks ingestuurd toch? Soms is het lastig omdat boktnamen niet altijd de ‘gewone’ namen zijn :))

Ooh, helemaal leuk San!


Nee helaas geen tijd, :) moest ook iets nieuws zijn geloof ik, anders had ik mijn 'Familia especial' ingeleverd. Vond ik op zich ook wel passen bij het thema.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:52

prachtige werken weer. San is weer heerlijk gedetailleerd bezig zoals we gewend zijn.

Janouk jouw veulen sprong me echt in het oog. Vindt die "lichtvlakken" die je gemaakt hebt zo mooi.

Nevony wat heb je die vacht prachtig neer gezet! Lijkt me aardsmoeilijk! Mooi schilderij met veel sfeer! :)

Seven; mooi kleurgebruik. Mooi om die verschillende tinten bruin al te zien! :)

Hier de fries eindelijk af, hij is niet geworden zoals ik hoopte/wilde maar er valt ook niet meer veel aan te corrigeren.
Afbeelding

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 00:28

Heb wel meegelezen maar had het zo druk met examens dat ik geen tijd heb gemaakt om te reageren op iedereen, sorry! Hele mooie inzendingen zijn er voorbij gekomen, ook onder de indruk van het werk van Nevony! En San ook een hele mooie opzet! Ik vind je Fries ook heel mooi geworden Ayasha, je ziet nu ook echt dat het een Fries is :)

Ik heb soms in de avond even tijd genomen om een schilderijtje te maken, met als thema 'save the oceans'. Ik wilde wat losse zeedieren maken :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 01:16

De krab springt er echt uit voor mij! Erg mooi gedaan Sheran. Prachtig kleurgebruik!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:39

De Krab springt er voor mij ook uit mooie diepte en contrast

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:24

Wat leuk Sheran! Ik ben juist weer het meest gecharmeerd van de walvis, die straalt een bepaalde rust uit. En aangezien ik nu ook middenin examens zit kan ik het wel gebruiken :')

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:12

Bedankt allemaal! De walvis zegt succes, horsiegek!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:19

Heel suf, maar ik vind die bubbeltjes (die typische aquarel spatjes) ook zo mooi! Die krijg ik nooit zo op papier tot mijn ergernis.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:07

Ayasha schreef:
Heel suf, maar ik vind die bubbeltjes (die typische aquarel spatjes) ook zo mooi! Die krijg ik nooit zo op papier tot mijn ergernis.


Ik haal mijn kwast door de aquarelverf (gewoon verdund, zoals op het palet) en tik dan boven het papier op de kwast :)

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:04

San: Jaa, dat is een heel leuk werk dat er zeker mooi tussen had gepast. Wellicht volgend jaar weer! :)

Dank voor je lieve woorden Ayasha! Het is een lekker formaatje (A3) dus dan vind ik het altijd wel gaan met de vacht omdat je niet zo hoeft te priegelen. Het gezichtje daarentegen... :') die heb ik echt een keer of 6 opnieuw gedaan :)) De tekening van je fries is erg mooi geworden. Het is best een lastige houding zo met de dame erbij. Straalt een mooie intieme sfeer uit zo bij elkaar :)

Leuk Sheran, dankjewel! Alvast succes met je examens. Mooie aquarellen van jou! Ik vind het mooi om te zien hoe er van boven naar onder steeds meer kleur in komt. Die spatjes maken het inderdaad helemaal af! <3

Ik heb mijn tekening net ingepakt om morgenochtend naar het postkantoor te brengen, altijd spannend!

En ik ben nog bezig aan een leuke kleine opdracht in pastel. Die ga ik nog even niet laten zien, want het is een cadeautje, maar daarnaast ben ik met dezelfde referentiefoto bezig met een experimentje, en ik kan het niet laten om die te delen :') ben benieuwd of het nog goed komt. Dit is gemaakt met Neocolor II een soort wateroplosbaar oliepastelkrijt. Ik wil er met kleurpotlood overheen gaan.

Zonder water:

Afbeelding

Met:

Afbeelding

Dat blauw had ik achteraf liever wat paarser gehad. Komt er wel heel fel uit :o

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:27

Wauw, wat een verschil! Ik kende het helemaal niet, lijkt me lastig werken als je niet precies kunt zien wat het resultaat wordt. Wel heel verrassend :)

Ik heb vandaag een zeepaardje (Lola) aan de save-the-oceanscollectie toegevoegd.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:06

Wat een verschil ik hou wel van dat blauwe geeft hem net iets extras

Ik verander alweer snel Sheran ditnis m'n favoriete <3

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:19

Ooh heel mooi Sheran. Zachte stijl en kleuren.