[TEK] Prompt- ketting challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

[TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 16:05

De regels zijn simpel:
1. Maak een tekening, schets, schilderij, wat voor kunstwerk dan ook met als onderwerp één van de prompts in dit topic.
2. Verzin één nieuwe prompt, en post die samen met je werk.
3. De houdbaarheidsdatum van de prompts is één week (Wordt er langer dan een week niets gepost blijft de laatse prompt geldig)

Ik zou voorstellen dat het soort werk van dezelfde aard is als bij dagelijke prompt-challenges als bv inktober, dwz relatief snel en simpel, dingen die je in één zitting of één dag zou kunnen maken. Dus geen gigantische olieschilderijen waar je drie maanden aan hebt gewerkt bijvoorbeeld.
Ik heb regel 3 bedacht om een beetje een beperking in de promptkeuze in te bouwen.
En voor alle duidelijkheid, je mag dus géén prompts plaatsen zonder een werk te posten van een eerdere prompt!

De nul prompt is "herfst"
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 01-11-20 23:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 16:06

Herfst:
Afbeelding
Mijn prompt: Zeezicht

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:17

Leuk initiatief!

Ik kijk en lees voor nu alleen mee ivm drukte, waarschijnlijk dat ik later wel aansluit!

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:19

Dus nu zijn er twee prompts actief, herfst en zeezicht?

En als 10 bokkers vandaag dus een werk en een prompt indienen, hebben we 12 prompts actief?

En morgen dan 12 plus 10 (tenzij mensen 2 prompts afwerken)? Met maximaal (bij 10 dagelijkse fanatiekelingen die uiteindelijk maar 1 prompt kiezen) na 6 dagen 70 prompts?

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:25

Lekker ruime keuze :D hou ik van!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 17:29

Ibbel schreef:
Dus nu zijn er twee prompts actief, herfst en zeezicht?

En als 10 bokkers vandaag dus een werk en een prompt indienen, hebben we 12 prompts actief?

En morgen dan 12 plus 10 (tenzij mensen 2 prompts afwerken)? Met maximaal (bij 10 dagelijkse fanatiekelingen die uiteindelijk maar 1 prompt kiezen) na 6 dagen 70 prompts?

Dat is inderdaad het idee, maar ik denk dat je erg optimistisch ben over hoe wild dit topic gaat lopen :')
Die week is natuurlijk random gekozen, ik heb ook overwogen bijvoorbeeld "de laatste drie prompts", maar als er dan tijdens het werken aan je tekening 5 anderen posten, dan telt je tekening niet meer _O-
Ik denk dat een week passend ruim gekozen is.
En het is natuurlijk geen wedstrijd, en de "regels" zijn niet heilig. Hoofddoel is elkaar aan te moedigen, en onderwerpen te doen die buiten je comfortzone liggen.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:33

Ik ga eens broeden op de herfst :j Heb nog wel wat ideeën die ik eens wil proberen qua techniek.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:39

Ibbel wat ik van jouw inktober erg leuk vond was het combineren van 2 prompts in 1 tekening, misschien is dat voor dit topic ook leuk als je het idee krijgt dat er teveel keuze is aan prompts en het te makkelijk wordt?

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:04

Ik vind het niet per se teveel prompts, ik vroeg me alleen af of Kuggur zich dat gerealiseerd had. En of je dat niet wat weinig variaties op dezelfde prompt gaat krijgen. Maar dat gaan we vanzelf zien.

Ik zit zelf nu een beetje te denken aan eenzelfde prompt in verschillende media te doen. Dus juist even blijven hangen in eenzelfde prompt.
Misschien dat ik wel pas bij de derde versie of zo zelf een prompt er in gooi - of helemaal niet omdat er nog genoeg te kiezen is. Ik kijk wel wat ik doe :D

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:18

Oh interessant :D

Ik vatte dit topic eerder op als iets waar je af en toe, als je wat wil tekenen buiten je comfortzone of als je geen idee hebt voor een onderwerp, wat uit zou pakken (of als je spontaan leuke ideeen krijgt van de genoemde promts) dan om het systematisch met een grote groep te gaan doen (ook omdat er geen einddatum op zit), dan lijkt het gigantische aantal prompts me wel meevallen.

Anoniem

Re: Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:26

Wat wellicht ook een mogelijkheid is, is om de prompts die in de voorgaande week gepost zijn, niet bij die week te trekken, maar centraal in een post te bundelen voor de daaropvolgende week (ook omwille van de overzichtelijkheid)? En als het er erg veel zijn, 7 at random uitkiezen? Dan zouden de prompts van deze week even voor twee weken kunnen blijven staan zodat het kan opstarten.

Verder wel een heel leuk idee en initiatief, Kuggur! :D

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:04

Ik doe even een stipje. Ik vind dit echt een heel leuk idee! Morgen ga ik weer aan het tekenen. Nog een week zonder paard en nog een maand zonder werk dus laat ik daar even misbruik van maken :D

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:56

Herfst:

Afbeelding

Ik ga nadenken over een aanvullende prompt :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:58

Yay weer stipjes :D goed gekozen, het past ook heel goed bij de blaadjes en op de boom

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 13:08

Mooi Ibbel, en héél herfstig!
Ik heb gisteren een "zeezicht" geschilderd, maar te donker inmiddels om er een foto van te maken bij daglicht, van plan hem te posten als ik thuiskom.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:10

Prachtig Ibbel! Heel erg sfeervol ook! Mooie kleurkeuze.

Ik volg voorlopig gewoon mee denk ik. Ik vind het op zich een leuk concept maar het verzinnen van de prompt en hoe dat dan allemaal loopt als er op een gegeven moment meer prompts zijn is mij nog niet helemaal duidelijk.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 13:19

Ayasha schreef:
Prachtig Ibbel! Heel erg sfeervol ook! Mooie kleurkeuze.

Ik volg voorlopig gewoon mee denk ik. Ik vind het op zich een leuk concept maar het verzinnen van de prompt en hoe dat dan allemaal loopt als er op een gegeven moment meer prompts zijn is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik denk dat je je onnodig veel zorgen maakt... ;)
De "regels" zijn natuurlijk geen strenge wetten, en het idee erachter was een wat lossere, vrijblijvender opzet dan een dagelijkse challenge met vooropgezette prompts zoals inktober.
Het idee is juist iets soortgelijks op te zetten maar met minder/geen tijdsdruk, en minder stress. Je kunt niet achterop raken ,en je kunt uit een ruimere promptlijst kiezen.
Ik hoop dat jij er ook mee in stapt, je plaatste veel leuks in inktober ( en je bent ook een ravenvriend :D )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:22

_O- Ben mijn Ominous opnieuw aan het maken maar iets beter/gecompliceerder. Nou iig gecompliceerder. Beter is nog af te wachten. :)) :))

Maar ik stap vast wel in hoor! Ik kijk even hoe het spelletje werkt. :D

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:09

Zeezicht. Ondanks dat ik met kleurpotloden helemaal niet zo handig ben, vind ik deze erg leuk gelukt. Ik had de zee nog wat meer textuur willen geven, maar dat kreeg ik helemaal niet voor elkaar :+

Afbeelding

EDIT: Nieuwe prompt Apotheek

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:41

Leuk idee, ik ga proberen mee te doen!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:56

Even een ordinair stipje. En geen belofte dat ik het vol ga houden. Maar ik vind dit wel weer een heel leuk idee :j

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:07

@Kuggur: heel mooi jouw herfst, vind jouw tekeningen altijd een bepaalde simpele elegantie hebben. Zou niet misstaan op zo'n natuurposter bv.

@Ibbel: mooi! Welk medium heb je gebruikt?

@Molfre: leuk, doet me weer terug verlangen naar de zomer (* kijkt naar wel erg grijs weer buiten *)


Geïnspireerd door alle paddenstoelen in de tuin, mijn herfst:

Afbeelding

Seven

Berichten: 21201
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:49

Heel leuk idee ik ga volgen.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:04

Meteen de tweede ook maar gedaan, mijn Zeezicht:

Afbeelding


Nu eens goed nadenken over Apotheek :))

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:06

Geweldig, die pyrografietjes :)) (Sorry voor het verkleinwoord :+ )