[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:38

Spannend!! Erg goed geschreven!

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:07

Spannend weer, top geschreven

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:50

Ik wil meer! Baal altijd soort van dat ik dit topic volg, niet om 't verhaal want die is top, maar dat je elke keer moet wachten haha! Ik wil verder lezen hihi. Denk dat als ik je fysieke boek zou hebben ik m in 1 dag zou uitlezen

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 03:09

<3

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:44

Eefsel2109 schreef:
Ik wil meer! Baal altijd soort van dat ik dit topic volg, niet om 't verhaal want die is top, maar dat je elke keer moet wachten haha! Ik wil verder lezen hihi. Denk dat als ik je fysieke boek zou hebben ik m in 1 dag zou uitlezen



weet precies wat je bedoeld hoor heb ik ook tis zoooo spannend en goed geschreven
ik kan haast niet wachten tot het volgende stuk hihihi
eerst keek ik altijd het nieuws als eerste als ik een pc opstartte tegenwoordig
is het als eerste hier op bokt kijken over een nieuw hoofdstuk is hihi

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 20:27

horselover22 schreef:
Eefsel2109 schreef:
Ik wil meer! Baal altijd soort van dat ik dit topic volg, niet om 't verhaal want die is top, maar dat je elke keer moet wachten haha! Ik wil verder lezen hihi. Denk dat als ik je fysieke boek zou hebben ik m in 1 dag zou uitlezen



weet precies wat je bedoeld hoor heb ik ook tis zoooo spannend en goed geschreven
ik kan haast niet wachten tot het volgende stuk hihihi
eerst keek ik altijd het nieuws als eerste als ik een pc opstartte tegenwoordig
is het als eerste hier op bokt kijken over een nieuw hoofdstuk is hihi


Ahw, wat een lieve complimenten!

Voel me echt gevleid dat mijn verhaal voor het nieuws komt :o

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 18:36

De weinige mensen die er in de docentenkamer zitten, kijken me verbaasd aan. Ik probeer niet op ze te letten en pak mijn spullen in, het feit dat Biebs net zo weggestormd is, geeft wel aan dat ik niet welkom ben in haar les het volgende uur. Als ik alles in mijn tas heb gestopt en de docentenkamer uit wil lopen om maar richting huis te gaan, besef ik me dat ik na school nog een “afspraak" heb staan met Daniëlle, hoewel ik niet verwacht dat dat fijner gaat zijn dan het gesprek net met Biebs. Om niet compleet nutteloos op school rond te dolen, vraag ik aan Mick of ik er misschien toch bij mag komen zitten het volgende uur om te kunnen observeren hoe het eraan toegaat tijdens een PTA-toets. Misschien leidt het me een beetje af van wat er nog komen gaat. Ik neem plaats achter in de klas, aan een lege tafel. Mick controleert snel de absenten en begint zijn uitleg over de PTA-toets van dat uur. De leerlingen mogen enkel een potlood, rekenmachine en pen op hun tafel hebben liggen en alle tassen moeten voorin de klas bij het bord neergelegd worden. Mick begint de schrijfblaadjes uit te delen. Ik doe net of ik wat observatiepunten opschrijf, maar eigenlijk dwaal ik als vanzelf af in mijn hoofd. De stilte die in het lokaal heerst, maakt dat ik nergens door afgeleid raak en vrij snel kom ik uit op het komende gesprek.

Ik zou niet weten wat ze me nog te vragen of te zeggen heeft… Het is niet alsof ik compleet uit ga wijden over wat er zich afgespeeld heeft tussen Biebs en Niels. Hoewel dat misschien wel in het voordeel van Biebs werkt, gezien die alles afgehouden heeft. Ik hoop maar dat Daniëlle niet al haar opgekropte woede en verdriet gaat projecteren op Biebs… Die is in deze zin namelijk de onschuldige 3e… Of 4e in dit geval.
Godver, wat een ontzettende klote situatie! Biebs heeft gelijk; ik moet er echt eens mee kappen om me ermee te bemoeien. Misschien moet ik Daniëlle gewoon vertellen dat ze gelijk heeft in dat ze wil dat ik haar met rust laat. Ik ben in die zin ook maar een vreemde die zich in hun leven heeft gemengd.

Mick onderbreekt mijn pieker-moment met een waarschuwing naar een van de leerlingen dat spieken een 1 oplevert , waarop de hele klas even opkijkt van hun PTA.
Vrij snel gaat iedereen weer door, maar ik merk dat ze zenuwen bij mij toe beginnen te slaan. Over iets meer dan 20 minuten is het laatste lesuur klaar en ik heb geen idee wat ik kan verwachten…

Voor de vorm schrijf ik nog wat zaken op in mijn observatieverslag, die op dit moment uit 5 regels bestaat. Veel verder dan “streng optreden tegen fraude” en “houdt leerlingen in de gaten zonder daarbij hun concentratie te verstoren, tenzij nodig" kom ik niet.
Zo'n 10 minuten voor het einde van de les zijn de eerste leerlingen klaar en leggen hun PTA gesloten op de hoek van hun tafel. De meesten pakken een ander vak op hun tafel en lijken druk bezig met het studeren voor hun andere PTA-toetsen.
Wanneer de les nog maar 5 minuten omvat, maakt Mick de mededeling dat ze nog 4 minuten hebben om hun toets af te ronden en te controleren of ze alles ingevuld hebben inclusief hun naam en klas.

Ik sluit mijn laptop vast af en stop deze weer terug in mijn tas, rits deze zo stil mogelijk dicht en probeer niet als een neuroot met mijn voet op de grond te tikken. De zenuwen hebben inmiddels mijn hele lijf overgenomen, ik voel me een beetje misselijk en mijn hart voelt of het ieder moment uit mijn borstkas kan springen.
Ik probeer op mijn ademhaling te letten, maar kan niet diep zuchten gezien ik daar de leerlingen mee stoor.

De zoomer gaat en de leerlingen blijven netjes op hun plaats tot de laatste toets opgehaald is door Mick, daarna schuifelen ze als een zoemende wolk discussiërend over de gemaakte toets het lokaal uit.
Mick komt nog even naar me toegestapt;
‘Heb je er nog iets van kunnen maken?’
‘Ja hoor, ik heb zeker een aantal punten mee kunnen nemen in mijn observatieverslag. Wel voornamelijk op jou gericht, aangezien de leerlingen voorbeeldig aan hun toets zaten.’
‘Dan moet je van de week maar eens wat beter op de leerlingen focussen, want er zaten er een aantal tussen die toch geprobeerd hebben om te spieken of anderen bij hen te kunnen laten spieken!’ – “Als hij eens wist waar ik was met mijn gedachten…”

We lopen samen in de richting van de docentenkamer, maar voor we daar aankomen wordt Mick nog aangesproken door een collega waardoor ik de laatste meters alleen afleg.
Wanneer ik de docentenkamer binnen stap is het eerste wat ik zie Biebs die samen met Niels achterin de docentenkamer zit, ze kijkt even mijn richting in, maar haar blik verteld me al dat ik in ieder geval niet hun richting in hoef te komen. Ze draait haar hoofd weer naar van Niels en gaat verder met het gesprek dat ze aan het voeren zijn. Voor een seconde twijfel ik of ik er niet stiekem tussenuit knijp en naar huis zal gaan, dan heb ik in ieder geval voor vandaag geen ellende meer. Ik krijg echter geen kans om überhaupt maar iets met die gedachten te doen, want Daniëlle tikt me van achter op mijn schouder.

‘Jas pakken en meekomen.’

Ik loop achter haar aan, ik durf niet naast haar te lopen. Voor even voel ik me weer een leerling die iets fout gedaan heeft en daar nu de straf van gaat ondervinden. Ze trekt haar jas aan en loopt de voordeur uit, ik volg haar voorbeeld. Haar auto staat geparkeerd op de kleine parkeerplaats voor school, ze gebaart om in te stappen.

‘Waar gaan we heen?’
‘Nergens, instappen.’ – vanwege haar kordate antwoorden durf ik niet goed in te stappen. Echter blijft ze buiten de auto staan en kijkt me strak aan. Haar blik dwingt me de auto in, om geen scène te maken voor de school stap ik in de auto.
Zij stapt ook in de auto en maakt haar gordel vast. Ik weet niet goed of ik het gesprek moet starten, gezien zij doodstil naast me zit en geen aanstalten maakt om te beginnen met praten.

‘Daniël, ik had het niet moeten zeggen…’ – ze kijkt niet om, haar blik strak op de weg gericht. Ik kijk uit het raam, we rijden het centrum uit, maar niet in de richting van hun huis of het mijne. Langs een bosweg vlak buiten het centrum zet ze de auto stil.

‘Wil je alsjeblieft iets zeggen? Ik word hier ontzettend ongemakkelijk van.’ – ik heb me in haar richting gedraaid, ik kijk naar de zijkant van haar gezicht en ik zie kleine trekjes in haar gezicht.
‘Is het waar?’ – nog steeds kijkt ze me niet aan.
‘Ja, ik vrees van wel…’
‘Wanneer?’
‘Het einde van vorig jaar. Maar er is niets gebeurd Daniël…’
‘Waarom heb je het me verteld? Het is jouw plaats niet om je zo te bemoeien met mijn leven!’ – Ze draait zich om in mijn richting en ze heeft een wanhopige, boze blik in haar ogen.

‘Ik kan nu zeggen dat ik wil dat je de waarheid weet en daar zit een grote kern van waarheid in, maar als ik eerlijk ben heb ik het gezegd omdat ik wanhopig een reactie van je wilde.’
‘Wat heb jij in hemelsnaam met mij? Ben ik een mooie verovering op jouw lijstje? “kijk mij, ik heb een getrouwde vrouw zover gekregen dat we hebben gezoend!”’ – Ik zie dat ze probeert om haar woede in bedwang te houden.
‘Jezus Daniël, ja ik val op vrouwen, maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar iedere vrouw die maar een beetje leuk naar me lacht als verovering zie!’ – Van zulke uitspraken word ik ontzettend giftig, het is zo’n grove belediging om te denken dat wanneer je niet enkel op mannen valt, je alles maar probeert te versieren dat een hartslag heeft.
‘Wat moet je dan iedere keer met mij! Ik heb een man en twee kinderen, mijn leven prima voor elkaar!’
‘Jíj bent degene die de zoen initieerde Daniël, niet ik! Ja, ik vind je een ontzettend aantrekkelijke vrouw en ik kan niet ontkennen dat ik de zoen als fijn heb ervaren, maar ga het nu niet zo draaien dat ik degene ben geweest die de zoen is begonnen!’
‘Gaan we nu echt op deze kinderlijke welles nietes discussie uitkomen? Er is gezoend, dat is geenszins mijn bedoeling geweest en ik wil er verder ook helemaal niks mee. Ik wil ook verder helemaal niks met jou, dus zoals ik je al ik weet niet hoe vaak gevraagd heb, laat me met rust. Ik ben getrouwd met Niels, heb twee fantastische kinderen en wil dit allemaal niet. Dus ook op school, blijf uit mijn buurt! – ze probeert me boos aan te kijken, maar ik zie aan haar hele gelaat dat het huilen haar nader staat dan de boze blik waarvan ze me probeert te overtuigen.
‘Jij hebt écht een bord voor je hoofd. Niels is met hele andere dingen bezig dan jij. Iedereen op school ziet dat jullie alléén maar ruzie met elkaar hebben en vraagt zich af hoe lang dit nog doorgaat. En ja, ik ga nu weer ver buiten mijn boekje, maar soms is het op. En ik denk dat jullie op zijn, anders had je me niet gezoend als alles zo perfect was!’
‘Écht op zoveel fronten ben je veel te ver gegaan nu! Ik snap niet dat ik dit gesprek nog met je ben aangegaan!’ - ik weet dat ik te ver ben gegaan, maar ik had gehoopt dat ze in ieder geval iets los zou laten. Helaas heb ik het tegenovergestelde bereikt...

Ze start de auto en rijdt met een enorme vaart de bosweg af, binnen de kortste keren staan we langs de weg waaraan school grenst.

‘Eruit. En kom niet meer in mijn buurt anders zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat jouw stage nog voor het einde van de week hier eindigt!’

Boos stap ik uit, ik sla de deur dicht en marcheer bijna naar mijn fiets. “appelflap, die klote lekke band!”
Ik schop hard tegen mijn fiets aan die hierdoor omvalt. De leerlingen die in het lokaal boven de ingang nog les hebben, volgen het tafereel door het raam.
Ik raap mezelf bij elkaar en mijn fiets van de grond. Zwaar over mijn toeren begin ik naar huis te lopen.

“Wát een aanfluiting. Wat een ontzettend egocentrisch gedoe! Alsof alles mijn schuld is. Nou veel geluk met je zogenaamde perfecte huwelijk, je fantastische gezin en geweldige kerel die liever met een jonger exemplaar het bed in duikt!”
De stoom komt nog net niet uit mijn oren en het lijkt of ik met iedere pas alleen maar kwader word. Uit automatisme wil ik mijn telefoon pakken om Biebs te bellen, maar wanneer ik haar nummer gevonden heb, druk ik het meteen weg. Mijn woede begint zich om te vormen naar verdriet als ik me besef wat een puinhoop ik ervan gemaakt heb. Ik ben bijna thuis en probeer de tranen te verbijten die achter mijn ogen branden, ik voel me op dit moment ontzettend alleen.

De laatste meters naar mijn huis voelen als een enorme opgave, maar wanneer ik mijn fiets eenmaal in de achtertuin heb gezet, breek ik. Ik laat me op de grond zakken en barst in een enorme huilbui uit. Ik leun tegen de boom in onze achtertuin en probeer met de mouw van mijn jas de tranen van mijn gezicht te vegen. Ik snik onophoudelijk wat luid afsteekt tegen de stilte. Het lijkt alsof de wereld haar geluid even voor zich houdt.
In mijn verdriet stuur ik een bericht naar een van mijn klasgenoten;
“Ik voel me niet goed, als ik morgen niet op school ben, wil je dan doorgeven dat ik ziek ben?”
Met mijn telefoon in mijn handen zoek ik het nummer op van mijn moeder en bel haar op.

‘heey Mam, met Syl.
Nee het gaat eigenlijk helemaal niet…’ – ik moet moeite doen om niet weer in oorverdovend gesnik uit te barsten.
‘Mag ik vanavond alsjeblieft bij jou komen eten? Ik heb even iemand nodig die niet kwaad op me is.
‘Is goed, kom ik straks met de bus naar jou. Tot straks.’

Ik druk het scherm van mijn telefoon uit en begeef me naar mijn studio. Ik hoop Emma en Paul niet tegen te komen, want als die me zo zien móet ik een kop thee komen drinken om zogenaamd “even bij te komen". Als ik op de eerste etage ben, hoor ik dat ze in hun woonkamer zijn en ik probeer zo snel mogelijk langs de deur naar boven te glippen. Ik stap mijn studio binnen en wil eigenlijk op de bank ploffen totdat ik naar mijn moeder kan, maar ik loop inmiddels zo achter met mijn studievakken, dat ik een studieboek pak om me compleet te willen verzuipen in de stof. Het boek gaat over het ontstaan en het verloop van de verschillende politieke partijen in Nederland en normaal vind ik dit soort materie meer dan interessant, maar het kan me op dit moment niet boeien. Toch dwing ik mezelf ertoe van de eerste twee hoofdstukken een samenvatting te schrijven en daarna de opdrachten te maken die nog liggen van twee weken geleden.

Wanneer ik klaar ben met het werk voor dit vak en ik het gevoel heb weer iets bedaard te zijn, pak ik wat spullen bij elkaar om naar mijn moeder te gaan, al weet ik niet goed hoe ik aan haar uit moet gaan leggen waarom ik me niet goed voel… Ik wil namelijk tegenover niemand, zelfs mijn moeder niet, uit de doeken doen wat er zich allemaal afgespeeld heeft deze dagen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:44

Weer enorm goed geschreven. Kon niet wachten met lezen dus tussen het koken door gedaan :o

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:15

Haha wat leuk ApplePapple! Hopelijk niets aan laten branden? :=

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:51

Zucht, kun je niet gewoon 24/7 gaan schrijven tot het af is?

Was het maar al een boek, ik zou niet meer stoppen terwijl het normaal gezien niet direct het genre is wat ik lees

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 21:11

trustHim schreef:
Zucht, kun je niet gewoon 24/7 gaan schrijven tot het af is?

Was het maar al een boek, ik zou niet meer stoppen terwijl het normaal gezien niet direct het genre is wat ik lees


Als ik daar de tijd voor had zou ik dat graag doen! Helaas is mijn baas het daar niet mee eens :')

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:24

soeboenoe schreef:
Haha wat leuk ApplePapple! Hopelijk niets aan laten branden? :=


Een paar aardappeltjes zwart, maar dat was het waard!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:59

Sorry maar ik moet het toch even kwijt: "ik besef" of "ik realiseer me", maar niet "ik besef me" dat is fout Nederlands.
Volgens mij ben je serieus aan het schrijven, en heb je al enthousiaste fans, dus ik zou iemand zoeken die je verhaal taalkundig doorneemt :)

Hoop gauw weer een vervolgstuk te lezen :)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 01:04

Nikass schreef:
Sorry maar ik moet het toch even kwijt: "ik besef" of "ik realiseer me", maar niet "ik besef me" dat is fout Nederlands.
Volgens mij ben je serieus aan het schrijven, en heb je al enthousiaste fans, dus ik zou iemand zoeken die je verhaal taalkundig doorneemt :)

Hoop gauw weer een vervolgstuk te lezen :)


Dankje voor jouw oplettendheid! Ik zal er voortaan beter op letten, helaas sluipen zulke foutjes er makkelijker in wanneer ik langere stukken schrijf. Ik lees er dan vaak toch nét overheen.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 01:06

ApplePapple schreef:
soeboenoe schreef:
Haha wat leuk ApplePapple! Hopelijk niets aan laten branden? :=


Een paar aardappeltjes zwart, maar dat was het waard!


:))

Poekkie

Berichten: 7355
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 01:23

Wow je schrijft echt heel goed!

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 02:07

soeboenoe schreef:
trustHim schreef:
Zucht, kun je niet gewoon 24/7 gaan schrijven tot het af is?

Was het maar al een boek, ik zou niet meer stoppen terwijl het normaal gezien niet direct het genre is wat ik lees


Als ik daar de tijd voor had zou ik dat graag doen! Helaas is mijn baas het daar niet mee eens :')


Dan leest je baas vast niet mee...
Tip 1 ; baas je verhaal mee laten lezen
;)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 20:17

Poekkie schreef:
Wow je schrijft echt heel goed!


Dank! <3

primera schreef:
Dan leest je baas vast niet mee...
Tip 1 ; baas je verhaal mee laten lezen
;)


Hmm... Nee, laten we dat maar eens niet doen haha! _O-

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 22:43

Sorry dat het wat langer duurt... Ik zit momenteel een beetje vast, alles wat ik schrijf lijkt voor mijn gevoel niet te kloppen/komt niet goed over of voelt afgeraffeld.

Ik kom er eventjes niet uit |o

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:07

Dat is jammer ...
Succes met de writers Block

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:29

Komt wel goed, je kunt het *\o/*

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18147
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:27

Tis net als een kruiswoordpuzzel. Wegleggen en morgen weer. Of anders overmorgen.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 10:13

Bedankt voor de bemoedigende woorden! :)


balance schreef:
Tis net als een kruiswoordpuzzel. Wegleggen en morgen weer. Of anders overmorgen.


Ja heb je ook gelijk in, maar ik had gisteren echt voor de eerste keer in lange tijd een dag helemaal niks gepland, dus ik dacht; ahh lekker meters maken met schrijven!
Nou mooi niet dus -O- :')

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:01

Oh jammer soeboenoe, ik hoopte op weer een nieuw stuk. Sterkte met de writers-block

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:24

Neem gewoon je tijd hoor :(:)