[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25629
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:08

primera schreef:
Wauw, mag ik alvast een handtekening in je boek reserveren +:)+

Plus 1 *\o/*

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:30

Plus 2 *\o/*

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 17:09

jobamara schreef:
Plus 2 *\o/*

Alja schreef:
primera schreef:
Wauw, mag ik alvast een handtekening in je boek reserveren +:)+

Plus 1 *\o/*


<3 <3

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:00

Ik claim ook alvast een gesigneerd exemplaar hoor haha!!
En ondertussen hoop ik telkens op een nieuw stuk :D de vorige stukken dacht ik telkens 'jaaa nu gaat er iets gebeuren tussen Syl en Danielle' haha je werkt echt met hele fijne spanningsbogen!

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:01

Jullie moeten niet allemaal berichtjes tussendoor sturen, elke keer hoop ik dat het een nieuw stuk is haha :D

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:05

Eefsel2109 schreef:
Jullie moeten niet allemaal berichtjes tussendoor sturen, elke keer hoop ik dat het een nieuw stuk is haha :D


Sorry _O- al had ik door jouw bericht nu ook hoop op een nieuw stuk :')

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 19:52

Héél misschien plaats ik vanavond een heel klein stukje, maar anders komt er morgen een stuk :D

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 17:49

Ik voel haar armen over mijn rug naar mijn schouders bewegen, langs mijn nek omhoog en haar twee handen houden mijn hoofd zacht vast. Ze kijkt me recht aan, ik kan ieder kleuraccent in haar prachtige ogen zien. Blauw, groen en wat hazelnootbruin rond de pupil. Er gaat een onmerkbare golf door mijn lijf die ervoor zorgt dat alle donshaartjes op mijn lijf rechtovereind staan. Haar ogen staan zacht, ik durf bijna te zeggen dat ze een vorm van geluk uitstralen. Ik word in haar blik gezogen en kan me niet losmaken. Ik wil me hier ook niet uit losmaken, ik wil hier bij haar zijn, iedere millimeter van haar in me opnemen. Haar handen zijn warm, ik voel haar hartslag door haar handen op mijn gezicht. Ik ruik de aroma’s van de wijn op tafel en de parfum op haar polsen.
Ik adem diep in, het lijkt of alle zuurstof me ontnomen is, ik alle controle over mijn hele lijf kwijt ben en me volledig over heb gegeven aan haar. Als vanzelf beweegt mijn rechterhand zich naar haar gezicht, ik twijfel even voordat ik haar daadwerkelijk raak en mijn hand zweeft voor een seconde vlak voor haar gezicht.
Met mijn duim streel ik zachtjes langs haar jukbeen naar beneden en laat mijn hand rusten op haar hals en kaak, haar huid voelt zo ontzettend zacht. Nog steeds kijkt ze me recht aan, in haar ogen lijken wel honderden flonkertjes te zijn ontsprongen, ze lijken te stralen.
Wanneer ze haar ogen sluit, vrees ik een enkel moment dat “ons moment” op zijn einde loopt.
Ik kijk nog steeds naar haar gezicht, omlijst door die prachtige krullen, zacht en op dit moment alleen voor mij om te bewonderen. Haar handen rusten nog steeds aan weerszijde van mijn gezicht; zachtjes, zonder echt kracht uit te oefenen vraagt ze mijn hoofd naar voren.

“Gaat dit echt gebeuren? Is dit het moment waarop ik moet zeggen dat we wijn ophebben en ze dit niet moet doen…”
Maar wanneer ik haar lippen de mijne voel raken ontstaat een trance waaruit ik niet meer wil ontwaken.
Alle vezels in mijn hele lijf lijken in hetzelfde ritme te resoneren, mijn hart slaat met 300 slagen per minuut en alles op dat moment lijkt perfect. Met mijn ogen gesloten, voel ik haar zachte aanraking langs mijn gezicht, haar overweldigend heerlijke geur dringt mijn neus binnen, alles in mij schreeuwt om meer.
Mijn hand met meer zelfvertrouwen op haar hals, we bewegen als één en we hoeven niks te zeggen of te vragen. Eenieder weet precies wat de ander vraagt en welk antwoord gegeven moet worden.
Ze helt haar hoofd iets naar links, en ik voel haar lippen van elkaar gaan. Ik vraag haar met mijn hand haar nog dichter tegen me aan, de tedere onzekerheid van de zoen verdwijnt en maakt plaats voor de intense gevoelens die ik al weken onbewust in me houd. Onze zoen intensiveert, wordt meer passievol en ik lijk te dromen. Dit voelt zo goed, zó kloppend.
Mijn andere hand beweegt zich naar haar middel, zich een weg banend langs haar zij om op haar rug te rusten. De vingers van mijn rechterhand zijn verdwenen in haar fantastisch mooie krullen. Ik leun wat naar voren terwijl mijn hand haar heupen wat naar me toe probeert te bewegen, ze laat zich wat achterover zakken tegen de leuning van de bank aan.

Van het ene op het andere moment voel ik haar handen van mijn hoofd en hals verdwenen, nu in een krachtige beweging duwend tegen mijn schouders om zich los te maken uit onze omhelzing terwijl ze haar gezicht in een ruk wegtrekt van het mijne. In een fractie van een seconde word ik van mijn roze wolk getrokken en open mijn tot dan toe gesloten ogen.
Wanneer ik haar blik vang, zie ik niets anders dan pure verbijstering. Haar voorheen zachte blik is veranderd in wijd opengesperde ogen, twijfel, misschien zelfs wel beklemmend te noemen.

‘Nee Syl, sorry, ik… ik… Niels… Nee…’ ze staat op en loopt naar het kookeiland. Ik blijf achter op de bank, volg haar met mijn blik en weet nog niet goed wat er zojuist gebeurd is. De realiteit en wat er zich in mij afspeelt zijn twee compleet verschillende dimensies die geen intentie lijken te hebben om tot elkaar te komen.
Daniëlle staat met twee gestrekte armen tegen het kookeiland geleund, haar hoofd gebogen en ogen gesloten.
‘Daniël?’
Ze kijkt me niet aan, geeft geen reactie. Staat enkel tegen het kookeiland geleund met haar hoofd gebogen, ik sta op om naar haar toe te lopen.
‘Nee, niet doen.’ – langzaam werkt haar blik zich omhoog naar mij. Ik blijf roerloos staan en wil niets liever dan me verontschuldigen. “Godver, ik had moeten zeggen dat we dit niet moesten doen. Ik had mezelf in bedwang moeten houden, ik had íets moeten doen om dit te voorkomen.”

Ze gaat weer rechtop staan, ademt diep in en uit en begint; ‘Sorry… Ik had dit niet moeten doen. Ik weet niet wat me bezielde, waarom ik dat deed.’ – Die woorden, al verwachtte ik ze onbewust wel, voelen als een moker op mijn ziel. Ze klinken zo kil en afstandelijk, zo zorgvuldig gekozen en berekenend. Ik kan me niet meer groothouden, ik voel de tranen opwellen achter mijn ogen, mijn knieën week worden, maar ik kan me niet verroeren. Het enige dat ik doe is “nee” blijven schudden terwijl ik mijn hand op mijn mond laat rusten.
Ze kijkt me aan en kan niet anders zien dan de met tranen omrandde ogen die in een vreemd soort ongeloof naar haar terugkijken, ik blijf haar aanstaren, nog steeds niet beseffend wat er nu precies gaande is.
‘Syl… Ik denk dat het beter is als je gaat…’ – Ze wendt haar gezicht af en wrijft met haar linkerhand over haar voorhoofd en ogen. Weer die kille, afstandelijke toon in haar stem. Ik kan niets uitbrengen, al zou ik honderd dingen tegelijk willen zeggen. Ze draait zich helemaal om en ik zie enkel haar rug, ze gunt me geen blik meer.

“Ik moet hier weg, voordat ik breek… Voordat ik compleet instort en het helemaal verkloot.”
In blinde paniek, chaos, zonder omkijken, vlucht ik de gang in, pak mijn jas en bijna rennend ga ik de voordeur uit. Ik hoor de deur nog net achter me dichtslaan, terwijl ik het op een rennen zet. Ik ken deze buurt maar amper, maar dat maakt op dit moment niks uit. In blind verdriet, een vreemde paniek en een soort hyperventilatie ren ik zo hard mijn benen me op dat moment kunnen dragen. Ik ren straten door die ik niet ken, zie overal licht achter de ramen en in de verte hoor ik een hond blaffen. Ik blijf rennen en na enige tijd kom ik bij een grasveld uit aan de andere kant van de wijk. Ik laat me daar in het gras op mijn knieën vallen, ik barst uit in een soort hysterisch gesnik, waarbij ik adem probeer te halen, maar het resulteert alleen in een haastig gepiep, gesnik en gerochel.
Ik begin sterretjes voor mijn ogen te zien en ik krijg braakneigingen. Mijn gedachten gaan te snel om bij te houden, mijn hart lijkt uit mijn borstkas te bonken en ik ga in het gras liggen.
Schokkend en snikkend probeer ik dieper te ademen, mijn gedachten op een rij te krijgen. Het natte gras maakt mijn kleding vochtig en ik begin te rillen. Mijn jas heb ik nog in mijn rechterhand en ik voel nu pas hoe koud het is buiten. Ik ga weer rechtop zitten en trek mijn jas over mijn vochtige kleren aan. Ik zie de wolkjes die mijn ademhaling maakt in de lucht, waardoor ik weer wat meer bewust de wereld in lijk te gaan kijken, de hemel is kraakhelder. Ik focus me op de wolkjes adem, probeer ze groter te maken, langer aan te laten houden en mijn ademhaling lijkt weer wat te stabiliseren.
“Wat is er in godsnaam net gebeurd…”
Laatst bijgewerkt door soeboenoe op 16-11-20 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:04

Goed stuk weer!! Ik wacht op meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:11

Wouw!

Paardennamen
Berichten: 2130
Geregistreerd: 30-10-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:20

Zo dan!

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:14

Wauw wat goed geschreven.ik zit er in. Wil meerrrrr

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:51

Echt TS, je schrijft zo fijn! Ik heb geluk dat ik laater instap. Ik heb alles in één ruk door kunnen lezen <3 Ik blijf lekker lezen

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 22:50

Dankjulliewel allemaal! <3

Volgende stuk zal waarschijnlijk woensdag worden O:)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:16

Wie gaaf wil nog een stuk

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:48

Gaaf verhaal! Je schrijft echt goed!

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:23

Jammer dat we weer moeten wachten tot woensdag, maar geen druk hoor TS! Je schrijft echt super, en jezelf afjagen zou geen goed doen denk ik.

Iriscope

Berichten: 8605
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:53

Als wij nu met zn alleen een hotel kamer voor je huren, ga je dan a la J.K. Rowling fulltime schrijven voor ons? O:)

Joltsje

Berichten: 9042
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:54

Echt wauwie TS. Wat schrijf je goed.

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:37

Ik wil niet zeuren, maar het is woensdag ts!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 21:40

Sammiex2000 schreef:
Ik wil niet zeuren, maar het is woensdag ts!


Later vanavond, I promise :D
vandaag flink aan de slag geweest. We hebben een huis gekocht! *\%/*

Joltsje

Berichten: 9042
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:53

Gefeliciteerd ts!

En nu weer schrijven ~~}>

:D :P

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:56

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Ben weer benieuwd naar het volgende stuk. Vind het echt een goed verhaal.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:33

Gefeliciteerd ts, in je nieuwe huis eerst een kamer inrichten om te schrijven, je daarin opsluiten en niet meer stoppen met schrijven

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 23:30

Dankjulliewel allemaal!

Nou dat er een ruimte komt speciaal om te schrijven dat weet ik zo niet :') maar het huis op zich geeft genoeg ruimte om ergens een fijn schrijfplekje te maken!
En anders neem ik tijdelijk genoegen met de hotelkamer die Iriscope voorstelde, alleen nog even kijken of mijn baas ermee instemt :=

Ik ben nu nog druk aan het schrijven, maar het is nog niet naar mijn zin... Dus wellicht zullen jullie nog íetsje langer moeten wachten O:)