[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:04

Ja, op zn minst kan Daan een keer met dr ogen rollen tussendoor :o

Mer1980

Berichten: 18886
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:19

Ik vond het wel een goed stuk, maar ik zou nog steeds rennen, maar dat is het leuke dat we discusseren over de personages ;)

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:24

Ik vind die discussie ook altijd heel leuk! Zelfs als ik een stuk iets minder vind, vinden andere dat weer een sterk stuk. Ik vind in ieder boek wel wat, maar zou deze echt zeker weten kopen!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 10:58

Ik vind het zelf ook erg leuk om te lezen hoe jullie de personages ervaren en bespreken!


Wat betreft het eenzijdige betoog; ik dacht juist dat wanneer ik Daniël tussendoor zou noemen of haar gedragingen zou benoemen, het af zou leiden van de boodschap die Niels heeft voor haar.

primera

Berichten: 921
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:14

Ik vind het een goed stuk hoor, en idd in deze situatie is het wel goed dat hij even de kans krijgt om te praten zonder onderbreking.

MarrieLeen

Berichten: 11392
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:57

primera schreef:
Ik vind het een goed stuk hoor, en idd in deze situatie is het wel goed dat hij even de kans krijgt om te praten zonder onderbreking.

Eens. :j

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 16:24

Kort stukje vandaag.

Iets met klote nieuws verwerken en druk. Komt wel weer goed :+

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben nog even aan het verwerken wat hij net allemaal mijn richting in geslingerd heeft. Het grootste gedeelte van wat hij gezegd heeft, is geen nieuws. Het meeste weet ik al wel of heb ik al ingecalculeerd, maar dat hij achter mijn rug om notabene op school seks heeft gehad met Bibi, terwijl ik met scheve ogen veroordeeld werd voor wat ik met “de stagiaire” heb gedaan, maakt me boos. Ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin meer om deze date nog voort te zetten. Ik merk dat hij me aankijkt met de verwachting dat ik hem alles vergeef omdat hij zijn nederige excuses zou hebben gemaakt en nu aan zichzelf werkt in therapie, maar ik weet niet of ik daar klaar voor ben. Ik verschuif mijn blik van het zand naar zijn gezicht, dat zeer veel gelijkenissen vertoont met een smekende puppy.

‘Wat verwacht je nu van mij?’ – Een oprechte vraag.
‘Een eerlijke kans.’
‘Na alle ellende die je net nog even op mijn bord hebt neergelegd?’
‘Ik weet dat het veel is en ik zou het liefst willen dat ik het kon begraven en er nooit meer iets mee hoef te doen, maar ik wil wel dat je het weet.’
‘Hoe vaak?’
‘Wat hoe vaak?’
‘Hoe vaak is “het” op school gebeurd?’
‘Daniël dat maakt niets uit, het verandert de strekking van mijn excuses niet…’
‘Dat maakt wel uit, ik zit verdomme na de vakantie in een re-integratie traject omdat ik mijn gezicht niet meer kan vertonen nadat er “gelekt” is dat ik iets met Syl heb gedaan. Jij neukt er daarentegen vrolijk op los en kan zonder gezichtsverlies gewoon aan het werk blijven omdat de directie het onder het tapijt wil vegen om onrust te voorkomen?! Dacht het niet. Hoe vaak?!’ – Zijn gezicht verandert van puppy naar wanhoop en hij haalt meerdere keren zijn hand door zijn haar.
Hij mompelt zacht iets en ik kan het niet verstaan door de wind die er staat. Ik merk dat ik ontzettend veel frustratie op voel borrelen en pak zijn kin vast om zijn gezicht mijn richting in te bewegen terwijl ik de vraag herhaal.
‘Bijna iedere dag dat ik op school aan het werk was.’ – Hij slaat zijn ogen neer. Ik kan mijn oren niet geloven, iedere dag?!
‘Óp school?! Op school! Ik vind het niet alleen verachtelijk dat het gebeurd is, maar misschien nog wel verachtelijker dat je bedacht hebt dat dit op een fiets school kan! Er lopen daar honderden kinderen rond, die ouders in goed vertrouwen naar school laten gaan en twee van de “verantwoordelijken” daar liggen op díezelfde school zo ongeveer iedere dag te krikken?! Misschien wel meerder keren op een dag! Wie zal het zeggen… Wat een verschrikkelijke tijd moet dat voor je geweest zijn zeg… Betaald krijgen terwijl je je zak leegt in een collega en dan thuiskomen om liefdevolle man te kunnen spelen… Nooit, maar ook echt nooit is er zo’n gedachte door mijn hoofd geschoten! Niet met jou en al helemaal niet met Syl, echt walgelijk!’
‘Je hebt gelijk… Je hebt echt helemaal gelijk. Ik wil niets goedpraten, maar de leerlingen konden hier niets van meekrijgen, op geen enkel moment is er maar een minimale kans geweest dat ze er iets van mee zouden krijgen.’
‘Niels, kom op. Je bent notabene betrapt!’
‘Door Ingrid ja, die na de werkdag nog besloot om zonder overleg míjn kantoor te gebruiken om telefoontjes te plegen. Zoals je weet heeft ook zij sleutels van de kantoren, ik denk niet dat ik het nog duidelijker hoef te maken.’ – Ik schud mijn hoofd, nog steeds gruwelend van het idee alleen al.
‘Jawel, ik wil weten wat ze heeft gezien. Ik moet haar na de vakantie ook onder ogen komen en waarschijnlijk ook kunnen samenwerken, ik wil dus precies weten wat ze heeft gezien. Zij gaat hier tegenover mij haar mond namelijk niet over houden.’
‘Ingrid is door de directie meer dan duidelijk verteld dat ze hier niet over mag praten. Met niemand.’
‘Jij kent Ingrid ook, die heeft zo’n enorm moreel kompas dat ze mij echt niet in het ongewisse zou laten. Vertel, en nee ik hoef geen expliciete details.’
‘Om het niet te expliciet te maken, we waren al even bezig. Ze heeft dus meer dan duidelijk kunnen zien wat er gebeurde.’ – Hij kijkt me met een lege blik aan.

Mer1980

Berichten: 18886
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:26

goed stuk krijg er echt een beeld van := :D

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:03

Ohh wat zou ik Niels graag in het echt even tegenkomen. Wat een …

Sintara

Berichten: 7433
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:27

Iewl. Het is ook precies als in het echt, hoewel er dan is gezegd dat je alles weet is het elke keer dat je het erover hebt ojaa er was eigenlijk nog wel meer

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:40

Yess, eindelijk wat tegengas.

Er staat trouwens halverwege ergens 'Niet met jou en al helemaal niet met Syl, echt walgelijk!’ maar ik denk dat dat Bibi moet zijn.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:59

Jeeeeezus hahahaha, wat een drama weer.. (qua verhaal dan he, goed geschreven hoor!)


Ben ik heel slecht als ik dat laatste stukje graag wél expliciet had gezien in PB? }:)

MarrieLeen

Berichten: 11392
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:40

Tot zover het stukje sympathie wat er ontstond. :+ Heel goed TS, hoe je dat zo kunt laten switchen. :j

lor1_1984

Berichten: 12059
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:57

PoelieWoelie schreef:
Yess, eindelijk wat tegengas.

Er staat trouwens halverwege ergens 'Niet met jou en al helemaal niet met Syl, echt walgelijk!’ maar ik denk dat dat Bibi moet zijn.

Volgens mij is dat een stukje wat door Daan gezegd wordt en dan klopt het wel. :)

Joltsje

Berichten: 9044
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:03

Jaaa ts, mooi vervolg. Gelukkig geeft ze tegengas en accepteert ze t niet zomaar

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:03

Wederom een goed stuk, je krijgt er beeld bij. Niet dat je daar beeld van wilt hebben.
Maar goed geschreven

Zinzi_jewel

Berichten: 8832
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:38

PoelieWoelie schreef:
Yess, eindelijk wat tegengas.

Er staat trouwens halverwege ergens 'Niet met jou en al helemaal niet met Syl, echt walgelijk!’ maar ik denk dat dat Bibi moet zijn.


Nee hoor Danielle praat en bedoelt dat ze niet met hem maar ook niet met syl op school s** had willen hebben .

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 16:17

Precies wat Zinzi_jewel zegt inderdaad. :)

Voor nu weer een kort stukje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

‘Om het niet te expliciet te maken, we waren al even bezig. Ze heeft dus meer dan duidelijk kunnen zien wat er gebeurde.’ – Hij kijkt me met een lege blik aan. ‘Ze heeft dan ook geen seconde gewacht met naar de directie gaan.’
‘Ik weet gewoon even niet wat ik hierop moet zeggen… Ik gruwel van wat je gedaan hebt, ik ben ontzettend kwaad dat je zo tegen me gelogen hebt en ik begrijp Ingrid volkomen dat ze hiermee naar de directie is gegaan.
In die tijd heb ik namelijk geen contact gehad met Syl. Ik heb haar niet gesproken, niet gezien en niet geprobeerd om achter jouw rug om toch iets met haar af te spreken. Totdat ze bij ons aan de deur heeft gestaan. Haar weerzien maakte wel wat los, maar de kus die jij gezien hebt, is de enige die er tussen ons is geweest in die tijd. Het feit dat jij zó gereageerd hebt terwijl jijzelf wél achter mijn rug om nog bezig bent geweest… Dat we onze dochter zijn verloren hierdoor… Hoezo verwacht jij een eerlijke kans?
In al die tijd daarna heb ik je nog steeds gemist, heb ik je zelfs gedeeltelijk kunnen vergeven voor wat er die avond gebeurd is, heb ik het voor je opgenomen; dat jij nooit gewild hebt dat we onze dochter zouden verliezen…
Ik heb echt uitgekeken naar vandaag, het idee dat we misschien toch samen weer iets op zouden kunnen bouwen, te beginnen met een zogenaamde eerste onbevangen date. Heel eerlijk? Ik heb helemaal geen zin meer in deze date nadat je me verteld hebt over jouw stelselmatige overspel op school. Dan kun je nog zo ontzettend veel aan jezelf gewerkt hebben in therapie, ik denk niet dat ik je nog kan vertrouwen… Helemaal niet nadat je me al twee keer eerder gezegd hebt dat je alles uit de doeken hebt gedaan, dat er écht niet meer was om te vertellen.’
‘Ik snap je. Ik weet ook niet waarom ik de verwachting heb gehad dat er daadwerkelijk nog een kans zou bestaan dat je me dit alles zou vergeven. Ik kan mezelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik dit gedaan heb, dat ik niet gewoon altijd eerlijk tegen je ben geweest. Ik dacht dat wanneer je niet alles zou weten, het makkelijker zou zijn om een nieuwe start te maken. Mijn therapeut en geweten dachten daar anders over… Hoe stom het misschien ook klinkt, aangezien ik niet verwacht dat je me dit alles vergeeft, ik ben wel blij dat je nu alles weet. Ik heb niets meer voor je te verbergen, dit is het, dit ben ik de afgelopen maanden geweest en heb ik de afgelopen maanden gedaan. Ik kan dan ook niet meer dan accepteren wat jij ermee wil doen.’
‘Spreek je Bibi nog?’
‘Af en toe. Zij neemt het me kwalijk dat ik niet voor haar ben opgekomen bij de directie en dat ik niet alle schuld op me heb genomen. Ik denk dat zij wel echt verliefd is en het niet kan accepteren dat ik dat niet ben. Ik heb haar ook verteld dat ik uiteindelijk het contact wil verbreken, maar dat ik haar nu niet in alle ellende ga laten zitten, aangezien ik ook schuld heb aan haar ontslag.’
‘Hoe kan ik er dan van op aan dat wanneer je weer jeuk krijgt, je niet weer last gaat krijgen van “gelegenheidsaffectie”?’ – Met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik hem aan.
‘Ik kan je nu beloven dat dit niet gebeurt, ik wil dat namelijk niet, maar ik kan ook snappen dat je vrij weinig waarde hecht aan die belofte.’
‘Dus zitten we in een impasse Niels. Het is voor mij vrij duidelijk dat ik geen andere man wil en ik wil geen relatie met Syl, maar op dit moment een toezegging doen naar jou is mijn eigen ruiten ingooien.’
‘Je zou een keer mee kunnen naar therapie?’ – Ik kijk hem vol verwondering aan. Mee naar therapie?!
‘Hoezo mee naar therapie? Relatietherapie?’
‘Zoiets. Niet meteen gericht op ons samenkomen, maar wel op onze omgang met elkaar. Dat we in ieder geval weer met elkaar leren omgaan ook als het niets meer zou worden tussen ons.’
‘Ik ga daar over nadenken. Het voelt nu een beetje alsof je me mee wil nemen naar jouw therapeut om mij ervan te overtuigen dat je niet meer zulke fratsen uit zult halen als we weer bij elkaar zouden komen.’
‘Daniël, ik wil je er echt niet inluizen. Ik wil je nergens toe dwingen, je nergens toe overhalen, ik wil eigenlijk heel simpel dat we elkaar weer leren vertrouwen. Als dat ertoe leidt dat we enkel vriendschappelijk met elkaar overweg kunnen, dan is dat zo. Als toch blijkt dat er meer uit voortkomt dan enkel vriendschap, dan zou me dat meer dan gelukkig maken, maar ik laat dat volledig bij jou.’ - Ik laat mezelf zijdelings tegen hem aanzakken en leg mijn hoofd op zijn schouder.
‘Oh Niels, wat een puinhoop hebben we er toch van gemaakt…’ – Ik zucht diep. Niels legt een arm om me heen en drukt me even stevig tegen hem aan.
‘Dat is een understatement… Maar we gaan eruit komen, dat weet ik zeker.’

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:44

Pfoe lastig stuk. Ze is boos, wantrouwend, gekwetst en toch legt ze haar hoofd op zijn schouder. Rijmt niet echt voor mij persoonlijk. Ook het stukje simpel dat we elkaar weer leren vertrouwen. Vertrouwen is zo'n moeilijk iets..

Verder zeker wel weer goed geschreven maar de boven genoemde punten botsen voor mij.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 10:35

SumSum schreef:
Pfoe lastig stuk. Ze is boos, wantrouwend, gekwetst en toch legt ze haar hoofd op zijn schouder. Rijmt niet echt voor mij persoonlijk. Ook het stukje simpel dat we elkaar weer leren vertrouwen. Vertrouwen is zo'n moeilijk iets..

Verder zeker wel weer goed geschreven maar de boven genoemde punten botsen voor mij.


Juist omdat ze boos/gekwetst/wantrouwend is en geen raad weet met deze emoties, uit ze zichzelf op een manier die ze kent. Vergelijk het met zoveel aan je hoofd hebben dat je op de automatische piloot iets doet omdat je geen ruimte hebt om na te denken over wat je doet/moet doen. :)

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:37

:7 Goed geschreven maar Jezus wat een eikel is het ook

Rocamor

Berichten: 10930
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:46

Oakland1990 schreef:
:7 Goed geschreven maar Jezus wat een eikel is het ook

Volledig mee eens

MarrieLeen

Berichten: 11392
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:16

Fijn stuk weer om te lezen! Mooi hoe Daan meer bij zichzelf lijkt te blijven. :j

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:35

Oakland1990 schreef:
:7 Goed geschreven maar Jezus wat een eikel is het ook

Nou dat dus!
Maar ts goed stuk weer

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 00:48

Een raszuivere kl**tz*k is het :')