[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 15:33

Ik moet zeggen dat ik het speculeren juist wel heel erg tof vind om te lezen!
Geeft voor mij als schrijver toch ook inzicht hoe mensen het verhaal ervaren en interpreteren of zelf al een draai geven aan wat er nog moet komen!

De reacties vind ik echt een van de highlights van m'n dag! (Of klinkt dat stom? :o )

@rocamor; ik vind jouw commentaren bijvoorbeeld altijd heel fijn om te lezen! Vooral ook omdat je juist wilt weten welke verklaringen je nog gaat krijgen in het verhaal! :D
Motiveert me enorm!

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:46

ooh jemig, heftig stuk inderdaad

het geeft het juist heel erg goed weer hoe het werkt tussen mannen en vrouwen.
dat we inderdaad van andere planeten komen. al is dit natuurlijk wel extreem

zij is boos. of dat helemaal terecht is weet ik niet. ze vind zijn gedrag in ieder geval niet leuk
hij denkt, moet kunnen toch. eenmaal op bed is hij nog gewoon verliefd en wil dat aan haar laten zien door aan te dringen op sex, terwijl zij in een hele andere flow zit.

en ja eigenlijk is het wel gaaf dat je sowieso tussentijds kan speculeren. al is een toelichting voor mij niet altijd een must. ik fantaseer er graag zelf op los. al is de gedachtegang wel erg leuk.

ga zo door TS

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:02

Joltsje schreef:
ooh jemig, heftig stuk inderdaad

het geeft het juist heel erg goed weer hoe het werkt tussen mannen en vrouwen.
dat we inderdaad van andere planeten komen. al is dit natuurlijk wel extreem

zij is boos. of dat helemaal terecht is weet ik niet. ze vind zijn gedrag in ieder geval niet leuk
hij denkt, moet kunnen toch. eenmaal op bed is hij nog gewoon verliefd en wil dat aan haar laten zien door aan te dringen op sex, terwijl zij in een hele andere flow zit.

en ja eigenlijk is het wel gaaf dat je sowieso tussentijds kan speculeren. al is een toelichting voor mij niet altijd een must. ik fantaseer er graag zelf op los. al is de gedachtegang wel erg leuk.

ga zo door TS


Is hij inderdaad nog verliefd? Of dronken en geil?

Ik vind het echt een heel sterk stuk TS, ben heel erg benieuwd naar meer. Had het liefst gehad dat het helemaal af was, en ik in één ruk kon door lezen. :j

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:27

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:15

@kaitlyn, dat is de vraag inderdaad.. grote kans dat het dronken en geil is

mannen......

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:19

Joltsje schreef:
@kaitlyn, dat is de vraag inderdaad.. grote kans dat het dronken en geil is

mannen......


Hoezo, ben jij nooit dronken en geil? :+

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:29

PoelieWoelie schreef:
Joltsje schreef:
@kaitlyn, dat is de vraag inderdaad.. grote kans dat het dronken en geil is

mannen......


Hoezo, ben jij nooit dronken en geil? :+


een dronken vrouw is toch een engel in bed ---> dood

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:33

Als ik echt dronken ben dan ben ik inderdaad dood als ik naar bed ga. :')

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:12

PoelieWoelie schreef:
Joltsje schreef:
@kaitlyn, dat is de vraag inderdaad.. grote kans dat het dronken en geil is

mannen......


Hoezo, ben jij nooit dronken en geil? :+


Haha, ja

Het ging meer over mannen in dat se de hints niet snappen. (Zij is boos, hij is dronken en geil, boeien wat haar gevoelens zijn)

En ja ik weet objectief gezien is t niet zo. Ze is niet duidelijk en hij heeft niet door dat t een big isseu is

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:39

Wauw je hebt het zo goed omschreven. Ik ga er verder niet op in maar dit is heel herkenbaar voor mij van uit het verre verleden.

Dus niet met mijn huidige man hoor!!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 23:14

TheWelsh schreef:
Wauw je hebt het zo goed omschreven. Ik ga er verder niet op in maar dit is heel herkenbaar voor mij van uit het verre verleden.

Dus niet met mijn huidige man hoor!!


Een hele dikke knuffel voor jou dat je ooit zoiets heftigs hebt mee moeten maken! :knuffel:

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:28

Ik walg sowieso van een bier adem in mijn gezicht als ik in bed lig en mannen hebben nu vaak eenmaal niet snel iets door als ze gedronken hebben... Dus dit verhaal is denk ik voor velen herkenbaar...

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:53

soeboenoe schreef:
TheWelsh schreef:
Wauw je hebt het zo goed omschreven. Ik ga er verder niet op in maar dit is heel herkenbaar voor mij van uit het verre verleden.

Dus niet met mijn huidige man hoor!!


Een hele dikke knuffel voor jou dat je ooit zoiets heftigs hebt mee moeten maken! :knuffel:


Lief dank je. Het is al zeker 20 jaar geleden hoor.

Natuurlijk was mijn situatie anders maar ik kan wel vertellen dat diegene bij mij niet dronken was. En ook al walg je op dat moment en schreeuwt heel je lichaam nee, ik kon ook niet nee zeggen. Je hebt het idee dat je verstikt wordt, je blokkeert.
En er werd echt wel gezien dat ik de tranen over mijn gezicht rolden. En diegene voelt echt wel dat je lichaam verstrakt.

En als het je relatie is en jij vervolgens wordt verweten dat je achterlijk doet etc... Dat helpt niet voor je zelfvertrouwen zeg maar.

Nu zou ik hem een trap in zijn ballen geven, maar oké...

Je hebt het zo goed beschreven, dat ik weer even terug in die tijd was.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:29

amies100 schreef:
Ik walg sowieso van een bier adem in mijn gezicht

Ja dat vind ik ook heel smerig, bah kokhalsneigingen ervan

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:08

De start van het verhaal was echt heel goed. Ik had wel gehoopt op een mannelijke Daan omdat ik mij beter in kan leven in een vrouw-man rol.

Geschreven vanuit het perspectief van Danielle is zeker leuk bedacht. Wel kan dit haar minder spannend vanuit het perspectief van Syl maken.

Verder vind ik het superknap geschreven. Dit doe ik je niet na! Wat heb jij een fijne schrijfstijl zeg!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 14:21

Wolfwomen schreef:
De start van het verhaal was echt heel goed. Ik had wel gehoopt op een mannelijke Daan omdat ik mij beter in kan leven in een vrouw-man rol.

Geschreven vanuit het perspectief van Danielle is zeker leuk bedacht. Wel kan dit haar minder spannend vanuit het perspectief van Syl maken.

Verder vind ik het superknap geschreven. Dit doe ik je niet na! Wat heb jij een fijne schrijfstijl zeg!


Dankje voor je mooie complimenten!

In het perspectief van Daniëlle ga ik natuurlijk niet alles weggeven :)
Het moet niet zo zijn dat je een verslag leest van wat Syl denkt en voelt en vervolgens dat van Daniëlle te lezen krijgt.
Dan heb je helemaal gelijk wat betreft de spanning die eruit gaat.

Maar ik moet zeggen dat een perspectief vanuit niet enkel "de hoofdpersoon" me altijd wel aangesproken heeft! En tot nu toe vind ik het ook heerlijk om te ontdekken wat het voor het verhaal doet :D

@kaitlin, rocamor, joltstje en poelieqoelie; jullie hebben mijn dag echt gemaakt met jullie gesprekje over geil en dronken, heb hardop gelachen :')

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 01:25

Roerloos zit ik op bed, ik kan nog niet goed bevatten wat er zojuist is gebeurd. Alsof er een hele hoge piep in mijn hoofd suist hoor ik nu alleen nog maar mijn eigen gedachte; “Dit was het… Hier gaan we niet ongeschonden uitkomen. Waarom heb ik hem geslagen? Hoe moet het met de kinderen? oliebol… de kinderen!” De oorverdovende huilende herrie komt binnen, als een soort muur van geluid klinkt het gehuil door het hele huis.

Ik kom met een rotgang ons bed uit en haast me naar de kamer van Feline. Wanneer ik de deur open ligt ze op haar buik te gillen, als ze mij ziet zet ze nog een tandje bij.
‘Shhh, het is goed meisje. Papa en mama hebben iets te hard gepraat. Kom maar, shh.’
Ze kruipt tegen me aan met haar gezichtje helemaal rood aangelopen, ze is duidelijk enorm geschrok-ken, maar terwijl ik haar over haar rug wrijf en zachtjes tegen haar praat valt ze na een tijdje half weer in slaap. Ik leg haar weer onder de dekens, ze trekt haar knuffel tegen zich aan om als een balletje weer in slaap te vallen.

Tot mijn verbazing hoor ik Tygo niet meer huilen, “zou hij uit zichzelf weer in slaap zijn gevallen?”. Ik besluit toch even te gaan kijken.
Wanneer ik de deur open van zijn slaapkamer, piept deze op hoge toon. 2 grote ogen kijken me vol verdriet aan. Hij heeft zijn konijnenknuffel onder zijn kin en probeert te gaan zitten wanneer ik de kamer binnenkom. Ik pak hem even op en wieg hem wat op en neer tegen mijn schouder aan. Als ik merk dat hij niet wegdommelt, besluit ik met hem naar beneden te gaan voor een fles.
Ik loop op mijn blote voeten de trap af, zie een ravage aan spullen die uit de gangkast zijn gevallen en manoeuvreer me er zo soepel mogelijk doorheen. “Dat zien we morgen wel…”
Wanneer ik de woonkamer binnenkom en in een streep naar de keuken loop, schrik ik zo ontzettend dat ik Tygo bijna uit mijn armen laat vallen.

Niels zit aan ons kookeiland met een tas naast hem op de vloer. Hij kijkt me wederom vernietigend aan. Stilzwijgend leg ik Tygo in de box die weer wat begint te jammeren. Ik loop naar de kast om daar zijn flesvoeding te pakken. Ik doe mijn uiterste best om mijn tranen weg te slikken, want ik voel dat Niels onophoudelijk naar me staart. Zo nonchalant mogelijk geef ik de opgewarmde fles aan Tygo, die ver-volgens tevreden in de box aan zijn fles begint.
Ik ga aan de andere kant van het kookeiland staan, maar weet me niet zo goed een houding te geven. Steeds gluur ik vanuit mijn ooghoeken naar Niels, die op zijn beurt ongegeneerd naar me blijft staren terwijl hij zijn bier drinkt.

‘Ik had je niet moeten slaan…’ met neergeslagen ogen draai ik mijn hoofd in zijn richting.
Niels neemt nog een slok, maar zwijgt terwijl hij me nog steeds strak aanstaart. Hij schraapt zijn keel, hoopvol kijk ik hem aan of hij iets terug gaat zeggen. Hij veegt zijn zwarte haren naar achteren, laat zijn hand daarbij in zijn nek rusten en laat zijn hoofd achterover hangen.
‘Niels, zeg alsjeblieft iets.’ Met een enorme klap zet hij zijn lege bierflesje op het kookeiland, waardoor Tygo het weer op een huilen zet.
Ik wil naar Tygo lopen om hem te sussen en hem zijn fles terug te geven, die hij van schrik heeft laten vallen.
‘Nee Daniël, als je nu naar Tygo loopt is dit gesprek definitief klaar.’ Stokstijf kijk ik hem aan, hij staat op en schenkt een glas wijn in.
‘Hier, opdrinken.’ Hij duwt het overvolle glas wijn in mijn handen, loopt naar Tygo om hem zijn fles te geven en pakt zelf nog een fles bier om vervolgens weer op een kruk aan het kookeiland te gaan zitten. Ik durf niet te zeggen dat ik geen wijn wil, ik heb hem nog nooit zo gezien. Zijn normaal zo vriendelijke ogen staan nog steeds donker, zijn hele houding straalt agressiviteit uit.

‘Wat is jouw probleem Daniël? Wanneer hebben wij voor het laatst seks gehad samen?’
‘ Ik weet het niet Niels…’ voorzichtig neem ik een nipje van mijn glas, maar meer als afleiding dan dat ik daadwerkelijk zin heb in wijn.
‘Sinds de komst van Tygo of misschien nog wel ervoor, lijkt het of je niks meer van me wilt weten. Wanneer ik iets probeer terwijl we ons omkleden, krijg ik “Nee". Wanneer je staat te douchen, “Nee.” Op een avond als deze, wanneer ik bloedgeil ben en met mijn vrouw wil vieren dat ik een promotie heb gekregen, krijg ik zelfs een klap in mijn gezicht! Ik ben je man die je wil beminnen, van je wil genieten, niet een wildvreemde die je wil verkrachten in ons bed!’
‘We hadden ruzie…’
‘Nee, jíj maakt er ruzie van. Ik heb een topdag gehad, kom thuis, wil je bij thuiskomst een zoen geven, maar wederom diezelfde “Nee". Ik wil erover praten, jij zoekt ruzie met mij en stormt vervolgens naar bed zonder nog een woord met me te spreken.’

‘Zoals je het brengt is het enkel jouw perspectief Niels! Je hebt niet eens geluisterd naar wat ik je te zeggen had. Komt vervolgens als een holbewoner met je stijve pik tegen mijn bovenbeen aanrijden, terwijl ik duidelijk genoeg niet meeging ik jouw avances en jij zit zo met JOUW geiligheid dat ik maar braaf moet liggen en het over me heen moet laten komen?!’ de adrenaline schiet door mijn lijf en ik begin duidelijk te trillen. ‘Ik ben geen prutsmuts waar je te pas en te onpas op kunt duiken om je behoeftes te bevredigen!’
‘Misschien moet ik die dan maar een gaan zoeken! Ik trek al weken, zij het maanden aan mijn zogeheten “stijve pik" omdat mijn vrouw, jij dus Daniëlle, me totaal negeert op dat vlak!’

Even blijf ik stil. Ik kan niet ontkennen dat we al weken niet intiem zijn geweest, maar de manier waarop hij het nu van me eist, maakt dat ik heel hard wil schreeuwen dat hij het maar bij een ander moet gaan zoeken. Ik zie de frustratie aan iedere gelaatstrek in zijn gezicht. Onrustig draait hij met het flesje bier tussen zijn vingers. Ik haal diep adem en zucht.

‘Je bent dronken Niels…’
‘Wat maakt dat voor verschil? Hebben we dan ineens wel een goed seksleven? Dan zorg ik voortaan dat ik altijd dronken ben!’
‘Is het je daar allemaal om te doen dan? Is onze hele relatie enkel gebaseerd op jouw behoefte aan seks?’
Hij staat op, loopt naar me toe en grijpt mijn polsen vast; ‘wil je het niet snappen Daniël? Wil je niet snappen dat het voor mij wél een belangrijk onderdeel is van een relatie?!’
De tranen lopen inmiddels over mijn wangen, ik wil niet tegen hem zeggen dat ik al maanden geen behoefte meer heb aan seks. Dat het voor mij al meerdere keren een “moetje” is geweest en ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten…
‘Ik hou van je Niels, écht, maar ik kan niet voldoen aan jouw libido… En dat je hier nu van me eist dat we seks hebben, een half uur geleden nog zo doordramt omdat jíj bloedgeil bent en ik kwaad, nu tegen me praat op een toon die ik écht niet van je ken, maakt het niet beter.’

Hij laat mijn polsen los, gaat weer op de kruk zitten en ziet er duidelijk uit alsof hij niet meer weet wat hij moet doen.
‘Ik ga nu Tygo op bed leggen, anders wordt hij zo weer wakker, maar ik kom weer naar beneden.’
Ik loop langs Niels naar Tygo die met de fles half nog in zijn mond in slaap is gevallen, probeer hem zonder wakker te maken mee te nemen naar boven om hem in bed te leggen.
Wanneer ik beneden kom, is Niels verplaatst naar het zitgedeelte. Hij zit met zijn hoofd achterover geleund op de leuning van de bank.

‘Zie je me dan echt alleen nog maar als de vader van de kinderen Daniël?’
Hij is rechtop komen zitten en kijkt me recht in mijn ogen aan. De donkere ogen hebben plaatsgemaakt voor een soort verdriet, wanhoop en onbegrip.
‘Nee Niels, ik zie je als mijn partner, mijn man, als degene waar ik “Ja" tegen zei 7 jaar geleden toen ze vroegen of jij de man was met wie ik mijn leven wilde gaan delen… Maar we zijn 7 jaar en 2 kinderen verder… Dingen zijn veranderd, ik ben veranderd, jij ook. En misschien passen de puzzelstukjes minder mooi op dit moment. En dat maakt dat we ons niet compleet voelen of elkaar compleet kunnen laten voelen.’
Voor het eerst in tijden voel ik weer even de connectie tussen ons, we zijn beiden gekwetst, rauw, maar bereid te luisteren nu de ergste woede gezakt is. Ik ga naast Niels zitten en leg mijn hand op zijn borst. Ik voel zijn hart snel en hard bonken, zijn ademhaling nog steeds zwaar.

‘Dit gaat ons niet overkomen.’
‘Wat bedoel je?’ – ik zie hoe hij zijn vuisten balt.
‘Dat zeiden we in onze toast tijdens onze bruiloft. “En die sleur, dat gaat ons niet overkomen”.’
‘Toch zitten we nu hier… Om 5 uur ’s nachts op onze bank, op de eerste dag van de vakantie.’ – ik leg mijn handen op zijn gebalde vuisten, ze ontspannen iets.

‘Daniël, we gaan naar bed. Ik heb er de energie en helderheid niet meer voor. Morgen kijken we hoe we hier verder mee gaan, want dit is geen volwaardige relatie. Als dit het is voor ons, wil ik dat met een helder hoofd beseffen en begrijpen.’ – Hij pakt mijn hand waaraan mijn trouwring pronkt, trekt me mee omhoog van de bank af om over alle ellende van vannacht door heel het huis heen te stappen en naar boven te gaan, slapen.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:11

Wat een super goed stuk! Ben nu wel erg benieuwd ook hoe het tussen Syl en Daan begint.

Martine123

Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:40

Gaaf stukje weer!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 17:43

Dankje!
Sumsum, daar kom je snel genoeg achter! :D

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:54

Ik volg. Wat een heerlijk verhaal.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 20:30

Dankje Plutolover!

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:48

Echt wauw geschreven.

Hoe is het bij de paarden ts?

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 22:09

Joltsje schreef:
Echt wauw geschreven.

Hoe is het bij de paarden ts?


Dankjewel voor je mooie compliment!

We hebben 3 dagen niet op stal mogen komen, daarna waren alle paarden 24 u koortsvrij en met strenge regels mogen we nu weer naar stal. Maar alleen je eigen paard, handen wassen tot je vel er haast afvalt/desinfecteren wat je maar kunt bedenken, 2x daags de paarden temperaturen en vooral veel rekening houden met het niet besmetten van andere paarden.

PotjeMayo

Berichten: 575
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:33

nadeel van een beelddenker: je ziet alles voor je :')