[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:05

Dat maakt het toch niet anders?

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 23:47

Allereerst ontzettend bedankt voor jullie lieve berichten! Vind het echt heel erg fijn om te lezen! <3

Ten tweede;
Je mag gewoon jouw eigen mening hebben Nikass, ik neem daar verder geen aanstoot aan. Zoals eerder gezegd waardeer ik iedere input! Ik zou de eerste zijn die een verhaal schrijft dat iedereen aanspreekt, laat staan dat het bij iedereen zijn/haar normen en waarden past. Dat vind ik oké. :)

Wel even een side note; mensen hebben verschillende ideeën over "liefhebben". Syl gelooft er heilig in dat Niels écht niet het beste voor heeft met Daan, om wie ze dus wel ontzettend veel geeft. In haar belevingswereld heeft Syl het beste voor met Daan en wil Syl haar gelukkig maken, wat Syl dus ook weer gelukkig maakt. Daarmee wil ik Niels niet in het verdomhoekje schuiven, want ik zou bij zo'n Syl in een situatie ook niet even vriendelijk zijn. Maar puur en alleen eigenbelang is niet de intentie van waaruit Syl handelt.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 00:15

Ik lees hst ook meer zo hoor en voor mij is het juist vrij geloofwaardig dat je zover gaat als je echt verliefd bent/er van overtuigd ben dat je bij elkaar hoort. Zie het heus vaker gebeuren dit soort situaties :o

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:00

soeboenoe schreef:
Ten tweede;
Je mag gewoon jouw eigen mening hebben Nikass, ik neem daar verder geen aanstoot aan. Zoals eerder gezegd waardeer ik iedere input! Ik zou de eerste zijn die een verhaal schrijft dat iedereen aanspreekt, laat staan dat het bij iedereen zijn/haar normen en waarden past. Dat vind ik oké. :)


Dat weet ik, anders zou ik niets gezegd hebben. ;)
Natuurlijk hebben we verschillende visies, dat is normaal. Ik wilde alleen laten weten hoe het op mij overkomt.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 08:21

Nikass schreef:
Dat weet ik, anders zou ik niets gezegd hebben. ;)
Natuurlijk hebben we verschillende visies, dat is normaal. Ik wilde alleen laten weten hoe het op mij overkomt.


En dat waardeer ik! Ik vind het echt heel fijn om te lezen hoe jullie tegen het verhaal aankijken en vanuit welke invalshoek jullie het lezen. Geeft mij ook weer inzicht in hoe de karakters ontwikkelen en wat voor uitwerking dat heeft :)

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:03

Ik vind het juist mooi geschreven dat ondanks de complexe situatie een verhaal altijd meerdere kanten en gevoelens heeft. Hoe ingewikkeld en dubbel allemaal ook. Ook van Syl en ook van Daniël. :j

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:21

MarrieLeen schreef:
Ik vind het juist mooi geschreven dat ondanks de complexe situatie een verhaal altijd meerdere kanten en gevoelens heeft. Hoe ingewikkeld en dubbel allemaal ook. Ook van Syl en ook van Daniël. :j


Precies!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 11:35

MarrieLeen schreef:
Ik vind het juist mooi geschreven dat ondanks de complexe situatie een verhaal altijd meerdere kanten en gevoelens heeft. Hoe ingewikkeld en dubbel allemaal ook. Ook van Syl en ook van Daniël. :j


Dankjewel! Mooi compliment! :D

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 15:19

‘Oké.’

We lopen de docentenkamer uit en ze sleept me mee naar het kantoor van Niels. Ze klopt even kort, maar er komt geen antwoord. Even ben ik bang dat Niels nog in zijn kantoor zit en dat ik een soort déjà vu ga ervaren, maar tot mijn opluchting is het kantoor leeg.
Nog voor ik mezelf heb kunnen laten zakken in een van de stoelen begint Biebs al met haar verhaal.

‘Waar denk je mee bezig te zijn?’
‘Hoezo “mee bezig te zijn”?’
‘Wat heb je tegen Niels gezegd?’
‘Ik heb tegen Niels gezegd dat hij eerlijk moet zijn waarop hij aan mij vroeg wat jij gezegd zou hebben. Ik heb geantwoord dat je niets gezegd hebt, maar dat je hem tijdens een van je lessen hebt bezocht en dat mijn onderbuikgevoel me vertelde dat er meer aan de hand is dan wat er naar buiten is gekomen.’
‘Wáárom?’
‘Omdat ik van tevoren een gesprek met Niels hebt gehad die samenhangt met wat ik tegen hem gezegd heb.’
‘Syl, echt… Jij denkt dat Niels zelf met het idee van dat gesprek is gekomen? Hij duwt je bij wijze van spreken nog liever voor de trein dan dat hij uit zichzelf zo’n gesprek aangaat.’
‘Dus het is jouw idee geweest? Dus jij hebt met hem zitten bekokstoven hoe hij mij een beetje lekker kon maken? Dat ik ineens compleet loslippig zou worden wanneer hij niet als een opgefokte gorilla mijn gezicht bespuugd? En dan heb jij het over vertrouwen? Hoe denk je dat wij elkaar ooit weer gaan vertrouwen als je dit soort dingen doet? Ik heb nota bene gezegd dat je niks gezegd hebt en heb het gegooid op mijn eigen observatie.’
‘Ik wilde zien of ik je écht kan vertrouwen, dat je mij niet alsnog voor de bus gooit als dat voor jouw situatie werkt.’
‘Ik heb je beloofd dat ik je niet voor de bus zou gooien, ik zie ook niet hoe ik dat hier heb gedaan?’
‘Door mij wéér in het hele verhaal te betrekken. Ik heb je gevraagd om je er niet meer mee te bemoeien, dat Niels zelf moet bepalen of en hoe hij het tegen Daniël zou zeggen.’
‘Maar hij komt naar mij met de vraag hoe hij zijn vrouw terug kan krijgen… Wat moet ik dan Biebs? Zitten en zwijgen? Terwijl ik dondersgoed weet waar de schoen wringt, wat zij van hem verlangt en dat dat niet zomaar verdwijnt als hij een paar weken zijn best doet?’
‘Je hoeft je er niet mee te bemoeien, je had ook heel simpel kunnen zeggen dat hij het zelf met Daniël uit moet werken. Laat ze het zelf oplossen, ze zijn verdomme 2 volwassenen.’
‘Daar heb ik niet aan gedacht, Biebs. Hij kwam met deze vraag en ik heb gereageerd naar wat ik dacht dat goed was. Naar mijn mening heb ik je niet verraden of gebruikt voor mijn eigen gewin.’
‘Ik zeg ook niet dat je me verraden hebt, daar heb ik het niet over. Maar je blijft je mengen, terwijl het niet iets is waarin je je hoort te mengen.’ – ze staat met haar armen over elkaar, blijft me strak aankijken en het voelt alsof ik door mijn moeder streng toegesproken word.
‘Biebs, even pauze. Wat zijn we nu weer aan het doen?’
‘Discussiëren.’
‘Discussiëren over Niels en Daniël… En ik kan me ergens vaag herinneren dat we dat niet meer zouden doen.’
‘Jij zou je er ook niet meer mee bemoeien.’
‘Ik wil me ook niet met hun huwelijk bemoeien. Ik heb een vriendschap opgebouwd met Daniël, we praten over van alles, ook over Niels. Die zit nu eenmaal aan haar vastgeplakt, maar in tegenstelling tot wat jij en Niels denken, maak ik hem niet zwart of schilder hem slecht af tegenover Daniël. Hij weet dat ik hem niet mag, ik weet dat hij mij niet mag, maar ik hou me liever bezig met andere dingen dan continue Niels in een kwaad daglicht te willen zetten.’ – Ze blijft stil, het lijkt of ze even niet weet wat ze moet zeggen.
‘Biebs, even heel eerlijk van jou naar mij; is wat er gebeurd is, zo erg dat het niet verteld kan worden?’ – ik zie haar twijfelen, ergens lijkt het of ze het wil vertellen, maar er is ook iets dat haar tegenhoudt.
‘Ja. Ik ben van mening van wel.’ – ik moet alles op alles zetten om niet te vragen wat er dan gebeurd is, want dan jaag ik haar weer in het harnas tegen me.
‘Dus dat het voor altijd tussen hen in blijft hangen, dat er altijd iets is waarnaar Daniël moet gissen en het daardoor misschien veel erger maakt dan het is, is beter dan er eerlijk voor uitkomen?’
‘Ik denk dat zij het als koppel niet redden als het naar buiten komt.’ – Ik kan het niet meer tegenhouden, ik kan er niet meer omheen praten, ik wil gewoon weten wat er zo erg is dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt.
‘Heb je seks met hem gehad?’
‘SYL!!’
‘Ja of nee?’ – ze blijft stil, af en aan kijkt ze me aan.
‘Wanneer? Ja of nee is niet eens meer relevant.’
‘Bemoei je er gewoon niet mee!’ – ze schreeuwt, maar ik hoor het trillen van haar stem.
‘Wanneer, Biebs?’ – Ik ben opgestaan en verhef mijn stem ook.
‘Gaat je geen flikker aan! Je snapt het toch niet!’ - ze wil langs me het kantoor uitstormen, maar ik hou haar tegen en pak haar bij de schouders vast. Als ze toch eens zou weten hoeveel ik het snap…
‘Ik veroordeel je niet Biebs, echt niet. Ik ga er ook niet mee naar Daniël. Of Niels, mocht dat je meer geruststellen. Wat is er gebeurd dat je er zo heftig op reageert?’
‘Gaat je nog steeds niks aan.’ – een ijskoude blik staart me aan. Even twijfel ik, maar we moeten uit deze impasse.
‘Ik heb Daniël gekust.’ – Haar mond zakt open en haar defensieve, strakke gelaat lijkt als een plumpudding in elkaar te zakken.
‘Je hebt wat?!’
‘Ik heb Daniël gekust.’ – ik probeer mijn gezicht zo serieus mogelijk te houden, maar jezus christus het voelt of ik zo van mijn stokje ga van de spanning.
‘Wanneer is dit gebeurd dan?’
‘Hey, welkom in mijn wereld. Dat wil ik ook graag van jou weten.’ – ik laat haar schouders los en ik kan haar hersenen bijna horen kraken.

We staan daar roerloos tegenover elkaar en ergens denk ik dat we beide beseffen dat de informatie die net uitgewisseld is ons schaak mat zet. Wat ik zou vertellen over Biebs, kan zij net zo goed over mij. Biebs is degene die de stilte verbreekt.

‘Toen hij het huis uitgezet is.’ – Ze mompelt, het is bijna niet te verstaan.
‘Maar het is niet gegaan zoals je denkt. Jij?’
‘Op de avond van het gala, het is mijn initiatief geweest.’ – Ik lieg, maar meer informatie kan en wil ik nu niet delen. Zeker niet omdat ik niet weet wat Biebs met deze informatie gaat doen.
‘Echt appelflap… Wat ís dit voor idioterie?’

Nog voor ik antwoord kan geven op haar retorische vraag, breekt de zoomer in. Verschrikt kijken we de richting in van de deur.

‘We moeten hier wel echt weg nu Syl en ik bedoel ook écht nu. Niels heeft hier zo een bespreking met de ouders van Quin.’

Zonder verdacht snel te bewegen, lopen we het kantoor uit en gaan beide een andere richting in. Ik verschans me in de toiletten terwijl Biebs doorloopt naar de docentenkamer. De spiegel toont mijn rood aangelopen gezicht. Als ik zou verkondigen een uur hard gesport te hebben, zou het niet eens ongeloofwaardig overkomen als ik mijn kleur zo eens bekijk.
Ik pak wat handendroogdoekjes, maak ze nat en laat ze tegen mijn gezicht rusten. Hopelijk koel ik zo wat af en verraad ik niet dat er iets ingrijpends is gebeurd net.
Ik hoor de stem van Niels langs de toiletten gaan in de richting van zijn kantoor, even draait mijn maag om. Hoe ga ik hier in hemelsnaam mee om? Hoe ga ik Daniël aankijken zonder iets te verraden? Hoe ga ik Niels straks aankijken als ik mijn verklaring op ga halen?
Laatst bijgewerkt door soeboenoe op 08-10-21 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:27

WOW.

Moeten we nu echt nog een week wachten?? :P

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:36

PoelieWoelie schreef:
WOW.

Moeten we nu echt nog een week wachten?? :P


Can


Not


:')

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 16:10

PoelieWoelie schreef:
WOW.

Moeten we nu echt nog een week wachten?? :P


Mag hopen dat ts ons goed gezind is. Ik wil ook liever niet zo lang wachten.

Klopt het dat wat de mogelijke oorzaak van de breuk tussen Daniel en Niels was, eigenlijk het gevolg is? Niels wordt verdacht van vreemdgaan met Biebs, maar het tijdstip van het lichamelijke vreemdgaan is zojuist bevestigd. En dat is nadat Niels uit huis geknikkerd is. Voor mij nu een beetje kip en ei. Wat was oorzaak en wat het gevolg? Het (lichamelijke) vreemdgaan of de breuk tussen de echtelieden?

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 16:31

Oh TS, dit vraagt om meer!! :):)

Please, nog een stukje voor op de bank op vrijdagavond? :D

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 16:32

Rocamor: De verdenking en poging tot hebben geleid tot wat er net besproken is.

Misschien, als ik het voor elkaar krijg, maak ik nog een jubileum-update op 9 oktober, dan bestaat dit topic namelijk 1 jaar :D

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 16:50

Hoezo zie ik altijd gelijk dat er een nieuw stuk is geplaatst. Nu moet ik weer wachten |o :D

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 16:51

soeboenoe schreef:
Rocamor: De verdenking en poging tot hebben geleid tot wat er net besproken is.

Misschien, als ik het voor elkaar krijg, maak ik nog een jubileum-update op 9 oktober, dan bestaat dit topic namelijk 1 jaar :D

Daar doen we het ook voor. :j :+

Ik ben in die zin al blij dat ik het nu pas tegen ben gekomen, heeft een hoop wachten bespaard. :')

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:44

Onwijs goed stuk!! Ik wacht ook met smart op vevvolg :D

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:59

Met andere woorden, door de actie van Daniel is Niels verder weg geduwd.

Krijgen we op 9 oktober dan voor elke volger een apart stuk O:)

Dat wordt leestijd plannen...

rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:20

Wat een goed stuk. Ik kan niet wachten op het volgende deel en de rest van het verhaal.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:36

Goed idee Rocamor :-)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 21:26

Rocamor schreef:
Met andere woorden, door de actie van Daniel is Niels verder weg geduwd.

Krijgen we op 9 oktober dan voor elke volger een apart stuk O:)

Dat wordt leestijd plannen...


Haha, als ik dat toch eens waar kon maken :')
Met een beetje geluk morgen een (kort) stukje!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:55

Weer goed stuk

Enige wat ik zelf soms lastig vind tijdens gesprekken is wie zegt nou wat.

Vind zelf fijner om te lezen biebs: bla bla syl:bla bla

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:53

More more more!!!
Is het al morgen? Haha

Goed stuk weer

paardnmeisje
Berichten: 80
Geregistreerd: 06-06-18

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:34

Super goed weer!! Kan niet wachten op het volgende stukje :D

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 15:04

Wat een goed stuk weer. Ik hoop echt dat er vandaag nog een stuk komt :o