[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 15:31

Ik zit op de bank een beetje met mijn telefoon te kloten omdat ik verder geen idee heb wat te doen met de rest van mijn vrije middag. Ik heb eigenlijk vrij snel het huis al op orde gekregen en aangezien ik nog niet vol aan het werk ben, heb ik vrij weinig te doen op dat gebied.
Ik heb de laatste tijd al een aantal keer met het idee gespeeld om Syl weer eens te contacten, het is namelijk al zo’n lange tijd geleden dat ik haar gezien heb… Het is natuurlijk ook niet gek dat we elkaar al een hele tijd niet gezien hebben, zij is druk geweest met haar date en ik met sleutelen aan mijn huwelijk. Zal ik gewoon eens proberen te bellen?

“Met Syl.”
“Hey Syl, met Daniëlle.”
“Dat is even geleden! Hoe is het met je?”
“Naar omstandigheden goed, hoe is het met jou?”
“Goed, goed.”

Er valt even een stilte en ik merk dat ik ook niet goed weet wat ik verder moet zeggen. Voorheen konden we uren praten over alles en niets, maar nu voelt het als zoeken naar een onderwerp.

“Hoe is het met Marleen? Nee, Manon? oliebol, sorry, ik ben haar naam kwijt…”
“Marjolijn. Maar ook daar gaat het goed mee, denk ik. We zien elkaar even wat minder.”
“Oh… Dat klinkt niet zo fijn?”
“Nou, het ging allemaal een beetje snel. Dus even rustig aan, maar daar ga ik je niet mee lastig vallen hoor. En met Niels dan?”
“Ja, goed hoor. We lopen bij een relatietherapeut.”
“En helpt dat?”
“Jawel, hij helpt ons dingen helder te zien en vooral om zaken uit te spreken.”
“Nou, dat is fijn.”
“Zeker.”
“Maar belde je met een specifieke reden?”
“Ik moest even aan je denken, het is al best een tijd geleden dat we elkaar gesproken of gezien hebben, dus ik dacht; ik bel je even.”
“Ik wist ook niet zo goed of je wel behoefte had aan mij, gezien je al zoveel aan je hoofd had met Niels en het werk.”
“Het is ook geen verwijt naar jou, Syl. Ik heb zelf ook geen contact met je opgenomen. Dus het is gewoon zo gelopen.”
“Heb je een punt. Nu we het er toch een soort over hebben, heb je zin om misschien weer een keer wat af te spreken? Kunnen we wat bijkletsen, misschien weer een wijntje doen?”
“Lijkt me gezellig, kijk maar wat in jouw agenda past. Plan ik daar wel omheen.”
“Ik heb vandaag vrij van het werk…?” – Oei… Dat is wel iets sneller dan ik in gedachten had, aangezien ik nu ook niet de kans heb om Niels erover in te lichten.
“Nou… Niels is naar de voetbal en zou over een uurtje of twee weer thuiskomen, dus ik weet niet of dat een goed idee is.” – Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn, ik gok om geen banketstaaf opmerking te maken over Niels.
“Als het niet gaat, dan gaat het niet.” – Ik hoor wat frustratie in haar stem, al probeert ze het te verbergen.
“Zijn er andere dagen dat je vrij bent?”
“Nou, ik werk zo ongeveer iedere dag en Marjolijn wil me ook nog zien tussendoor. Dus heel veel opties heb ik niet, tenzij je een keer in de avond kunt?”
“’s Avonds zijn de kinderen vaak thuis en proberen Niels en ik wat tijd voor elkaar vrij te maken…’
“Dan denk ik dat het lastig plannen wordt.”
“Anders kom ik wel naar de stad toe, kletsen we even en ga ik daarna weer terug naar huis, goed? Anders gaan er weer maanden overheen.”
“Zie ik je over een uurtje bij mij thuis dan?”
“Ik ga mijn best doen.”
“Leuk! Tot zo!”

Ik stuur Niels een berichtje dat ik nog even de stad in ga en ik waarschijnlijk wat later terug ben dan hij, pak wat spulletjes bij elkaar en wandel richting de bushalte. Ergens voel ik me toch wat nerveus om Syl weer te zien, al kan ik niet helemaal verklaren waarom. Zij zit momenteel in een relatie en weet dat Niels en ik ook weer bij elkaar zijn, dus er is eigenlijk niets om me druk om te maken.
Als ik in de bus zit, krijg ik een berichtje van Niels terug met “veel plezier en tot straks!”. Ik hoop dat ik me aan mijn woord kan houden en gewoon zeg dat ik iets met Syl heb gedronken, want als ik er nu aan denk, voel ik toch een knoop in mijn maag. Achterin mijn hoofd hoor ik de therapeut bijna vragen of dat die knoop is omdat ik mezelf er niet “goed” over voel of omdat ik denk dat Niels het er niet mee eens is. Ergens voelt het weer alsof ik achter zijn rug om iets doe, juist omdat hij gezegd heeft geen contact meer met Bibi te onderhouden zodat ik me daar niet druk om hoef te maken. En nu ga ik wel iets drinken met Syl, terwijl ik weet dat hij dat niet fijn vindt.

Na een klein half uurtje stap ik uit bij de halte vlak bij de studio van Syl en verdwijnt Niels uit mijn gedachten. Ik stuur Syl een berichtje dat ik er ben en ga even in het zonnetje zitten terwijl ik wacht. Niet veel later hoor ik haar stem vrolijk mijn naam roepen en sta ik op van het bushalte bankje.

‘Zo, jij ziet er een heel stuk beter uit mevrouw!’
‘Dankje, therapie heeft me echt goed gedaan.’
‘Dus je bent helemaal “genezen” nu?’ – Ze geeft me een por.
‘Genezen?’
‘Ik maakte een grapje Daniël, ik ben blij dat het veel voor je doet.’
‘Maar hoe is het met jou? Of jullie.’
‘Ja ik zei al, we zien elkaar even wat minder. Mar heeft andere verwachtingen dan ik, dus we kijken even aan wat we willen.’
‘Klinkt niet optimaal, maar als het voor jullie werkt, prima toch?’
‘We gaan het zien, maar genoeg daarover, anders duiken we weer meteen de ellende in en ik ben juist zo blij dat het beter met je gaat. Ik vind het ook echt heel leuk om je weer te zien!’ – Ik zie haar weer een beetje stralen zoals ik haar ken, ik heb haar stiekem meer gemist dan ik dacht.

Rocamor

Berichten: 10876
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:45

ik kan maar 1 reactie geven (met dank aan de smileys van Bokt):
8)7

En dat was op het feit dat ze de bok weer op de haverkist binden, niet op jouw stuk Soeboenoe!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:39

Yes en inderdaad de kat op het spek binden. Ben benieuwd naar het volgende deel ;)

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:47

Leuk, weer een stuk van Syl en Daan.

Rocamor

Berichten: 10876
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 07:04

Kat werd op het spek gebonden, ze vloog er als een bok op de haverkist op af

lastig, die spreekwoorden... >;)

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:20

Haha. Komt op hetzelfde neer allemaal. WHAT are they doing. >;)

Leuk TS! :)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:34

Rocamor schreef:
Kat werd op het spek gebonden, ze vloog er als een bok op de haverkist op af

lastig, die spreekwoorden... >;)


hihi ja he _/-\o_ _O-

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 15:46

Psst, even een kleine update zo halverwege januari. :o

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We gaan ergens op een terras zitten en hebben het voornamelijk over koetjes en kalfjes. Ik merk dat ik na twee wijntjes al wat losser word, dus de ronde erop bestel ik wat water. Syl maakt er een grapje over terwijl ze een overdreven slok van haar wijn neemt en doet of het de meest heerlijke wijn is die ze ooit gedronken heeft. We lachen eigenlijk net iets te hard waardoor een aantal mensen op het terras wat geërgerd in onze richting kijken.
Normaal zou ik meteen inbinden en me bezwaard voelen, nu boeit het me nog weinig en geniet ik van de onderbroekenlol tussen ons twee.
We blijven in de grappende sfeer, Syl lijkt totaal geen last te hebben van de spanning die ik voor onze afspraak heb gevoeld. Ze stoot me aan, raakt mijn been aan als ze een “sappige roddel” vertelt, lacht uitbundig en haalt geregeld haar hand door haar lange blonde haren. Een pluk veegt ze continue achter haar oor, om haar hand dan langs haar hals af te laten glijden.
Het moment dat ik me realiseer dat ik haar aan het observeren ben én daar bovendien van geniet, maakt me meteen weer onzeker.
Dit is voorheen ook de reden geweest van mijn ontrouw, val ik meteen de eerste de beste keer dat ik met Syl afspreek weer terug in oude gewoonten? Zijn het de twee wijntjes die ervoor zorgen dat ik me meer op mijn gemak voel en projecteer ik dit op Syl? Misschien is het wel het zorgeloze sfeertje dat er nu tussen ons hangt en wat ik thuis nog steeds mis.
De goede spanning die er tussen Niels en mij hangt, is zeker een positief iets, maar het voelt of we beiden nog steeds op onze tenen lopen, bang om iets verkeerd te doen waardoor het weer explodeert. Nu ik hier met Syl zit, besef ik me maar al te goed dat het zorgeloze en het onnozele een verre haven lijkt voor Niels en mij.

‘Zeg, zit je nu gewoon in te kakken?! Ik zit hier ontzettend mijn best te doen om een gesprek gaande te houden met een “half duttende, mompelende en starende water-drinker”!’
‘Nee, mijn middagdutje is al geweest, mopperkont. Ik was even in gedachten verzonken.’
‘Kun je dat in jouw eigen tijd doen?! Aan “uhu” heb ik namelijk niet zoveel.’
‘As you wish, ma’am.’ – Ik maak een kleine hoofdbuiging en zie haar glimlachen.
‘Oeh, I like the sound of that!’ – Ze lacht met haar tong tussen haar tanden geduwd en ik moet de golf die door mijn lijf suist flink wegzuchten. Foute boel…
‘Hey Syl, ik vind het echt ontzettend gezellig en zou graag langer blijven, maar ik moet wel zo naar huis.’
‘Ahh, nog één drankje? Of je zegt dat je wat later bent en we gaan even snel iets eten?’
‘Nee, lijkt me niet verstandig.’ – Ik knipoog even naar haar en hoop dat ze de boodschap begrijpt dat het niet aan haar ligt.
‘Oké dan, misschien dat ik je dan ergens aan het einde van het jaar weer zie hè.’
‘Nou er zal toch wel ergens een moment zijn dat we beiden een klein moment hebben om een klein drankje te doen voordat het jaar eindigt?’
‘Ohh, dus je probeert me niet te lozen? Dat vind ik dan wel een geruststelling.’
‘Syl, ik zou je nooit zomaar lozen, maar Niels zal al wel thuis zijn en we moeten beiden gewoon nog even iets meer ons best doen.’
‘Ik snap het Daniël, ik zal even betalen en dan loop ik nog mee naar de bushalte.’

De knuffel die ze me gaf voordat ik de bus instapte, blijft de gehele busreis door mijn hoofd spoken. Eigenlijk meer dat ik niet los wilde laten. Ik voelde mijn hart zo snel en hard kloppen dat het onwaarschijnlijk is dat ze het niet gevoeld heeft. Ergens is er een stemmetje in mij dat zegt dat ik dit helemaal niet wil. Dat ik blij moet zijn dat ik nog een huwelijk heb en een man die voor me wil vechten. Dat ik me niet zo aan moet stellen en dat alles wat buiten bereik is, altijd beter lijkt dan wat je al hebt.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:35

oehhhhhhh ik was het alweer bijna vergeten. maar ik zit weer gekluisterd hoor!

Rocamor

Berichten: 10876
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:12

Ik ook, maar mijn gevoel naar Daan begint wel _-:( te worden

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:43

Ohh heerlijk eindelijk weer een stukje verder *\o/* dankjewel TS zit er gelijk weer helemaal in.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:04

Wow goed stuk!! Ik zit er gelijk weer in.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:44

Idd, leuk stuk weer! :) Hart en hoofd kunnen het soms niet met elkaar eens zijn... :n

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:51

Lekker stukje weer TS *\o/*