[ART] Leerbewerken, algemeen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JumpingWolf
Berichten: 62
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Wageningen

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:40

Bedankt voor alle tips, ik ga kijken! Heb hetzelfde setje besteld als ricojoreen, ben heel benieuwd :D

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:03

sasika schreef:
In het najaar ga ik een fantasy/jurk shoot doen wanneer de bladeren mooi oranje kleuren. Omdat standaard Hoofdstellen zo standaard zijn ben ik begonnen aan een speciaal hoofdstel voor mijn paard.

Het begin is er...

[ [url=m/vBLK7j.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf Sasika, iets dergelijks wil ik ook nog maken voor onze paarden :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:07

Lekker proberen en veel oefenen. Als ik mijn eerste projecten terug zie denk ik mennn wat heb ik gedaan :=

Leuk Henny! Ik houd het nu redelijk simpel om hem dit najaar nog te kunnen gebruiken. Dan ga ik of een nieuwe maken of uitgebreider. Ik wil uiteindelijk met het toolen aan de slag maar helaas zo weinig tijd om daar rustig voor te gaan zitten.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:57

JumpingWolf schreef:
Waar kopen jullie het leer? Ik wil heel graag leerbewerken uitproberen, maar op de meeste sites die ik vond kan je alleen maar grote stukken leer kopen, en dat is wel erg duur voor als je net begint. Zijn er ook plekken waar je bijvoorbeeld reststukken kan bestellen voor minder geld? Ik heb wel al een paar stamps maar verder nog niet echt tools. Hebben jullie tips om die niet al te duur ergens te kopen? En wat is de beste dikte om te toolen? Ik zou graag beginnen met bijvoorbeeld een middeleeuws tasje oid te maken.



https://lederpartner.nl/ In Drunen.

Beneden hebben ze hun standaard collectie, boven hebben ze een zolder met allerlei rest partijen waar je zoveel keus hebt, dat het moeilijk is niet alsnog veel te veel geld uit te geven.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:01

Veriye schreef:
Ons bod op een huis is geaccepteerd! Vanaf december heb ik dus een hele blokhut als werkplek *\o/*


Wat leuk!!! Gefeliciteerd!!! Ik verwacht dan wel een atelier tour he! *\o/*


Hier ondertussen eindelijk kunnen beginnen aan iets af te werken, had nog geen zin in meteen een hoofdstel of iets anders groots dus het word een buidel en een lensdop houder proberen maken.

Nu heeft er iemand tips hoe je best die snaps op je leder zet? Ik heb een setje om holnieten vast te zetten maar als ik ze daarmee probeer te slaan blijft het pinnetje niet zitten... :(


Oh en mijn stitching pony is gearriveerd!! Echt zot op dat ding! Er zit ergens een magneetstrip in verwerkt zodat je naalden aan de zijkanten blijven kleven <3



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:05

Gave stitching pony! Ik heb zo een heel goedkope. vind ik inmiddels vreselijk, maar goed. Ooit wil ik eentje die al op een bankje zit, dus een echte stitching pony :D Had hier ooit ergens bouwtekeningen van...dus misschien in her nieuwe huisje...

Bedoel je met snaps drukknopen? heb je foto van?
Hier heb je vaak speciale setters nodig om ze erin te krijgen.

Als alles klaar is in December krijgen jullie natuurlijk een rondleiding :) Misschien dat ik dan ook ooit een meeting kan opzetten voor een middag samen leerbewerken. Lijkt mij super leuk om mensen met hetzelfde hobby ook een keer echt te ontmoeten. En dan is er de ruimte.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:30

Wow abletodream, dat is handig, zo'n magnetische stitching pony!

En Veriye ik ben heel benieuwd naar je atelier straks! En gefeliciteerd met je huis!!


Ik heb gister een nieuw projectje (bijna?) afgemaakt! Ik wil denk ik alleen nog gespen op de schouders zetten in plaats van dat het vast zit (want ik krijg hem nu moeilijk uit... :+)

Verder best tevreden mee :)


Afbeelding

Afbeelding

Het zijn dus een hele brede riem en een halve borstplaat die erover heen kan. Die smallere bruine riem heb ik eigenlijk gemaakt om de grote riem mee vast te maken, maar later kwam ik erachter dat die rode riem eigenlijk ook wel gaaf staat :D


Afbeelding

En nog eentje van voor het verven. De randjes heb ik een beetje gedecoreerd met wat lijntjes en wat bloemetjes

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:45

@veriye, Ik bedoel idd de drukknopen, dan ga ik eens opzoek naar zo een setje om ze vast te zetten :D

@Runa, je riem ontwerp is zo gaaf geworden!! prachtig met die fijne decoraties erop!!

Hier heb ik afgelopen week mijn buideltje kunnen afwerken, super blij mee en weer het een en ander geleerd ook met het maken. Wat leuk is het toch om zo lekker te knutselen. Draadje om dicht te houden moet ik wel nog vervangen door een lederen veter maar daar moet ik even achter zoeken aangezien ik geen lederwinkels dichtbij heb helaas.

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:13

Hoe gaat het hier met iedereen zijn projecten? Nog vooruitgang of iets nieuws opgestart?

Ik heb me afgelopen week eindelijk eens bezig kunnen houden met een nieuw projectje.
Nog volop work in progres maar hier al enkele foto's.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:01

Gaaf!

Ik ben net klaar met een kaptoom in 2 kleuren bruin <3

Afbeelding

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:26

Wauw, die is gaaf geworden zeg!

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:28

Oh wat is die tas gaaf geworden zeg! Mooi passend beslag er bij ook, die maakt hem af.

De kaptoom is supernetjes! Ik houd niet van onderlegd, maar kan wel zien dat hij ontzettend netjes gedaan is. Dat netjes werken is bij altijd een probleem. :')

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:33

Oooh die kaptoom is mooi met dat cognac eronder!! Altijd al een fan geweest van bruintinten. <3

Sinds gisteren avond is de tas officieel af, ik twijfel alleen nog of ik het gewei erop in goud zou inschilderen of niet, wat vind jullie? Vanavond neem ik enkele duidelijkere foto's met camera maar momenteel alleen donkere gsm foto's van gisteren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:45

Oooh wat leuk die tas, is die voor aan je riem? Leuk ontwerp!

En het hoofdstel, wow <3 de twee gespen aan de neusriem vind ik ook echt heel leuk!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:10

sasika schreef:
Gaaf!

Ik ben net klaar met een kaptoom in 2 kleuren bruin <3

[ [url=m/d8492p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sasika, waar haal/bestel jij gespen en ringen voor je hoofdstellen?
ik vind hier in Belgiƫ niet meteen een goede winkel die een fijn aanbod heeft dus misschien dat ik eens over de grens moet gaan zoeken.

@Telpeva, is inderdaad voor aan een riem, nog geen idee of ik deze ga bijhouden voor fotoshoots van klanten of ga verkopen aangezien ik voor mijzelf persoonlijk nog wat meer aanpassingen wil aan het ontwerp.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:55

Mooi tasje geworden!
Ik hou zelf niet zo van goud en zou het eerder een andere bruintint maken denk ik :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:03

Ik zou het tasje niet met goud verven. Past denk niet mooi bij het embleem wat er opzit.

Ik bestel mijn hardware bij verschillende zaken maar de meeste komen bij boomsma.nl of abbyesengeland.com

Verder is het zoekwerk. Als je echt iets origineels wilt zul je het niet snel in eigen land vinden ben ik bang.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:31

Ik zou het ook meer in de kleur van het embleem zoeken.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:02

Zo, eindelijke duidelijke foto's kunnen maken, heb toch beslist om deze zo te laten, in plaats van nog verder te verven. Ja mooie gespen vinden is idd een uitdaging, heb er nu wel leuke gevonden in duitsland aan 3.99 per stuk voor 1.5cm die wat passen bij middeleeuwse spullen eindelijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlterEvo
Berichten: 76
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:31

hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een leren gitaarriem kan maken in western stijl met tooling.
details 5cm breed, dikte 3/4mm?, lengte afstelbaar ong. 100cm tot 130cm
kleur donker bruin, mag suede of glad zijn..twijvel nog.
met oogjes/gleufjes om gitaar vast te maken.
stikselrand is ook wel mooi denk ik.
plus creatieve inbreng van de maker :D

alvast bedankt

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:48

Met een riem kan ik je helaas niet helpen AlterEvo, maar misschien iemand anders van hier op het forum?

In de tussentijd zit ik ziek thuis dus maar eens tijd om nog wat verder te experimenteren met mijn kat zijn armour. Het heeft eindelijk vorm gekregen en ik denk dat het eerste prototype binnen enkele weken wel zal klaar zijn.




Afbeelding

Afbeelding

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:59

Oooh hoe trots Gimli erbij zit ook <3 Wordt vast heel tof!

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:50

Ah gut wat een schatje die kat met z'n armor <3

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:39

Wat een schat van een kat! En dat ze er ook nog blijft zitten. Als ik dat bij die van ons zou doen, had ik bloedige handen :D

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:08

Het is echt wel een sloef van een kat, vandaag is ie net 2 jaar dus vanavond even vieren met zijn 2 :D
Zijn armour is nog niet aan begonnen omdat ik nog even met deze bezig was, nog niet helemaal tevreden van de pasvorm maar al doende leert men zeker, die zijn nu ook af dus tijd voor project 4



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding