[ART] Leerbewerken, algemeen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:59

Leuk kippetje!

Ik probeer ook af en toe wat pyrographie op leer toe te passen. Ik heb wat onderzetters gemaakt en schoenen.
vooral met een brander zou ik vooral veg tan leer gebruiken ivm giftige stoffen die in de rook vrij kunnen komen bij bv chroomgelooid leer.

kijken of ik de foto´s nog kan vinden:

Afbeelding
Mijn geldbeurs
Afbeelding
sloffen
Afbeelding
onderzetters
Afbeelding
haarspeld
Afbeelding
onderzetters

Anoniem

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:02

Stille meelezen hier, ik bewonder jullie prachtige werkjes graag!
Vraagje: zou iemand een gesp op een leren tasje kunnen maken? Verdere info mag via pb.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:44

je mag me altijd een pb sturen met een foto van de gesp en tas. dan kijk ik of ik het zou kunnen herstellen.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:46

Ik ben aan een nieuw paar sandalen begonnen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:59

Niet helemaal leerbewerken, maar ook leer heeft hier een rol in gespeeld..



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:02

Weer een kleine opdracht tussendoor.

Een nieuwe mes schede voor eem jager.

Eerst het patroon maken:

Afbeelding

Dan uitsnijden:
Afbeelding

Nu nog op mijn bestelling voor de drukknopen wachten en ik kan verder.

Grassh0pper
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:16

Hallo! Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje. Weet iemand hier toevallig waar je blinde sluitingen voor hoofdstellen kan kopen? Op Engelse of Amerikaanse websites kan ik ze wel terugvinden onder de naam “hook studs”, maar deze dingen zouden toch ook ergens in de EU verkrijgbaar moeten zijn? In het Nederlands komen geweer-, soldaten-, of revolverknoppen nog het meest in de buurt, maar het lijkt me dat deze soort sluiting toch net wat minder stevig is dan de blinde sluiting zoals je ze vaker bij teugels/hoofdstellen ziet?

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:39

Heb je een foto? Zegt mij namelijk niks.

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:15

Grassh0pper schreef:
Hallo! Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje. Weet iemand hier toevallig waar je blinde sluitingen voor hoofdstellen kan kopen? Op Engelse of Amerikaanse websites kan ik ze wel terugvinden onder de naam “hook studs”, maar deze dingen zouden toch ook ergens in de EU verkrijgbaar moeten zijn? In het Nederlands komen geweer-, soldaten-, of revolverknoppen nog het meest in de buurt, maar het lijkt me dat deze soort sluiting toch net wat minder stevig is dan de blinde sluiting zoals je ze vaker bij teugels/hoofdstellen ziet?



Bedoel je deze: https://www.lennie24.de/material/ringe/ ... ahl-silber ? Dit is in Duitsland.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8316
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:16

Neem aan dat je ze in Nederland wilt kopen dan? De meeste dingen importeer ik uit Engeland, dat is degelijk spul en vaak precies wat ik zoek omdat ze zo veel soorten van die dingen hebben.

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:22

Muiz schreef:
Neem aan dat je ze in Nederland wilt kopen dan? De meeste dingen importeer ik uit Engeland, dat is degelijk spul en vaak precies wat ik zoek omdat ze zo veel soorten van die dingen hebben.


Grassh0pper had het over EU, dus ik denk dat Duitsland dan ook goed is. In Nederland zie ik ze zo niet los te koop.

Grassh0pper
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:28

Jet schreef:
Grassh0pper schreef:
Hallo! Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje. Weet iemand hier toevallig waar je blinde sluitingen voor hoofdstellen kan kopen? Op Engelse of Amerikaanse websites kan ik ze wel terugvinden onder de naam “hook studs”, maar deze dingen zouden toch ook ergens in de EU verkrijgbaar moeten zijn? In het Nederlands komen geweer-, soldaten-, of revolverknoppen nog het meest in de buurt, maar het lijkt me dat deze soort sluiting toch net wat minder stevig is dan de blinde sluiting zoals je ze vaker bij teugels/hoofdstellen ziet?



Bedoel je deze: https://www.lennie24.de/material/ringe/ ... ahl-silber ? Dit is in Duitsland.


Ja, deze bedoel ik inderdaad! Heel erg bedankt, ik heb ze besteld ondertussen :D

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:27

Fijn! Het lijkt me wel een gepruts om die dingen er netjes in te krijgen.

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:30

Veriye schreef:
Heb je een foto? Zegt mij namelijk niks.


Als je van deze link de tweede foto aanklikt kan je wel zien wat er wordt bedoeld: https://westeindruitersport.biedmeer.nl ... iting.html . De bedoeling is dan dat je de teugel zo aan het bit doet dat dat gespje zeg maar aan de binnenkant komt te zitten, daarom noemen ze het blind.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:32

Jet schreef:
Als je van deze link de tweede foto aanklikt kan je wel zien wat er wordt bedoeld: https://westeindruitersport.biedmeer.nl ... iting.html . De bedoeling is dan dat je de teugel zo aan het bit doet dat dat gespje zeg maar aan de binnenkant komt te zitten, daarom noemen ze het blind.


Ik heb dat foto inderdaad gezien. Bedankt voor de uitleg.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:35

Mijn nieuwste creatie voor mijn Lipizzaner. Ik heb er zelfs een passend bit bij gevonden! Ik weet dat het niet iedereen zijn smaak is maar ik ben er onwijs trots op!
Afbeelding

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:08

Wauw, prachtig!

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:15

Wat gaaf! Echt mooi gemaakt en staat heel chique. Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:56

Pràchtig! <3

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:54

Hij is heel mooi geworden! Ik zou alleen het bovenste ringetje van het bit gebruiken om aan het bakstuk te doen, bij dit soort bitten ligt het bit dan fijner in de mond. De teugel kan je zo laten, die zit goed aan die ring. Had je een voorbeeld hiervan dat je hebt nagemaakt of heb je het zelf zo bedacht?

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:18

Prachtige dingen weer allemaal! Ik heb laatst deze riem gemaakt. Het was een tijdje geleden dat ik aan het toolen was geweest, dus ik moest er even in komen, maar ik ben er erg tevreden over.

Afbeelding

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:09

Afbeelding
Ik heb niet bijgehouden hoelang ik er mee bezig geweest ben maar lang.
Ik had een basis van een foto op Pinterest maar heb er mijn eigen draai aan gegeven.
Als ik het bit aan de bovenste ring vastmaak, zoals een Baucher bit, dan kom ik met de bakstukken niet lekker uit. Daarbij is dit bit bedoeld als kneveltrens en dat is ook waar ik de rest van de tijd mee rondrij met dit paard. Ze voelt op dit bit hetzelfde als op mijn "gewone" kneveltrens met hetzelfde mondstuk van RVS. Als mijn paard het goed vind dan ik ook.

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:24

Ik dacht al wel dat je met de bakstukken dan niet mooi uit kwam. Dan maar zo hoor. Het is echt mooi geworden zo!

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:29

Prachtig Sas_Mon!

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:16

Sas_Mon schreef:
[ [url=m/zrufXg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb niet bijgehouden hoelang ik er mee bezig geweest ben maar lang.
Ik had een basis van een foto op Pinterest maar heb er mijn eigen draai aan gegeven.
Als ik het bit aan de bovenste ring vastmaak, zoals een Baucher bit, dan kom ik met de bakstukken niet lekker uit. Daarbij is dit bit bedoeld als kneveltrens en dat is ook waar ik de rest van de tijd mee rondrij met dit paard. Ze voelt op dit bit hetzelfde als op mijn "gewone" kneveltrens met hetzelfde mondstuk van RVS. Als mijn paard het goed vind dan ik ook.


wat prachtig zeg! echt heel mooi! <3