[ART] Het lego topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:16

Hier ook een - verkapte- lego fan.
Via zoon en dochterlief weer heerlijk aan het bouwen.

Zoonlief (8) heeft nogal veel en bouwt graag uit de boekjes, vorige week naar aanleiding van lego masters zijn we zelf een bouwwerk gaan maken.
Zie het Dino- onderzoekshuis.
Afbeelding

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:52

Hier ook begonnen vanwege LM.

Het kasteel is er eindelijk, via de 1e verkoper niet gelukt, gewoon heel netjes het geld terug gekregen :)

Een weekje geleden via een andere verkoper gekocht en binnen een paar dagen was het pakket al binnen. Sinds einde middag gisteren een tijdje aan het bouwen geweest :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:38

Leuk hoor!

Kennen jullie ook de Architecture serie al? Die is ook superleuk om te bouwen en je steekt er nog wat van op omdat in elk boekje ook uitleg staat over die gebouwen. Je bouwt de belangrijkste bouwwerken van grote steden als New York, Dubai, Londen, Parijs, Shanghai, Los Angeles, Sydney.
Ik heb ze inmiddels allemaal gebouwd ... :D

Ook de Ideas serie is leuk, bijvoorbeeld de skeletten van dinosauriërs.

Afbeelding

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:50

Hanafubuki schreef:
Oh wij hebben echt een flinke verzameling, alleen door verhuizen 3 jaar terug ligt er veel niet meer zo goed in elkaar.

Wat hebben we (uit het hoofd)

Creator Tower Bridge
Simsons Huis
Technic Schoepenrad
Technic sportauto
Technic de oranje porsche

De Palace Cinema van Creator
De mini van Creator

Volgens mij nog een kleine motorfiets van Technic en een setje architecture

Ik zal zo eens boven kijken.

Op mijn wensenlijstje staat de Bugatti Chiron <3

Ik heb die Chiron gebouwd (van mijn ouders gekregen, want enorm duur). Heel veel techniek/motor binnenin. Dat is heel leuk om te bouwen en niet makkelijk, maar uiteindelijk zie je daar helemaal niets meer van als ie klaar is. Dat vond ik eigenlijk erg jammer ....
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:12

Onze oudste zoon van 8.5 heeft echt veel lego.
Meeste komt wel van Ali af. Is precies hetzelfde als lego hier en past ook op elkaar. Werkelijk nog nooit problemen ondervonden en ik denk dat we toch al zo'n 20 pakketten daarvan hebben.

Het scheelt je echt enorm veel wat hier 150 kost, kost daar 30

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:31

Hoe gaat het met bouwen bij jullie? :D Hier gisteren 2x de wintertrein gehaald en de bookshop van de winkels. Volgende week zaterdag naar de lego winkel om te kijken voor 2 andere sets, kan ik de vakantie weer vooruit :)

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:51

Hier vandaag de Ligusterlaan binnengekregen van HP.
De Astronomietoren is onderweg :D

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:47

Het HP kasteel hier is klaar. Weet nu niet zo goed wat de volgende moet zijn, wil niet veel minder qua stukjes (6020 :P)
Afbeelding

Afbeelding

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:02

Waauw heel gaaf !! Dan wordt het lastig haha met minder stukjes xD
Wij hebben t Disney Kasteel, mss is dat iets? Niet zoveel stukjes als het HP kasteel, maar toch een leuke bezigheid :)

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:23

Als je echt dingen wilt voor de showvalue dan zou ik vooral naar de Creator Expert lijn kijken. Taj Mahal Heeft veel stukjes, Disney kasteel idd ook. Of de Tower Bridge of Big Ben bijvoorbeeld. Bij de Star Wars sets vind je ook een aantal grote, maar daar heb ik wel al meer het gevoel bij dat het thema je moet liggen. Als je ook de techniek en werking van dingen interessant vindt dan kan je naar de Technic sets kijken. Ik ben zelf groot fan van de 1:8 schaalmodel auto's, maar zoals al genoemd is in dit topic wordt daarin veel technische details verborgen door het bodywork.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 08:05

Wow nice Charlotte! Die is groot zeg!

Ik vind de winkels van de creator lijn wel heel tof. De assembly square staat bij mij op nummer 1, maar daar moet ik nog eventjes voor sparen :$

Tower bridge heb ik hier ook staan en daar ben ik ook héél lang zoet mee geweest.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:00

Ik heb gisteren de assembly square gekocht en de fiat 500. Gelukkig voor de eerste nog gewoon een fysieke winkel kunnen vinden, want die wordt steeds lastiger te vinden zeg

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:03

Ik zit te twijfelen om via Ali Lego te kopen. En dan het kasteel van HP. Maar is dat gewoon dezelfde Lego als het origineel. Kan je het ook vastzetten aan origineel Lego indien nodig? Iemand daar ervaring mee.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:09

rockwitch schreef:
Ik zit te twijfelen om via Ali Lego te kopen. En dan het kasteel van HP. Maar is dat gewoon dezelfde Lego als het origineel. Kan je het ook vastzetten aan origineel Lego indien nodig? Iemand daar ervaring mee.


Nee, het is niet het zelfde als Lego. Het is meestal wel compatibel met echte Lego, en de kwaliteit komt redelijk in de buurt.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:48

Ok. Ik heb gewoon niet het budget om honderden euro’s uit te geven aan de originele sets. Maar vind het wel heel leuk om te bouwen. Denk dat we eerst een wat kleiner pakket bestellen om te kijken of het wat is.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:14

simodi schreef:
Hanafubuki schreef:
Oh wij hebben echt een flinke verzameling, alleen door verhuizen 3 jaar terug ligt er veel niet meer zo goed in elkaar.

Wat hebben we (uit het hoofd)

Creator Tower Bridge
Simsons Huis
Technic Schoepenrad
Technic sportauto
Technic de oranje porsche

De Palace Cinema van Creator
De mini van Creator

Volgens mij nog een kleine motorfiets van Technic en een setje architecture

Ik zal zo eens boven kijken.

Op mijn wensenlijstje staat de Bugatti Chiron <3

Ik heb die Chiron gebouwd (van mijn ouders gekregen, want enorm duur). Heel veel techniek/motor binnenin. Dat is heel leuk om te bouwen en niet makkelijk, maar uiteindelijk zie je daar helemaal niets meer van als ie klaar is. Dat vond ik eigenlijk erg jammer ....
[ [url=m/qWTrY1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is gaaf he? Mijn 8 jarige zoontje heeft die pas ook helemaal in zijn eentje in elkaar gezet 7 dagen lang elk moment bouwen en toen was hij klaar. De eerste paar uur heb ik er bij gezeten maar hij zag het soms nog sneller dan ik...Wij hebben hem via wish van Lepin. Daar koste hij rond de 100 euro. Dat scheelde nogal met originele Lego en ik vindt de kwaliteit meer dat goed. Er zat zelfs originele lego boekjes bij. Later hebben we de verlichting er ook nog bij gekocht

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:32

Oeh dat kasteel is wel heel gaaf!
Wij hebben hier inmiddels Steamboat Willie en de Stig rally auto opgebouwd in de vitrinekast staan. De ISS is as we speak onderweg voor vaderdag!
Boven hebben we nog wat lego technic wat half uit elkaar terug in de doos is gedaan vanwege de verhuizing, die moeten we nog een keer terug tevoorschijn halen en erbij zetten.
Als de ISS af is zou ik heel graag de Hedwig van Harry Potter willen, dus als een van ons weer jarig is ofzo dan komt die er vast ook :)

Ik twijfel ook om via ali ofzo te bestellen. Mijn vriend is nogal van het moet wel echt LEGO zijn :) dus denk dat die zich niet zo makkelijk over laat halen.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:04

IMAY1990 schreef:
rockwitch schreef:
Ik zit te twijfelen om via Ali Lego te kopen. En dan het kasteel van HP. Maar is dat gewoon dezelfde Lego als het origineel. Kan je het ook vastzetten aan origineel Lego indien nodig? Iemand daar ervaring mee.


Nee, het is niet het zelfde als Lego. Het is meestal wel compatibel met echte Lego, en de kwaliteit komt redelijk in de buurt.


Is wel degelijk op elkaar te klikken. Heb hier veel van Ali en is niet te onderscheiden hoor en past gewoon op elkaar

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:16

Leuk zeg, al die nieuwe sets van jullie! Verder geen ervaring ermee via Ali, vergeet niet dat er ook belastingcenten en eventuele extra kosten bijkomen als je eruit gepikt wordt.

Ik heb zojuist nog de diner gekocht, nu is het klaar :D. Heb ik tenminste wat te doen in de vakantie, met 5 nog gesloten en vooral grote bouwsels haha

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:31

StalNollie schreef:
IMAY1990 schreef:
Nee, het is niet het zelfde als Lego. Het is meestal wel compatibel met echte Lego, en de kwaliteit komt redelijk in de buurt.


Is wel degelijk op elkaar te klikken. Heb hier veel van Ali en is niet te onderscheiden hoor en past gewoon op elkaar


Daarom zeg ik ook meestal wel compatibel. Ik ben 1 keer iets tegen gekomen dat iet pastte. Maar het blijft iets anders dan echte Lego.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:02

Mijn vriend wil graag de LMP auto. Die stond ook voor veel minder op Ali. Dus die gaan we gewoon eerst proberen en dan zien we wel.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:30

Jeej de LMP is binnen dus we kunnen aan de bak. Alles ziet er goed uit op het eerste gezicht, dus mijn vent en ik hebben wat te doen.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:28

Dat is vlug zeg. Ben benieuwd wat je ervan vind

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:52

Ja hij was heel snel binnen. Gisteravond samen begonnen en vandaag nog even met mijn vader gebouwd. Het is een flinke klus, maar wel heel gaaf.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:02

Afbeelding

Lekker aan het bouwen. Elke avond een tijdje aan het werk samen. Erg leuk om te doen.

Dit moet het worden.

Afbeelding