[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:18

Mag ik opmerken dat jullie echt hele mooie dingen maken? :D

Ik wil wel e.e.a. proberen, maar kan niet constant produceren, haha. Heb het soms een beetje druk :P

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:27

Wauw, die zeekoeien zijn werkelijk prachtig!! Zelf weer een stukje verder gegaan vandaag! Ik denk er trouwens over na om een vogel erbij te schilderen, omdat het altijd gaat over spotgaaien. Maar vraag me af of dat de tekening niet verpest, omdat ik helemaal geen vogel kan schilderen waarschijnlijk :')
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:36

Dank jullie wel!

Spotgaai lijkt mij makkelijk dan een mens, Lisette. :D Bij twijfel zou ik het niet doen. Misschien eerst afmaken en dan weer bekijken?

Ik kwam een mooie foto tegen van een prachtige Maine Coon kater van een Facebook vriend en mocht hem schilderen. Kan het, ondanks andere liggend werk, niet laten gelijk te beginnen.
Werd al donker maar met flits of daglichtlamp werd de foto niet best.


Afbeelding

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:27

@jis_ Goed idee! Ik ga hem eerst gewoon helemaal afmaken en dan zie ik wel of ik nog tijd heb daarvoor. Mijn plan was trouwens om dit als achtergrond te maken, maar weet het toch niet helemaal.. Afbeelding

Die kat ziet er trouwens echt goed uit!

Elanor

Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:49

Ik lees graag mee in dit topic, hoewel ik niet de gelegenheid heb om ook hier actief te posten. Maar ik doe vrij fanatiek aan handboogschieten, dus ik wil toch even tegen Lisette zeggen: dat wordt een gaaf schilderij!! :) Als tip nog wel: op de foto heeft de actrice die Katiness speelt haar wijsvinger over de pijl liggen. Dat is voor het acteren wel handig, want dan blijft de pijl mooi tegen de boog liggen als je zo springt, maar eigenlijk ‘kan’ het niet. (Die vinger ligt er half af als je één keer zo zou schieten :P). Dus als tip: zet die vinger gewoon naast de andere rond het handvat van de boog. Is zelfs ook leuk om als toelichting te geven bij je werk! :)

huricane
Berichten: 792
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:16

Afbeelding


Ik meld me ook :D
Bezig met een kat, met pastelpotlood.

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:25

Wat leuk om al die mooie creaties te volgen en de verschillende doelen van iedereen te zien.

Dus ook maar een doel gesteld en dat is; minimaal 1 tekening per maand te maken (ook in de zomerperiode wanneer ik dus veel minder gemotiveerd ben haha)

Hierbij een tekening waar ik momenteel mee bezig ben:

Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:49

Leuk al die nieuwe mensen!
Morgen ga ik even bijlezen en reageren, nu snel mijn twee schetsen van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Opnieuw mijn vriend haha. Vind het erg bevrijdend om eens zonder voorbeeldfoto te tekenen!
Bij de tweede vond ik het wel erg lastig om de pose te krijgen zoals ik hem in mijn hoofd had. (Niet volledig gelukt ook, maar qua gezicht lijkt hij dan weer beter dan de eerste)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 03:08

Eerst en vooral: had niet zoveel positieve reacties verwacht op de wolken haha! Leuke verassing :)
Heb er voorlopig nog niets aan veranderd, ga mij nu even terug focussen op opdrachten..

Wendy15 Had de challenge ook al gezien! leuk dat je hem meedoet :) vind de duif echt leuk geworden. Leuk zo met die subtiele schaduwen.
Seven Wow jij gaat echt als een speer in 2020 :') I love it. Vind deze stijl echt supergaaf. Zijn de schilderijen trouwens allemaal vrije werken?
urosa Van die blik word ik meteen blij. Zo stralen dat ze doet <3 Wat leuk dat je je zo verdiept, ik heb het altijd vertikt om cursussen te volgen oid :')
Quickly2003 Ik zie ook dat je heel dekkend te werk gaat, misschien bij de volgende tekening proberen in lagen te werken en meer kleur toe te voegen.. het oog lijkt inderdaad nog te veel op een mensenoog. Schets je ook of wil je meteen een groot werk maken? Zou anders tussendoor wat schetsen maken om de verhoudingen in de hand te hebben en echt te leren kijken.
Jis_ Uhm. wow, die replica is echt zo goed :o ik sta toch telkens weer versteld van je werk.. hoop ooit ook zo goed te zijn met schilderen. Meestal kan ik gewoon de moed niet bijeen rapen om te beginnen :+
Die manatees zijn ook echt geweldig leuk <3 ik hoop ze deze zomer eens in het echt te zien!!
marley93 Dankjewel!! het oor was dan ook echt zooo veel werk.. :')
Ik blijf kijken naar het neusje, die vind ik echt heel mooi gelukt <3 Zelf heb ik nog niet dezelfde foto opnieuw getekend.. zou dat best wel eens willen doen. Heb dat wel al vaak gezien op instagram.
Schemerdier Vind de laatste twee schetsen van je vriend echt heel leuk gelukt :)) vooral die in de zetel!
Aleeneh Wow die bokeh lijkt me veel werk :') ben benieuwd naar het paard!!
Pepperrr Leuke stijl, lekker clean, I love it :D
Lisette1205 Wow ik heb geen tips voor je maar ben echt benieuwd hoe deze gaat evolueren :)
eva1969 Respect voor al de reacties! haha. En wat gaaf geschilderd. Is dit op een zwart doek?
Daihyo Iedereen maakt een boekenlegger, nu wil ik er ook eentje maken :+
Michelle_S Wow wat prachtig _/-\o_

Heb intussen al een weekje geleden deze opdracht af
Afbeelding

Een schetsje gemaakt in een andere stijl dan ik gewoonlijk doe
Afbeelding

En ik heb dit portret hier ook al een tijdje staan, tot nu toe nog maar 2x aan gewerkt.. het is de eerste keer dat ik een hond schilder. Voor nu probeer ik het gewoon niet te verpesten, maar elke update ziet er toch wel wat beter uit dus ik denk dat het wel de goede kant opgaat :')
Is ook weer echt geen gemakkelijk model pff

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik hetzelfde portret ga maken van hem maar dan in zwart wit. Wil een portret ophangen bij onze DA zodat ik hopelijk wat opdrachten binnenkrijg :Y)

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:15

Nena

Die hond die vind ik echt geweldig zo'n portret wil ik ook wel van onze mechel :j

Ik maak meestal opdrachten maar heb ook nog wat vrij werk liggen die ik klaar wil maken.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:45

nenahdm schreef:
eva1969 Respect voor al de reacties! haha. En wat gaaf geschilderd. Is dit op een zwart doek?

Zwart doek? Bestaat dat? Had ik dat eerder geweten. Nee het was nog best een struggle, achtergrond was eerst met veel blauw en niet egaal, toen wat gedonder gehad met te glimmend zwart maar uiteindelijk zwart met wat phtalo(?) blauw gaf een mooie egale matte tint.

Jouw hondenportret vind ik geweldig! De achtergrondkleur ook erg goed gekozen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:15

Oh mensen wat werken jullie hard, echt zo mooi allemaal jullie inspirenmij tot het ook weer eens iets maken!

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:42

Ik volg dit topic al even en heb ergens in het begin gezegd dt ik aan zou haken ná de januari-challenge, maar mijn oude hondje is vandaag 13 geworden en ik dacht, ik doe eens een poging tot het tekenen van het oude besje.

Eerste keer tekenen op zwart papier en eigenlijk ook mijn allereerste poging tot het tekenen van een hond :=

Afbeelding

Foto is niet echt denderend gelukt geloof ik, nu ik 'm beeldvullend zie - beetje overbelicht. Ik zou 'm moeten scannen, maar dan moet ik de scanner uit het stof gaan trekken :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:43

eva1969 schreef:
nenahdm schreef:
eva1969 Respect voor al de reacties! haha. En wat gaaf geschilderd. Is dit op een zwart doek?

Zwart doek? Bestaat dat? Had ik dat eerder geweten. Nee het was nog best een struggle, achtergrond was eerst met veel blauw en niet egaal, toen wat gedonder gehad met te glimmend zwart maar uiteindelijk zwart met wat phtalo(?) blauw gaf een mooie egale matte tint.

Jouw hondenportret vind ik geweldig! De achtergrondkleur ook erg goed gekozen.

Ja, maar dat is ook gewoon geverfd. Dus of het veel verschil maakt... Het is allicht egaler.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:44

Ibbel schreef:
Ik volg dit topic al even en heb ergens in het begin gezegd dt ik aan zou haken ná de januari-challenge, maar mijn oude hondje is vandaag 13 geworden en ik dacht, ik doe eens een poging tot het tekenen van het oude besje.

Eerste keer tekenen op zwart papier en eigenlijk ook mijn allereerste poging tot het tekenen van een hond :=

[ [url=m/XeJpRb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto is niet echt denderend gelukt geloof ik, nu ik 'm beeldvullend zie - beetje overbelicht. Ik zou 'm moeten scannen, maar dan moet ik de scanner uit het stof gaan trekken :+

Oh ik vind m echt heel grappig, hihi :D. Leuk.

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:46

Mooi Nena!

Ibbel: ook mooi. Ergens minimalistisch, maar toch heel realistisch. Ik hou er wel van :j

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:50

Die hond van mij heeft zóveel haar, als je dat niet minimalistisch houdt zie je door de haren de hond niet meer :+ Maar dat snelle schetsmatige is sowieso wel een beetje mijn stijl geloof ik. Ik heb echt geen geduld voor iedere haartje apart op z'n plek.

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:56

Nee ik dus ook niet. Ik vind het prachtig om te zien, maar niet het geduld en de skills.

HorsesRhythm
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:15

Wauw, wat een prachtige creaties komen hier voorbij! :~
Ik vind de Katniss een paar pagina's terug heel erg gaaf en de hond van Ibbel ook.

Ik ben zelf nog héél erg beginnend. In de categorie ik heb 2 jaar terug een workshop gevolgd, afgelopen december een project van mijn hond opgestart met hulp van een hele goede vriendin en nu kriebelde het toch wel.

Ik wil vooral oefenen oefenen oefenen, dus mijn doel gaat zijn minimaal 1 project per maand en tips/verbeterpunten zijn van harte welkom!
Afgelopen maand bezig geweest met oogjes oefenen.

Ik werk met acrylverf en paletmes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:12

Pepperrr: mooie strakke tekeningen!

Seven: jeetje wat werk jij altijd hard/snel, ze zijn echt weer heel mooi! Bij de linker tof hoe het licht op het hoofd valt en het oog eruit springt <3

Lisette1205: Goed bezig! Ik doe je het zo niet na hoor haha, heb nog nooit een mens getekend/geschilderd, weet ook niet of ik dat ooit ga doen, ben niet zo van de mensen :') :+ Mij lijkt zo'n

eva1969: super knap! Echt heel strak en die kleuren :oo

Daihyo: leuke boekenlegger!

Jis_: heel mooi die zeekoeien!! En ook alweer bezig met nog een schilderij, begint ook weer veelbelovend!

Michelle_S: prachtig gedetailleerd <3

nenahdm: 1ste hond in een hele mooie eigen stijl, knap! Mijn favo is wel de herder, echt prachtig <3

Harm0ny: goed begin! Leuk dat je zo wat aan het experimenteren bent, en mooie heldere ogen heeft de kat! Ik wil graag ook nog beginnen met schilderen naast het pastel tekenen, denk ook dat ik dan start met een cursus, beviel met pastel tekenen ook erg goed.

Ik heb de schets klaar. Denk dat ik maandag pas begin met kleur, wordt echt wel even weer een hele uitdaging :o Voorpluk heb ik niet geschetst omdat die er overheen valt, wel de vorm meegenomen op het voorhoofd.
Afbeelding

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:26

Dankjulliewel! Ben vandaag weer een klein stukje verder gegaan, het is de bedoeling dat ik mijn eigen gezicht hierin moet zetten. Maar dat gaat pittig worden :+ Elanor: grappig om te weten dat ze zo haar vinger erafschiet! Misschien dat ik het nog ga veranda de vokgende keer(kan er alleen op school aan werken) Afbeelding

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:29

Ik vind hem echt heel erg mooi!
Het gezicht zit me alleen een beetje dwars want het gezicht wijst niet in de richting van de boog; is dat wel de bedoeling? Het verliest daardoor iets van de dynamiek van de pose en dat is jammer...

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:05

Vind die achtergrond ook wel mooi Lisette. wat leuk je eigen gezicht er in verwerken, is behoorlijk lastig. Heb dat zelf ook een keer gedaan bij een schilderij na schilderen, eigen zoon en eigen paard in plaats van Napoleon en zijn paard. stand van hoofd is best belangrijk, die was bij mijn eerste opzet niet goed, en eens met Aleeneh dat het nog net niet helemaal klopt. Maar misschien lijkt dat wel alleen zo omdat je haarlijn nog niet af is? Heel benieuwd hoe je verder gaat.

Mooi huricane. Fijn zacht portret wordt het.

Wat werk jij netjes Michelle_S, maar dat is ook wel de manier voor pastelpotlood denk ik? Wordt prachtig!

Heel leuk weer Schemerdier, :D weet je vriend dat hij op dit moment je muze is?

Dank je Nena, ik vind je schilderij van de Herder heel erg gaaf, weer zo duidelijk jouw stijl. Zou zo zeggen dat hij af is. :j Schets van je paarden ook heel mooi, Spaniel zo gaaf met dat contrast.

Geweldig! wat een heerlijk portretje Ibbel, :D ben nu wel benieuwd naar een foto van je hondje.

@Harm0ny, wat mooi die kattenogen.

@urosa, Dankjewel! Heel benieuwd hoe het paard gaat worden.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:43

Schemerdier schreef:
AlwaysH schreef:
Ik lees ook weer (stil) mee. Maar heb sinds kort gouache enneh, ja... Das effe wennen! Vind het wel een leuk medium!


Ik vind gouache ook erg leuk! Heb jij veel kleurtjes? Ik meng bijna alles zelf, maar soms had ik wel graag een enorme set gewild haha.

Als mijn kleine notitieboekje vol is, ga ik in het volgende grotere weer met kleur werken, heb er al zin in.
Enkel jammer dat ik mijn goede penselen lijk kwijt te zijn... Dat waren schijnbaar dure van dierenharen (ik heb ze gekregen van mijn opa) maar ik kan ze nergens meer vinden... Deze zomer heb ik ze misschien (ik weet het al niet meer) meegenomen naar een kamp waar ik instructeur ben ik hoop dat ze daar niet ergens verloren zijn geraakt....

Lisette: ik vind het al mooi hoor, zeker de benen! Als je de voorbeeldfoto plaatst kunnen we gerichter tips geven, maar ik vind het echt al goed hoor! Mooi gebruik van kleur en licht, mooie plooien in die rechtermouw aan de elleboog enz :)


Ja, ik heb na wat uitproberen een nieuwe set gehaald. Niet omdat ik niet kan mengen, maar vind het juist leuk aan gouache om met een klein groepje kleuren een pagina te vullen.

Met mijn waterverf ben ik wat ‘serieuzer’ bezig.

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:21

Kleine beetje verder met de witte kater.


Afbeelding