[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:24

Prachtig geworden de lino zo met het blauw en rood :j

Hier inimienie vooruitgang, vandaag verder met de eerste laagjes van het hoofdstel en wat meer op het paard

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:47

thirteenn schreef:
Die toekan is gaaf! De foto die ik postte is niet met boeken gedaan maar met de hand


Ziet er goed uit, kan me lino nog wel een beetje herinneren van de lagere school geloof ik, of het is toch iets anders. Je hebt dan zo'n zachte plaat waar je figuurtjes uit snijdt?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:04

Jis_ schreef:
thirteenn schreef:
Die toekan is gaaf! De foto die ik postte is niet met boeken gedaan maar met de hand


Ziet er goed uit, kan me lino nog wel een beetje herinneren van de lagere school geloof ik, of het is toch iets anders. Je hebt dan zo'n zachte plaat waar je figuurtjes uit snijdt?

Klopt! Ik gebruik een rubberachtige plaat ipv het ouderwetse met t Haas erachter

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:18

thirteenn schreef:
Jis_ schreef:

Ziet er goed uit, kan me lino nog wel een beetje herinneren van de lagere school geloof ik, of het is toch iets anders. Je hebt dan zo'n zachte plaat waar je figuurtjes uit snijdt?

Klopt! Ik gebruik een rubberachtige plaat ipv het ouderwetse met t Haas erachter


Heel leuk, voor mij hartstikke retro. :D <3 Heb jij dit ook op de lagere school gedaan? Mijn kinderen volgens mij niet, oudste is 24.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:40

Ik heb deze gestipt. Doel: minimaal 2 tekeningen per maand, waarvan 1 experiment met iets nieuws (materiaal/stijl/mag alles zijn als het maar nieuw is).
Ik doe ook mee aan de challenge die Ibbel aangaf, maar dat is best pittig elke dag iets fatsoenlijks maken.

Deze 2 zijn wel leuk om hier te laten zien.
Het nieuwe: aquarelpotloden en water. Ik zou graag wat gladder papier willen, maar om te experimenteren is dit wel prima.

Combinatie met handletteren (brushpennen) en fineliners:
Afbeelding

En een alleen met aquarel. Thema nebula:
Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:57

Leuke tekeningen komen voorbij!
Die lino ziet er echt leuk uit.
Jis: die kaketoe! Mooi, echt zo een beetje een vintage gevoel erbij. Is het portret van de vrouw af?

Twee schetjes van de laatste dagen:
Afbeelding
Die rug bleek een te groot vlak te zijn :')


Afbeelding
De schaduw aan de rug was er te veel aan. Ik gom echter niet bij deze tekeningetjes, zodat ik zeker blijf gewezen worden op mijn eigen fouten :+

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:09

Eerste vind ik zo leuk Daihyo, kan zo op de voorkant van een boek.

Dank je, Schemerdier dat vintage gevoel is ook de bedoeling, leuk dat dat over komt. Voor de Toekan heb ik wat reverentie foto's er bij gepakt en de achtergrond zuig ik uit mijn duim. Voor het blad ga ik denk ik toch ook nog even wat voorbeelden zoeken.

Nee vrouw is nog niet af, gezicht en schaduw in het haar krijgen nog wat hele dunne lagen.

Gaaf die schetsen, contrast in het gezicht hals bij de man heel mooi, bij de 2e lijkt het voor mij of die lijntjes de bedoeling waren. Alleen dat op de grond kan ik niet helemaal plaatsen, schaduw?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:24

Ja dat moet schaduw voorstellen. Ik ga het denk ik nog inkleuren, was er al over aan het twijfelen haha.

Ben benieuwd naar het portret als het af is!

Was jij dat toevallig die jaren geleden hier op bokt eens schilderij(en?) hebt getoond van cremello PRE's/lusitano's/ iets in die zin?

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 17:47

Wilde een galaxy oefenen en toen bedacht ik me om het te combineren met een dier.
Ik vind zoveel dingen leuk momenteel dat ik echt van alles van nog wat aan het doen ben :') Ik zou naar de supermarkt gaan en toen was er ineens een hele dag voorbij, helemaal in m'n tekenbubbel :=

Afbeelding

Kort rondje hoor, het topic is zo actief dat we volgens mij 3 pagina's verder zijn dan m'n vorige tekening haha.

Jis: Gave schilderijen, tof perspectief ook bij de vrouw!
Seven: Schiet al op, mooi tot nu toe
Daihyo: Galaxy ziet er gaaf uit.
Schemerdier: De lijnen bij de vrouw vind ik de tekening krachtiger maken. Al leek het wel alsof ze in een plas water zat := Schets van de man ziet er ook goed uit. Goede contrasten.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:55

Daihyo
Nubula heel mooi gemaakt hou van de groene kleur er in weer eens wat anders dan blauw paars etc
Je handlettering ook leuk

Schemerdier
Sterke schetsen, heel verschillend knap dat je twee stylen toch zo goed beheerst

Selina
Mooi zo je beer, strakke outline geworden, hoe heb je dat gedaan?

Dat helemaal er op in gaan heb ik ook keek even op en was alweer 3 uur verder, de kamer ontploft door onze zoon en bijna donker.
Maar ben wat opgeschoten met m'n portret

Afbeelding

Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:01

Dankjewel iedereen.
Goed beheersen is veel gezegd, ik modder maar wat aan :+

Seven: dat is olieverf he? Het lijkt wel bijna potlood, maar misschien ligt het aan de foto. Tot nu toe ziet het er wel al heel goed uit!

Selina: schattig! Misschien dat de beer (ijsbeer?) een net iets te spitse snuit heeft? Of is dat juist zo bij beren? Met wat heb je het gemaakt?

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:08

Ik vind de achtergrond zo gaaf Seven.

Lief plaatje Selina, zou ook heel mooi staan heel groot op een muur (in een slaapkamer).

Schemerdier schreef:
Ja dat moet schaduw voorstellen. Ik ga het denk ik nog inkleuren, was er al over aan het twijfelen haha.

Ben benieuwd naar het portret als het af is!

Was jij dat toevallig die jaren geleden hier op bokt eens schilderij(en?) hebt getoond van cremello PRE's/lusitano's/ iets in die zin?


Zou kunnen, groot langwerpig schilderij met 3 witte paarden? is 3 keer hetzelfde paard en nog niet af. :') Denk wel steeds als ik hem op zolder zie staan die moet ik er weer eens bij pakken. :D

Cremello heb ik ook een keer gedaan in opdracht, losse stijl.

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 18:12

Dank je voor de complimenten.
Seven: Eerst de schets erop gezet met potlood en dan voorzichtig zijn bij de randen. Jij bent idd ook al weer een stuk opgeschoten. Vind het hoofd heel mooi nu.
Schemerdier: Het is een bruine beer. Bij de neus knoeide ik dus de neus is iets langer geworden :+ Gemaakt met aquarel

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:14

@jis
Nee het was 1 paard, van de zijkant af, enkel hoofd + hals denk ik.
Geen idee of het een schilderij van jou was, maar toen ik jouw schilderij van die langharige kat zag, moest ik er plots aan denken. Ik vond dat toen zo'n mooi schilderij! Maar nu niet meer terug te vinden natuurlijk.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:20

Het is olieverf inderdaad, ik vind het zelf ook wat potlood aan doen op de foto. Ik werk met allemaal streepjes beetje net als met potlood, op de foto met mobiel word dat meer versterkt in het echt zie je het ook wel maar niet zo extreem.

Ja ik ook jis, die glanst zo mooi in het licht.

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 18:25

Seven schreef:
Het is olieverf inderdaad, ik vind het zelf ook wat potlood aan doen op de foto. Ik werk met allemaal streepjes beetje net als met potlood, op de foto met mobiel word dat meer versterkt in het echt zie je het ook wel maar niet zo extreem.

Ja ik ook jis, die glanst zo mooi in het licht.


Foto’s maken een tekening altijd zo hard :=
Zo lijkt m’n pasteltekening in het echt heel zacht en aaibaar maar m’n camera maakt hem dan zo scherp dat je duidelijk ziet dat het ‘krijt’ is

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:37

Ja dat is het inderdaad Selina het oogt te scherp alsof het heel erg verscherpt word
Zal later met de goede camera eens foto's maken dat wil ook wel eens helpen := :D

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:19

Schemerdier schreef:
@jis
Nee het was 1 paard, van de zijkant af, enkel hoofd + hals denk ik.
Geen idee of het een schilderij van jou was, maar toen ik jouw schilderij van die langharige kat zag, moest ik er plots aan denken. Ik vond dat toen zo'n mooi schilderij! Maar nu niet meer terug te vinden natuurlijk.


Als het verfijnt/realistisch werk is dan was het iemand anders denk ik. Paar (witte) paarden geschilderd in mijn begin tijd maar vooral in een grove toets.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:39

Jis_ schreef:
Heel leuk, voor mij hartstikke retro. :D <3 Heb jij dit ook op de lagere school gedaan? Mijn kinderen volgens mij niet, oudste is 24.

Nee ik geloof het niet! Heb dit nog nooit eerder gedaan. Wel jammer, had dat op school wel leuk gevonden!
(Ik ben 25)

Ik ben nu overigens bezig met een naakt vrouwelijk lichaam. Heb al 1 lino plaat verprutst omdat ik er nog niet over uit ben wat ik nou wel en niet moet gutsen :+

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:12

Dat is wel anders dan met verf. :D Succes, heel benieuwd.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:16

Ik kwam net mijn gutssetje van de (lagere?) school nog tegen. Ik was naar wat anders aan het zoeken, uiteraard :D

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:20

Ibbel schreef:
Ik kwam net mijn gutssetje van de (lagere?) school nog tegen. Ik was naar wat anders aan het zoeken, uiteraard :D

Het is een teken! Doe met me mee!! :')

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:37

Allemaal linoprinten *\o/*

Mij heb je al bezig :') Gister voor de januari challenge een giraffe gemaakt en vandaag is daar een banaan bijgekomen, want de giraffe leek op een banaan (vond ik dan).
Achtergrond is ecoline, heb in photoshop alles om de bananengiraffen weggepoetst.

Gebruik je trouwens alleen die rubber plaatjes of heb je ook wel dat spul-met-gaasje-erachter gebruikt? Ik vond dat tweede makkelijker werken dan die dunne rubber plaatjes (t snijdt wat makkelijker imo) dus ben wel benieuwd wat jij daarvan vindt. Zag overigens ook laatst ergens dikkere (lichtblauwe) rubber plaatjes waarvan ik benieuwd ben of die fijner zijn, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.


Afbeelding

Ik heb het overigens niet op de basisschool gedaan, wel meerdere keren op de middelbare school. Het was en is (hier in de omgeving iig) ook wel een ding bij open dagen van middelbare scholen, op zo'n beetje elke middelbare kan je als toekomstig brugklasser in het tekenlokaal een lino maken :P

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:00


Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:13

_roodvos_ schreef:
Allemaal linoprinten *\o/*

Mij heb je al bezig :') Gister voor de januari challenge een giraffe gemaakt en vandaag is daar een banaan bijgekomen, want de giraffe leek op een banaan (vond ik dan).
Achtergrond is ecoline, heb in photoshop alles om de bananengiraffen weggepoetst.

Gebruik je trouwens alleen die rubber plaatjes of heb je ook wel dat spul-met-gaasje-erachter gebruikt? Ik vond dat tweede makkelijker werken dan die dunne rubber plaatjes (t snijdt wat makkelijker imo) dus ben wel benieuwd wat jij daarvan vindt. Zag overigens ook laatst ergens dikkere (lichtblauwe) rubber plaatjes waarvan ik benieuwd ben of die fijner zijn, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.


[ [url=m/6LWQuc.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het overigens niet op de basisschool gedaan, wel meerdere keren op de middelbare school. Het was en is (hier in de omgeving iig) ook wel een ding bij open dagen van middelbare scholen, op zo'n beetje elke middelbare kan je als toekomstig brugklasser in het tekenlokaal een lino maken :P


Geweldig! :D