[ART] Borduren/borduurwerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:01

Welkom Knudd!

Wat leuk die konijntjes! En vind die bloemetjes aan 1 kant eigenlijk wel wat hebben :+ Ik ben nu denk ik teveel een steenbewoner geweest, maar wat is een meeplezakje?

Ik heb echt mateloos respect voor je Arabella! Wat een ingewikkeld design en dan ook nog op formaat. Jij liever dan ik, ik hou het bij hele simpele dingen. Al kreeg ik laatst wel de vraag van een maatje of ik een lijn Noorse runen rond de hals van zijn linnen shirt wilde fixen. The pressure is on :+

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 01:13

Lol meeples zijn de poppetjes waarmee je Carcassonne speelt (een bordspel). Vorig weekend nog 6u aan één spelletje bezig geweest :')

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:05

6 uur :') What, haha! Nja ik moet niks zeggen, want voor een paar jar terug was ik nog een uur of 5 in een avond bezig met Arkham Horror. Eenmalig dat spel gespeeld.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 21:28

Ja toen waren we wel even gaar :') Eetpauze tussenin gelast :') Als je twee basisspellen met een stuk of 8-10 expansions combineert kan je wel even spelen met 6 man. Maar daarvoor spreken we dus ook een weekend af.

Alleen... Dat zakje van gisteren... Meh. Dus alles uitgehaald en er wat anders mee begonnen. T voelde niet 'leuk'. Had per ongeluk op de andere kant ook het midden aangegeven met balpen, dus had aan beide zijden moeten borduren of zakje weggooien. Dan doen we even wat anders snel.
3 draads op linnen. Beetje dunne steekjes maar mss ga ik er nog een keer over. Soms moet je even voelen hoe een draad of steek op een bepaalde stof werkt. Er is eigenlijk totaal geen reden om zuinig te doen met die linnen zakjes aangezien we die in het groot aankopen voor de winkel. Maar het is linnen en weggooien is zonde :P

Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:12

Hier is mijn werk eindelijk ingelijsd (dat wat ik in december af had.).

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben er echt heel blij mee. Niet teveel overheersing van de passpartout of de lijst.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:14

hartstikke mooi, hoor!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:28

Dat ziet er heel mooi uit hoor!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:45

Ik heb altijd veel geborduurd, maar de laatste jaren niet meer. Ik heb nog een aantal dingen liggen die ik nog af moet maken. Ik heb ooit voor een vriendin een geboortemerklap gemaakt voor haar dochter. Voor een andere vriendin heb ik de Nijntje geboortemerklappen gemaakt. Zij kreeg een tweeling, dus ik heb ze allebei gemaakt. Voor die vriendin zelf een borduurwerk van 4 paardenhoofden. Ik doe eigenlijk alles in kruissteek. Babybadcape met een geborduurd randje op de muts, ook erg leuk. Ik heb dus nergens foto's van volgens mij. Ik heb oa het oudHollands leesplankje nog liggen wat bijna af is, en nog wat dingen. En verder heel veel kleine schilderijtjes enzo.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 21:11

Prachtig @Arabella! Past idd mooi in de lijst!

Zijn er nog mensen die af en toe zo knettergek kunnen worden van Pinterest? Alles is leuk en mooi :/
't is dat ik mijn werk zo leuk vind, maar een leven als holbewoner met een unlimited supply met fröbelmateriaal zou mij ook wel liggen :') (ok, wel met internet/Netflix connectie natuurlijk ;) )

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:07

Ik heb alleen maar muziek/internet nodig :') Unlimited amount of stof en draad naar mijn keuze, af en toe wat voer en water and I'm perfectly happy _/-\o_

Statusupdate:
Afbeelding
Beide kanten hebben in ieder geval de dikke lijn en pootje, met 1 kant nu bezig met de dunne lijntjes.

Afbeelding
En met belichting :')

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:30

Afbeelding

En nog een status update. Bijna klaar met rood, straks aan blauw beginnen. Eerst werk :roll:

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:32

Wat een gaaf borduurwerk Minimus!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:07

Danku! Nog lang niet klaar en er zitten al best wat uurtjes in. Ben er wel achter dat ik misschien de volgende toch iets anders aan pak in de omlijning enzo..

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 15:51

Een grapje voor op de WC :)
Nog even bedenken of het op werk komt of hier ^^
Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 12:03

Nergens heen mogen/kunnen... Ik hou me wel bezig :')
(knollenmans komt ook zoetjes aan in conditie, de wonderen zijn de wereld niet uit :') )

Voor m'n verjaardag deze van vriendje gekregen <3
Afbeelding

Deze zelf gekocht, was 'm al een tijdje aan het eyeballen via prints op pinterest
Afbeelding

P30 is een superleuk patroon voor schaatsenrijdertjes, dus die ben ik al begonnen <3
Afbeelding

En een collega met dezelfde flauwe pleehumor wou 'Have a nice poop' in het Hongaars voor in hun huis in Hongarije :')
Afbeelding

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:09

Ik ben eigenlijk alleen maar aan het werk, ivm executief beroep. Dus heel veel vrije tijd heb ik op het moment niet omdat ik extra diensten draai om de zieken op te vangen. Daarnaast moet ik ook gewoon schoolwerk maken. Borduren staat even op een laag pitje Y;( Ik vind je Hongaarse Have a nice poop wel leuk :')
Het schaatsertje ziet er uit als een priegelwerkje, mooi hoor!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 12:16

Ik moet volgende week ook gewoon weer aan de bak hoor, ben paravet. Had alleen de laatste tijd, voor de uitbraak voor iedereen alle kindervakantie diensten etc opgevangen. Arbotechnisch en om enigszins mentaal gezond te blijven (strontdruk zijn in je uppie is leuk maar niet voor een maand aan een stuk).
Door borduren zit ik juist niet de hele tijd op facebook/mobiel, dus bewust onthaasten :D Werkt echt prima!
Volgende week zal het idd ook wel anders zijn, maar daar denken we nog maar niet aan :P

Hopelijk trek je het een beetje! Probeer ook voldoende rust/afstand te nemen he (da's vaak moeilijk als je je werk graag doet en je je verantwoordelijk voelt)

Jilletje

Berichten: 8174
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:50

Jooeee! Mag ik bij jullie horen? :D

Ik ben geen die hard borduurder en heb ook meer onafgemaakt dan wel afgemaakt werk :=
Maar had nu een week vakantie, en omdat mijn vakantie niet door ging heb ik maar een borduurwerkje opgepakt!
Heb in de zelfde stijl ook een toekan en ara er bij gekocht <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BelgenGek

Berichten: 2253
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:46

Ah die is leuk zeg !!

Jilletje

Berichten: 8174
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:43

Ja leuk he!!!

Door mijn dyscalculie loop ik eigenlijk altijd vast en beland een werkje in de hoek en kijk ik er nooit meer naar om := maar dit patroon was niet alleen met symbooltjes maar ook nog eens in kleur, waardoor ik dus beter kon bijhouden waar ik was gebleven.
Het ruggetje klopt niet helemaal, maar ben al lang blij dat ik echt iets af heb kunnen maken :D

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:34

Jullie hebben mij aangestoken!

Ik heb vier kleintjes besteld voor de kinderkamer
Afbeelding dit is een uit de reeks.

Verder ben ik bezig om te kijken hoe ik het beste in tuigleer kan borduuren.

Jilletje

Berichten: 8174
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:15

Ohhww die is echt heel zoet!

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:25

Ja, vond ik ook erg lief. Ik heb trouwens ook het probleem dat ik er aan begin, paar dagen fanatiek ben en dan ligt het in een hoek en komt nooit af :+ hoop dat het met de kleintjes beter lukt. Motivatie is ook groter omdat het dus voor mijn dochtertje is :D

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [ART] Borduren/borduurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 11:41

Die vogeltjes <3 erg leuk! Ben heel gevoelig aan dieren/natuur dingen :D

Welkom BTW! Leuk dat mensen enthousiast worden nu in deze heerlijke thuis zit tijden :)

Enne wat maakt het uit als het niet af raakt? T is borduurwerk :') loopt niet weg :P

Jilletje

Berichten: 8174
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:11

Hoppit schreef:
Enne wat maakt het uit als het niet af raakt? T is borduurwerk :') loopt niet weg :P


Het is de teleurstellende blik van mijn vader :+
Die is wel die hard borduurder en heeft het mij geleerd......hij hoopt wat eer van zijn aan mijn besteede tijd te behalen :')