[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:32

Ook nog even een reactie-rondje! Leuk dat zoveel mensen meedoen. :j

Xyris, leuk dat je digitaal werkt. Weer heel anders. Wat is deze uitgebreid, ben benieuwd naar de volgende!

Lekker woest met die kleuren roddvos! Haha, ik heb nu het liedje waarop we de quickstep doe met dansles in m’n hoofd. “I fell in, a burning ring of fire...” :)ddd

Mooi Daiyho. Die ‘bubbels’ in het midden als achtergrond maken hem lekker speels.

BarbaraW, leuke interpretatie! Dagen genoeg om met ander papier en inkt te werken en te kijken hoe dat uitpakt!

Nenahdm, fraai gedaan zo strak. Dat hoekje valt echt niet op, gewoon niet zeggen. :D

Superknap gedaan Fair. Gezicht echt mooi gevuld met arceringen. Je herkent hem meteen.

Prachtig fijn Selina! Mooie kleurencombi ook het paars-oker. :j

Leuke uitdaging aan jezelf Remembrance. Gewoon lekker tekenen!

Kan zo als bruidskaart Pauley. En lekker zo’n stok achter de deur met een ideeenlijst inderdaad, ik vind dat ook een goede motivatie.

Ik heb thuis nog even een laagje extra gearceerd. Beter zo. Maar als ik het wil volhouden niet elke dag een dubbele spread. :=

Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:05

Wauw wat leuk allemaal, ik ga jullie lekker volgen, succes allemaal.

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:16

Joepie, Inktober! Ik heb twee keer meegedaan (vorig jaar niet), en dit jaar probeer ik het weer. Hier is nummer 1 *\o/*

Afbeelding

Ik gebruik inkt (balpen + brushpen) voor de lijnen en voornamelijk waterverf maar ook verdunde inkt voor de invulling.

Of ik het elke dag zal halen, weet ik niet. Dat hangt een beetje van het werk en andere verplichtingen af. Ik wil proberen mezelf niet te veel druk op te leggen, we zien wel.

@Selina: Leuk, nog iemand die waterverf gebruikt! Ik vind je kleurovergangen erg mooi!
@Elanor: Zo he, dat is heel wat werk! Knap hoor, mooie techniek.
@Nenahdm: Supertof, strakke stijl. En rechtsonder, ssst, dat ziet niemand!
@Xyris: Mooi, coole stijl!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:30

Zooo, die is ook echt heel leuk!! Een ringstaart maki, die wou ik ook nog gaan tekenen :')
Ben inmiddels al begonnen aan de volgende dus ik laat het maar zo :))

Denk dat ik ook maar waterverf ga gebruiken. Heb momenteel geen inkt..

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:34

nenahdm schreef:
Zooo, die is ook echt heel leuk!! Een ringstaart maki, die wou ik ook nog gaan tekenen :')
Ben inmiddels al begonnen aan de volgende dus ik laat het maar zo :))

Denk dat ik ook maar waterverf ga gebruiken. Heb momenteel geen inkt..


Wat heb je nu gebruikt dan voor het zwarte vlak?

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:37

Selina schreef:
nenahdm schreef:
Zooo, die is ook echt heel leuk!! Een ringstaart maki, die wou ik ook nog gaan tekenen :')
Ben inmiddels al begonnen aan de volgende dus ik laat het maar zo :))

Denk dat ik ook maar waterverf ga gebruiken. Heb momenteel geen inkt..


Wat heb je nu gebruikt dan voor het zwarte vlak?

Oh combinatie van mijn rotring en micron pennen. Ik bedoel dat ik geen potje met inkt heb zodat ik eventueel met penseel kan werken :)

Jindai

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-11-12

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:19

Na lang twijfelen kom ik toch meedoen, of iig een poging tot. :+
Denk niet dat ik het de volle maand red om elke dag iets te maken, maar ik probeer toch zoveel mogelijk mee te doen. Wat een mooie tekeningen hier al, dat niveau haal ik dus nooit met een snelle tekening. Maar daarom doe ik ook mee, juist om dat snelle te oefenen en er meer uit te kunnen halen. :)

Nog net op tijd voor 01-10 dus. :D
Afbeelding

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:25

Ik ga ook gewoon doen wat ik maar leuk vind op het moment, er zijn nog andere prompt calenders voor inktober die ik stiekem superleuk vind klinken, dus die ga ik er tussendoor ook doen. Hier is mijn nr 1!
Afbeelding

Elanor, dat ken ik, vollenbak gaan op de eerste dag en dan is het enthousiasme hier al uitgewerkt :') Superleuke spread toch!

Kallipooh, ooooh, wat een mooi werk! Hoe groot is dit werkje?

Jindai, komt goed, daar is het inderdaad voor! :D Leuke stijl van lineart heb je. Ik vind variërende diktes zo cool!

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:25

Afbeelding
Hier mijn eerste tekening. Heb het vrij simpel gehouden. Ben er niet helemaal tevreden over maar ja, so be it. Je moet ergens beginnen en ik heb nauwelijks ervaring met realistisch tekenen met inkt/pen :Y)
Ik heb wel nog een paar fine liners in verschillende diktes, gewone balpen lukt niet op schetspapier heb ik gemerkt :\

Leuk om alle andere tekeningen ook alvast te zien!

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:29

Kirania schreef:
Ik ga ook gewoon doen wat ik maar leuk vind op het moment, er zijn nog andere prompt calenders voor inktober die ik stiekem superleuk vind klinken, dus die ga ik er tussendoor ook doen. Hier is mijn nr 1!
m/mkx4Ru.jpg

Elanor, dat ken ik, vollenbak gaan op de eerste dag en dan is het enthousiasme hier al uitgewerkt :') Superleuke spread toch!

Kallipooh, ooooh, wat een mooi werk! Hoe groot is dit werkje?

Jindai, komt goed, daar is het inderdaad voor! :D Leuke stijl van lineart heb je. Ik vind variërende diktes zo cool!


Wat is jouw werkje mooi met dat goud!

Mijn tekening is A5 (ik werk meestal op dat formaat) :)

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:31

Wauw, gaaf die verschillende interpretaties en creaties!

Jindai

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:40

Ah dank je Kirania! Mooie tekening heb je gemaakt en super origineel! _/-\o_ Gaaf dat je 'ring' meerdere keren terug hebt laten komen!

Geslaagde eerste poging al hoor, E4D! :j En heel herkenbaar, ik kan ook niet realistisch tekenen met inkt of een pen. En als ik dat al doe dan duurt het veeeeeel langer dan een dag om iets neer te zetten. :D Maar goed, je moet ergens beginnen en dit is dan een leuke uitdaging. :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 23:45

Leuk zeg, dat dit zo fantastisch loopt! Geweldige tekeningen!
Ik kan natuurlijk niet achterblijven, faber castel fineliner, en oostindische inkt .
Afbeelding

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:12

Dag 2 - Mindless (Mindlessly in love)
Mindless vond ik echt een rot onderwerp := Dus ik houd het vandaag simpel

8x8cm met Oost-Indische inkt, aquarel en fineliner

Afbeelding

Kugger: dat abstracte maakt hem leuk
E4D: Ik kan niet echt zien wat het is, was het je bedoeling om hem abstract te maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:36

BarbaravdW schreef:
[ [url=m/3ykKMI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas totaal verkeerd papier en ink gekozen -O-

Haha briljant :D.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:04

Onwijs gaaf om al die verschillende interpretaties van het woord RING te zien :) Ik heb stiekem gisteren al een beginnetje gemaakt met MINDLESS, maar heb me voorgenomen om het savonds te doen, hoop dat mijn lief mee gaat doen namelijk :) Zit alleen ontzettend te balen van het papier... dit is in mijn dummy boek, waar ik natuurlijk al een hele spread gemaakt had om de verschillende prompts in te doen 8)7 Ik zit nu te twijfelen of ik een andere oplossing ga verzinnen of toch doorprutten met dat rotpapier...
Wat voor papier gebruiken jullie?

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:18

BarbaravdW schreef:
Onwijs gaaf om al die verschillende interpretaties van het woord RING te zien :) Ik heb stiekem gisteren al een beginnetje gemaakt met MINDLESS, maar heb me voorgenomen om het savonds te doen, hoop dat mijn lief mee gaat doen namelijk :) Zit alleen ontzettend te balen van het papier... dit is in mijn dummy boek, waar ik natuurlijk al een hele spread gemaakt had om de verschillende prompts in te doen 8)7 Ik zit nu te twijfelen of ik een andere oplossing ga verzinnen of toch doorprutten met dat rotpapier...
Wat voor papier gebruiken jullie?


Ik gebruik hot pressed papier van Arches

Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:31

Ik gebruik een Moleskine artbook. :) Ik zou gewoon switchen als ik jou was hoor, nog zoveel dagen te gaan! Zonde om dan steeds te balen van je papier.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:34

Ik volg graag mee, zelf nog niet te tijd gevonden om mee te doen. Maar zie hier supermooie dingen voorbij komen.

(Wie interesse heeft: ik heb samen met twee creatieve dames de fbgroep 'kleur je dag' aangemaakt, jullie mogen gerust mee komen volgen. Alles van papier tot digitaal is welkom :-) )

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:37

Mindless doodles
Afbeelding

Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:31

Dag 2
Ik had geen idee wat ik moest doen met het thema, dus is het een kleine cartoon achtig iets geworden.


Afbeelding

Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:05

Echt prachtig Kallipooh! Wat een mooie stijl en wat kun je het anatomisch knap neerzetten.

Jindai, leuke eigen interpretatie! Had ik nog niet gezien.

Gaaf Kirana. Mooie combi van heel klassiek en modern. Ook knap hoe je de handen hebt gedaan.

E4D, je hebt denk ik een ring nagetekend. Ik kan hem nog niet zo goed volgen, maar je gaat vast nog veel stappen zetten deze maand. :j

Kuggur, wat een tof effect. Beetje Escher-achtig haast.

Lief plaatje voor dag 2 Selina!

Daiyho, wat een passende interpretatie! Die bergen velletjes die worden volgekrabbeld aan de telefoon. Leuk!

Dat je geen idee had past perfect bij het thema Pauley. :D

De mijne voor vandaag, weer een werkje in de trein. :)

Afbeelding

Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:16

Elanor schreef:
Dat je geen idee had past perfect bij het thema Pauley. :D


Haha :') echt he. Dat had ik nog niet eens zo bedacht. :+

Jullie werk is allemaal erg mooi! :o

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:30

Dag twee op ander papier.

Afbeelding

Haha die van pauley is echt zon cool "wtf" plaatje.

Daiyho, leuk, zentangle!
Elanor, eigenlijk ook een soort zentangle als achtergrond, tof.
Selina wat een lief tekeningetje heb je gemaakt. Ben jaloers op dat "cleane", wil dat ook kunnen :j

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:28

Afbeelding

Dit is die van mij voor vandaag. Ik weet niet zo goed wat mijn idee erachter was maar ik ben blij dat ik wel iets heb gemaakt :).