[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:26

Wat een leuke tekeningen komen er voorbij!
Selina, is mooi geworden, die ijsbeer.
Daihyo, mooi effect.
Elanor, dat zou zo weer een kinderboekillustratie kunnen zijn.
Pauley, goed bedacht!

Ik zat weer in de knoei met mijn tijd, dus alle leuke ideeën die ik had heb ik geskipped en dit eenvoudige tekeningetje ervan gemaakt. Deze keer simpel met balpen op een kladpapiertje.
Afbeelding

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:56

Selina: Wat een mooie, fijne tekening, heel mooi
Elanor: Deze is echt geweldig, superleuk! Ook mooi uitgewerkt.
Pauley: Haha, grappige interpretatie en leuk getekend
@Bimmerd: Leuk! Wat mij betreft mag je ze gerust in dit topic zetten hoor, why not :)
Kitty: Leuk gedaan hoor

Bij mij slaat de onzekerheid nu al toe, ik heb wel getekend maar ben er niet superblij mee en oh wat vind ik het dan moeilijk om het toch online te zetten :o Bah, stom! Toch moet ik erdoor want dat is ook de uitdaging natuurlijk.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:31

Afbeelding
Even snel in elkaar gezet, met masking liquid gewerkt, ecoline en neocolor wascos

pjerJarig
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:45

Elanor: wow wat leuk met die muizen. En die van vandaag is ook geweldig.. die eigenwijze ezel...
E4D: leuk gedaan, ik herkende Rakker meteen
nenahdm: Heel gaaf en wat een werk!
Xyris: super leuk draakje! en wow 6 uur... zoveel geduld heb ik niet denk ik
Kuggur: Gaaf die cleane stijl, en die murene is echt eng :-)
tHidJu: heel mooi gedaan en idd behoorlijk spannend, wat komt er uit dat hol..
roodvos: heel treffend.. zo voel ik me ook als ik mijn kopje vergeet onder de koffiemachine te zetten :-) en die pony wow!
Selina: heel mooi, ziet er simpel uit maar is het vast niet :-)
Daihyo: Leuk gedaan zo
Pauley: Leuk en treffend getekend!
Kittey: goed gelukt! Simpel en toch heel duidelijk in zijn expressie!
BarbaravdW: Leuk en slim van die masking fluid!


Ik had een leuk idee, maar geen idee hoe ik dat moest tekenen.. dus nog wat andere dingen bedacht en uiteindelijk maar gegaan voor een ijskast met ijspegels. Mijn gelpen was nog niet helemaal droog toen ik ging gummen dus oeps... geduld!

Afbeelding

Selina

Berichten: 14295
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:55

Kitty: Als je maar tekent toch! Uiteindelijk heb je in principe alleen maar pen en papier nodig

kallipooh: Stom hoe je als tekenaar altijd je ergste vijand bent. Want ik zag je tekening en dacht ‘wow, zo goed’ terwijl jij hem (bijna) niet durft te posten.

Barbara: Sneeuwvlokken zijn goed gelukt

Pjer: Dat geen geduld ken ik haha. Dat heb ik met morgen, leuk idee maar schets lukte niet dus moet iets anders bedenken. Je zachte schaduwen vind ik heel fijntjes.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 22:58

kallipooh schreef:
Bij mij slaat de onzekerheid nu al toe, ik heb wel getekend maar ben er niet superblij mee en oh wat vind ik het dan moeilijk om het toch online te zetten :o Bah, stom! Toch moet ik erdoor want dat is ook de uitdaging natuurlijk.

Ahum, jij bent de tekenaar van de fenlux,de gypsilisk en de ringstaartmaki!
Geloof me de meeste mensen zijn hier opgelucht als je ook eens een werkje van wat minder verbluffende kwaliteit zou plaatsen... _O-
Ok, nu snel naar mijn tekenhoekje om het idee voor de krabbel van de dag te pennen.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 23:00

Kuggur schreef:
kallipooh schreef:
Bij mij slaat de onzekerheid nu al toe, ik heb wel getekend maar ben er niet superblij mee en oh wat vind ik het dan moeilijk om het toch online te zetten :o Bah, stom! Toch moet ik erdoor want dat is ook de uitdaging natuurlijk.

Ahum, jij bent de tekenaar van de fenlux,de gypsilisk en de ringstaartmaki!
Geloof me de meeste mensen zijn hier opgelucht als je ook eens een werkje van wat minder verbluffende kwaliteit zou plaatsen... _O-
Ok, nu snel naar mijn tekenhoekje om het idee voor de krabbel van de dag te pennen.

Precies dit :') kom maar op!
Had de schets al vrij snel voor vandaag.. nu nog uitwerken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 23:14

kallipooh schreef:
Dit is mijn tekening van vandaag, een Fenlux.


[ [url=m/PkxGpb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben hier echt zo weg van. Ik blijf er naar kijken. Net of je het uit mijn hoofd gehaald hebt.

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 23:15

Jullie zijn lief hoor. <3 Bedankt
Hier is de Fawre

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 23:55

Haha, inderdaad zeg kallipooh, helemaal mislukt! :')
(Maar serieus, mooie tekening, doet aan een Jackalope denken)

Goed in mijn geval ging het wél wat mis; ondanks dat ik mijn pen en penseel eerst ben gaan spoelen bleek de inkt van het koppie van de poolvos ( laat je niet misleiden door zijn katachtige uiterlijk ;) ) toch nog niet helemaal droog, zoals bleek bij het uitgummen van een potloodlijntje. Ook niet zo tevreden met de uitwerking van de achtergrond.

Nou ja, hier is hij toch, ik blijk nog steeds wat duistere associaties bij de prompts te krijgen ( het gaat verder goed met me hoor)

Afbeelding

Edit, oh, ja, penseel, kroonpen en indische inkt.

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:29

Gaaf allemaal!

Zelf een beetje laat vandaag, maar het is mij in ieder geval gelukt om nog een tekening te maken
Afbeelding

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:57

tHidJu schreef:
Gaaf allemaal!

Zelf een beetje laat vandaag, maar het is mij in ieder geval gelukt om nog een tekening te maken
[ [url=m/evz2La.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik moest lachen om deze tekening, een hele goede interpretatie van "freezing" :')

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 01:56

Wat een prachtige tekeningen weer! En niet opgeven hoor!

Ik was zelf te laat, maar heb het toch nog af gemaakt voor het slapen haha. Tsja, vrijdag werk ik tot laat, dus blijft lastig.

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 02:16

Hier in IJsland was je nog op tijd ;)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 06:19

kallipooh, ik vind je stijl echt so uniek. Geniet echt met volle teugen van je werkjes <3 tot nu toe vind ik de Gypsilisk echt de leukste. Kan niet wachten om meer werkjes te zien van jou :D
Jindai Tot nu toe leuke interpretaties!! :D
Xyris echt een superleuke stijl zo :D vind nr 3 echt heeel schattig. En wat leuk dat je alles met draken gaat doen, I love it. Ik kijk echt uit naar dag 12 :):)
E4D Je laatste werkje is echt schattig <3
tHidJu Ik moest even nadenken bij 'freeze' _O- duurde echt een minuut voor ik het door had maar wow das een originele !!
Kuggur Vind het echt geweldige werkjes. Ook de interpretatie van 'mindless', vind het leuk om er zelf een verhaaltje rond te bedenken!
Daihyo Vind de freeze erg leuk gelukt van jou. Je hebt al veel verschillende dingen uitgeprobeerd! knap :)
Selina Really? eerste keer met fineliners? ik wil meer van dat :j (heb wel echt een zwak voor fineliners :o ) vind je ijsbeer echt heel leuk gedaan.
Kitty Wat een leuke digitale illustraties :) die laatste is gewoon hilarisch :')
amy_leftover Ik word erg blij van die laatste :)) ik zou inderdaad ook wat anders proberen dan printpapier :P
BarbaravdW Haha, clickbait.. daar moest ik dus ook aan denken :Y) leuk uitgewerkt :)
Fair De eerste geeft me een beetje een gek gevoel qua arcering (niet echt in de juiste richtingen).
de 'bait' vind ik overigens echt geweldig :D
Pauley Ook dreamworks als inspiratie? :D
pjer Vind de bloemen echt heel leuk gelukt, lekker losjes :)
Womble Leuk idee met die hond!
Elanor Stuk voor stuk geweldige werkjes <3 die laatste is hi-la-risch
_roodvos_ Ik dacht meteen aan 'ring of fire' en toen ik dat googlde kwam ik uit op vulkanen.. daardoor mijn 'idee' :') Vind die van jou heel gaaf met de kleuren :j Mindless vind ik echt een hele gave stijl :)


Vandaag had ik al vrij snel de schets erop staan.. helaas heb ik op een bepaald punt de tekening helemaal verknoeid, het zag er niet meer uit (nee ik overdrijf niet). Heb m weggegooid, maar vond de schets nog steeds leuk gelukt dus.. hij is niet helemaal af maar had jammergenoeg geen tijd meer om een nieuwe tekening te maken.

"freeze"

Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:22

Oh en geen idee wie het zei maar mijn tekening mindless is inderdaad edelweiss. Vind dat zulke mooie bloemetjes :j

Selina

Berichten: 14295
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:11

Dag 5 - Build
Nadat ik de eerste tekening kon weggooien maar teruggegaan naar m’n eerste idee maar dan een simpelere versie. Ik vind hem schattig :D

Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:23

@Xyris het is pas dag 5 als je hebt geslapen O:) Prima op tijd dus en een prachtige creatie weer. Ik vind je fantasie beesten echt tof!
@tHidJu Je interpretatie van freeze is echt goed gevonden (de tekening werkt een beetje op m'n zenuwen, op een goede manier want dan brengt het dus de boodschap goed over := )
@nenahdm Ik vind het toch een zeer geslaagde schets hoor +:)+ Heel gaaf die kristallen en mooi om te zien hoe je de lijnen in zo'n paard neerzet.
@Kuggur ....en het liep allemaal goed af en het beestje leefde nog lang en gelukkig. Mooie stijl met die harde zwarte vlakken en strepen voor het contrast!
@kallipooh Je stijl is echt fantastisch _/-\o_
@pjer (ik heb ook absoluut niet het geduld om te wachten voor ik ga gummen haha, herkenbaar probleem) simpele maar zeer effectieve interpretatie van het thema!
@BarbaravdW Super tof met die gekleurde achtergrond en de witte sneeuwvlokken. Slim bedacht en mooi uitgevoerd.
@Kitty Liever iets simpels dan niks toch, ik vind het een grappig tekeningetje, doet me een beetje denken aan De Schreeuw :j
@Selina Hij is zeker erg schattig, en past kei goed bij het thema! Mooi hoe je met die strepen voor het contrast ook meteen een vacht structuurtje weet te creëren +:)+

Zoals al eerder gezegd slaan die van mij niet zo op het thema (al wil ik morgen zeker de Husky uitdaging aangaan :):) ) maar delen motiveert wel om door te zetten en om niet alleen dit topic te stalken maar ook te reageren op de tekeningen die geplaatst worden O:)
Afbeelding
Mijn eerste 4 dagen; Een cartoony kat gewoon omdat het kan, een koei omdat die gewoon heel mooi zijn, en twee bomen omdat ik ooit toch eens achtergronden moet leren tekenen _O-
Dag 5 ben ik nog mee bezig, wordt een vogel (die bouwen nesten, dus stiekem toch een klein beetje verborgen thema)
(en ik werk digitaal, in plaats van met inkt, zodat ik laat in de avond in mn bedje nog wat kan kliederen in ProCreate en hopelijk zo de hele maand vol hou :') )

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:58

Morgen komt er een bijleespost, vandaag geen tijd helaas. Hier mijn interpretatie van Build.

Afbeelding

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:19

Wat een leuke tekeningen komen er voorbij! <3

nenahdm ik vind jouw Freeze echt geweldig <3 _/-\o_

Ik kom dit topic nu pas tegen :z :Y) Maar doe dit jaar ook weer mee. Alleen ik doe Inktober meer om skills te bouwen die relevant zijn voor m'n portfolio, dus ik doe het digitaal op de iPad in ProCreate.

Ring:
Afbeelding

Mindless:
Afbeelding

Bait:
Afbeelding

Freeze:
Afbeelding
(Brainfreeze :P)

Moet Build nog doen vandaag maar heb een lui dagje en geen zin. :') Zal vanaf nu op meer tekeningen reageren!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:26

Lief Selina <3

Warboel: zoals altijd weer fantastisch!

Barbara: leuk bedacht zo.

Ik vind dat zo leuk hè. Dat iedereen het anders interpreteert :j

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:16

“Build”
Afbeelding

Beetje ver gezocht misschien? :')

pjerJarig
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:47

Build
Afbeelding

Ook hier zo weer wat frustraties en leerpunten maar eigenlijk wel tevreden over de vogel :-)
Volgens mn man moet ik dit schetsboek weg gooien en goed papier gaan gebruiken...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:19

Nenah die moet je even uitleggen :D

Mooi vogeltje <3

Mijn build. Of eigenlijk afgebroken...
Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:27

Het is een orkaan :o