[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:02

Ik geef u.... Corona de Garfield! :+ :+ :+ (corona = Spaans voor krans)

Tja, die koos er dus zelf voor om gemaakt te worden. _/-\o_

Blijft wel raar om hem in spiegelbeeld te zien. Als ik hem voor kerstkaarten ga gebruiken, laat ik hem waarschijnlijk ook weer gespiegeld afdrukken.

Afbeelding

Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:25

Hij is leuk geworden!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:54

Thanks! Ja, vind hem ook wel geinig.
Ziet er toch wel anders uit dan op het plaatje, vooral die lichte tint groen is op het plaatje bijna tegen het gele aan. Vind het kleed wat kleuren betreft wel een stuk beter dan het voorbeeld, gelukkig.
Nu maar eens bedenken wat de volgende wordt... Heb nogal wat keus (!).

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 21:58

Gaaf! Ik love Garfield, haha.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:36

lovelucydan schreef:
Gaaf! Ik love Garfield, haha.

Er zijn meerdere kerstkleden met Garfield, maar deze vond ik toch wel het grappigst. :-)

Ben net aan een nieuwe begonnen (niet kerst-gerelateerd). Zie ik dit staan:
Afbeelding

Oh please! Relatief klein ding en “maar” 21 kleuren. Ja, wel wat lastiger dan Garfield, maar na dat Japanese bridge monster is niets meer “very complex”, denk ik.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:47

Beginnetje. :-)
Voorgedrukt patroon is echt waardeloos, die volg ik dus ook niet.
Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:34

Heb je er dan nog een patroon bij?

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:52

Lughnassadh schreef:
Heb je er dan nog een patroon bij?

Ja, die zitten er bij dit merk ook altijd bij. Is maar goed ook. Ik heb echt een hekel aan patronen op het stramien. Of ze lopen scheef, of het is gewoon niet duidelijk wat welke kleur is. Al die tinten blauw, dat kan je echt niet goed uit elkaar houden, en al helemaal niet als je ‘s avonds bij iets minder goed daglicht werkt.
Meen me te herinneren dat Vervaco altijd alleen patronen op het stramien heeft. Die koop ik gewoon niet meer. Veel te onhandig.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:00

Dat klopt van Vervaco. Welk merk is dit dan?

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:35

Lughnassadh schreef:
Dat klopt van Vervaco. Welk merk is dit dan?

J&P Coats (Garfield was daar ook van).
Ik heb ze op eBay in de VS gekocht. Geen idee of het hier ook ergens verkocht wordt, trouwens...

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:38

Updeetje, zo kan je al goed zien wat het gaat worden natuurlijk, met het patroon op het stramien (die ik niet volg, want rechterdeel wijkt een hele regel af in de hoogte tov van links, ergens gaat ‘ie dus scheef).

Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:22

Dat merk ga ik onthouden voor als mijn kleed ooit af is ;) .

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:57

Lughnassadh schreef:
Dat merk ga ik onthouden voor als mijn kleed ooit af is ;) .

Helaas heb ik er geen website van kunnen vinden. Ja, wel van het merk, maar ik zie er niets van latch hook-achtigs op.
Ik heb ook geen idee hoe oud deze kits zijn. Heb tot nu toe geen jaartal kunnen vinden op de dozen.
Kwam ze gewoon bij toeval tegen op ebay.com, daar zijn er heel veel, van private sellers en kleine bedrijfjes enzo.
Heb wel verouderde links naar amazon UK gevonden (die het dus ook niet meer verkoopt), dus ik vermoed dat de kits niet meer gemaakt worden.

Edit: ik ben ze ook nooit tegengekomen in de VS in de bekende en minder-bekende hobby winkels (en ik sjouw er elke paar jaar nogal wat af!)

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:01

Weer wat werk verzet!
Afbeelding

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 05:39

Dallista schreef:
Weer wat werk verzet!
[ [url=m/V5OXhj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige kleuren!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:13

lovelucydan schreef:
Prachtige kleuren!

Dank je! Ik vind het ook erg leuk met die blauwe tinten.
De roze iets minder, dat had beter gekund, denk ik, maar ach.

Hierbij het eindresultaat, de Floral Fan van JP&Coats, met de draadjes plat:
Afbeelding

Na de draadjes lekker wat gefluft te hebben:
Afbeelding

En het voorbeeld:
Afbeelding

En de volgende ligt al klaar. Dan open je vrolijk de doos... en zie je dit. Toen zakte de moed me even in de schoenen. Twintig bolletjes uitzoeken! 8)7

Afbeelding

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:57

Afbeelding
Mijn ali express kussen is binnen. Ben benieuwd of ik het wat vind.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:03

Oh dat ziet er inderdaad hetzelfde uit als mijn Chinese aankoop van wat maandjes geleden.
(Ik heb hem, ahem, weggegooid. Kleedje stonk zo verschrikkelijk, en het patroon vond ik te klein.) :=

Ziet er wel cute uit, eekhoorntje! <3 Ben benieuwd wat je er van vindt.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:13

Heb afgelopen week even flink doorgezet. Maandags foto's van de twee kerstkleden naar de copyshop gebracht, donderdag de kaarten opgehaald, het hele weekend hard gewerkt aan de kaarten (en enveloppen) decoreren, en nu heb ik dus voor 2021 als 2022 al mijn kaarten af.
Nou ja, het daadwerkelijk schrijven van de kaarten (persoonlijke stukjes tekst etc.) doe ik pas tegen de tijd dat het zover is, maar verder... *\o/*
Zit stiekem al vooruit te denken aan 2023 (er ligt nog een knoopkleed pakket bij een vriendin in de VS die ik er goed voor kan gebruiken!). :+

Inmiddels ook een klein beginnetje gemaakt aan het nieuwe kleed, maar dat gaat nu niet hard omdat mijn focus even op andere hobby-dingen ligt (teveel hobbies heh, je moet altijd keuzes maken!).

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:05

Ik ben inmiddels overgestapt op borduren, vind smyrna 'wel oké' maar borduren leuker :j

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:54

Kan je niet echt ongelijk geven in dit geval (dat spul van ali express is ook niet bepaald van hoge kwaliteit, sorry. Heb mijne zelfs weggegooid). ;-)

Borduren heb ik persoonlijk dan weer niets mee, (gelukkig maar, al teveel hobbies!). Ik kan namelijk niet tegen dat steeds weer draadjes moeten afhechten, nieuwe draadjes voor 1 of 2 steekjes etc. Dat gaat allemaal wat makkelijker met knopen. Ik houd gewoon niet van afwerken, ook niet bij knoopkleden (dat laat ik dus ook altijd door iemand anders doen, haha).

En ik ben denk ik verslaafd aan dat “trekken”, lekker grof werk, beetje kracht erachter, dat stramien trek je toch niet kapot. ;-)

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:59

Er is nog niet veel te zien aan mijn nieuwe project, maar wilde dit toch even laten zien. Weer zo’n mooi voorbeeld van hoe het dus *niet* moet met een patroon op het stramien. Wat heb je hier nou aan?! Het gele is waar het patroon (donkerblauw) zou moeten zitten. Helemaal onderaan het stramien klopt dat ook.

Maar het patroon wijkt dus over de gehele lengte (verticaal) anderhalf vakje af naar links. Useless!!

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:53

Even paar daagjes vakanties en een knoopkleed meegenomen. Beetje dom geweest, ik had gewoon de achterkant van het kleed moeten gebruiken om te knopen. Nu leiden de kleuren nogal af (patroon dat erop afgedrukt staat, klopt dus niet, zie vorige post).

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:25

Wel een heel mooi patroon imo! Waar had je deze vandaan?

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:01

Telpeva schreef:
Wel een heel mooi patroon imo! Waar had je deze vandaan?

Ik vind hem ook erg mooi, hopelijk wordt 'ie nog mooier als de kleurtjes erin komen! <3

Heb hem van de Amerikaanse eBay, gewoon van een private seller.

Het merk is WonderArt, van Caron International. Zoals gewoonlijk geen website of e-mailadres te bekennen. Een beetje googlen leert dat o.a. het latch hook deel van dit bedrijf in 2011 is verkocht aan Spinrite LP, een Canadees bedrijf dat kennelijk ook het merk Bernat heeft (die naam herken ik inderdaad als een andere latch hook manufacturer waar ik kits van gekocht heb op eBay).
En dan kom je uit op https://www.yarnspirations.com/
Merkwaardig genoeg kan ik dan op die site/webshop niets vinden aan latch hook pakketten, al staat er wel een video over latch hook kits waarin ze WonderArt kits laten zien, maar dat zijn dan wel die kiddie WonderArt dingen die je veel in hobbywinkels ziet.

In elk geval kan je concluderen dat deze al zeker tien jaar oud is, en waarschijnlijk nog wel veel ouder, gezien het feit dat er niet eens een website vermeld staat.