[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:43

Nog dankjulliewel voor de tips van mijn vorige tekening! Ik blijf lekker dooroefenen :D Ik heb nu (bijna) mijn tweede digitale tekening van dezelfde persoon afgerond, dat is deze:



Afbeelding


Er zit nog wat werk aan in de details en vooral in het netjes maken van de randjes etc, maar ik heb er vandaag al zo lang aan gewerkt dat ik het best even laat rusten voor morgen :)

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:56

Mijn volgende tekening is ook af. Ik ben niet helemaal tevreden met de billen.

Afbeelding

P24.
Pluizebolpum, ja dat is Opportunity :D
Ik vind het knap hoe je zo uit losse pols al die paarden kan tekenen hoor! Echt mooi! Ik denk dat het verschil in onze zebra's is dat ik met potlood verschillende diktes kon tekenen zeg maar, waar dat met stift heel wat lastiger gaat vermoed ik zo. Maar ik vind de jouwe mooi hoor! Zeker het oog en de neus zijn goed gelukt.
Die schaaptsunami :')

Sanneb, ik vind hem echt gaaf! Met welk materiaal heb je dit gedaan?

Malenka, wauw prachtig!

San, ik had het topic al gezien. Hij is gaaf geworden hoor!

Roodvos, ook weer mooi hoor! Ik vind die bril ook even een leuk detail haha. Dat er ineens zo modern doorheen.
Je had wel gelijk ja, het papier kon het pastelkrijt ook niet aan :') maar ik had geen ander papier, en het eigenlijke plan was met verf maar ergens is het pastelkrijt geworden.

Sanneb, die is ook mooi geworden! Je hebt het oog heel sprekend gemaakt hoor!

Jis, hij is mooi geworden! Ik vind het knap hoe je dat kan. Het andere schilderij wordt ook al mooi!

P25
Sunny, mooi hoor! Wat kijkt die fjord vriendelijk zeg!

Remembrance, hij is mooi hoor!

Roodvos, het kan ook niet anders dan dat er vossen op je visitekaartjes staan :D ze zijn leuk! Net zoals die ander. ik weet alleen niet helemaal wat linosnedes zijn :'D

Nescafe, prachtig!

Selina, ik herken de vachtstruggle haha (en stiekem ben ik enorm jaloers op hoe mooi die vacht bij jou is). Maar hij is weer heel mooi en sprekend geworden hoor!
En die kat <3 zulke mooie ogen!

San, heel mooi! Met weer een prachtig sprekend oog.

Nescafe, mooi!

Jis, hij ziet er al heel aaibaar uit :D en wat een prachtige ogen!
Je hond in de sneeuw is ook mooi geworden! De hond springt eruit zonder niet meer bij het plaatje te passen :D

Remembrance, heel mooi!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:22

Hey! ben hier een tijdje stil geweest, er is weer veel gebeurd waardoor ik de energie even niet had om nog actief mee te praten en te reageren op iedereen. Heb gelukkig niet te lang stil gezeten en ondertussen een aantal werkjes af gemaakt :D

Ga even vanaf pagina 25 beginnen.
sunny44 Ik vind vooral de hond en de kat ongelooflijk knap, erg leuke stijl zo :) De fjord had ik graag nog wat meer diepte in willen zien.
Remembrance heb jammergenoeg geen tips voor jou! maar ben benieuwd wat je ervan gaat maken :)
_roodvos_ lino is zó leuk _/-\o_ wil ik ook nog een keertje doen.. vind ze echt mooi :)
NESCAFE Ik dacht eerst dat het een inverted drawing was :))
Selina Vind de hond echt heel mooi geworden <3 mooie blik en de ogen zijn erg aansprekend. Het enige waar ik nog een beetje raar naar opkijk is de textuur van de tong, maar dat valt ook niet heel erg op. De ogen trekken meteen je aandacht! En tja, die heilige birmaan is echt <3
_San87_ <3 mooie kleurencombinatie
Jis_ wow! die gaat echt prachtig worden, is al prachtig uiteraard.
En het kleurgebruik bij die hond in de sneeuw _/-\o_ zo mooi

"Jesse" 24x30cm pastel op pastelmat
Afbeelding

"Chance" 20x20cm polychromos
Afbeelding

"Luzeiro & Careto" 20x20cm aquarel
Afbeelding

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:35

Ik heb de oplader van mijn camera gevonden! Het werd tijd zeg.

Myrsky, linosnedes zijn een soort zelfgemaakte stempels eigenlijk, heel simpel gezegd. Je hebt plaatjes lino (of plastic, maar dat werkt niet echt lekker ben ik inmiddels achter) en gutsjes waarmee je het deels weg kan snijden waardoor je dus een stempel kan maken. Ik vind dat het altijd wel een mooi effect geeft, en stiekem is het ook gewoon wel leuk om te doen. Het is ook een handige methode als je ergens veel van nodig hebt, want als je de linosnede eenmaal hebt kan je hem natuurlijk vaker gebruiken.
Het risico dat je een guts in je eigen hand steekt is alleen wel redelijk groot :') (of in ieder geval wel als je zo lomp bent als ik)

Gutsjes:

Afbeelding

Setje linosnedes (de twee kleintjes horen bij elkaar, de rechter is de rode onderste laag en de bovenste is de zwarte laag die er overheen gaat van al die vosjes een eindje terug)

Afbeelding

De plastic variant:

Afbeelding


en op papier (en stof):

Afbeelding

Afbeelding

edit: Ik was dapper begonnen aan op iedereen reageren vanaf mijn vorige post en toen keek ik op de klok. Dat maak ik morgen af dus :Y) maar hier was ook vast weer iets van mij in ieder geval :D

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:26

Myrsky schreef:
Sanneb, ik vind hem echt gaaf! Met welk materiaal heb je dit gedaan?


Phoe, goeie vraag := In ieder geval acryl en een spuitbus met water. Houtskool. En ik denk gelpennen. Ik heb ook met kranten afdrukken geprobeerd te maken, maar niets gaf af. Gaf wel wat structuur.

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:34

Dank jullie voor de complimenten!

@Jis, ik werk inderdaad met pastel. Ik vind jou napeleon schilderij super gaaf. Ben je er nog mee verder gegaan? Je kat is mooi. De wat grotere ogen zijn prachtig! En je hond vind ik ook mooi. Helemaal het kleurgebruik.
@remembranche, ik vind het er al heel goed uit zien. Enige wat ik kan vinden dat het haar misschien iets speelser kan. De 2e heeft dat al meer. Ben je daar nog mee verder gegaan?
@roodvos, wat een super schattig vosje <3 hoelang ben je bezig met zoiets te maken? Maak je eerst ook een schets op papier oid?
@nescafe, ik vind hem in kleur ook mooi gelukt! Ooit wil ik ook een keer proberen te schilderen. Je schets ziet er goed uit.
@selina, je hond is prachtig! Ik vind het ook altijd moeilijk om een foto te maken van m'n tekeningen. Het komt er altijd anders uit te zien :( de ogen van de kat zijn geweldig! Kattenogen vind ik de leukste ogen om te tekenen. Kan er mooie kleuren in kwijt.
@san_, heel mooi oog. Straalt veel rust en vriendelijkheid uit.
@myrsky, ik vind de verhouding er al heel correct uit zien. In welk opzicht ben je niet tevreden met de billen?
@titanic, je werken springen van het scherm af! Vind je stijl van de aquarel heel mooi.

Ik heb er ook weer 1tje af:

Afbeelding

Pastel potloden op pastelmat papier 20 x 30 cm naar een foto van karen broemmelsick van haar Facebook pagina https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... ent_filter

Jis_

Berichten: 11676
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:21

Mooi Remembrance.

Mooie tekening Myrsky, kop is prachtig.

Gaaf xTitanic, Mooie dynamiek heeft de laatste, prachtig die achtergrond er bij.

Wat leuk roodvos, de laatste keer dat ik deed was de lagere school. <3 Lijkt me erg leuk om dat weer eens te gaan doen.

Prachtig sunny44! Heel verfijnd.

:j weer een aantal uren verder met dat schilderij.

Afbeelding


Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5124
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:06

Jis_ schreef:
Mooi Remembrance.

Mooie tekening Myrsky, kop is prachtig.

Gaaf xTitanic, Mooie dynamiek heeft de laatste, prachtig die achtergrond er bij.

Wat leuk roodvos, de laatste keer dat ik deed was de lagere school. <3 Lijkt me erg leuk om dat weer eens te gaan doen.

Prachtig sunny44! Heel verfijnd.

:j weer een aantal uren verder met dat schilderij.

[ [url=m/WVWKic.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/BINTCf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooooo deze is super gaaf!
Hoe groot is deze?

Jis_

Berichten: 11676
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:51

Dank je! Hij is 80x100.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:43

*coughs* 4 dagen later ondertussen dan ik gezegd had :+


Pagina 25

Selina: Ooh die is mooi geworden. Die druppel kwijl ook op zijn tong :P
Is dit uitendelijk de te blauwe of de te niet-paarse?

San_: Ik zag m in affe staat in het topic, echt heel mooi met de kleuren van de achtergrond en het passe partout. Heel geslaagd.

Nescafe: Ik heb het idee dat er bij de borst wat misgaat, alsof de nek plat is en daar is omgevouwen.
Je schilderij erboven ziet er gaaf uit in zwart wit zo... Heel spookachtig.

Selina: Ik vindm er verrekte goed uitzien hoor, zeker voor iets waar je niet zo goed in bent :P Die ogen!

Jis: Ooh, was jij ook diegene die die andere kat geschilderd had.. Horus heette dat topic geloof ik? Deze doet me daaraan denken namelijk. Echt heel mooi.

Pagina 26

Remembrance:
Vet goed :D Vind m een stuk interessanter dan de vorige al, door die bloemen denk ik. Ik kijk wel een beetje raar tegen de nek aan, alsof die wat te ver opgeschoven is/ie niet in het midden van haar hoofd zit. Wellicht dat dat komt door hoe het haar valt of zo.
Wie is het eigenlijk? O:)

Myrsky: Hij is gewoon heel gangers, daarom de zonnebril :))
De kop van je hond ziet er goed uit :D Kont is inderdaad een beetje raar, ben ik met je eens.. Misschien dat wat extra schaduwen/verschil tussen donker en licht het wat duidelijker kunnen maken.

xTitanic: Ik vind jouw tekeningen altijd zo mooi he, de kleuren vooral maar eigenlijk gewoon alles

sunny: Ik dacht even dat het een foto was toen ik langsscrollde :o Vooral die manen. Ontzettend echt.

Jis_

Berichten: 11676
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:03

Klopt roodvos, dank je, Horus is ook nog niet helemaal af. :o

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:25

Bedankt voor de feedback! Ik ga nog eens goed naar de nek kijken Roodvos_. Nu ben ik aan het oefenen op een hond uit het aanvraagtopic. (_Classic).

Afbeelding

pagina 26

Remembrance mooi zo met de zachte tinten. De vorm in het gezicht is goed gelukt. Ik vind dat heel knap op een tablet.

Myrsky Om de billen wat verder af te laten lijken kan je ze ook wat minder scherp tekenen, dan komt er wat meer diepte in.

X-Titanic ik zou willen dat ik in inverse kon tekenen maar dan komen mijn hersenen ernstig in de knoop :j
Ik vind ze alledrie mooi, de waterverf is echt geweldig!

_Roodvos_ ik ben laatst bij het Escher museum geweest, daar kan je ook prachtige dingen mee maken. De herten zijn ook goed gelukt.

Sunny44 ziet er goed uit! Het halster ziet er heel levensecht uit.

Jis_ wow, gaaf hoor.

Babootje

Berichten: 26477
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:40

Hallo, tekenen/schilderen 2019 Challenge bokkers,

Ik sluit graag aan bij jullie topic. Ik heb recent mijn oude hobby weer opgepakt met het voornemen om nu echt eens tijd te besteden aan dingen die ik leuk vindt.
Ik heb hier al prachtige werken voorbij zien komen!

Zelf teken ik vanaf mijn jeugd al graag. Maar zoals het gaat in het leven, komen er altijd weer zaken op je pad die je volledig in beslag nemen: kinderen :D :D paarden :D :D en dus te weinig tijd.
Enfin, onlangs dus besloten dat ik dus echt eens wat met mijn creativiteit wil doen.

Ik wil graag realistisch werk maken. En mijn grote probleem is dat ik vrij perfectionistisch ben waardoor ik vaak werk niet afmaak. Dat is de "story of my life" wat betreft tekenen. Er komt zelden iets af. Dus om hiervoor een stok achter de deur te hebben en te leren hoe ik bepaalde materialen kan gebruiken besloten om les te nemen.

Voorbeeld van veel werkjes die niet af zijn omdat er iets niet goed aan was.
Afbeelding

We zijn in de les begonnen met een stilleven. Zoiets doe ik nooit, maar t schijnt een goede oefening te zijn. om te leren hoe het licht valt. Het lastige was dat het "live" was de lichtval per uur veranderde :D :D

Afbeelding

Enfin, ik hoop dus wat productiever te worden. En ik hoop hier ook nog e.e.a. te leren.

Jis_

Berichten: 11676
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:49

Prachtig die ogen NESCAFE!

Welkom Babootje, vind die reflectie op de fles erg mooi gedaan.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:32

Dank je wel Jis_ :)

Welkom Babootje, de reflectie in de fles en de fles zelf zijn mooi gelukt idd. Bij het paard lijkt de neus wat uit verhouding te zijn geworden. Tegenwoordig begin ik niet meer aan het afwerken/inkleuren als ik de schets niet goed krijg. Als er daar iets niet klopt probeer ik het eerst op te lossen, anders blijf je het zien en is het moeilijker te corrigeren.

Babootje

Berichten: 26477
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:38

Thnx. De fles is idd wat meer uitgewerkt. Ik had tijdens de les wat minder tijd voor het geval ernaast.
Weer een werk niet af :+ Maar het is een studie. :o

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:39

Einde van de maand (of eigenlijk zelfs al het begin van een nieuwe!). Het is weer tijd voor een bijleespost :)

Pagina 24
Jis_ Als je steeds iets nieuws begint, heb je wel altijd wat liggen om af te maken :)) Ik heb altijd moeite om iets nieuws te beginnen, maar ik begrijp dat het andersom ook vervelend is. Je wilt toch ook een keer resultaat zien. Leuk dat het programma jou inspireert om zelf iets te maken en ik ben heel benieuwd naar je Charley Toorop portret.
Selina Je hond heb ik in een eerder stadium al gezien volgens mij. Ik vind hem nog steeds prachtig! Mooie structuren maak je. Zowel de vacht als de tong lijken heel erg echt. Hoe was je pastelworkshop? Heel wat anders wel dan kleurpotlood he?
Myrsky Wat leuk dat je zulke diverse werken hebt geplaatst met ook allemaal verschillende materialen. Die zebra lijkt me nog lastig om te doen, je moet juist kleuren wat wit is ipv wat donker is zoals je normaal gewend bent. Erg mooi gelukt!

Met foto's maken, blijf ik ook moeite houden. Ze worden vaak erg blauw als ik de tekening dicht bij het raam leg, maar binnen, verder in de kamer is het te donker. Doe je dan de lampen aan, krijg je weer een te warme kleur.Ik probeer er altijd een stuk of drie te maken op verschillende plaatsen en dan kies ik de beste uit. Maar echt goede tips heb ik niet.
Pluizebolplum Ik vind het allemaal prachtig, maar ben stiekem een beetje weg van jouw schetsen met al die lijntjes en arceringen. Die drinkfles is echt heel mooi driedimensionaal gemaakt.
Heel erg gelachen om de kat met raceritus, zie het zo voor me met jouw plaatje erbij. Volgens mij heb je best een wilde fantasie he? Hoe je ook met dat schepenverhaal aan de haal gaat :)) heerlijk!! en dan die gezichtjes van die beestjes hahahaha
sanneb Bij mij gaat het volhouden nog steeds goed. Maar ik heb mezelf dan ook tot doel gesteld om iedere maand een tekening te maken. Dus dat is misschien een beetje een saai doel :)) maar wel realistisch blijkt. Ben jij het een beetje kwijt m.b.t. de challenge?

Ik vind je schilderij heel erg gaaf. Echt geweldig. Mooie felle kleuren en je ziet precies wat het is, maar het is door de spetters en kleuren toch enorm kunstig. Leuk om zo iets heel nieuws te proberen, lijkt me! Ik zie wel vaker dingen voorbijkomen van 'Paard verzameld' is dat een soort challenge voor mensen die paarden tekenen? Leuk om de verschillende interpretaties van één foto te zien in ieder geval.
Malenka Oh, die van jou heeft een heel andere uitstraling dan die hierboven! Ook heel gaaf zeg. Heb je het papier dan eerst zwart geverfd en daarna met oliepastel het paardje getekend?
murphypower Oei sterkte met je hand, zul je net zien dat je heel veel tekenzin hebt.
San87_ De dikke nekken, de mooie zachte ogen en de kracht die ze uitstralen <3 <3 echt helemaal geweldig. Prachtig 'zacht' uitgewerkt ook zo met potlood. echt onwijs!
_roodvos_ Jij bent ook van alle markten thuis, traditionele media, digitaal, dieren, mensen... mooi gemaakt deze ook weer met veel aandacht voor de inval van licht.

Ik heb het onderste randje van mijn paardje in pastel niet verder doorgetrokken. De foto was net iets smaller dan het papier, vandaar dat het net wegvalt. Maar dat randje valt onder het passe partout als je 'm in een lijstje doet, dus ik vind het niet zo erg.


Oei mijn treinreis is alweer voorbij, later meer!

Wat doen jullie eigenlijk met jullie tekeningen als ze af zijn? Ik heb twee houtskoolschetsen ingelijst, maar wil ook niet mijn huis volhangen met mijn eigen spullen. En weet niet of familie e.d. op werk van mij zit te wachten :)) Maar ik heb nog niet echt een heel goede manier gevonden om die kwetsbare tekeningen goed te bewaren, behalve met wat bakpapier ertussen plat in de kast.

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:22

@ Nevony,
Inderdaad eerst het papier zwart met Gesso en daarna tekenen met olie pastel. Ik verkoop eigenlijk al mijn tekeningen en schilderijen. Ik kan en wil ze ook niet allemaal in huis hangen.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:39

Mag ik vragen hoe je dat aanpakt? Via een website of iets dergelijks?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41846
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:54

@NESCAFE, mooie ogen al! Ben heel benieuwd naar t resultaat.

@Babootje, goed bezig :D.

Ik heb nog twee bijdragen:

Afbeelding

Afbeelding

De bovenste is mixed materials, kleurpotlood, olieverf en spraypaint met glitter.

De onderste aquarel :).

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:42

Echt heel gaaf je nachtpaard _SAN_87 op deze foto komt hij beter tot zijn recht, de lichtinval is heel mooi gelukt, ik blijf er naar kijken. En in je topic zag ik ook een filmpje met de glitters, gaaf!
Vogeltje is ook mooi, weer heel wat anders.

Selina

Berichten: 14349
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:12

Eerste nieuwe tekening van 2019 afgerond *\o/*
Was nog wel een bevalling haha.

Zit er nu aan te denken om een 30 day challenge te verzinnen voor mezelf om aquarel te leren, recent een setje gekregen maar nog niet de moed gevonden om te beginnen. Dus als het goed is spam ik het topic binnenkort met allemaal beginners aquarelwerkjes haha.

Heilige birmaan met pastel potloden van faber castell en caran d'ache op pastelmat, A4.

Even 2 foto's, de foto met passe partout komt het beste overeen met de kleuren.

Afbeelding


Afbeelding

P26:
Remembrance: Mooi, ben benieuwd naar uiteindelijk resultaat.
Myrsky: Leuk, fijn constrast
Titanic: Over je opmerking over de tong van de hond: kan helemaal kloppen, had nog nooit een tong getekend :+
Leuk dat je pastel hebt geprobeerd, heel goed gelukt. Gedurfde kleur voor de achtergrond. Jij kan ook elk medium haha. Vind ze allemaal prachtig.
Roodvos: Super leuk, dat linosnede.
Sunny44: Heel mooi, sprekend oog!
Jis: Hij ziet er al af uit haha.
Nescafe: Interessante uitsnede
Babootje: Je leert juist veel van werken afmaken ook al voelt het in het begin niet goed, jammer dat je het paard nirt Leuk dat je les hebt genomen, stap je ook uit je comfortzone lijkt me.
San: Heel interessante, het paard. Ondanks de donkere achtergrond zie je toch nog de details. Dat vogeltje is super schattig.

Babootje

Berichten: 26477
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:13

Work in progress :D :D
Acryl op (opgespannen) papier.

Afbeelding

De tip van vandaag was vooral in licht en donker te kijken.
Om te kijken of je alles zo'n beetje goed hebt, kun je de hele boel eens omdraaien. Je voorbeeld en je schildering. Dan kom je even los van de vorm.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41846
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:20

Selina schreef:
Eerste nieuwe tekening van 2019 afgerond *\o/*
Was nog wel een bevalling haha.

Zit er nu aan te denken om een 30 day challenge te verzinnen voor mezelf om aquarel te leren, recent een setje gekregen maar nog niet de moed gevonden om te beginnen. Dus als het goed is spam ik het topic binnenkort met allemaal beginners aquarelwerkjes haha.

Heilige birmaan met pastel potloden van faber castell en caran d'ache op pastelmat, A4.

Even 2 foto's, de foto met passe partout komt het beste overeen met de kleuren.

[ Afbeelding ]


[ [url=m/mXxUja.jpg]Afbeelding[/url] ]

P26:
Remembrance: Mooi, ben benieuwd naar uiteindelijk resultaat.
Myrsky: Leuk, fijn constrast
Titanic: Over je opmerking over de tong van de hond: kan helemaal kloppen, had nog nooit een tong getekend :+
Leuk dat je pastel hebt geprobeerd, heel goed gelukt. Gedurfde kleur voor de achtergrond. Jij kan ook elk medium haha. Vind ze allemaal prachtig.
Roodvos: Super leuk, dat linosnede.
Sunny44: Heel mooi, sprekend oog!
Jis: Hij ziet er al af uit haha.
Nescafe: Interessante uitsnede
Babootje: Je leert juist veel van werken afmaken ook al voelt het in het begin niet goed, jammer dat je het paard nirt Leuk dat je les hebt genomen, stap je ook uit je comfortzone lijkt me.
San: Heel interessante, het paard. Ondanks de donkere achtergrond zie je toch nog de details. Dat vogeltje is super schattig.

Jaaaa, supermooi <3! Wat denk je van een passepartout in dezelfde kleur als het papier?

Selina

Berichten: 14349
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:31

Dank je! Ik had deze passe partout nog liggen, maar hij gaat zo de map in bij de rest.