[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:36

Kuggur schreef:
Over challenges gesproken, iemand hier ambities voor inctober?


Inktober bedoel je?
Ik zit al dagen ongeduldig af te tellen :Y)
Hoop dit topic flink te kunnen spammen. Alles ligt al klaar.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:43

Ja, die. Succes ermee. Ik zou graag mee doen, maar ben zeer aarzelend, oktober is een heel ongunstige maand voor me.

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:48

Hier kwam het ook beetje onhandig uit want ga volgende week op vakantie maar neem een schetsboek mee :Y) Daarbuiten alle tijd van de wereld dus dat is voor mij geen excuus.
Je hoeft er natuurlijk geen 31 te maken, je zou er ook 1 per week kunnen doen. Je mag je eigen regels maken.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:56

Tuurlijk, ben ook wel van plan watvan de prompts voor mezelf te doen, en maar zien hoe veel/snel.
Maar dagelijks posten met hashtag enzo zit er niet in ben ik bang. Oktober = 2e helft slachttijd, en dus veel tijd in de schapen roundup. Maar misschien heb ik 'geluk' en wordt het weer slechter.

Mijn plan zou zijn uitsluitend kroontjespen en Oost-Indische inkt.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:19

sanneb schreef:
Milan Art Institute in Amerika :D

Wat gaaf zeg!!

Leuk al die tekeningen van vroeger van iedereen!

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:23

Mooi van start gegaan Faelynn , neus lijkt wel ietsje te veel naar rechts te zitten? Of het rechter oog en oor wat te laag?

Nee geen ambities voor inktober.

Ik heb er weer één gemaakt met bold colors 80x60. Weer van een foto van Amanda Melchior.
Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik me door iets irriteer aan de voorbenen van het veulen, weet nog niet waar het aan ligt.

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26379
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:27

Pff Inktober ga ik niet redden met mijn tempo _O- _O-

vikawiek

Berichten: 1515
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:07

Inktober word m hier ook niet. Vorig jaar wel meegedaan maar op dag 10 ofzo gestopt. Ik ben heel slecht met prompts, daar denk ik niet creatief genoeg voor. Ik kan alleen letterlijk tekenen wat er staat, en als ik de prompt niet leuk vind dan heb ik er gelijk geen zin meer in. Dus ja :Y)
Met m'n realistische tekeningen zou ik het niet eens kunnen, die duren 3 maand om te maken :') ik heb wel een andere stijl waarin ik ook mensen teken, maar dat is vooral leuk voor mezelf en daar teken ik stiekem het meeste in. Gewoon lekker klooien met waterverf zonder dat het heel precies hoeft te zijn. Héerlijk!

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:12

Ik vind de prompts ook altijd lastig dus daarom heb ik afgelopen week al bij elk thema een idee bedacht.

Jis: ik zie ook iets aan de voorbenen maar kan er ook m’n vinger niet op leggen. Het is persoonlijk niet m’n stijl maar vind het wel gaaf dat je out of the box kan tekenen.

Babootje

Berichten: 26379
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:16

Jis: het voetje RV vind ik iets aan de "dikke" kant. RA zou ik het beetje wat meer vorm geven. Nu lijkt er thv de sprong een gat te zitten (RA).

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:19

Succes Selina, ben benieuwd naar je inktober creaties.

Jis volgens mij staat het rechter voorbeen van het veulen in zijn geheel te veel naar rechts, het staat nu buiten de massa.

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:21

Citaat:
Mooi van start gegaan Faelynn , neus lijkt wel ietsje te veel naar rechts te zitten? Of het rechter oog en oor wat te laag?


Ja het is een uitdagende voor mij, hij kijkt namelijk opzij, niet recht naar voren, Gaat ook weer heel moeilijk worden om de juiste dieptes er in de krijgen, maar de kaaklijn met aansluiting op de neus klopt inderdaad niet helemaal en het oog moet nog helemaal uitgewerkt worden, beide ogen overigens, maar zet vaak vast een beetje een donkerdere kleur op de plek waar die ongeveer moet komen, zodat ik over het geheel een iets beter beeld krijgt van wat ik aan het doen ben :')
Ben nu langzaam weer met paletmes wat kleuren aan het aanbrengen, dan word het al weer iets logischer, heb het plaatje die ik als voorbeeld gebruik links onder in de hoek staan, vooral de vorm van het hert daar van over genomen, probeer betreft kleuren wel iets anders te werken, meer contrast en wat donkerder.
Maar het lijkt nu nog nergens op hoor, hij is nog lang niet af, maar ben alleen vrij op zondag en soms dinsdag, dus gaat even duren dit keer.
vind het wel weer heel spannend om hem in de vullen en ben heel benieuwd hoe het eindresultaat word.


Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14766
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 20:56

Beetje late reactie :D maar ik sla dit jaar inktober over, vorig jaar had ik het bokt topic ervoor aangemaakt (of het jaar daarvoor alweer? Ik weet het niet meer!) maar ik begin er dit jaar niet aan, als er behoefte is voor een topic zou ik aanraden om even snel met een mod te overleggen of je er een kan aanmaken :) dan is hij er nog net op tijd

Om het bij challenges te houden, dit jaar is de art challenge voor mij echt zo ontzettend mislukt, verhuizen en verbouwen en dagelijks tekenen is gewoon geen doen. Ik zit inmiddels wel al in mijn nieuwe huis maar moet nog erg in het nieuwe ritme komen, inktober ga ik daarom dit jaar niet eens aan beginnen.November doe ik wel weer mee met nanowrimo, dan wil ik weer net als vorig jaar 1 hoofdstuk/boek van mijn stripverhaal grof op papier zetten, elke dag een pagina dus 30 pagina's.
Tekentafel staat al klaar in mijn nieuwe huis, is een van de eerste dingen die ik over heb gezet :') ik wil zo graag weer gaan tekenen! Als het een beetje meezit ben ik vanaf nu ook weer wat actiever met posten hier.

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:13

Komt vast wel weer!
Ik ga ook meedoen met NaNoWriMo *\o/*
(Ja ik heb tijd teveel :+ )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41719
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:45

Wat is NaNoWriMo :P?

Ik ben ook eens in de oude doos gedoken:

Afbeelding
2007 :D.

Afbeelding
2008 :D.

Afbeelding
En 2011 :D.

Ik heb nog oudere tekeningen, maar die liggen nog bij mijn ouders geloof ik.

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:55

Die zijn al gaaf!
NaNoWriMo is een writing challenge waar je in 30 dagen een boek van 50.000 woorden schrijft.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:03

Oh supervet wat hier weer langskomt :D En ik zie nog iemand die altijd de agenda ondertekende, dat was ook mijn voornaamste tijdsverdrijf op de middelbare school. Hélemaal vol met paarden die dingen. Denk alleen niet dat ik ze bewaard heb.

Ik ben ook van plan om mee te doen aan inktober, weet alleen nog niet zeker of ik de promptlist ga volgen. Waarschijnlijk niet, heb liever dat ik het volhoud zonder promptlist dan dat ik het met promptlist na een week opgeef omdat de prompts me niets zeggen/doen.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:17

Gaaf San, ik teken nog maar zo kort, zit net aan de 10 tekeningen maar kan niet wachten om ook zo'n 'collectie' op te bouwen!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:32

Selina schreef:
Die zijn al gaaf!
NaNoWriMo is een writing challenge waar je in 30 dagen een boek van 50.000 woorden schrijft.

Ik schrijf niet, maar dat maakt een hele zware indruk, ruim 1600 woorden per dag...

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:39

Oeh ziet er nu al heel erg goed uit Faelynn.

Is ook heel smaakgevoelig denk ik Selina. :D

Wat gaaf San! :oo hele mooie werken.

Succes met de november challenge straks Telpeva en Selina.

Bedankt voor de tip's, ga vandaag nog eens naar kijken naar het veulen.

Wat een regen hier, perfect kunstschilder weer. :')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:42

Te mooi weer hier, na het werk paard zadelen, Seimur mee en schapen halen van het schiereiland.
Vermoedelijk weinig inktober, of andere tekeninspanningen vandaag.

Telpeva

Berichten: 14766
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 11:25

San kan het wezen dat je tekeningen wel eens op bokt hebben gestaan? Die met de koeien en de closeup komen mij bekend voor, ik heb het idee dat ik ze weleens heb gezien!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41719
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:28

Telpeva schreef:
San kan het wezen dat je tekeningen wel eens op bokt hebben gestaan? Die met de koeien en de closeup komen mij bekend voor, ik heb het idee dat ik ze weleens heb gezien!

Jazeker. Bijna al mijn tekeningen hebben op Bokt gestaan, geloof ik.

Bedankt voor de complimenten allemaal :D. Is leuk om terug te zien, dat oude spul. De trekpaarden hangen bij mijn opa thuis, de koeien bij mijn oma :D.

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:15

Nog nooit zo snel een pasteltekening afgerond denk ik haha. Wilde hem voor 1 okt afronden ivm Inktober.

20x20cm
Faber castell en Caran d’ache pastel op Pastelmat
Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1515
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:19

Heel mooi! Vooral de ogen zijn heel sprekend, en de textuur op de neus is ook goed gelukt zeg!