[ART]Naaldvilten / Needlefelting

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:30

Madelief schreef:
Hee iedereen, ik heb een melding (tromgeroffel) : vanaf vandaag is mijn Wolliewat een officieel bedrijf. Vanmorgen hebben Pluttersput en ik het aangemeld bij de Kamer van koophandel!

Wat gaaf, proficiat!

jokari

Berichten: 8774
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:11

Woop woop ! Gefeliciteerd !

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:05

Jullie zijn goed zeg! Ik zie op YouTube dat veel mensen met lapjes werken, maar ik heb echt losse wol, dus ik vind het best wel moeilijk om er vormpjes van te maken.

Tot zo ver mijn creatie :+

Afbeelding

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:40

Hij is schattig, Marit.... ben je nu ook verslaafd? En ik denk dat de mensen hier in dit groepje over het algemeen met losse wol werken, dat is nu eenmaal zo bij naaldvilten. Maar vilt heeft zo ontzettend veel mogelijkheden... ik denk er nu over ook wat natviltwerk erbij te gaan doen, dat is leuk voor kleertjes en zo. Ik wil binnenkort eens een kaboutertje gaan vilten, daar had ik graag wat natgevilte lapjes bij om het aan te kleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:42

Losse wol vind ik echt veel fijner! Veel meer vrijheid :D

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:53

Madelief schreef:
Hij is schattig, Marit.... ben je nu ook verslaafd? En ik denk dat de mensen hier in dit groepje over het algemeen met losse wol werken, dat is nu eenmaal zo bij naaldvilten. Maar vilt heeft zo ontzettend veel mogelijkheden... ik denk er nu over ook wat natviltwerk erbij te gaan doen, dat is leuk voor kleertjes en zo. Ik wil binnenkort eens een kaboutertje gaan vilten, daar had ik graag wat natgevilte lapjes bij om het aan te kleden.


Ja ik vind het echt leuk! Heb nu dikkere naalden en daarmee gaat het veel sneller. De eerste keer was ik echt uren bezig om een bolletje te maken. Vind alleen het maken van oortjes enzo wel echt lastig, zo klein!

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:05

Vandaag is het hangoorkonijntje af gekomen. Het is als kaal konijntje door onze kat Pantoufle te grazen genomen en het heeft even gekost om het weer in het model te krijgen dat ik wilde, maar het is gelukkig gelukt!


Afbeelding

Fijn weekend, mede-naaldviltsters en meelezers..... :)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:11

Ik heb echt even zitten kijken welk vilt konijn? Dan dit is een echte! Super knap!!

*gaat weer terug onder meeleessteen (als niet vilter)*

Mischa

Berichten: 3505
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:31

Mega goed zeg Madelief!
Dat koppie met die kraaloogjes, zou zweren dat het gewoon een foto van een echt konijn is, wat een plaatje!

Je zei, als kaal konijntje, dus hij is niet volledig van wol? Hoe ben je met deze begonnen als ik vragen mag?

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:34

Mn zus stuurde gelijk een foto van de echte versie van dit konijn en het lijkt echt sprekend!
Zo ontzettend knap gedaan!

jokari

Berichten: 8774
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:44

Ik was ook de foto van het vilten konijn aan het zoeken. :wow:

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:04

Madelief, de uitstraling van je beestjes is echt super!

Marit leuke hanger!

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:18

Mischa schreef:
Mega goed zeg Madelief!
Dat koppie met die kraaloogjes, zou zweren dat het gewoon een foto van een echt konijn is, wat een plaatje!

Je zei, als kaal konijntje, dus hij is niet volledig van wol? Hoe ben je met deze begonnen als ik vragen mag?


Hij is wel helemaal van wol, Mischa... op de ogen na, dan. Maar ik maak de basis van witachtige vulwol, en zolang er dan nog geen echte kleur overheen ligt zien ze er altijd zo bloot uit, vind ik..... :)

Mischa

Berichten: 3505
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:33

Aah op die manier! Ik dacht dat je misschien een frame of een ander 'basismodel' gebruikt.
Heel goed gelukt hoor!

peaches

Berichten: 1705
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:53

:wow: wauw!

ik ben ook maar een saaie meelezer maar ik vind het echt prachtig wat jullie allemaal maken.

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:12

Ik ben dol op saaie meelezers... :) :) :) . En Mischa, ik gebruik vaak een frame dat ik maak van ijzerdraad, maar voor zittende beestjes is dat soms niet nodig.

Lukasje
Berichten: 11366
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:17

Ik zou zweren dat het een echt konijntje was! Zo knap gedaan zeg! +:)+

beestenfreak

Berichten: 1315
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:40

Wauw die is echt heel mooi!

tienus63

Berichten: 12199
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:03

maylotje schreef:
Ik heb echt even zitten kijken welk vilt konijn? Dan dit is een echte! Super knap!!

*gaat weer terug onder meeleessteen (als niet vilter)*

Ik zocht even wat langer naar vilten konijn. :')

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:53

:wow: Ik dacht dat dat een voorbeeldfoto van het konijn was. Wat ontzettend gaaf! Ik denk dat ik misschien wel een kleine versie van mijn overleden kat wil, met een speciaal verzoekje.... Durft een van jullie dat aan?
Misschien mag ik dat niet zo openbaar vragen, sorry dan......

peaches

Berichten: 1705
Geregistreerd: 04-12-05

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:45

Ik zag dat meervilt op pintrest ook bizar mooie dingen had staan. Echt bijzonder vind ik het om te zien hoeveel dingen je kunt maken met wol en vilten. Hele jurken en beeldjes en ook schilderijen. Prachtig!

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:51

Anoniem schreef:
:wow: Ik dacht dat dat een voorbeeldfoto van het konijn was. Wat ontzettend gaaf! Ik denk dat ik misschien wel een kleine versie van mijn overleden kat wil, met een speciaal verzoekje.... Durft een van jullie dat aan?
Misschien mag ik dat niet zo openbaar vragen, sorry dan......


Ik wacht even af of iemand van de andere viltsters dit wil doen. Ik doe het zelf min of meer professioneel, er hangt dan ook een prijskaartje aan. Je kunt, als je zin hebt, even op mijn site kijken. Kijk dan even bij Wollen beestjes op bestelling in mijn onderschrift....

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:04

Ik zou haar as er in (in een afgesloten klein flesje van 3 x 1 cm) verwerkt willen hebben. Prijskaartje lijkt me logisch, alleen heb ik geen idee van hoe hoog dat is. Dat ligt denk ik ook aan de mogelijkheden?

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:45

Anoniem schreef:
Ik zou haar as er in (in een afgesloten klein flesje van 3 x 1 cm) verwerkt willen hebben. Prijskaartje lijkt me logisch, alleen heb ik geen idee van hoe hoog dat is. Dat ligt denk ik ook aan de mogelijkheden?


Kijk even op mijn site. Daar staan de prijzen. Ik geloof dat het niet op prijs gesteld wordt als ik hier aangeef wat ik reken voor een Wolliewatje. Als je wilt bestellen kun je ofwel via de site ofwel via mijn Facebookpagina contact met me opnemen. Er is veel mogelijk in overleg :)

eclair98

Berichten: 11606
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:05

Ik heb in het dorp weer naalden gekocht, beetje duur maar ik kan weer verder!