[ART]Naaldvilten / Needlefelting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:27

Eilish schreef:
Hoofd is 3 cm en oogjes 0,5 cm.


de mijne is schrik niet het dubbele vandaar dat de oogjes niet pasten die erbij zaten haha.
maar nog steeds leuk alleen heb ik nu geen wol meer voor het lijfje te maken andere kleur zoeken dan maar.. op het plaatje staan geen maten en op you tube is het chinees dus ja :) dus 3 cm vanaf nu dank je wel :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:48

Haha ja :D
Wel jammer dat je nu geen wol meer hebt, maar een andere kleur kan ook.

Bij mijn briefje zat een instructie en een plaatje op schaal en ik had geprobeerd om hem even groot te maken. Ik weet niet of de andere diertjes ook een hoofd van 3 cm hebben :P

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:53

bij mij zit alleen een plaatje erbij en een scan code maar daar kan ik niks mee, ik denk dat al die alie beestjes het zelfde kopje hebben, als ik dat zo zie op de plaatjes die ik heb liggen..
maar met 3 cm zal ik mezelf wel prikken zo klein dat dat is. tot nu toe nog niet gebeurd.. ff afkloppen

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:06

Ja, ik hoop dat je je niet prikt :)
Heb je al een naald gebroken of dat ook nog niet?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 02:30

Ik heb vanavond de achterpoot van mijn Shiba aangepast.
Afbeelding

Ik had een goed voorbeeldplaatje gevonden gister:
Afbeelding

Zijn andere achterpoot heb ik nog niet aangepast. Ik doe het naaldvilten afwisselen met schilderen op nummer en binnenkort moet ik een surprise maken, dus dan gaat het naaldvilten en schilderen even op pauze tot mijn surprise af is :Y)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:01

leuk gaat die worden hoor, hey heb jij dat briefje nog op schaal, en zo ja wil je daar aub een foto van maken voor mij?
Mijn andere hobby is schieten dat doe ik boven op zolder, op blikjes maar ook op doel met pijl en boog.
IK heb nog heel veel daimond paintings liggen maar ik zie het niet meer is te klein geworden voor me ogen, dan heb ik nog veel puzzels en een heleboel Amigurumi spullen incl boeken wol haaknaalden enz.. en af en toe kijk ik naar mensen die gamen op you tube en dan heb ik nog een hoop pruiken.. Maar nu doe ik alleen naaldvilten, ik kan bijna niet stoppen haha
en nog niet geprikt en ook geen naald gebroken tot zover..
ik heb nu een 8 naalden pen incl naalden dat is lekker voor grote dingen prikken.
heb er nog 1 voor 3 naalden medium maat en 1 losse en een andere losse die fijner is..
dat staat allemaal op me werkblok. en pff nu heb ik heel veel alie naalden in 3 maten.
laten we zeggen ik kan lekker vooruit.
ik heb je oma al gesproken, wie was er eerder mee begonnen met naaldvilten?
Ik had er tot een week geleden nog nooit van gehoord..
ik zag die diertjes toevallig op alie reclame en zo is het balletje gaan rollen bij mij :)
En nu ben ik verslaafd *\o/*

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:27

Ik stuur je een pb met het briefje :) Ik heb ook houders met meerdere naalden, 3, 5 en 8 volgens mij. Maar boven de 3 vind ik te zwaar om te prikken. En ik werk nu ook redelijk klein. Nu gebruik ik alleen een enkele naald, meestal in een houten houder of zonder houder. Ik had op internet gelezen dat je een naaldenhouder kan maken van een pen, dat wil ik nog proberen.

Naast grof, medium en fijn zijn er ook nog star, twisted en reverse naalden trouwens. Reverse is om plukjes wol eruit te laten steken, om het hariger te maken, voor een vachtje. Bij twisted is het gedeelte bij de weerhaakjes gedraaid, hierdoor worden de gaatjes kleiner. En de star heeft vier zijdes ipv drie, waardoor die sneller vilt.

Mijn oma was als eerste begonnen en heeft mij kort daarna aangestoken :P

En mijn poedel mag op bokt, ik heb hem gister gegeven!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:01

Wat is die goed gelukt wow *\o/*
hoelang heb je daar over gedaan?
en leuk joh naaldvilten samen met oma :)
de mijne is af zoals in je pbtje staat zonder witte voetjes
geen idee hoe ik dat zo klein voor mekaar kan krijgen.
eerlijk zeggen wat je er van vind?
kan alle tips van jou goed gebruiken.
de vossen hebben nu ook een schuinere neus zonder deukje.


Afbeelding

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:49

Twee maanden :') Ik weet niet hoeveel uur, ik vilt max. 1 uur per dag en niet elke dag. Meestal om de dag en zelfs dat niet altijd.

De voetjes kan je doen door met een fijne naald witte wol erop te prikken, maar dat is erg klein om te doen inderdaad. Ik vind hem mooi geworden, zeker gezien je nog maar een week vilt! Ziet er goed uit :D
Het hoofd had misschien wat boller gemogen bovenaan, maar dat was bij mij ook niet helemaal gelukt. En het lijfje en de sjaal zien er netjes uit.

Vanaf morgen is er trouwens een online live gratis cursus van Kiyoshi Mino:
https://www.curiousmondo.com/needle-felting-birds-free
Het is maandag, dinsdag en woensdag van 17 uur tot 20 uur.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:11

Ik zag dat er nog een staartje op moet :) ik denk dat ik zoveel vilt omdat het nieuw is voor me, dat zal ook vast wel af gaan nemen.. de voetjes en dat zwarte erop dat ga ik wel eerst oefenen of een stukje vilt. ik vind het nu al klein, ken je nagaan als die in de origine maat moet. ik ga ze allemaal in deze maat maken of iets kleiner en groter, dan is ook leuk.. ik heb er nog 10 te maken, dan heb ik nog een muis van naaldvilten.nl. dus ik kan voorlopig vooruit..

die cursus is wel gaaf, maar veel te hoog gegrepen voor mij.
maar ik kan altijd kijken bedankt voor je tip..

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:47

Ik was ook zijn staart vergeten :D
Die heb ik iets daarna nog gemaakt.
Leuk dat je al die pakketjes nog hebt.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:21

Ik heb nog zoveel te prikken, en nog een boek of 4 1 van de boerderij met alle dieren daar, zelfs de schuur alles is genaaldvilt, dan nog een ander boekje pff teveel om te doen, en hoor dat er op pinterest ook veel staat.. maar ik wil me voornamelijk op kleine dieren richtten de grote van me vos is me groot genoeg...die is 18 cm dus tot 20 is prima.. heb op alie een hoop draad besteld dat kost niks daar.. bloemendraad in alle kleuren 90 ct voor 50 stuks en 40cm lang :)
ik leer een hoop van de groep, er staan ook bestanden in om dieren te maken zag ik zo leuk allemaal
geen spijt dat ik op fb ben gegaan ik heb nu 160 vrienden naaldvilters en er komen er steeds meer bij.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:30

Mijn shiba is nu zo'n 10 cm en dat vind ik een fijne maat. Dat was de poedel ook ongeveer. Met een groter dier kan je wel meer details doen, maar kost ook meer tijd.
Leuk dat je bloemendraad hebt besteld. Ik heb hier nog een beetje liggen dat ik van mijn oma heb gekregen, maar ik hou het bij pijpenragers denk ik.
Gelukkig heb je geen spijt van facebook :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:39

die had ik ook al besteld op alie maar ook vast een paar via bol die heb ik al in huis en oh zijn die hondjes maar 10 cm?
hoeveel draad gebruik je dan in cm ongeveer?
Alie is heel fijn voor naaldviltspullen zo goedkoop daar. ok je moet geduld hebben.
die diy duurde een week dat was heel snel.. altijd leuk om een aliepakketje in de bus te krijgen.. en vooral het gratis verzenden is leuk aan alie, in nl is het al gauw 6,95 dan denk ik daar koop ik liever wol voor haha, en leuk he ons eigen bokt topic ;)

foto van de boekjes 4 heb ik al en de andere 4 zijn besteld en nu stop ik met kopen hoor :)

Afbeelding

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:01

Ja, ik heb ze gebaseerd op het boekje van Little felted dogs. Die jij nu ook hebt besteld :D Ik heb 6 cm gebruikt voor de rug en voor elk pootje 5 cm. En ook zoiets voor de nek/het hoofd. Die kan je ook iets korter doen, want meestal vouw ik die nog dubbel oid.

Afbeelding

Ik heb toen ik begon ook een paar pakketjes besteld bij Alie. En wat spullen. Maar nu bestel ik vooral wol en soms naalden en dat doe ik dan bij een nederlandse webshop. Oogjes en neuzen had ik wel laatst bij Alie besteld.

Haha ja, luxe hoor, een eigen topic. Er mogen ook meer mensen meepraten :+

Leuke boekjes heb je gekocht!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:58

Hey dat skelet van de hond lijkt me niet zo moeilijk als ik dat zo zie, en dan draai je er gewoon wol omheen toch? en dan shapen zoals sarafina dat doet.. ja idd ik las dat jij dat boekje had, en ik hou veel van honden dus dacht die bestel ik ook mee. duurt alleen wel 2 weken bij bol. maar ja nog zoveel te maken. Ik heb begrepen via fb dat je voor dieren het beste de twisted kan gebruiken welke gebruik jij nou voor de hondjes bv? en de kleine alie chihuahua? ik leer zoveel bij. en de star heb ik ook besteld en reverse die kostten niet zo veel. die bestel ik wel in nl. bestel veel bij naaldvilten.nl vind ik een fijne webshop en ze helpt me altijd als ik vragen heb.. Ja van mij mogen er meer mee kletsen hier maar helaas niet interessant genoeg zeker voor anderen. terwijl het zo leuk is om te doen. maar op fb is het veel drukker met de groepen ook heel leuk :)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:46

Klopt en de poten een beetje in de goede vorm buigen.

Ik wissel tussen mijn naalden. In het begin vaak de grove naald. Daarna eerst de star en daarna de twisted, maar die ben ik nog een beetje aan het uitproberen. En soms nog de fijne naald op het eind. De fijne naald en twisted laten kleinere gaatjes achter, maar grof en star vilten sneller.

Leuk, mijn oma doet workshops bij de eigenaresse van naaldvilten.nl.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:01

Ik heb 3 verschillende besteld ik kijk wel welke ik het fijnst vind met wat ik doe :)
ik zag bij jawel alie ook blauwe en rose houders nu heb ik houten en die hou ik niet echt uit mekaar.
dus nu kan ik bv in de rose fijn doen en blauw de star of twisted of weet ik veel haha
dan kan ik makkelijker pakken wat ik nodig heb, en er gaan 3 naalden in..dus handig en kost weer niks..
ik ben nu 2d aan het bekijken hoe dat in zijn werk gaat, er is zoveel te doen op naaldviltgebied
er gaat een wereld voor me open :) groetjes

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:58

Ik heb ook de blauwe plastic houders voor 3 naalden :) En houten houders voor 1 naald. Ook houders voor meer dan 3 naalden, maar die vind ik te zwaar om mee te prikken.

Veel plezier!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:09

ik moet het nog even uitzoeken wat het beste werkt kwa naalden.
boekjes zijn binnen en morgen komt jouw boekje binnen.
heb ook maar 2 ladenkastjes gekocht heb er nu 5 totaal en ben ik de bakken kwijt
nu zit alles lekker in de laatjes, zijn doorzichtig en ook overzichtelijk, al zit er wel een sticker op met wat erin zit.. dus ja ik ben lekker aan het aanschaffen geweest, nu ben ik klaar met kopen en kan jaren door met de wol en naalden enz.. kost even wat om te starten en dan niks meer..
heb geen paarden meer, en die kosten een hoop meer pm :) prik ze ik sla een dagje over..
denk dat ik zo om de dag een diertje wil maken.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:15

Ja, is een kwestie van proberen inderdaad. Fijn van je boekjes!
Nu kan je voorlopig vooruit inderdaad :D Het kost niet veel materiaal per dier inderdaad. Maar dat ligt er ook aan hoe groot je ze maakt :P

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:26

zoals ik al zei niet groter dan 20 cm maar die hondjes in de boekjes die zijn wel erg klein.
en de dieren uit het andere boekje ook :) ik heb dat mini hondjes maken van amigurumi.
blijk ik nu de zelfde te hebben gekocht maar dan naaldvilten, lijkt wel heel erg op mekaar
met in mekaar zetten zeg maar. nu ja dat wist ik ook niet..
ik kan idd jaren vooruit nu. en ben klaar met kopen hihi
van alie komt er nog een hele boel :) maar daar ben ik ook klaar mee..
ik lijk af en toe wel koopverslaafd pfff moet echt stoppen nu.
ga me nu wel afvragen waar ik al die diertjes ga laten als ze geprikt zijn :)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:36

Weggeven of ergens afgesloten bewaren? In een stolp/glazen bakje oid. Of een vitrinekast :Y)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:46

ach ja ik heb er nu 6 gemaakt en meer dan genoeg lege bakken nu ik laatjes heb.
dus dat komt vast wel goed nu liggen ze allemaal op me tafel, zodat ik ze kan zien.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:52

Ja, dat is leuk. Misschien kan je ze straks verkopen. Dat is waar ik naartoe hoop te werken :D