[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:58

Palmboom jij had Nuuna toch? Welke pennen zijn dit dan?

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:55

Maartje_M schreef:
Palmboom jij had Nuuna toch? Welke pennen zijn dit dan?


Ja idd. Ik heb micron en staedtler fineliners en staedtler brushpennen gehaald, maar je ziet eigenlijk alledrie doorschijnen. Degene die ook echt fiks doordrukt op sommige punten is een staedtler fineliner.

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:10

Mijn pagina voor deze week <3 In de blauwe journal van Creachick.

Afbeelding

Jullie maken ook echt weer hele leuke creaties, een leuke bron van inspiratie!

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:31

Ik zie weer allerlei gave dingen langskomen. Die pinguins zijn ontzettend goed gelukt!

@Dandy200, heb je die plant en koffie zelf getekend? Ze zijn in ieder geval erg goed leuk.

Hier hangt mijn BJ voor 2021 nog steeds ergens in de post, helaas.

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:57

Palmboom95 schreef:
Maartje_M schreef:
Palmboom jij had Nuuna toch? Welke pennen zijn dit dan?


Ja idd. Ik heb micron en staedtler fineliners en staedtler brushpennen gehaald, maar je ziet eigenlijk alledrie doorschijnen. Degene die ook echt fiks doordrukt op sommige punten is een staedtler fineliner.


Echt doordrukken of ghosting? Want ghosting hebben ze bij mij ook wel een beetje, maar doordrukken doen ze niet

Mooi Dandy!

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:09

Maartje_M schreef:
Palmboom95 schreef:

Ja idd. Ik heb micron en staedtler fineliners en staedtler brushpennen gehaald, maar je ziet eigenlijk alledrie doorschijnen. Degene die ook echt fiks doordrukt op sommige punten is een staedtler fineliner.


Echt doordrukken of ghosting? Want ghosting hebben ze bij mij ook wel een beetje, maar doordrukken doen ze niet

Mooi Dandy!


Eigenlijk toont hij overal ghosting behalve bij geel en echt lichte kleuren, maar bij de achterkant van de pinguïns heeft hij op sommige stukjes echt doorgedrukt bij de omtrek. Ik las gisteren ergens dat sommige mensen zeiden dat de papierkwaliteit recent achteruit is gegaan dus misschien had ik net pech met de mijne i.t.t. tot oudere oplages.

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:13

Mizora schreef:
Ik zie weer allerlei gave dingen langskomen. Die pinguins zijn ontzettend goed gelukt!

@Dandy200, heb je die plant en koffie zelf getekend? Ze zijn in ieder geval erg goed leuk.

Hier hangt mijn BJ voor 2021 nog steeds ergens in de post, helaas.


Die plant is een sticker en komt uit het sticker pakket van Creachick
https://www.bruna.nl/boeken/creachick-s ... gKerPD_BwE

De koffie is een stempel ook van Creachick
https://www.bruna.nl/boeken/creachick-s ... gLMt_D_BwE

Ik ben echt fan van de stempels en stickers. Ik pak ze echt heel vaak en ze zijn makkelijk in gebruik. Zowel functioneel als ter versiering.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:56

Wat zijn jullie er allemaal crea bea mee. Ik probeer er wel wat leuks van te maken maar ben niet zo creatief aangelegd. Ach ik ben lekker bezig en ik vind het leuk om elke dag m'n habit tracker in te kleuren etc

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:29

Palmboom95 schreef:
Eigenlijk toont hij overal ghosting behalve bij geel en echt lichte kleuren, maar bij de achterkant van de pinguïns heeft hij op sommige stukjes echt doorgedrukt bij de omtrek. Ik las gisteren ergens dat sommige mensen zeiden dat de papierkwaliteit recent achteruit is gegaan dus misschien had ik net pech met de mijne i.t.t. tot oudere oplages.


Hm heb met de mijne nog geen verschil gemerkt met mijn vorige. Maar - heel eerlijk - ik vind een beetje ghosting ook wel weer de charme van een notitieboekje :o Moet allemaal niet te strak zijn...

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:15

Daihyo schreef:
Echt heel tof. Ik heb het besteld. En doe jij het met de achterkant van een kwast? Of wattenstaafje? En hoe lang laat je het zitten voor je het er af haalt? Echt heel leuk :j

Gewoon met een kwastje. Ik schrijf eerst met potlood heel lichtjes de woorden, dan met een dun kwastje met de vloeistof 'brushletteren', dan laten drogen. Dat is kijken en voelen. En dan eroverheen.

Ik heb trouwens embossingpoeder besteld met zo'n stift en stempelkussen erbij. Mijn moeder heeft nog zo'n heatingsapparaat. Ik zie daar ook zulke gave dingen mee in Insta.


Wow, Dandy! Dat is een mooie spread! Strak, maar ook heel creatief. Ik houd ervan!

m.b.t. ghosting, ik vind dat ook niet zo erg. Ik moet wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn Mus. Die heeft best stevige pagina's. Ik vind daar de ghosting nog wel meevallen. Vooral ecoline brushpennen kon ik in andere boekjes niet gebruiken, want die gingen zelfs bleeden, maar in de Mus valt dat alles mee. Beetje ghosting kan ik wel hebben. Hoort er idd wel beetje bij. Geeft een wat geleefd effect.

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:51

Oh embossingpoeder heb ik ook, daar heb ik vroeger zo veel mee gedaan! Maar nog nooit in mijn bullet gebruikt, wel een goeie haha

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:51

Vandaag, tussen het 'juf spelen' door, aan 2 nieuwe weekly's gewerkt.

Week 1 had ik al eerder gedaan, maar laat ik ook even zien.

Met week 2 en 3 heb ik weer die techniek met de masking film gebruikt. Ik heb gave metallic aquarelverf binnen en die heb ik uitgeprobeerd. Het papier gaat wel iets bobbelen door de waterverf, maar eenmaal opgedroogd heeft dat wel wat, vind ik zelf. O:)


Afbeelding
Nieuwe weekindelding uitproberen met de hele week rechts en maar weer eens een habittracker ge-her-introduceerd. (Met het maandkalendertje maken, vergat ik een getal... ik had geen zin dat te verbeteren, wordt toch lelijk dan, dus ik laat het lekker zo.)


Afbeelding
Stempels van veren.


Afbeelding
Zelfs veren getekend. Vind ik best leuk uitgepakt zo.

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:40

Zeker :j
Mooie techniek.

Ik heb ook geprobeerd met een plastic zakje en brushpennen iets te doen. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden :+

Sodera

Berichten: 5304
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:43

Heeeeeeeeel erg gaaf Duke!!!
Ik ga ook echt dit weekend wat met mn BuJo doen!

Die "vegen" in de veren en de kleurovergangen in je datums, hoe doe je dat?? Ik zie het heel vaak, ook al vaker filmpjes over gekeken maar ik snap niet hoe ze het maken....

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:02

Water en ecoline, brushpennen of waterverf. En veel oefenen :+

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:26

Vakantiepagina. Die was ik helemaal vergeten. Hoe kan ik die vergeten? :oo :D
Afbeelding

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:13

Sodera schreef:
Heeeeeeeeel erg gaaf Duke!!!
Ik ga ook echt dit weekend wat met mn BuJo doen!

Die "vegen" in de veren en de kleurovergangen in je datums, hoe doe je dat?? Ik zie het heel vaak, ook al vaker filmpjes over gekeken maar ik snap niet hoe ze het maken....

In de datums zitten geen kleurovergangen. Effect lijkt zo door metallic aquarelverf.

Ik heb eerst vlekjes geschilderd met de verf. Laten drogen en toen de veren erop getekend.

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:47

Volgens mij heb ik het wel eens verteld, maar ik maak naast mijn eigen BuJo ook een agenda voor mijn moeder. Ik heb van de creatie van 2021 niet eens foto's gemaakt bedenk ik me nu :oo
Ik heb daar vorig jaar best wel werk gemaakt, maar moeders was helemaal blij met het resultaat en als bedankje mag ik haar agenda van 2022 ook maken :Y)

Ik ben lekker aan het experimenteren met nieuwe technieken en heb nieuw papier bij Ali besteld. 2021 was ik gestart op alleen wit (nou ja, gebroken wit) papier. Laatste maanden heb ik wel wat geprobeerd met zwart. Maar toen kwam ik bij Ali ook heel mooi licht gekleurd papier, speciaal voor BuJo's tegen (met en zonder dots) en ook andere leuke dingen als todo-lijstjes, enz. Dus mijn creatie dit jaar wordt een bonte verzameling van een mix tussen agenda, traveljournal, bullet journal, artjournal, handlettering, scrapbook, mixed media, enz.
Het wordt net als dit jaar een kerstcadeau, maar ik dacht, ik begin vroeg, dan ben ik op tijd klaar. Vorig jaar ben ik er best veel en lang mee bezig geweest.

Dat ter intro. Ik heb de afgelopen dagen wat geprutst met nieuwe dingen. Ik werkte al veel met washi, maar ik wil nog meer. Dus aan de knutsel :D
Ik haal veel inspiratie uit dit topic voor nieuwe technieken, maar ook van Facebook of Pinterest.

2022 dus. Ik weet nog niet of deze blijft. Ben wel tevreden over de opzet/indeling, maar nog niet over de uitvoering. Op de achterkant had ik iets verkeerds gedaan en dat zie je helaas. Maar goed, voor nu voldoet het.
Afbeelding

Als je omslaat, dan krijg je dit. Zelfde verhaal als boven over de linkerpagina, dat is de achterkant van het voorblad. Rechterpagina is wel okee.
Afbeelding

Linkerpagina is qua opzet leuk, maar had de verkeerde vakanties gepakt :x
Rechterpagina wel heel blij mee.
Afbeelding

En als je dat dan open vouwt, dan krijg je dit. Formaat van deze agenda is A6, in een organizer ringband. En dat is klein. Dus ik dacht, zo los ik in ieder geval een ruimteprobleem op :D
Met dank aan Duke voor de techniek met brushpennen. Nog niet wat ik wilde, maar oefening baart kunst. Het geeft wel het kleurige effect wat ik zocht :j
Afbeelding

Afbeelding

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:11

Mijn Frankenlog van januari, versie 3, is af. Nog steeds niet foutloos, maar het komt in de buurt.

Leeg ziet hij er zo uit, vooral veel streepjes.
Afbeelding

Na correctie in paint is dit hoe hij er leeg hoort uit te zien.
Afbeelding

En in gebruik ziet hij er zo uit:
Afbeelding

Ik track er dus mijn gewicht, stappen, kcal, dagelijkse taken (max. 5) en wekelijkse taken (max. 5, waarbij hokken schoonmaken bestaat uit 5 subtaken) in. En mijn afspraken en deadlines.

De A is een deadline voor een voedingsadvies voor een klant.

Je kan zowel in een dag als voor een week een afspraak maken. Links heb ik zojuist de weeknummers nog even onder het vakje van de H gezet, maar kan je dus ook letters neerzetten (daar is die ruimte voor).

Het is dus eigenlijk een maand- en weekplanner in één, gecombineerd met een aantal trackers. Ik heb er ook mijn maanddoelen in staan (mijn eieren). Mijn weekdoelen staan bij mijn kwartaal-, jaar- en 4jaardoelen ( Mizora @ [LZP] Eieren leggen voor 2021 ).

Edit: Dit principe komt af van https://frankenlog.com/ en heb ik nog wat verder gefinetuned naar mijn manier van werken.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 11-01-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:28

@Mizora: zo, dat lijkt wel bijna codetaal. Moet even kijken hoe je deze precies nu gebruikt.

@Daihyo: Wow, die jaarplanner ziet er echt leuk uit! Is goed gelukt met die brushpen-vlekken!

Ik heb gisteren mijn setje embossing poeder binnen gekregen. Mijn moeder gebruikt het veel voor haar kaarten en heb van haar een heater geleend, maar ik ben niet tevreden over het resultaat... dat gebruik ik denk niet meer zo snel. Foto's doe ik later nog laten zien (ben nu niet in de gelegenheid).

Ik heb verder best weinig trackers in mijn bujo, maar ik kwam nu een paar keer een menstruatie tracker tegen en dat vind ik toch wel handig. Dus ik heb nu een 'O Bloody Hell' pagina. Moet hem nog opleuken, dus ook hier zal ik later nog een foto posten. :D

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:40

Duke schreef:
@Mizora: zo, dat lijkt wel bijna codetaal. Moet even kijken hoe je deze precies nu gebruikt.

@Daihyo: Wow, die jaarplanner ziet er echt leuk uit! Is goed gelukt met die brushpen-vlekken!

Ik heb gisteren mijn setje embossing poeder binnen gekregen. Mijn moeder gebruikt het veel voor haar kaarten en heb van haar een heater geleend, maar ik ben niet tevreden over het resultaat... dat gebruik ik denk niet meer zo snel. Foto's doe ik later nog laten zien (ben nu niet in de gelegenheid).

Ik heb verder best weinig trackers in mijn bujo, maar ik kwam nu een paar keer een menstruatie tracker tegen en dat vind ik toch wel handig. Dus ik heb nu een 'O Bloody Hell' pagina. Moet hem nog opleuken, dus ook hier zal ik later nog een foto posten. :D


Oeps, ik ben de link naar de oorspronkelijke bedenker vergeten erbij te zetten, ik heb de post geëdit.

Het is door iemand bedacht die geen grote loze ruimtes wilde, maar wel voldoende kwijt wilde kunnen en het overzicht wilde behouden. https://frankenlog.com/

Mijn kcal zijn groen, oranje of rood gekleurd, afhankelijk van of ze binnen mijn gewenste kcal vallen.

Groen: min. 1750, max is afhankelijk van het aantal stappen.
minder dan 12.500 stappen: 1900kcal, 12.5-15.0: 2000kcal, 15.0-17.5K: 2100kcal, 17.5-20.0K: 2200kcal, meer dan 20.000 stappen 2300kcal.
Oranje is 1700-1750 kcal of tot max groen+200kcal (dus bij 1500 stappen 2000-2200kcal)
Rood is meer dan max+200kcal.

Op die manier kan ik snel zien hoeveel dagen goed, redelijk of onvoldoende gingen deze maand. En ik kan er ook bij aantekenen (bedenk me nu en is dus nog niet gebruikt) of het samen gaat mijn maandelijkse periode of boodschappen doen of misschien nog een andere gebeurtenis als die me later gaat opvallen.

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:45

Ik heb ook niet zoveel trackers. Ik ga later je link even lezen. Ziet er ingewikkeld uit :j

Ik heb nu een boekentracker, dieettracker, doelentracker en een bloody hell tracker (briljante naam :D ) moet ik nog maken.

Ik vind de jaarplanner dus echt 12 random vlekken zonder idee, die ook echt alleen maar als achtergrond konden dienen :+
Wat een gekut met dat plasticzakje en de pennen. Of ik doe iets grandioos verkeerd. Heb jij een makkelijkere manier? :')

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:03

Volgens mij heb ik zojuist de Chinese economie gered :))
Afbeelding
(Zat gelukkig in 1 grote zak i.p.v. allemaal los geleverd. Wel zonde van alle overbodige plastic)

Afbeelding
Ik kan weer knutselen :D

Normaal bestel ik nooit op Ali, maar met die tape enzo zag je gewoon online dat het ook Chinees spul was, duurder als op Ali met dan dus nog extra verzendkosten. Dus toch maar een x daar besteld.

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:16

Oeh nice. Ik zie washi die ik ook heb. Mooi zijn die! En wat heb je verder?

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:39

Good lord! Dat voelde zeker wel als kerstmis, zo veel pakjes uitpakken :))
Het washitape pakket linksboven zit al maanden in mijn wishlist/winkelmandje :') die wil ik ook