[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:19

Telpeva schreef:
Mooi die nieuwe bullet journal en pen!

Die pagina's hierboven zijn ook weer zo leuk <3 Ik krijg weer helemaal zin om ook wat te gaan maken vandaag door jullie! ik heb een idee voor een verzamelpagina dat ik daarin mijn stripboek verzamelingen kan bijhouden, daar heb ik ook een aantal van en vergeet in de winkel altijd welke series/nummers ik nou wel of niet heb :+ Ik vind dat een goeie smoes voor een bujo pagina dan kan ik voortaan dat ding meenemen naar de boekhandel


Ik ga dat nog doen met mijn Disney dvd collectie. :j

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:19

Meliaforever schreef:
Die Mus BuJo's zijn heel leuk. Ik hoop dat ze er ook 1 uit gaan brengen met dikker papier.

Helmer wat een leuke pagina's!


Dankje!!
De horizontale mus, Mijn editie in ieder geval, heeft best dikke pagina’s. Ook zijn de pagina`s een stuk witter als die wat ik in Mn gewone mus heb - dat is de eerste editie MUS die uitgekomen was. Dus qua dikte vd pagina`s is de horizontale mus ook heel erg prettig!

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:25

Hmm misschien als deze vol is naar die kijken. Ik heb nu ook een Mus, maar iets dikkere pagina's zou wel fijner zijn.

Je hebt nog wel een aantal boeken te gaan. :P

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:44

Deze heeft witte pagina's ipv gelige zoals de oudere had. Dus misschien dat de ghosting dan ook beter is

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:58

Mijn oude BuJo gebruik ik voor inspiratie en oefen pagina's enzo. Dus ben begonnen met het nadenken over de pagina's die ik ga maken :) Afbeelding

Oh en dit is geschreven met de blauwe vulpen :)

Bevalt me wel! Ik wil eigenlijk een pen die het brush effect geeft, heeft iemand ideetjes?

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:02

Afbeelding
Hij schrijft heerlijk. :D

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:17

Ik heb ook heel veel verzamel pagina's: IDEAAL :D

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:23

Jouw nieuwe BUJO Marjo <3 die lijkt op hun Fernweh boeken. Zo mooi!

Maartje_M

Berichten: 9390
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:32

Ik heb dus niks met Mus, niet mijn stijl boekjes..

HelmerG leuk gedaan zo!

Vandaag mijn vulpen besteld. Zijn er hier meer mensen die fanatiek dagboek schrijven? Doen jullie dat in je bujo? Ik heb nu nog een schriftje, maar ik kan niet wachten tot het vol is en ik van mezelf een mooi boekje mag kopen. Goede achrijfmotivatie ook :+

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:46

Ook een Lamy besteld Maartje?
Ik schrijf wel dagboekgedeeltes in mijn BuJo, maar niet elke dag. Hij drukt trouwens echt helemaal niet door in mijn BuJo, je ziet zelfs amper gosthing, neemt snel de inkt ook op. :j

Maartje_M

Berichten: 9390
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:10

Ja een al-star ook, ben benieuwd!
Ik heb mijn dagboek echt apart, das echt privé en mijn bujo is meer mijn planner en lijstjes en to dos enzo

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 00:31

Ik schrijf ook apart in een dagboek, als ik het in mijn bullet journal doe is het meer algemeen over wat ik die dag heb gedaan

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:57

Marjoow schreef:
Mijn oude BuJo gebruik ik voor inspiratie en oefen pagina's enzo. Dus ben begonnen met het nadenken over de pagina's die ik ga maken :) [ [url=m/6y5dCg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh en dit is geschreven met de blauwe vulpen :)

Bevalt me wel! Ik wil eigenlijk een pen die het brush effect geeft, heeft iemand ideetjes?

Tombow fudenosuke! Heb je twee versies van, hard en zacht. Hard is het beste om mee te beginnen.
Als je dikteverschil bedoelt dan is de Noodler Ahab wel iets voor je (een betaalbare semi-Flex).

Maartje_M

Berichten: 9390
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:45

Kun je dan niet beter een kalligrafie pen kopen?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:11

Maartje_M schreef:
Kun je dan niet beter een kalligrafie pen kopen?


Zeker een optie, maar een kalligrafie pen heeft ook speciale kalligrafie inkt nodig. Vulpeninkt is te dun voor een kalligrafiepen (vandaar dat ik arabische gom heb om erin te mengen, wordt 'ie dikker van) en kalligrafieinkt kan vulpennen beschadigen van binnen.
Het is maar net wat ze precies wilt, als het voor nu en dan is zou ik een vulpen pakken met semi-flex of zo'n stift met een brushpunt (fudenosuke), maar als ze er echt voor wil gaan en wil gaan oefenen (schrijven met een kalligrafiepen heeft vrij veel oefening nodig om er handig in te worden) dan is een kalligrafiepen wel geschikt.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:19

Ik kom even binnenvallen met een vraagje :D

Schrijven vulpennen lekkerder dan balpennen? Ik heb nu een fijne balpen, maar ik vind die toch soms als ik wat meer schrijf niet zo lekker vasthouden (Het is een vrij dunne pen). Houd een vulpen lekkerder vast?

Ik ben altijd zo bang met vulpennen dan ik per ongelijk dingen uitsmeer en dat het schrijven meer aanvoelt als krassen :+

maartje_m: ik schrijf bijna dagelijks in mijn dagboek/journal, maar dat doe ik apart van mijn bullet journal omdat ik mijn bullet journal meer zie als agenda en to-do lijst dan als echt een plek om voluit te gaan schrijven :)

Telpeva

Berichten: 14748
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:25

Marjoow, als je daarmee een flex vulpen bedoelt: met een kroontjespen kan je dit soms ook wel bereiken tot op zekere hoogte, die heb je misschien al in huis (leuk om alvast te kunnen oefenen). Anders inderdaad even kijken naar Noodler pennen, FPR verkoopt ook zulk soort pennen in dezelfde prijsklasse ongeveer. Ik ben dan geneigd om te zeggen koop een Noodler, want ik heb 3 maanden een FPR besteld en het kreng ligt nog steeds bij de douane.
Voorbeeld van wat je ermee kan, een Noodler flex pen in actie (filmpje van youtube, niet van mij ik kan dat niet zo mooi haha)


Ik vind vulpennen zelf fijner dan balpennen maar dat hangt ook af van de vulpen die je in je hand hebt, sommigen zijn waardeloos en sommigen schrijven heel fijn. Krassen heb ik met een vulpen juist minder snel, de penpunten zijn glad en die glijden over het papier, zeker als er gewoon voldoende inkt uit komt.

Maartje_M

Berichten: 9390
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:39

IMANDRA schreef:
Maartje_M schreef:
Kun je dan niet beter een kalligrafie pen kopen?


Zeker een optie, maar een kalligrafie pen heeft ook speciale kalligrafie inkt nodig. Vulpeninkt is te dun voor een kalligrafiepen (vandaar dat ik arabische gom heb om erin te mengen, wordt 'ie dikker van) en kalligrafieinkt kan vulpennen beschadigen van binnen.
Het is maar net wat ze precies wilt, als het voor nu en dan is zou ik een vulpen pakken met semi-flex of zo'n stift met een brushpunt (fudenosuke), maar als ze er echt voor wil gaan en wil gaan oefenen (schrijven met een kalligrafiepen heeft vrij veel oefening nodig om er handig in te worden) dan is een kalligrafiepen wel geschikt.


Bedankt voor de uitleg! Ik had er niet bij stil gestaan dat je dan ook weer andere inkt nodig hebt. Of nou ja, ik wist het gewoon niet

Leuk dat er hier meer zijn die dagboekschrijven. Ik ben nu ook een online cursus aan het volgen om meer uit mijn dagboek te halen

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:45

Thanks! Ik zoek idd een pen met duidelijk dikteverschil. Ik heb een fudenosuke maar daar moet ik nog flink mee oefenen idd.

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:06

Ik had vroeger een schoolvulpen, zo’n standaard ding, en die kraste als een gek.

Ik vind een vulpen fijner dan een balpen. Hij is dikker en daardoor kan ik hem vasthouden met mn silversplints :)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:24

Maartje_M schreef:
IMANDRA schreef:

Zeker een optie, maar een kalligrafie pen heeft ook speciale kalligrafie inkt nodig. Vulpeninkt is te dun voor een kalligrafiepen (vandaar dat ik arabische gom heb om erin te mengen, wordt 'ie dikker van) en kalligrafieinkt kan vulpennen beschadigen van binnen.
Het is maar net wat ze precies wilt, als het voor nu en dan is zou ik een vulpen pakken met semi-flex of zo'n stift met een brushpunt (fudenosuke), maar als ze er echt voor wil gaan en wil gaan oefenen (schrijven met een kalligrafiepen heeft vrij veel oefening nodig om er handig in te worden) dan is een kalligrafiepen wel geschikt.


Bedankt voor de uitleg! Ik had er niet bij stil gestaan dat je dan ook weer andere inkt nodig hebt. Of nou ja, ik wist het gewoon niet

Leuk dat er hier meer zijn die dagboekschrijven. Ik ben nu ook een online cursus aan het volgen om meer uit mijn dagboek te halen


Geen probleem!

@Marjoow: Een Noodler's Ahab raad ik wel echt aan om mee te beginnen. Deze is semi-flex, dwz dat deze relatief stijf is (je moet wel wat druk uitoefenen om de 'flex' te krijgen) maar wel goed voor 'beginners'. En hij is redelijk snel binnen haha! En fijn natuurlijk (ik heb er 3 :+). Het filmpje laat het overigens wel iets beter zien dan hij is, om die mate van flex te krijgen moet je a) groot schrijven en b) redelijk hard drukken. Maar hij geeft meer lijnvariatie dan de normale vulpennen zoals de lamy safari! Deze foto had ik eerder gepost, maar hier zie je de lijnvariatie met redelijk normaal schrijven :).

@Felicxa: heel erg afhankelijk van je eigen voorkeuren. Ik vind vulpennen super schrijven, maar balpennen net zo. Kan ook prima 'kalligrafie' schrijven met een balpen haha.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:31

Balpen, wel wat snel geschreven haha.
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:39

Oke WAUW, wat heb jij een mooi handschrift!!!

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:51

Thanks! Na heeeeeeel veel schrijven en oefenen hoor :P. M'n snel-schrijf-handschrift slaat nog steeds helemaal nergens op.

Weten jullie trouwens leuke dingen die je in je Bujo bij kan houden die niet te veel tijd kosten om bij te houden maar wel leuk/goed/interessant zijn?
Wilde deze dingen nog maken:
- dieet progressie
- fitness progressie
- in case of death (wat ik wil wat met me gebeurd enzo)
- nagellakpagina (nou ja, maak daar maar nagellakpaginaS van lol)

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:13

Ik ben echt hard aan het denken wat voor pagina's ik zou kunnen maken :+ zoveel leuks _O-