[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9391
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:24

Meliaforever schreef:
Ik wil eerst even kijken of een vulpen wel fijn vind, voordat ik verschillende punten (nibs?) en een converter (En 100 kleuren inkt) bestel. :+


Haha dat dus. Ik kijk nu dus naar een Lamy, leek me meer betaalbaar

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:26

Maartje_M schreef:
Meliaforever schreef:
Ik wil eerst even kijken of een vulpen wel fijn vind, voordat ik verschillende punten (nibs?) en een converter (En 100 kleuren inkt) bestel. :+


Haha dat dus. Ik kijk nu dus naar een Lamy, leek me meer betaalbaar


Die van mij komt morgen binnen als het goed is, zal even zeggen wat ik er van vind. :j

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:28

Meliaforever schreef:
Ik wil eerst even kijken of een vulpen wel fijn vind, voordat ik verschillende punten (nibs?) en een converter (En 100 kleuren inkt) bestel. :+


Volgens mij heb ik mijne hier besteld, vulpen plus converter is dan niet super duur (27 euro):
https://www.lacouronneducomte.nl/

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:40

Lamy is echt een goede pen. Stond vandaag in mijn favo winkel voor vulpennen en die vrouw vertelde dat de penpunt op de Lamy studio (of elke andere iets duurdere van Lamy) diezelfde penpunt zit ook op de Safari en All-star. Dat maakt dat hij zo lekker schrijft. Een vriendin wilde ook beginnen met een vulpen maar ze kon niet mee naar de winkel dus ik heb vandaag voor haar een Lamy All-star gehaald. Maarja ik kon niet met lege handen naar huis voor mezelf.... dus ik dacht eerst een Kaweco mee te nemen (is 20 euro en een soort mini vulpen en met de dop op de achterkant wordt het een volwaardige pen) maar argh wat voelde die pen voor mij ongemakkelijk en goedkoop aan. En ook echt niet mooi hihi
Uiteindelijk gezwicht voor een Faber-Castell. En oohh deze schrijft zooooo heeeerlijk! Overigens heb ik hier nu de Earl Grey van Diamine in gedaan en deze inkt past veeeel beter bij deze pen dan bij de TWSBI Eco waar hij eerst in zat. Ik dacht dat het altijd onzin was om sommige inkt niet in bepaalde pennen te willen maar ik heb het nu ondervonden. :D

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:16

Nu wil ik wel even een foto zien van je faber castell. :D

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:26

Meliaforever schreef:
Nu wil ik wel even een foto zien van je faber castell. :D


En van earl grey!

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:29

Ik kwam deze thuis tegen ergens in een la :'). Iemand ooit van gehoord? Afbeelding
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4645
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:40

Ik word een beetje hebberig van al dit gepraat.
Ik heb hier gewoon mijn oude vulpen van de basisschool die ik gebruik :+

On a different note: op mijn werk (zaterdagbaant in de boekhandel) kwamen een paar nieuwe MUS binnen
Helemaal verliefd op deze: https://www.muscreatief.nl/image/cache/ ... 00x500.jpg
<3

Ik heb helemaal geen nieuwe nodig, maar heb hem toch meegenomen (zeker met 20% korting wordt het wel heel verleidelijk :o )
Ik kan hem altijd nog als aantekeningenboekje meenemen naar de kerk ofzo :Y)

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:55

Meliaforever schreef:
Ik kwam deze thuis tegen ergens in een la :'). Iemand ooit van gehoord? [ [url=m/AH6NW4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/crZNX9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken het merk zelf niet, maar ik ben ook niet bekend met alle merken :)

Iridum is de materiaalsoort waar de penpunt van is gemaakt

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:18

Ohh die is leuk Gerlindie. <3

Telpeva: hmmm, misschien is het wel een goedkope oliebol haha. Kan er wel inkt instoppen om te kijken of die lekker schrijft. :+

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:49

Ik heb toch stiekem maar een nieuwe ONLINE Vision vulpen besteld. Ik kan het niet uitstaan dat ik hem niet kan vinden. Als ik hem nou vind heb ik mooi een reserve :) (op duitse amazon was hij maar een fractie van de Nederlandse prijs)

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:55

Ik heb gisteren een nieuwe BuJo besteld en na al die praat hier ook een vulpen. Een goedkopere van Stabilo, eerst even kijken of het bevalt en dan misschien een Lamy bestellen :D

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:02

Oh ik was vroeger echt waardeloos met een vulpen. Ga er maar niet aan beginnen :')

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:50

Meliaforever schreef:
Ohh die is leuk Gerlindie. <3

Telpeva: hmmm, misschien is het wel een goedkope oliebol haha. Kan er wel inkt instoppen om te kijken of die lekker schrijft. :+

Dat ik hem niet ken betekend niks hoor! Ik ben ook maar hobbyist :D ik zou er zeker inkt in doen en hem testen, dat die het doet en prettig schrijft is het belangrijkste :j

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:28

Afbeelding
Speciaal voor jullie :p ging niet zonder slag of stoot (of fouten) maar ach, het idee is er :p

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:32

gerlindie schreef:
Oeh, ik vind die wel heel gaaf @duke :oo

Vooral de wolken en het zand vind ik echt prachtig <3
Heb je aquarelpotloden gebruikt?

Echt heel oude berichtje waar ik op reageer, want was even hier niet geweest. (pag 89, berichtje van 6 september)
Maar ik werk altijd met gewoon aquarelverf en werk het af met micronpen en witte gelpen.

Ik heb het ook weer opgepakt. Heb mijn insta afgestoft en weer nieuw leven in geblazen: @flippo.bujo

Over vulpendiscussie: het schrijft altijd wel mooi, maar ik wil snel iets in mijn bujo op kunnen schrijven en snel weer dicht kunnen doen, zonder dat ik moet wachten tot de inkt droog is. Geef mij maar gewoon mijn micron fineliner. Of gewoon stabilo fineliner.

Ik heb dit weekend pas mijn oktober coverpage gemaakt.:

Afbeelding

Met aquarel gemaakt, en micron fineliner. Lettering is met een watercolor brushpen geschreven. Dat is handig, want dan kun je veel mooiere overgangen qua kleuren maken omdat je in feite schrijft met de aquarelverf.

Maartje_M

Berichten: 9391
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:52

Marjoow wat voor bujo heb je besteld?

Ik heb al even naar diamine inkt gekeken maar mijn hemel wat een hoop kleuren! Ik ga maar eens beginnen met een vulpen en een setje 'gewone' vullingen en als dat goed bevalt, dan ga ik over op de converter en inkt

Wauw wat gaaf Duke!
Wat voor watercolor brushpen heb jij? Ik heb ze van ali, maar die punt lijkt me niet prettig genoeg om ook mee te schrijven

Ik wil mijn vulpen overigens gebruiken in mijn dagboek, ik mijn bujo schrijf ik ook liever met micron fineliners

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:30

Maartje_M schreef:
...

Wauw wat gaaf Duke!
Wat voor watercolor brushpen heb jij? Ik heb ze van ali, maar die punt lijkt me niet prettig genoeg om ook mee te schrijven
...

Volgens mij van Koi.

Edit: ja, die van Koi.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:56

Hanafubuki, leuk! Ben benieuwd. :D

Marjoow, ja je wordt hier erg hebberig van, ben benieuwd naar jouw Stabilo. Zag die wel in de winkel liggen.

Seni, Ziet er goed uit hoor! Ik doe het je niet na. :+

Duke, wat een mooie pagina! <3


Even inkt in die onbekende vulpen gedaan. Schrijft op zich wel goed, Maar heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal. :+ Hij houdt in ieder geval niet zo lekker vast.
Let niet op mijn simpele handschrift :')
Afbeelding

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:14

Afbeelding
:D

gerlindie

Berichten: 4645
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:25

Marjoow schreef:
[ [url=m/yX5Ij1.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D


*\o/*
Hij is zo mooi

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:37

Mooi die nieuwe bullet journal en pen!

Die pagina's hierboven zijn ook weer zo leuk <3 Ik krijg weer helemaal zin om ook wat te gaan maken vandaag door jullie! ik heb een idee voor een verzamelpagina dat ik daarin mijn stripboek verzamelingen kan bijhouden, daar heb ik ook een aantal van en vergeet in de winkel altijd welke series/nummers ik nou wel of niet heb :+ Ik vind dat een goeie smoes voor een bujo pagina dan kan ik voortaan dat ding meenemen naar de boekhandel

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:14

Marjoow schreef:
[ [url=m/yX5Ij1.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D

Ohh die is van hun nieuwe collectie he? Ik vind hem zo mooi <3

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:54

O wauw dat is een mooie van MUS!!
Ik ben echt fan van hun Bujo's!
Ben onlangs begonnen aan een van de horizontale bujo's van MUS, wat ik dan volledig boekgerelateerd invul. Ik schrijf er favo quote's in, houd mijn gelezen boeken bij met ratings en ik heb dan tbr's waar ik gelezen boeken bijhoud dmv inkleuren. Heb het al een paar weken weer niet bijgewerkt, zucht, dus een dezer dagen maar weer eens wat eraan doen hihi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M'n ratings/gelezen boeken pagina ga ik deze maand wel anders doen.
Die is in September echt heel erg lelijk geworden doordat ik vooraf niet goed ingeschat had hoeveel ruimte ik verwachtte nodig te hebben. Ik moet hier namelijk nog zo'n 8-tal boeken aan toevoegen en dat wordt krap haha.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:18

Die Mus BuJo's zijn heel leuk. Ik hoop dat ze er ook 1 uit gaan brengen met dikker papier.

Helmer wat een leuke pagina's!