[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:41

Dat minimalistische vind ik ook heel mooi, dat blijft vaak fijn overzichtelijk. Lekker rustig om naar te kijken en toch helder

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:52

Ik heb er uiteindelijk een kalender van gemaakt.

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4652
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:41

Telpeva schreef:
Dat minimalistische vind ik ook heel mooi, dat blijft vaak fijn overzichtelijk. Lekker rustig om naar te kijken en toch helder


Eens!

Miesemuisje

Berichten: 3094
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:19

arghhh.. ik vond mijn september-maand best wel leuk geworden, maar ben nu voor oktober bezig, en ik vind niks leuk.. alles mislukt :') precies waarom ik al zo lang twijfelde om er 1 te halen :=

edit: heb er een aantal pagina's uitgescheurd.. nieuwe kans :Y)

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:45

thirteenn schreef:
[ [url=m/D2H9jv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4TrQOs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoals ik al maanden beloof. Ik werk heel minimalistisch.

Oh helemaal mijn ding, super leuk :D

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:46

Miesemuisje schreef:
arghhh.. ik vond mijn september-maand best wel leuk geworden, maar ben nu voor oktober bezig, en ik vind niks leuk.. alles mislukt :') precies waarom ik al zo lang twijfelde om er 1 te halen :=

edit: heb er een aantal pagina's uitgescheurd.. nieuwe kans :Y)


Niet eruit scheuren! Juist laten zitten en erbij schrijven waarom je de pagina niet leuk vind. Eruit scheuren is zo zonde :j

Vind het juist altijd leuk om terug te lezen waarom ik iets niet mooi vond en mislukt vond :)

Miesemuisje

Berichten: 3094
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:13

ik kan t toch nog :D nu wel weer blij haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:31

Oehh wat een leuk topic! Mag ik me ook melden? Ik ben een aantal maanden teug begonnen in mijn 2e bullet journal. Ik gebruik altijd die van Mus, ik ben oorspronkelijk begonnen omdat ik de trainingen van mijn paard moest bijhouden. Onderhand doet ie ook dienst als agenda, notitieblok, planner en schetsboek hihi. Ik vind het heerlijk, niet zo’n saaie agenda, alles zelf in kunnen delen en daarbij vind ik het ook fijn om creatief bezig te zijn.
Ik ben niet zo kunstig als jullie allemaal hahaha, maar soms komen er wel mooie pagina`s uit.

Dit zijn de enige foto’s die ik in Mn telefoon heb staan. De eerste is van mijn vorige bj en de 2e is die van mijn nieuwe.
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:50

Welkom Faitherr! Je oktober page vind ik echt heel leuk!

Thats_Me

Berichten: 10952
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:27

Inmiddels in mijn paperblanks begonnen. Alvast voor 2019. Ik vind het fijn om echt een agenda te hebben aan het begin van mijn planner. De pagina's zijn nog niet af maar geeft jullie een idee. Heb Disney als inspiratiebron genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:21

Ik heb mijn oktober cover en weekly spread/agenda deel ook eindelijk klaar.

Afbeelding

Afspraken e.d even geblurt. :)
Rechts in de kolom met de datum wil ik een moodtracker bijhouden.
Afbeelding

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:59

Welkom Faitherr!!

Super mooie pagina's allemaal! Blijft zo leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen stijl erin weet te vinden.

Mijn bullet journal was vol, dus mocht Oktober in een nieuwe beginnen. Heb toch ook maar gelijk de kans genomen om mijn boekenspread opnieuw te maken :')
Afbeelding
Afbeelding
In beide pagina's hebben denk ik tussen de 2 en 3 uur werk gezeten

Meliaforever

Berichten: 12040
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:35

Super mooi allemaal! <3

Gebruikt iemand ook vulpen in zijn BuJo?

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:37

Jaa, drukt niet door en vindt het er mooi uitzien!

Meliaforever

Berichten: 12040
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:42

tHidJu schreef:
Jaa, drukt niet door en vindt het er mooi uitzien!


Welke gebruik jij?
Ik zit te kijken naar een Lamy vulpen. Zo misschien nog even in de winkel kijken. Vind het wel wat hebben zo'n vulpen.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:51

Een vulpen schrijft wel fijn als je lange teksten schrijft, en wat ik altijd erg leuk vond was als je van de ene kleur inkt naar de andere overgaat en zo'n mooi overloopeffect hebt. (Nu ik er aan terugdenk was ik dus vroeger ook al dol op het schrijven met kleur.) Ik heb Lamy's gehad maar ook prima andere vulpennen.

Meliaforever

Berichten: 12040
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:55

Ja wil het vooral gebruiken voor de dagboek gedeeltes. Dus echt schrijven. :)
Wel even kijken wat voor punt het beste is voor een BuJo, ik denk een fijne of extra fijne.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:18

Ik gebruik ook vulpennen, daarom gebruik ik ook papier van rhodia. Ik heb o.a. een paar Parkers, een en er is een FPR flexvulpen onderweg naar mijn huis (al 3 maanden, hoera voor de douane die hem achter houdt, diepe zucht.
Aandachtpuntjes waar ik zo snel aan moet denken zijn:
- highlighters en vulpennen gaan niet altijd samen, die zijn beide waterbasis en het vloeit dan in elkaar over. Wordt onleesbaar als je niet uitkijkt.
- duurt iets langer voor het droog is vs een fineliner
- vlekt sneller als je er met een hand (per ongeluk) overheen gaat, ook al is de inkt droog.

Lamy heb ik geen ervaring mee, daar heb ik geen vulpennen van :)
Ik gebruik zelf medium nibs, calligrafie nibs en flex nibs. Ik heb ook een vulpen met een fine nib maar die raakt sneller verstopt (zeker met het gebrek aan liefde en onderhoud van mijn kant lol)

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:34

Meliaforever schreef:
tHidJu schreef:
Jaa, drukt niet door en vindt het er mooi uitzien!


Welke gebruik jij?
Ik zit te kijken naar een Lamy vulpen. Zo misschien nog even in de winkel kijken. Vind het wel wat hebben zo'n vulpen.


Ik heb een Lamy FA, nog van de basisschool. Als het goed is is de nib tussen Fine en Medium in. Heb ook een vulpen van de hema, maar die vind ik minder lekker vasthouden

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:36

Voor journal entries zoek ik ook nog wat idd.. zat ook aan een vulpen te denken. Had altijd een hele fijne zware maar waar die gebleven is :?

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:06

Oh hier ook een vulpen verslaafde! Op instagram kwam ik PagesbyLeanne tegen en ik werd per direct weer verliefd. De laatste keer dat ik een vulpen vasthad was denk ik nog groep 8 of nog net middelbare.

Eenmaal een zoektocht gestart. Ik wilde niet een simpele goedkope vulpen van een euro. Dus uiteindelijk kwam ik uit bij de Lamy Safari. In een winkel in Den Bosch deze uitgetest (en súper geholpen door de verkoopster daar). Een F tip genomen op advies. Na een hoop schrijven (wat echt heeeerlijk is) wilde ik toch vaker van inkt wisselen en een open cartridge/vulling is niet handig. Dus wilde ik een vulpen met een ingebouwde piston. Na een zoektocht en wat advies kwam ik bij de TWSBI Eco uit. Deze is in nederland niet heel goed verkrijgbaar maar uiteindelijk online kunnen bestellen in NL. Op dat moment kwam ik erachter dat er ook piston/zuigertjes zijn in cardridge/vulling formaat. Dus dan kun je fewoon inkt wisselen continue en je hoeft er geen speciale vulpen voor te kopen. (Maar een vulpen extra is nooit mis!) dus toen had ik er 2. De TWSBI had ik toch liever eerst in handen gehad ipv online besteld, ondanks de F nib schrijft hij meer als een EF en hij is iets krasserig dan de Lamy. Maarja, inmiddels had ik meer inktpotjes dan vulpennen dus mezelf afgelopen donderdag getrakteerd op een nieuwe vulpen. Ik moest toch al in Den Bosch zijn, dus terug gegaan naar dezelfde winkel en weer een super service, veel pennen getest en met een Parker thuis gekomen! :D

Meliaforever

Berichten: 12040
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:44

Ja je hebt zoveel keus. Maar ik lees over de Lamy wel goede dingen. In de winkel hebben ze hier niks.. Dus net deze online besteld. Een Lamy AL-star met fijne punt. Ik twijfelde tussen deze en de Safari, maar vond de kleuren van Safari niet zo..

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:21

Mooie kleur heb je gekozen! <3 laat je weten hoe die schrijft? ik heb een vulpennen tic en als die fijn is wil ik misschien ook een lamy voor erbij :o
Dit is mijn maatje voor lange lappen tekst, een Parker IM. Mijne is donkergrijs maar daar kon ik geen plaatje van vinden, deze kwam het meest in de buurt
https://www.jetpens.com/Parker-IM-Fount ... b/pd/19319

Ik gebruik alleen nog maar inktpotjes, die zijn vaak in meer kleuren te krijgen als de cartridges :D Mocht je toch graag kleurtjes willen hebben in cartridges dan zou je kunnen kijken naar het merk J Herbin, volgens mij verkopen die niet alleen potjes maar ook cartridges in al hun kleuren.
Mijn favoriete vulpeninkt is Diamine Shimmering, dat is vulpeninkt met glitters :o Beetje kinderachtig wellicht maar dat is echt wel mijn guilty pleasure. Die is alleen in potjes te krijgen

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:23

Ik heb een vulpen van Online. De Vision in Lila. Ben hem alleen al een tijdje foetsie, sinds de verhuizing. Toch maar eens opzoeken, want hij ligt zo lekker zwaar in de hand :D

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:32

Seni schreef:
Oh hier ook een vulpen verslaafde! Op instagram kwam ik PagesbyLeanne tegen en ik werd per direct weer verliefd. De laatste keer dat ik een vulpen vasthad was denk ik nog groep 8 of nog net middelbare.

Eenmaal een zoektocht gestart. Ik wilde niet een simpele goedkope vulpen van een euro. Dus uiteindelijk kwam ik uit bij de Lamy Safari. In een winkel in Den Bosch deze uitgetest (en súper geholpen door de verkoopster daar). Een F tip genomen op advies. Na een hoop schrijven (wat echt heeeerlijk is) wilde ik toch vaker van inkt wisselen en een open cartridge/vulling is niet handig. Dus wilde ik een vulpen met een ingebouwde piston. Na een zoektocht en wat advies kwam ik bij de TWSBI Eco uit. Deze is in nederland niet heel goed verkrijgbaar maar uiteindelijk online kunnen bestellen in NL. Op dat moment kwam ik erachter dat er ook piston/zuigertjes zijn in cardridge/vulling formaat. Dus dan kun je fewoon inkt wisselen continue en je hoeft er geen speciale vulpen voor te kopen. (Maar een vulpen extra is nooit mis!) dus toen had ik er 2. De TWSBI had ik toch liever eerst in handen gehad ipv online besteld, ondanks de F nib schrijft hij meer als een EF en hij is iets krasserig dan de Lamy. Maarja, inmiddels had ik meer inktpotjes dan vulpennen dus mezelf afgelopen donderdag getrakteerd op een nieuwe vulpen. Ik moest toch al in Den Bosch zijn, dus terug gegaan naar dezelfde winkel en weer een super service, veel pennen getest en met een Parker thuis gekomen! :D


Voor de Lamy Safari kan je ook een piston nemen! Ik heb er ook een namelijk ^^. Met diamine inkten *\o/* blue flame <3