[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:01

xU_Blinghx schreef:
Voor degene die hun eetpatroon tracken; hebben jullie misschien voorbeeldfoto's? Lijkt me interessant om ook te gaan doen :)


Afbeelding
Zo ziet het er bij mij uit! Rechts onderin zie je ook dat ik kan tellen, en ergens staat er ook een 'to do' maar ik heb er zo weinig, ik kan er geen spreads meevullen hoor :+ Daarmee dat ik mijn bullet journal zo maar vul (en andere pagina's natuurlijk!).


YellowLeaf schreef:
Ik heb een soort tabs gemaakt van washi tape en tab 1 staat bijvoorbeeld voor januari.


[ [url=m/Q4K8py.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een super leuk idee!!

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:30

KirstenHorse schreef:
Wat leuk @YellowLeaf!

Heeft iemand tips voor mij? Ik zoek eigenlijk een stuk of 3 tot 5 schriften met een dotted grid.. En dan dus niet voor een dure prijs. Helaas is dit nergens te vinden. Ik heb iets gevonden op een website uit Engeland, maar met de shipping kwam dat ook weer boven de 25 euro uit %)


Tijd terug had de Kruidvat en trekpleister schriften met dots. Per twee verpakt, een met dots, een met lijntjes of blanco... geen idee of daar ergens nog een restjes van te krijgen is. Die waren nog geen 2€ per 2 schriften.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:51

Die tabs van Washitape zijn leuk! Ik werk nu met paperclips, maar tape is veel mooier :j

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:53

Bloemetje75 schreef:
KirstenHorse schreef:
Wat leuk @YellowLeaf!

Heeft iemand tips voor mij? Ik zoek eigenlijk een stuk of 3 tot 5 schriften met een dotted grid.. En dan dus niet voor een dure prijs. Helaas is dit nergens te vinden. Ik heb iets gevonden op een website uit Engeland, maar met de shipping kwam dat ook weer boven de 25 euro uit %)


Tijd terug had de Kruidvat en trekpleister schriften met dots. Per twee verpakt, een met dots, een met lijntjes of blanco... geen idee of daar ergens nog een restjes van te krijgen is. Die waren nog geen 2€ per 2 schriften.



Oh wat jammer! Ik was laatst nog bij de kruidvat en daar ben ik niks tegengekomen hier.

Ik heb twee mooie boekjes besteld op aliexpress en hoop dat ze mooi en goed aankomen!
https://nl.aliexpress.com/item/Felt-shell-fabric-notebook-loose-leaf-inner-core-A6-A7-notebook-diary-A5-plan-binder-office/32813826412.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.wAbAFn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:51

Deetjeeuh schreef:
Waaauuw wat is die gaaf! <3

Ik heb trouwens een vraagje aan jullie. Op dit moment houd ik alles wat ik eet bij in mijn bujo (omdat ik mijn eetpatroon wil veranderen) en het werkt echt super goed! Het is zo fijn om er weer mee te werken! Maar daarnaast zou ik ook graag de recepten die ik ontdek willen opschrijven. Alleen... Hoe ga ik dat doen?

Want bij vrijwel al mijn ideeen komt het erop neer dat ik waarschijnlijk ergens pagina's tekort ga hebben :+ Ik weet niet of iemand van jullie het doet? Of gewoon recepten per maand?
Het is iig iets wat ik voor mijn volgende bujo ga onthouden, niet zo'n chaos en beter nadenken over hoe ik hem wil inrichten :')

Merk wel hoe meer ik ermee werk hoe beter ik inzicht krijg in wat en hoe ik het wil. Dus een goed idee voor volgend jaar.

Ik heb een apart BJ-achtig boekje voor recepten. Schreef ze eerst tussendoor op maar omdat ik graag uitgebreid kook was ik daar al snel een hele pagina of spreid aan kwijt en dat vond ik niet fijn werken. Daarnaast vond ik het onhandig om het tussen de rest van mijn index op te schrijven omdat ik lang bezig was met zoeken naar wat ik precies nodig had. In een apart boekje kan ik gewoon echt puur en alleen recepten opschrijven en daarna goed opschrijven in de index (categoriseer het zelfs).

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:20

Ik zag pas een systeem van meerdere schriftjes in 1 kaft/ hoes. Maar ik kan het niet meer terugvinden. Íemand enig idee hoe het heet?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:56

Mizora schreef:
Ik zag pas een systeem van meerdere schriftjes in 1 kaft/ hoes. Maar ik kan het niet meer terugvinden. Íemand enig idee hoe het heet?

Traveler's notebook.

prugelpiet

Berichten: 12591
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:28

Mizora schreef:
Ik zag pas een systeem van meerdere schriftjes in 1 kaft/ hoes. Maar ik kan het niet meer terugvinden. Íemand enig idee hoe het heet?


Travel journal

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:31

Dank jullie. Zat ik er met reisschrift niet ver naast. Maar Google bood me geen respijt.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:45

Ik heb net een nep Filofax besteld uit China (echte Filofax ligt een tikje boven budget :') ). Zijn er meer mensen die dit systeem gebruiken? ik zit er al weken op te azen maar kon nergens in NL een goedkoop model vinden om voor de lol eens te testen, en ik ben 'bang' dat die ringband in de weg gaat zitten. Hoe ervaren jullie dat, met jullie ringbanden en arc systemen e.d.? Ik wil dit systeem maar gewoon gaan proberen, want ik denk dat ik het prettiger vind als ik papier kan verplaatsen, netjes met tabs kan werken en ook meerdere soorten papier er in kan doen enzo...

Deze heb ik besteld, de paarse A5
https://nl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 0.0.nmV1Eb

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:04

Telpeva schreef:
Ik heb net een nep Filofax besteld uit China (echte Filofax ligt een tikje boven budget :') ). Zijn er meer mensen die dit systeem gebruiken? ik zit er al weken op te azen maar kon nergens in NL een goedkoop model vinden om voor de lol eens te testen, en ik ben 'bang' dat die ringband in de weg gaat zitten. Hoe ervaren jullie dat, met jullie ringbanden en arc systemen e.d.? Ik wil dit systeem maar gewoon gaan proberen, want ik denk dat ik het prettiger vind als ik papier kan verplaatsen, netjes met tabs kan werken en ook meerdere soorten papier er in kan doen enzo...

Deze heb ik besteld, de paarse A5
https://nl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 0.0.nmV1Eb


Ik heb gister dus ook twee ringband boekjes met papier besteld! Heet dat Filofax? Mij lijkt het erg fijn, als er een pagina mislukt oid kan je het zonder problemen verwijderen :Y)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:06

Ik heb deze van Ali, de roze.

https://nl.aliexpress.com/item/Macaron- ... autifyAB=0

Ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Voordelen:
- pagina's verplaatsen
- nooit te vol, want oude maanden eruit
- langlopende collections kun je blijven gebruiken
- allerlei soorten papier, je kunt ook zelf papier snijden en zo toevoegen wat je wilt
- ik heb tabjes gemaakt met lamineermachine
- foutje gemaakt? pagina eruit.

Nadelen:
- de ringband en gaatjes zitten soms wel in de weg waardoor je nog weleens pagina's eruit moet halen om te bewerken

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:29

Ja dat eigen papier erin stoppen had ik inderdaad ook als plan, als het prettig werkt dan wil ik mijn eigen favoriete papier kopen voor er in en dan los een pons erbij voor die 6 gaatjes. Ik zit er ook helemaal naar uit te kijken om daar dividers voor te gaan knutselen met leuk gekleurd cardstock enzo :o *\o/*

Hebben jullie ook een pons voor die 6 gaatjes? en zo ja hebben jullie die vandaan? O:)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:38

Telpeva schreef:
Ja dat eigen papier erin stoppen had ik inderdaad ook als plan, als het prettig werkt dan wil ik mijn eigen favoriete papier kopen voor er in en dan los een pons erbij voor die 6 gaatjes. Ik zit er ook helemaal naar uit te kijken om daar dividers voor te gaan knutselen met leuk gekleurd cardstock enzo :o *\o/*

Hebben jullie ook een pons voor die 6 gaatjes? en zo ja hebben jullie die vandaan? O:)

Die zijn ook via Ali te koop, maar ik heb iets anders. Zal ik zo even foto van laten zien.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:54

Het is een perforater met 1 gat. Zitten 3 verschillende diktes bij. Even snijmatje eronder en met een soort draaibeweging druk je gaatjes. Het blauwe vel is mij 'mal' voor de gaatjes. Gemaakt van een tabblad voor een multomap. Uiteraard is een 6-gaats perforator makkelijker maar deze had ik nog liggen en werkt prima zo.
Laatst bijgewerkt door Duke op 13-03-18 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:10

Ziet er tof uit!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:43

Ik heb het arc systeem plus puncher. Maar gebruik het niet meer. Punch zit zelfs nog nieuw in de doos

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:44

Afbeelding

Een oplettende lezer wees mij op t adres op de foto. Is werkadres maar toch niet zo netjes. Dus even iets weggepoetst.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:54

Telpeva schreef:
Ja dat eigen papier erin stoppen had ik inderdaad ook als plan, als het prettig werkt dan wil ik mijn eigen favoriete papier kopen voor er in en dan los een pons erbij voor die 6 gaatjes. Ik zit er ook helemaal naar uit te kijken om daar dividers voor te gaan knutselen met leuk gekleurd cardstock enzo :o *\o/*

Hebben jullie ook een pons voor die 6 gaatjes? en zo ja hebben jullie die vandaan? O:)


Wij hebben deze:

https://www.bol.com/nl/p/perforator-6-g ... 020951628/

Werkt als een tierelier en gaat makkelijk door cardstock heen *\o/*

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:06

MarJon schreef:
Telpeva schreef:
Ja dat eigen papier erin stoppen had ik inderdaad ook als plan, als het prettig werkt dan wil ik mijn eigen favoriete papier kopen voor er in en dan los een pons erbij voor die 6 gaatjes. Ik zit er ook helemaal naar uit te kijken om daar dividers voor te gaan knutselen met leuk gekleurd cardstock enzo :o *\o/*

Hebben jullie ook een pons voor die 6 gaatjes? en zo ja hebben jullie die vandaan? O:)


Wij hebben deze:

https://www.bol.com/nl/p/perforator-6-g ... 020951628/

Werkt als een tierelier en gaat makkelijk door cardstock heen *\o/*

Yay dankje voor de tip!

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:46

Telpeva schreef:
Ik heb net een nep Filofax besteld uit China (echte Filofax ligt een tikje boven budget :') ). Zijn er meer mensen die dit systeem gebruiken? ik zit er al weken op te azen maar kon nergens in NL een goedkoop model vinden om voor de lol eens te testen, en ik ben 'bang' dat die ringband in de weg gaat zitten. Hoe ervaren jullie dat, met jullie ringbanden en arc systemen e.d.? Ik wil dit systeem maar gewoon gaan proberen, want ik denk dat ik het prettiger vind als ik papier kan verplaatsen, netjes met tabs kan werken en ook meerdere soorten papier er in kan doen enzo...

Deze heb ik besteld, de paarse A5
https://nl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 0.0.nmV1Eb



Ik heb een ARC. Gebruik m voornamelijk als flexibele agenda, geen tijd om echt een bujo er van te maken. Maar ik vind het ideaal. Voeg elke week een pagina toe met wat ik aan huiswerk moet maken. Ik heb zelden dat de ringen in de weg zitten en dan haal ik gewoon de pagina er even uit.
Ik werk niet met pagina nummers maat met tabs. Ik heb een aantal tabbladen voor de belangrijkste dingen als agenda, lijstjes, school. En bv agenda heb ik dmv tabs van washi tape onderverdeeld in maanden. Ik kan dus toevoegen en weg halen wat ik wil, zonder dat er ergens iets niet meer klopt

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:11

Hoihoi!
Zou ik mee mogen praten? :)
Ik heb gisteren een Bullet Journal besteld (de leuchttrum1917) en die is vandaag binnen gekomen! Een tijdje geleden heb ik wel af en toe wat ge-handletterd, maar dat heb ik al even niet gedaan.
Ik ga nu mijn yearly, monthly en weekly log maken, dan zal het wel tijd zijn om naar bed te gaan!

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:33

Ja welkom! Ben heel benieuwd :D

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:31

Maanlicht schreef:
Ja welkom! Ben heel benieuwd :D


Gezellig! *\o/*
Mijn 2018 pagina is eindelijk af!


Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5221
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:35

Prachtig borstnoot! :D