[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:44

Felicxa schreef:
Ik vind de ecoline brushpennen juist wel fijn, maar dat komt denk ik ook omdat ik de kleuren heel mooi vind. Die zijn niet zo 'fel' als van mijn andere brushpennen. (Dat zijn koi brushpennen overigens. Echt fijne pennen en helemaal niet zo duur.)

Ik had nog een vraagje aan de mensen die washi tape gebruiken: waar halen jullie dat zoal vandaan? Ik heb wel een aantal mooie maar zou graag de 'collectie' nog wat verder uitbreiden. Ik gebruik het heel veel dus veel verschillende kleuren zijn wenselijk :D



Ik heb het van de action, Hema en kruitvat

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:44

Felicxa schreef:
Ik had nog een vraagje aan de mensen die washi tape gebruiken: waar halen jullie dat zoal vandaan? Ik heb wel een aantal mooie maar zou graag de 'collectie' nog wat verder uitbreiden. Ik gebruik het heel veel dus veel verschillende kleuren zijn wenselijk :D

Ik heb de mijne allemaal van de Action, kost niks nog geen euro voor 3 rolletjes. Ze zijn wel niet allemaal even goed van kwaliteit maar voor dat geld vind ik het niet erg! Ik heb ook veel gezien bij de Hema maar nog geen gevonden daar die mijn aanspraken (maar daar kom ik iets minder vaak)

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:43

Felicxa schreef:
Ik vind de ecoline brushpennen juist wel fijn, maar dat komt denk ik ook omdat ik de kleuren heel mooi vind. Die zijn niet zo 'fel' als van mijn andere brushpennen. (Dat zijn koi brushpennen overigens. Echt fijne pennen en helemaal niet zo duur.)

Ik had nog een vraagje aan de mensen die washi tape gebruiken: waar halen jullie dat zoal vandaan? Ik heb wel een aantal mooie maar zou graag de 'collectie' nog wat verder uitbreiden. Ik gebruik het heel veel dus veel verschillende kleuren zijn wenselijk :D


ik koop washitape eigenlijk altikd bij de aliexpress! daar hebben ze leuke printjes enzo, maar effen kleuren haal ik bv bij de hema of action

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:53

Ik weet niet of ik al eens gepost heb hier, maar ik lees in ieder geval mee :).

Ik heb zojuist deze besteld:
https://www.mylovelynotebook.nl/product ... ossy-lips/

Ik ben niet zo'n hele creatieveling, maar wil het gaan gebruiken om mijn gedachten zo af en toe ff wat te ordenen :).
Wil wel leuke kleurtjes gaan gebruiken, maar verder geen uitgebreide tekeningen en zo.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:36

Afbeelding

Was weer toe aan een mood tracker in mijn bujo.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:53

Oke dat is dus echt de leukste mood tracker die ik ooit heb gezien <3 vet jaloers nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:00

Waaauuw wat is die gaaf! <3

Ik heb trouwens een vraagje aan jullie. Op dit moment houd ik alles wat ik eet bij in mijn bujo (omdat ik mijn eetpatroon wil veranderen) en het werkt echt super goed! Het is zo fijn om er weer mee te werken! Maar daarnaast zou ik ook graag de recepten die ik ontdek willen opschrijven. Alleen... Hoe ga ik dat doen?

Want bij vrijwel al mijn ideeen komt het erop neer dat ik waarschijnlijk ergens pagina's tekort ga hebben :+ Ik weet niet of iemand van jullie het doet? Of gewoon recepten per maand?
Het is iig iets wat ik voor mijn volgende bujo ga onthouden, niet zo'n chaos en beter nadenken over hoe ik hem wil inrichten :')

Merk wel hoe meer ik ermee werk hoe beter ik inzicht krijg in wat en hoe ik het wil. Dus een goed idee voor volgend jaar.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:04

Oh wow ik had echt exact hetzelfde idee en hetzelfde probleem :P
Achteraan beginnen dacht ik al, maar ook dan kom ik er tekort.
Het enige wat ik me bedacht heb is: achteraan beginnen en van achteren naar voor werken :')

Of ik maak 1 pagina waar ik een soort envelop op plak en in die envelop steek ik dan mijn briefjes met recepten

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:08

Wat toevallig :P

Ja ik ben bang dat alle recepten etc. er dan uitvallen, en dan wordt ie zo zwaar... Wat ik nu in gedachten had is per maand de recepten die ik ontdek/lekker vind opschrijven. Dus dan heb je recepten van maart, april, mei etc.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:16

Ik heb mij erbij neergelegd dat niet alles in 1 boekje kan, en de dingen die ik waardevol vind die verhuis ik mee naar een volgende bujo :)
Als je echt los wilt gaan met recepten (of een andere hobby, net wat je leuk vind!) dan is het misschien leuk om daar een aparte bujo voor bij te houden? dan heb je al je recepten bij elkaar en niet verspreid over meerdere bujo's. Dat overweeg ik momenteel, maar dan voor mijn hobby's (tekenen en schrijven), want dat laatste neemt bij mij eigenlijk al bijna de helft van de ruimte in beslag. Dan kan ik net zo goed van tevoren al beginnen met sorteren door die onderwerpen een eigen bujo te geven

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:23

Ik zou ook een aparte bullet journal/notitieboek daarvoor maken. Vooral ook omdat je die recepten dan makkelijker terug vind, stel je wilt over een half jaar of een jaar een bepaald recept terug vinden, dan hoef je niet een paar bullet journals door te bladeren :+
Ik hou zelf ook bij wat ik eet, idd erg informatief! Ik had al wel een lijst met recepten gemaakt die ik is wil proberen en een vakje erbij goed/slecht maar nog niks uitgeschreven ofzo.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:25

Bedankt voor de fijne suggesties! Een aparte bujo klinkt inderdaad als een leuk idee. Alleen heb ik nu pas 25 van de 200 blz's vol in deze... Dus denk dat ik een nieuwe nog even uitstel. Tegen die tijd schrijf ik de gerechten denk ik maar over dan. :=

Dat is ook leuk Laulitz! Hoe houd jij bij wat je eet? (Wat voor soort lay-out doel ik dan vooral op)

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:31

Deetjeeuh schreef:
Bedankt voor de fijne suggesties! Een aparte bujo klinkt inderdaad als een leuk idee. Alleen heb ik nu pas 25 van de 200 blz's vol in deze... Dus denk dat ik een nieuwe nog even uitstel. Tegen die tijd schrijf ik de gerechten denk ik maar over dan. :=

Dat is ook leuk Laulitz! Hoe houd jij bij wat je eet? (Wat voor soort lay-out doel ik dan vooral op)

Ik maak gewoon weekoverzichten en daarin schrijf ik elke dag op wat ik eet. Ik duid daarbij de ongezonde/slechte dingen aan met een roze uitroeptekentje, dingen zoals frisdranken enzo. Het heeft mij enorm geholpen met een inzicht krijgen op hoeveel ik snoepte en frisdrank dronk. Vaak tel ik ook nog eens per week hoeveel frituur/frisdrank/fruit/zoet/zout ik gegeten/gedronken heb.
Ik gebruik een bullet journal dus ook niet waarvoor hij oorspronkelijk bedoeld is :Y) maar ik heb nooit zoveel taakjes die ik moet volbrengen, dus die noteer ik er gewoon per dag bij dat zijn er vaak maar 2 of 3 op een week, meer als herinnering van dat moet je nog doen.
Hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd :Y)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:16

Voor degene die hun eetpatroon tracken; hebben jullie misschien voorbeeldfoto's? Lijkt me interessant om ook te gaan doen :)

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:22

Ik vind het heel duidelijk hoor Laulitz, klinkt ook als een goede manier. :D

Bling, ik zal vanmiddag even de fotos uploaden

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:44

Felicxa schreef:
Ik vind de ecoline brushpennen juist wel fijn, maar dat komt denk ik ook omdat ik de kleuren heel mooi vind. Die zijn niet zo 'fel' als van mijn andere brushpennen. (Dat zijn koi brushpennen overigens. Echt fijne pennen en helemaal niet zo duur.)

Ik had nog een vraagje aan de mensen die washi tape gebruiken: waar halen jullie dat zoal vandaan? Ik heb wel een aantal mooie maar zou graag de 'collectie' nog wat verder uitbreiden. Ik gebruik het heel veel dus veel verschillende kleuren zijn wenselijk :D


Ik denk dat je hier al wat weghebt, maar ik heb nu van de HEMA en action. HEMA heeft leuke en goede, volgens wisselt het assortiment daar ook wel vaak. Action vind ik minder, minder mooie kleuren en blijven ook minder plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:05

Toevallig was ik net aan een nieuwe week begonnen, dus het is nog netjes leeg. Het is links inderdaad een beetje klein, maar ik zelf heb niet zoveel ruimte nodig omdat ik alleen maar water drink en dat dus bijv. al weg kan laten. Ik ben nog wel aan het kijken of ik het voor volgende maand anders kan inrichten, maar tegelijkertijd wil ik er geen 2 pagina's aan kwijt zijn. Omdat ik dus op de rechterpagina mijn reflectie van de week heb. :+ Dat houd voor mij in: hoe voel ik me, wat ging goed, wat wil ik verbeteren?

Het is heel simpel maar wel effectief voor mij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:43

Ik ben dit topic toevallig tegengekomen en ik vond jullie creaties zo leuk dat ik ook een boekje besteld heb. Het is net toegekomen :D ik ben alvast enthousiast over het boekje. Ik heb nog niet heel het topic doorgelezen dus ik hoop niet dat ik mensen heb nageaapt maar ik kwam het toevallig tegen op bol.com

Nu het topic eens doorbladeren en wat op pinterest kijken op zoek naar inspiratie

Afbeelding

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:45

Hoe hebben jullie je index/inhoudsopgave gedaan... ? :o

Ik zit te twijfelen of:
1. ik het onderverdeel in categorieën (waardoor de nummers dus niet van hoog naar laag zullen staan), waardoor ik wel alles van te voren heel goed uit moet tellen
2. ik gewoon random begin met al m'n lijstjes etc. Waardoor de paginanummers wel op volgorde staan maar m'n lijstjes niet per categorie in de inhoudsopgave/index staan.

Snappen jullie het nog :P ?

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:55

Ik heb een soort tabs gemaakt van washi tape en tab 1 staat bijvoorbeeld voor januari.


Afbeelding

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:59

Wat leuk @YellowLeaf!

Heeft iemand tips voor mij? Ik zoek eigenlijk een stuk of 3 tot 5 schriften met een dotted grid.. En dan dus niet voor een dure prijs. Helaas is dit nergens te vinden. Ik heb iets gevonden op een website uit Engeland, maar met de shipping kwam dat ook weer boven de 25 euro uit %)

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:12

Al gekeken op Aliexpress ? volgens mij heb ik ze daar gezien voor in travel journals. Volgens mij heeft het merk Rhodia ook schriften, ik weet alleen even niet waar je die zou kunnen kopen

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:15

KirstenHorse schreef:
Wat leuk @YellowLeaf!

Heeft iemand tips voor mij? Ik zoek eigenlijk een stuk of 3 tot 5 schriften met een dotted grid.. En dan dus niet voor een dure prijs. Helaas is dit nergens te vinden. Ik heb iets gevonden op een website uit Engeland, maar met de shipping kwam dat ook weer boven de 25 euro uit %)


Vind je die van de action niet wat? Zijn €1,99. Het zijn wel echt boekjes maar ik gebruik ze ook voor mijn studie.

Of deze:
Look what I found on AliExpress
https://www.aliexpress.com/item/3284592 ... 27531.html

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:31

YellowLeaf schreef:
KirstenHorse schreef:
Wat leuk @YellowLeaf!

Heeft iemand tips voor mij? Ik zoek eigenlijk een stuk of 3 tot 5 schriften met een dotted grid.. En dan dus niet voor een dure prijs. Helaas is dit nergens te vinden. Ik heb iets gevonden op een website uit Engeland, maar met de shipping kwam dat ook weer boven de 25 euro uit %)


Vind je die van de action niet wat? Zijn €1,99. Het zijn wel echt boekjes maar ik gebruik ze ook voor mijn studie.

Of deze:
Look what I found on AliExpress
https://www.aliexpress.com/item/3284592 ... 27531.html


Op de action website kan ik niks vinden helaas.

Je aliexpress linkje is heel leuk! <3 Als ik niks kan vinden denk ik dat ik daar twee of drie boekjes haal. Alleen dat wachten erop altijd is errug jammer :+

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:33

Bij de action hebben ze volgens mij alleen dotted boeken en geen schriften toch? of heb ik dat gemist (want dan ren ik even erheen om het te scoren)