[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:23

Ik heb nu alle nummers zwart gemaakt en met typeex de nummers gedaan. Niet zo mooi maar bruikbaar.
Ook meteen mijn finances pagina gemaakt en dat was meteen een goede eye opener. Ik dacht met 3/4 pagina weg te komen. Nou niet dus haha. Maak daar denk ik uiteindelijk ook een flapkje voor ofzo.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:35

Dat is ook het leuke van een bujo vind ik, je maakt iets, en als je er niet helemaal tevreden mee bent dan maakt het niet uit want je kan het volgende week, volgende maand, of volgend jaar toch weer opnieuw doen en dan anders aanpakken, of meteen opnieuw doen, alles is mogelijk!

Goeie oplossing wel, zwart en dan witte tekst erover :)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:15

Telpeva, ja de lepeltjes theorie ken ik.
Energie verdeling is ook iets waar ik veel moeite mee heb en zet dat vaak ook in de bujo. Dat iets mij teveel energie heeft gekost maar dat het dat wel waard is geweest.
Of dat iets de energie niet waard was of juist minder energie kostte dan verwacht.
Dat gebruik ik dan weer om beter te plannen.

XxLIEsJuHhxX, het is op de iPad gemaakt.
Kan op iedere tablet met pen en ik denk ook wel voor een deel op een computer maar dan kan je niet schrijven en tekenen. En de layout kan ook in photoshop gemaakt worden natuurlijk.

Mooi begin van je journal!

Foutjes in de journal, tja dan heb ik het met digitaal toch wel makkelijk :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:21

Telpeva, Mee eens inderdaad, dat maakt het leuke van de bujo nu ook :D

Marije, het ziet er in ieder geval heel mooi uit, voor nu geniet ik juist van het handwerken ermee :D


Ik ben voor nu klaar met maart, in de maand zelf nog 2 weekly's maken maar verder is hij nu bruikbaar. :D Weer met een paar mooie fouten erin maar voor mijn 1e compleet voorgewerkte maand spread ben ik wel heel tevreden (op mijn cover na dan want die vind ik ronduit lelijk O:) .
Misschien durf ik voor april wel wat te gaan tekenen ofzo. Mijn washi tapes heb ik wel echt moeite mee om te gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:44

Wat leuk met die bloemen! <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:21

Ohh nooooooo

Mijn ouders komen het einde van de maand dus ik wilde alvast wat vooruit werken voor april.
Ik was helemaal niet op aan het letten en heb echt een dikke fout gemaakt hahaha.
Pasen is voor mijn gevoel echt zo'n beetje altijd in april, dat samen met de kuikens die rond pasen geboren worden, heb ik als een deel van het thema "pasen" gekozen. Blijkt pasen in maart te zijn dit jaar :( :(
En ik vind het veel te leuk en ik heb al meerdere pagina's erna gedaan met pen om ze dicht te plakken ofzo. Dus mijn 2024 maand april word een verlaat pasen/bloemen thema
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben ook super blij met mijn meal planner deze maand :D
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:28

Ziet er leuk uit! Zonde inderdaad om die niet te gaan gebruiken. Als je nou extra paaseitjes in huis haalt, misschien dat het dan extra lang als pasen voelt? :))

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [ART] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:14

Hihi klinkt als een goed idee! :D
Ik loop gewoon een beetje achter, so be it :D

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:55

Ik ben ook weer even aan het freubelen geweest vanavond :j Ik gebruik mijn journal niet meer als agenda, maar inmiddels om het een en ander bij te houden.

Voor komende week staat mijn eetplanning erin, een habit tracker en planning voor Bub (mijn paard).

Afbeelding

Zijn jullie ook nog actief met je journal?

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:52

Jazeker, momenteel volg ik een cursus en al mijn huiswerk (inclusief doelen en trackers enzo) die hou ik er ook in bij. Toevallig heb ik deze week ook een nieuwe organiser gekocht, sinds gisteren is hij binnen en ik word elke keer weer happy als ik er naar kijk :D
Foto's maak ik later!

Ziet er leuk uit je pagina's, mooi hoe alles bij elkaar past. Merk je er ook al iets van of zo'n eetplanning voor jou helpt en of je je er ook aan houdt?

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:05

Mijn nieuwe organiser :D ik wou al heel lang een filofax en ik zit al tijden websites en prijzen in de gaten te houden want ik vind ze echt veel te duur. Maar van de week kwam dus opeens mijn favoriete model in mijn favoriete kleur voor een goede prijs te kopen... de verkoper had er ook maar 1. En die is nu dus van mij }:) ik zit nog steeds na te genieten van mijn mazzel met die korting. Het is een donkerpaarse Holborn, A5 formaat.

Mijn oude en nieuwe naast elkaar, de oude is van ome ali
Afbeelding

Hier kan zo veel meer in, yes!
Afbeelding

De afwerking is ook een stuk mooier
Afbeelding


Ik heb geen haast om hem eigen te maken, tot die tijd gebruik ik wel even 2 bujo's naast elkaar. Op het moment ben ik bezig om het voorste blad te maken, deze gaat het zwarte vel vooraan vervangen.
Met ai heb ik een plaatje met draakjes gegenereerd in zwart wit, met photoshop heb ik hem heel lichtgrijs gemaakt, geprint en op maat gesneden. Nu ga ik eroverheen met pen en inkleuren en dergelijke, zodat uiteindelijk de print niet meer zichtbaar is en het volledig getekend lijkt. Als een soort kleurplaat voor volwassenen haha.
Afbeelding