[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:34

Ik kom me ook even melden. Ik ben naar aanleiding van dit topic ook al een tijdje bezig met een bullet journal. Ik heb een aparte voor mijn paard waar ik alle bijzonderheden qua training en gezondheid inschrijf, maar dus ook een "gewone" voor mezelf. Nu heb ik op dit moment een gelinieerd notitieboekje met een harde kaft, maar ik ben niet helemaal tevreden in het gebruik. Ik wil dus op zoek naar iets anders waarin ik opnieuw ga beginnen, maar ik heb vandaag in de stad op mijn vrije dag niet helemaal kunnen vinden wat ik zoek. Misschien dat er iemand in dit topic nog ideeën heeft waar ik in de omgeving van Leiden kan vinden wat ik zoek?

Ik zoek een hardcover boekje met in elk geval 33 regels verticaal, zodat ik een hele maand onder elkaar kwijt kan zonder problemen. Groter formaat is geen issue, want mijn bullet journal ligt eigenlijk altijd thuis op de eetkamertafel klaar voor gebruik met wat pennen ernaast. Op dit moment heb ik 24 regels en dat is toch bij maandplanningen e.d. wel erg irritant, ook omdat het boekje (A5) net niet breed genoeg is om dan twee rijen naast elkaar kwijt te kunnen voor de hele maand. Ik wil niet meer gelinieerd, maar zoek iets dotted of met een fijn ruitje. Natuurlijk kan ik gaan voor een (in mijn ogen) prijzige Moleskine of Leuchtturm, maar heel eerlijk heb ik daar nu even het budget niet voor. Mede ook omdat ik best perfectionistisch ben waardoor ik vrees dat ik het weinig durf te gebruiken zolang ik nog zoekende ben naar goede lay-outs, terwijl ik merk dat ik wel veel heb in het dagelijks gebruik aan de bullet journal om orde in de chaos te scheppen van alle losse notes die ik anders rond heb slingeren ;) .

Vandaag ben ik de Hema, Action en Boekenvoordeel in geweest. Bij de Boekenvoordeel hadden ze wel mooie hardcover notitieboeken maar die waren blanco. Helemaal zonder belijningen denk ik dat ik me snel ga irriteren aan opsommingen e.d. die scheef komen te staan en dat vind ik voor de bijbehorende prijs best zonde. Bij de Hema in het centrum hadden ze alleen hardcover notitieblokken die gelinieerd waren, dus dat viel voor mij af. En de Action vlakbij mijn huis had helemaal geen hardcover notitieblokken liggen.

Waar kan ik nog meer kijken? Wie heeft er ideeën wat past bij wat ik zoek?

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:07

@cnterpstra
ik heb mijn bujo (echt met stippen) in Sassenheim gekocht!

edit; zie net dat je geen moleskine wilt, sorry! die heb ik.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:23

Bij de read shop hebben ze bujo's; daar heb ik vandaag eentje gehaal

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:10

Dotted is in Nederland eigenlijk alleen bij de speciaalzaak te krijgen. De grotere Bruna's, pipoos etc. Of online. Voor een kleiner budget heb je volgens mij alleen MUS oftewel mijn bullet journal, deze kosten 12,50 maar hebben geen volledige harde kaft, hij is een beetje buigzaam.
Voor het werk heb ik voor nog geen 5 euro bij de Makro een notitieboekje met ruitjes gekocht. Deze heeft wel een harde cover.
Alles A5 trouwens en dat bevalt mij goed. De MUS is ruim 21cm hoog en heeft dus 42 regels. Die andere ligt op mijn werk dus dat kan ik zo niet kijken, maar die zal ook zeker 20cm (40 regels) zijn.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:59

Je kan ook zelf lijntjes trekken met een liniaal en potlood en daarop schrijven. Ik had dat gedaan met mijn BJ die ik bij de AKO had gekocht, maar die is nat geworden....

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:14

Ken je "Mijn Bullet Journal" ook al? die zijn wat goedkoper, weet alleen niet hoe het zit met aantal lijntjes maar lijkt me niet raar

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:56

Wie weet waar je fijne markers kunt krijgen, die om te schrijven geen punt maar een 'lijntje' hebben?

Het papier in mijn nieuwe bujo is niet geschikt voor mijn kalligrafie set, kennelijk. Nu heb ik de headers wel mooi (met zo'n stift, maar dan breed), maar nu de rest nog :\

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:42

khirshanta schreef:
Wie weet waar je fijne markers kunt krijgen, die om te schrijven geen punt maar een 'lijntje' hebben?

Het papier in mijn nieuwe bujo is niet geschikt voor mijn kalligrafie set, kennelijk. Nu heb ik de headers wel mooi (met zo'n stift, maar dan breed), maar nu de rest nog :\


Kennelijk ben ik heel slecht in online zoeken. 'fijnschrijver kalligrafie 3' en hop. Dus vandaag even bij pipoos langs :+

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:41

Voor de actieve tekenaars onder ons, een mooie uitdaging:
Afbeelding
Afbeelding


Laat je niet helemaal afschrikken door de artiesten die nu 'ge-featured' worden op de FB van Inktober; daar zitten gewoon professionals bij die bijvoorbeeld voor Disney gewerkt hebben :')
En inkt hoeft niet persé een kalligrafie pen en een potje inkt te zijn, dat mag ook stift zijn, een balpen of een fineliner.
Zijn wel pittige omschrijvingen die je moet doen, maar met een beetje creatief denken heb ik er tot nu toe al 8 (beetje vooruit werken :') )

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:52

Zeker een uitdaging :=

Mijn BuJo krijgt steeds meer vorm <3
Handlettering moet ik nog wat vaker doen. Er zit nog teveel ruimte tussen.
Afbeelding

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:30

Mooi gedaan! Ik vind die friemeltjes tussen de vakken, aan de rechterkant erg mooi!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:27

:j Inderdaad, erg mooi!

Ik ondervind nu dat een maandelijkse tracker niet zo heel erg werkt voor mij; ik kan ze beter per week neerzetten, want als ze bij wijze van spreken op een 1e bladzijde van een maand staan, vergeet ik ze := De daily's had ik sowieso al opgegeven, dat vond ik wat dubbelop als je ook al een overzichtelijke weekly maakt.
Wat ik tot nu toe wel super fijn vindt, is dat ik mn BuJo dus ook (veel :+ ) gebruik voor tekenen/schilderen. Ik heb dat jarenlang gedaan, maar je weet hoe dat gaat in de dagelijkse waan van het leven; dat verstoft gauw. Maar omdat ik mn Bujo gebruik als agenda én teken/schilderboek, zit ik nu weer heel vaak lekker te "artistieken" :D

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:36

Ik heb de bujo van iemand ingezien en weer hernieuwde energie. Ook op de manier van als het niet goed is, pech gehad! Ooooo ik wil weer beginnen :):)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:19

Weer een pagina af. De weken/dagen zelf gaan vrij snel. Maar ik wil bij elke week een leuke quote/uitspraak.
Handlettering blijft lastig :D
Afbeelding

En ik heb mijn 1e fout gemaakt :+
Afbeelding

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:05

_O-

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:55

Iemand al begonnen aan een fall bucket list? :D

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:21

Nope, ik zie de term fall bucket list ook voor het eerst en ik heb ook meteen even gegoogled, maar het spreekt mij niet zo aan

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:28

Ik ga ook maar eens googlen, geen idee wat dat nou weer is :')

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:47

Herfst is mijn favoriete seizoen, heb zelf dan altijd heel veel creatieve plannen haha

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:04

Oktober is ook weer gereed, net als de weekly voor komende week:

Afbeelding
Afbeelding

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:51

Ik wil me hier ook graag melden! Ik ben ook bezig. Aangezien ik altijd fanatiek dagboeken bijhield (nu niet meer) en er best nog een zooitje op voorraad heb liggen heb ik er 1 gepakt.

Bij mij wordt het een soort bullet journal/dag-/logboek/agenda ding.
Hou altijd een logboek bij voor mijn pony maar de kant en klare zijn net te uitgebreid voor een recreatie dresuur ruiter. Dus zelf maken maar.
Maak op zondag altijd een weekplanning en dat vink ik af dus er gaat wel echt een agenda in. Die ben ik nu voor 2018 aan het maken.

Inspiratie haal ik van internet!
Alles natuurlijk in het teken van mijn pony Stapper.

Voorbeeld van een week uit januari en februari
Afbeelding

In februari had ik bedacht dat ik bij elke maand een bloemtje oid teken wat groeit/bloeit in die maand dus voor februari sneeuwklokjes (en een gekke Stapper).
Afbeelding

Er komt natuurlijk nog veel meer in maar voorlopig aan het agenda deel al zat te doen.
Year at a glance staat er ook al in.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:11

Ahhhh die is zo schattig <3

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:12

Hihi dank je wel!! Wij komen elkaar wel overal tegen trouwens he!! :D

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:17

Oh leuk idee zo, als dagboekje van je paard!

Ik had nog een Bullet Journal besteld bij Bol (had nog wat over op een cadeaukaart :+ ), maar die is best dun. Voor mij te dun voor een agenda. Maar wel een heel goed idee om er een dagboek voor mijn paard van te maken. Ik wil al een tijdje een overzicht van activiteit en voer per dag en dit is ideaal.

Die paardjes zijn ook leuk <3

Cabelona: wat is je weekoverzicht mooi zo met die herfstkleuren!

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:14

Afbeelding
en het is weer tijd voor een nieuwe monthly habit tracker! meestal doe ik er in de maand zelf wat kleur bij/tekeningetjes ed.

edit; ik zie net dat ik de 10 ingevuld heb bij wash the hair ipv hours of sleep :+