[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:36

Ik vind ook leuchtturm fijn. Gaan helemaal mooi plat open (itt tot bijv mus) en hebben een coating over de blz waardoor die 80 grams niet doordrukt. Het schijnt wel een beetje door, maar ik zie dat niet meer als ik op beide zijden iets heb staan. Werken met waterverf erin lukt ook super goed en ze hebben veel bladzijdes maar zijn toch relatief licht omdat de blz zo dun zijn!

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:39

Ik ben fan van Scribbles That Matter.

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:14

Mijn vorige was een leuchtturm (bujo versie) en ik was daar erg tevreden over, maar nu heb ik een paperblanks (bujo versie) waar ik toevallig tegenaan liep en die vind ik nog íets fijner (schijnt ietsje minder door).
Heb wel eens door mus gebladerd maar van kwaliteit leek me dat een stuk minder dan de twee die ik heb. De paperblanks is wel een iets zwaarder boek, maakt mij niet uit want neem hem niet dagelijks mee en dat maakt juist dat ie voor mij wat sjieker voelt. Maar als je er elke dag mee sleept, kan ik me voorstellen dat je eerder naar een mus grijpt.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:51

Ik ben heel blij met mijn nuuna, fijn dik dus past veel in en goede kwaliteit papier

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:04

Ik had voorheen een leuchturm, nu heb ik geloof ik een mus. Beide zijn nog niet voor een kwart vol, want het bijhouden schiet er steeds bij in. Ik ben nu met september een beetje consequenter.
Ik vind beide wel fijn op zich. de leuchturm schijnt wel wat door, soms, maar ik stoor mijzelf daar niet aan. De mus die ik nu heb vind ik ook fijn.
Op mijn werk heb ik er een die ik ooit bij de action gekocht heb, die gaat ook goed plat open, dat is eigenlijk wel ideaal, maar vooralsnog stoor ik mij er niet aan mijn huidige thuis bujo (de mus) dat die niet volledig openklapt. Enige is dat stickers steeds los gaan als ze op de bolling geplakt worden.
Ik gebruik hoofdzakelijk fineliners van de hema en van stabilo, en een paar glitter van action, vind alles wel prima schrijven er in. Potlood of verf heb ik in mijn huidige nog niet geprobeerd.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:38

Ik heb er gister eentje met 160 grams op AliExpress besteld, dus ik ben erg benieuwd!
De reviews waren wel super goed, een het leek erop dat hij amper ghosting had :j

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 06:20

Maartje_M schreef:
Ik ben heel blij met mijn nuuna, fijn dik dus past veel in en goede kwaliteit papier


Dit inderdaad! Niets anders meer dan nuuna _O_

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:42

Heeft iemand een voorbeeld van een trainingslog van haar paard(en)? Ik krijg het maar niet naar mijn zin op papier :=

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:46

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. ik krijg het gewoon niet voor elkaar op papier >;)

ik heb een tijd vast gelopen met de bujo maar ben nu weer lekker bezig
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:11

Ik train niet meer, sorry :)

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:29

Afbeelding

Ik heb hem zo ingedeeld voor de paarden, voor elk paard een aparte blz met nog een aparte blz met extra notes of korte opmerkingen voor alle paarden samen.
Elk paard heeft zijn of haar eigen kleur.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:44

Ik had ongeveer iets gelijks, maar zonder lijntjes. Dat maakt het wel al heel veel duidelijker! Even kijken of ik voor alle 3 een aparte pagina wil :\

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:44

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:45

Die is ook mooi overzichtelijk! Maar dat neemt me met 3 paarden iets te veel ruimte in beslag... ;)

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:49

Maartje_M schreef:
Die is ook mooi overzichtelijk! Maar dat neemt me met 3 paarden iets te veel ruimte in beslag... ;)

Haha dat snap ik!

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:47

En als je 1 zo'n schema maakt, en daarin met 3 verschillende aanvink manieren werkt? In plaats van vakjes inkleuren, een basic symbool tekenen? Stel, voor paard A teken je een cirkeltje in het vakje wat je gedaan hebt, voor paard B een horizontale streep en voor paard C een verticale streep. Die symbolen kunnen elkaar zonder probleem overlappen in 1 zo'n bullet journal vakje.
Ik zou dan wel onderaan de pagina een legenda maken welk symbooltje bij welk dier hoort.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 06:34

Dat vind ik dan weer niet overzichtelijk genoeg, dat had ik ook geprobeerd...
Bedankt allemaal wel voor het meedenken en laten zien :D

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:11

@Maartje_M: en als je het zo doet?
https://pin.it/dhy453ord3idll
En dan ipv 3 pagina’s, gewoon onder elkaar zetten.
“Paard 1 rijden, paard 1 buitenrit, paard 1 longeren. Paard 2 rijden, etc” Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel verschillende dingen je wilt tracken.
Of zoiets als dit maar dan per paard en met een kleurtje aangeven wat welke activiteit is. En dan in de vakjes 1 maand zeg maar.
https://pin.it/z6tss2tvdqf7ur

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:28

Hm dat laatste vind ik misschien nog wel wat! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:28

Ik ben bezig met een nieuwe journal te maken. Nu al. Ik miste toch al een hoop dingen, alles stond door elkaar en papier + stiften drukten enorm door. Heb nu een journal van Deltas en stiften van stabilo. Wat een verademing :D

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:23

Ik ben langzaam aan het oriënteren voor een nieuwe bujo voor komend jaar. Mooi cadeau voor onder de boom straks haha

Dit is de training log geworden. Kijken hoe dat bevalt
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32278
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:05

Hebben jullie oktober ook al klaar?
Het najaar is altijd zo duur met alle verjaardagen en de feestdagen. Dan nog maar even streng sparen. :Y)

Afbeelding

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:36

Oh ja, feestdagen. Inderdaad belachelijk duur :+

Hier enkel de eerste week van oktober klaar :) Even gepruts met de intro maar vind het nog niet wauw :+

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:58

Super leuk die pagina's! De no spend heb ik ook nog niet eerder voorbij zien komen, wat een goeie.

Voor oktober heb ik nog niks, ik loop wat achter maar die wordt toch saai zwart wit, niet het delen waard :+ voor November maak ik weer een mooie uitgebreide dit jaar, in het thema van NaNoWriMo, die laat ik tegen die tijd ook wel weer zien.

magda_90
Berichten: 32278
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:25

Leuk MH! Is best Wel moeilijk steeds ja.

Bedankt Telpeva, ik had hem op Pinterest gezien. Die trackers werken verbazingwekkend goed bij mij, toch wel goed.
Ben straks wel benieuwd naar jouw creatie. :)