[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:55

mooi vest! En leuke sjaal!

GittekeZ1
Berichten: 773
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:59

Is he tniet een idee om de linkjes naar bv patronen van iedereen in dit topoc weer tegeven
ik weet niet hoe het werkt dus wie wel

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:58

GittekeZ1 schreef:
Is he tniet een idee om de linkjes naar bv patronen van iedereen in dit topoc weer tegeven
ik weet niet hoe het werkt dus wie wel

Lijkt me wel een leuke optie. In een ander topic staat het volgende:
Citaat:
We kunnen ook een openbaar google document aanmaken dat door iedereen aan te passen is, waarvan de link in de OP komt.
Maar ik heb absoluut géén idee hoe zoiets in elkaar gezet moet worden :n

Edit: ik ben even aan het knutselen geweest met gmail en volgens mij heb ik nu een google document aangemaakt:
https://docs.google.com/document/d/1LNB ... NYXJs/edit
Op dit moment staat alleen de puntmuts nog in dit document. Zullen we het eerst maar eens uitproberen????

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:54

Omdat ik nog steeds een foto van mijn gebreide knuffels zou plaatsen, bij deze! Met de sokken loop ik ook achter, maar ik zal proberen die achterstand in te lopen :)

Afbeelding
Als kraamcadeau naar een collega gegaan.

Afbeelding
En deze is gezellig bij mijn ouders thuis en is inmiddels voorzien van een zusje, waarvan ik nog geen foto heb.

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 15:47

Wat een geinige knuffels! Super om zoiets cadeau te geven :j.
Loop je nu achter je sokken aan :').

Mijn muts schiet lekker op. Als ik die tab nou eens wat minder in mijn handen zou hebben, was hij misschien al klaar geweest :o. Maar ik hoop hem vrijdag af te hebben. Dan een foto maken om te kijken wat de leukste versiering is: belletjes of klokjes.... Als je naar het patroon kijkt, ben ik nú t/m de 8e zwarte streep.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:40

Nee patpen, ik loop naast mijn sokken ipv naast mijn sloffen ;)

Maartje_M

Berichten: 9390
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:03

Leuk Paloedie! Staat ook nog op de lijst hier, knuffels breien :j Maar denk dat ik daar pas aan toe kom als ik ooit met zwangerschapsverlof ben :')

GittekeZ1
Berichten: 773
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:22

Wat leuk die knuffels
nie t aan mij besteed maar zupper leuk ik vind het knap hoor

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:13

inderdaad erg leuk die knuffels! als ik na mijn opleiding weer tijd heb, dan wil ik ook zoiets gaan doen!
ben ondertussen lekker met mijn sokjes bezig. heb nu 10 naalden boven de hiel gebreid. zit nu te twijfelen of ik genoeg wol heb om nog 1x het hele patroon te breien van 20 naalden en dan een klein stukje boord....op zich vraagt het patroon niet om heel veel extra garen, er wordt niet averecht gebreid en ik heb om de naald 4 omslagen en 8x samenbreien op 60 steken.
tja, ik ga het maar gewoon proberen denk ik. eerst 10 naalden en dan kijken hoeveel ik over heb. sowieso zijn mijn bollen heel ongelijk. wat nu sok A is, heeft meer wol op de bol zitten.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:15

ik krijg ineens een brainwave, haha! ik ga, als mijn bolletje voor sok B op is, verder met wat wol van sok A. dit natuurlijk alleen als ik nog niet op de plek ben waar ik wil zijn met breien.

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:40

Danseresje: hoe is het met je sokken? Kom je uit met de wol?

Heeft er trouwens nog iemand geprobeerd of dat document via Google te openen is? Als het werkt, kan iedereen hier haar breipatronen zelf toevoegen.

Mijn muts schiet op. Ik heb vanmiddag al vast de kwast gemaakt met vlecht en al :P. Nog maar 65 naalden en dan is hij klaar. De planning was om hem vandaag af te hebben maar dat gaat niet lukken... Gestopt met de morfine, begon een junk te worden. Gevolg: meer pijn en toch licht aan het afkicken %)

Ladybird: lukt het met jouw muts?

Leuke projectjes voor de kerst: http://www.garnstudio.com/juleverksted.php?lang=nl (breien en haken!)

GittekeZ1
Berichten: 773
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:17

Ik brei meestal maar een beetje uit mijn hoofd maar als er meer patronen in de google pagina staan is het wel leuk
En zal ik met veel plezier er iets uit plukken en dat dan weer verbouwen naar mijn eigen inzicht

Net twee mutsen af uit het hoofd dat wel dus geen patroon

Lastig vind ik het wel om eerst foto te uploden naar mijn album dus fotos volgen later

Patpen knap da tje aan het afbouwen bent maar jammer van de bij verschijnselen
hoop dat je lijf een beetje mee werkt en niet te veel dwars zit
sterkte

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:27

sokjes zijn af. had eigenlijk nog 8 naalden patroon willen breien, maar dat ging niet lukken. na 5 naalden boord was ik er sowieso wel klaar mee en had ook niet heel veel wol meer over....dus heb ik afgehecht. nu nog een keer afwerken en dan heb ik er een paar lekkere sokjes voor in huis bij!
maar zo goed als weer een WIP af!

GittekeZ1
Berichten: 773
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:31

Leuk dat je huis sokken af zijn
maar wat is een wip ?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:10

dat is de afkorting voor Work In Progress. Dus projecten die nog op de pennen staan.
had trouwens vanavond zin in wat anders en ben aan de hand van youtube filmpjes begonnen met haken. kan nu losse en vaste volgens mij...

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:36

*\o/*
Kerstmanmuts is af! Beetje hyper door die medicijnen met als énige voordeel dat ik iets te doen MOEST hebben. Resultaat: muts af :D. Nog wel even de draadjes afwerken hoor! Morgen zal ik een foto maken met de belletjes en de klokjes. Ik heb hem iets korter gemaakt want ik vond hem wel errug lang worden (scheelde weer 20 naalden). Zelf vind ik het wel een geslaagd project. Mijn man vond hem zelfs leuk staan :j

Danseresje: nu de stokjes (halve, hele, dubbel, 3-dubbel) nog en je hebt de belangrijkste haaksteken! Randjes worden nogal eens omgehaakt met een picot maar dat zijn eigenlijk losse die om de zoveel vaste of stokjes worden vastgezet.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:01

patpen, ben benieuwd naar de muts die je gemaakt hebt!

heb ondertussen ook de stokjes-vormen uitgeprobeerd. ging wel ok volgens mij. ben toen gaan proberen een rondje aan de hand van stokjes, maar dat werd een groot zooitje. nu een rondje op basis van vasten en dat gaat goed.
het enige is dat ik mijn haaknaald een beetje lomp vastpak. meer als een breinaald zeg maar ipv als een pen. krijg het anders niet voor elkaar en op deze manier kan ik prima haken.
ga zo lekker naar bed. van de week maar eens verder met wat WIP-jes of het haken! Heb ook nog steeds mijn trui liggen waar ik aan verder wil...

Moet wel zeggen dat ik het haken vriendelijker vind voor een beginner. Als je haaknaald per ongeluk uit je steek komt, kan je hem makkelijk oppakken vind ik.

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 01:19

Haken is ook simpeler om mee te beginnen. Enne ik hou mijn haaknaald ook op die manier vast ;)

Morgen dus eerst die muts afwerken en verder met mijn kerstsokken? Eerst maar eens kijken hoe ik morgen ben. Hoewel ik het idee heb het ergste qua medicijnen gehad te hebben...

GittekeZ1
Berichten: 773
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 06:45

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar d e muts hoor
Haken is ook wel erg leuk en klopt wel dat als je er mee begint het sneller gaat
ik zal het ook eens gaan op pakken mijn steken zijn hellemaal beperkt

ideaal is dat internet toch lang leve youtube

Maartje_M

Berichten: 9390
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:27

Ik vind ook nog steeds dat ik moet leren haken := Maar ik zoek het nooit om het te gaan leren.
Ben benieuwd naar alle foto's!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:01

Op FZ las ik dat er een tooltje in de maak is om alleen berichten met foto weer te geven.
[FZ] Posts met foto's filteren
Als je dan een link van het patroon bij de foto zet, is het makkelijk terug te vinden. En minder omslachtig dan een google document. Ik bok namelijk meestal mobiel, dus dan zie ik mezelf nog niet echt klooien met een googledoc :)

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 10:29

Heel creatief de draden onder de muts verstopt; ik was nog niet zo actief om het al af te werken ;). Ik heb dus grote zilver belletje, klein zilver belletje, groot goud klokje, klein goud klokje of een klein goud belletje. Ze komen in principe op de rand van het wit/rood en niet in het midden van het "bont". Ik denk dat de kleine weg zullen gaan vallen... Volgens mij vind ik de grote zilveren bellen het leukste.

Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:31

Wauw wat super mooi Patpen!!

Doe eens een foto als je hem op hebt?? :D

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 10:37

Ja, die foto volgt als hij helemaal klaar is! Ook wel leuk op de FB pagina van mijn werk: klaar voor de kerstpost :D

Fenn

Berichten: 6144
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:12

patpen, wat tof :D