[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:26

Dank Lalidan. Mag ik je vragen wat voor verschil je ervaart… ?
Oei, goed idee om een luisterboek er bij te hebben. Moet ik er niet bij hoeven tellen want dan gaat het mis. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:31

Vooral in de aansluiting van de naald op de kabel. Ik heb 1 keer met drops gebreid, en elke keer bij het opschuiven van het werk bleven er weer steken in dat richeltje hangen. Dus het doorschuiven van je werk gaat minder makkelijk.

Ik brei bij zeer grote voorkeur dingen waar ik niet bij hoef te tellen _O- want dan moet ik mijn aandacht bij mijn breiwerk houden, maar dat is vaak te saai. Maar inderdaad tv kijken/ boek luisteren en ondertussen een patroon brein waarbij je goed niet tellen werkt niet.
Wat ik de reden is dat ik eigenlijk nooit aan mijn lord of the ring sjaal brei.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:35

Mijn trui in aanmaak:
Voorkant
Afbeelding

Kabel aan de zijkant
Afbeelding

Kabel op bovenkant van de mouw/ schouder
Afbeelding

Kleur is een beetje dramatisch zo in het kunstlicht, het is een beetje koper-kleur achtig iets.

jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:42

Mooi patroon! Lijkt op dat van mij maar dan anders.... :D
Ik ben bezig met de trui van "warmetruibreien.nl" van 2021. In het grijs. Lekkere ruige trui die vast heel warm zal zijn. Ik brei met Maxi Merino, 50 %wol, 50 % acryl. Heb even geen foto maar wellicht komt die nog.
De reden die je opgeeft om toch voor de Zing te kiezen vind ik inderdaad een hele goede. Niets zo ergelijk als materiaal je hindert. Waarom maken ze het dan ? Dan is goedkoop inderdaad duurkoop. Ik ben om, ik ga voor de Zingset. Bedankt !

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:54

Die website die je noemt doet het hier niet, ik was wel even nieuwsgierig.


In wezen is dit het patroon dat ik brei: https://www.ravelry.com/patterns/library/seclude
Waar ik dan zelf de kabels aan toegevoegd heb. En de mouwen ga ik niet zo uit laten lopen, gewoon een aansluitende boord.

Veel plezier alvast met je naalden! Ga je geen spijt van krijgen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26583
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:16

Die Knitpro heb ik ook. Wat ik erg fijn vindt, is dat je verschillende naalddiktes en tussendraden onderling kunt omwisselen. Wil je een draad 80 cm met naalden 3? Kan! Wil je draad van 80 cm daarna gebruiken voor een werkje met naalddikte 2 of de naalden 3 op een draad van 100 cm? Gewoon even wisselen. Ideaal! Hoef je geen tientallen verschillende naald/draadsets te kopen.

jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:39

Lalidan schreef:
Die website die je noemt doet het hier niet, ik was wel even nieuwsgierig.

Ik snap waarom niet… -O-
Het moet ook zijn: warmetruiendag.nl.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:47

Dat werkt wel, inderdaad :))
Inderdaad grappig om te zien hoe ze op elkaar lijken! Alleen ik word al wanhopig bij het zien alleen al van al die losse onderdelen :o

jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:55

Haha, ik heb ook een hekel aan in elkaar zetten. Daarom wil ik rondbreien proberen

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:10

Ik ben nog wanhopig de Star Wars sjaal aan het breien. Moet nog 19 naalden en morgen moet hij af zijn. Dat word niet blocken… m’n duim doet er gigantisch pijn van.. ben al de hele dag bezig :+ maar ik moet en zal het halen

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:04

Pittige deadline Thirteenn! Succes met de laatste loodjes!

Ik heb ook de set van KnitPro. Echt een super complete set, zoals Jpitty zegt: je hebt eigenlijk alles in 1. En het zijn fijne naalden in gebruik. Alleen mijn hoesje waarin ze kwamen rook wel wat muf, maar dat is na een paar dagen gelukkig weggetrokken.

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:16

Bnet schreef:
Pittige deadline Thirteenn! Succes met de laatste loodjes!

Ik heb ook de set van KnitPro. Echt een super complete set, zoals Jpitty zegt: je hebt eigenlijk alles in 1. En het zijn fijne naalden in gebruik. Alleen mijn hoesje waarin ze kwamen rook wel wat muf, maar dat is na een paar dagen gelukkig weggetrokken.

Het is gelukt!

Ik heb trouwens ook de knitpro set en wil niets anders meer.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:20

*\%/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ respect!

Maar wij willen eigenlijk wel een foto nu hè O:)

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 14:03

Lalidan schreef:
*\%/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ respect!

Maar wij willen eigenlijk wel een foto nu hè O:)

Haha oke hopelijk draait de bokt upload ze niet!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26583
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:31

Die is mooi geworden hoor!

jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:49

Wat een gaaf cadeau heb je gemaakt 13. Echt erg leuk om te krijgen; dat iemand zo z’n stinkende best voor je doet en al die moeite voor je doet, dat is wel heel lief . Is vast een dierbaar persoon voor wie je het gemaakt hebt..

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:05

Wow, die is echt prachtig geworden :+:

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:07

Wauw, schitterend. En wat een werk zeg.....

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 19:49

jibberjabber schreef:
Wat een gaaf cadeau heb je gemaakt 13. Echt erg leuk om te krijgen; dat iemand zo z’n stinkende best voor je doet en al die moeite voor je doet, dat is wel heel lief . Is vast een dierbaar persoon voor wie je het gemaakt hebt..

Zeker! Voor m’n tweeling broertje en n gelukkig is hij er heel blij mee. <3

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:31

Nice!!

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:00

Zijn er blokkers die wel eens een trui hebben gebreid met een halve rits? Moet je voor het rits gedeelte iets speciaals breien of is dat gewoon heen en weer breien? Ik bedoel met iets speciaals voor het gedeelte waar de rits op vast genaaid word. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :+

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:07

Dat kun je op verschillende manieren doen, je kunt je breiwerk ook later open knippen, geen idee hoe dat in het Nederlands heet maar in het Engels heet het "steeken". Best een eng idee, maar heel leuk om te proberen. Je doet hiervoor speciale steken voor en na het steeken, die je later met haken of naaimachine vastzet, waarna je het doorknipt. Dit werkt vooral goed voor natuurlijk materialen, acryl zou ik hiervoor niet aanraden, tenzij je de naaimachine erop zet.

Zo dus:


thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:08

En nog projecten actief hier?

Ik ben voor het eerst een trui aan het breien. Heb twee weken gezocht naar een specifiek iets wat ik wilde maken maar ik kon het niet vinden, dus ik dacht: dan doe ik het zelf wel! :+ so far so good, het lukt aardig al zeg ik het zelf. Nou loop ik tegen het punt aan dat ik niet snap hoe ik verder moet :+ het is een top down raglan en ik loop vast op het punt dat je de mouwen/het lijf maakt. Iemand die een duidelijke uitleg heeft van hoe dat werkt? Ik lees de gratis patronen van hobbii maar die snap ik niet zo. (Het verdelen van de mouwen, extra steken, door breien)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:17

Hobbii ken ik niet, maar het is op zich redelijk simpel: je breit tot aan je eerste marker. Dan stop je met breien, je pakt een losse extra kabel, zet daar aan 1 kant een dopje op een aan de andere kant een breinaald. Vervolgens zet je de steken na je marker met behulp van dit breinaald op de extra kabel. Niet breien, gewoon overnemen.
Als je bij de volgende marker komt haal je die naald er af en vervang je die door ook een dopje. Dan heb je dus de steken voor de mouw op de extra kabel staan.
Vervolgens pak je de naald waarmee je aan het breien was, zet daar het aangegeven aantal steken op (backwards loop is het makkelijkste) en gaat dan door met het breien van het achterpand tot je bij de volgende marker komt. Weer een kabel extra pakken en hetzelfde doen als je bij de andere mouw gedaan hebt.
Opzetten van steken herhalen en weer door breien.

Wat je krijgt is voorpand en achterpand aaneengesloten op je oorspronkelijke kabel en beide mouwen elk op een stuk extra kabel. Vanaf hier ga je de mouwen even negeren en brei je eerst het lijf af.

Helpt dat? Volgende mij heb ik hier in het topic eerder foto's geplaatst van hoe het er uit ziet.

Anders help ik morgen wel verder, ik lig al in bed namelijk :))


Edit: dit was met foto's, maar net het deel wat jij duidelijk wilt staat niet echt duidelijk op de foto.... Lalidan @ [UK] [INFO] Breitopic, deel 2

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 00:35

Lukt dat niet dan kan ik je nog wel verder helpen met een voorbeeld uit een patroon.

Ik heb bijna een trui af. Alleen het boord aan de onderkant nog.