[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:18

Ik heb een muts en das in ongeveer dezelfde kleur hoor, kan prima!

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 22:56

_O- _O- _O- _O-
Ik heb de muts verkeerd dicht gemaakt :'). Het patroon is daar ook niet erg duidelijk in en eigenlijk heb ik het gedaan zoals ik dácht dat het moest. Mijn moeder vond het al zo raar dat ik 2 "oortjes" heb; mijn broer heeft als baby zijnde zo'n zelfde muts(je) gehad namelijk, zonder oortjes bovenop. Dus ik ben eens gaan googlen op Lindbergh mutsje en daar staat een foto bij van de bovenkant. Ziet er toch iets anders uit...
Goed, de grijze was als proef en nu nog een exemplaar breien in marine en dan iig goed dichtmaken. Ik gooi die grijze NIET weg maar of ik hem veel zal dragen????????
http://www.inbakeren.nl/blog/baby-lindb ... mutsje.jpg

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:37

Hahaha, geweldig! Je hebt gewoon de onderkant boven gemaakt en andersom dus?

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 11:10

Nee Maartje, zó erg is het niet :D. Maar ik heb bovenop 2 naden goed dichtgenaaid maar de 3e heb ik aan de achterkant vastgemaakt. En de 3e punt had ik dus tegen elkaar moeten mazen. Nu begrijp ik waarom het zo slecht paste; die punt was veel groter dan mijn tricot achterkant :P. Op die manier krijg je dus oortjes in je muts... Maar: je ziet het niet als ik die muts op heb!

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 08:55

Ah, op die fiets! Was nog niet wakker denk ik :P

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 13:19

Die donkerblauwe muts gaat niet zo snel als die grijze... Komt misschien ook door druk druk druk op het werk dat is 's avonds weinig zin heb; kan bijna geen kerstkaart meer zien :P. Bovendien ben ik ook nog eens snotverkouden :+. Maar ik ben met de muts al ruim over de helft dus binnenkort komt er wel een foto. Dit keer dan goed dichtgemaakt :=

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:47

Goh, heb je op het moment veel kaarten dan? ;)

Ik ben al aan een leuk project voor de volgende kerst begonnen: kerststal breien! Ik heb het idee dat kleine dingetjes toch meer mijn ding zijn dan 'grote' kledingstukken

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:16

Een kleine update, ik kom er gewoon niet aan toe foto's van alles te maken nu, even te veel aan het hoofd denk ik.

Wel een foto van een muts die ik gister heb afgemaakt, bijpassend de eerste sjaal die ik voor mezelf heb gebreid 2 jaar geleden :)
Afbeelding

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 20:20

Dat is ook leuk om zelf een kerststal te breien! Heb je daar ook een plaatje van?

En nee, ik heb niet zó veel kaarten O:). Gisteren alleen maar kaarten en (al) dubbele tv-gidsen {:)-:. Nog 1 week dan "back to normal"

Leuke set Paloedie :j

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:25

Ji bent lekker ingepakt Paloedie! Leuk kleurtje!

Het is een boekje: Afbeelding

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:27

Bedankt! De sjaal is in ieder geval heerlijk, die draag ik echt superveel! Alleen dan wel wat losser :)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:27

Leuk, die sjaal en die muts!! Mooie kleur blauw garen ook :)

Zo'n kerststal is ook grappig :) Ik herken dat wel, ik heb ook meer met "kleine" projecten (sneller resultaat ofzo :? ), dan hele grote....

M'n rendiersokken heb ik uit winterslaap gehaald (had een paar extra rondbreinaalden gekocht, dus kan nu met meerdere projecten tegelijk bezig) :+. Met 't patroontje bezig en oooooohh.... ze worden zo leuk <3 !! Valt me trouwens alles mee met hoe moeilijk het zou moeten zijn. Ik vond de boord erger om te doen (zo saai, en dat vreselijke averecht breien :O ). Maar serieus, met meerdere kleuren breien? Makkie.... ook draden netjes mee laten lopen aan de binnenkant (c.q. verkeerde kant breiwerk) enzo, geen probleem eigenlijk. Meerderen (bij een ander project dan, niet de sokken) en minderen ook niet moeilijk. Ik had moeilijker verwacht na alle waarschuwingen :=

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 12:19

Nerwen: dat van het boord herken ik wel. Vreselijk! Maar mag ik toch nog 2 opmerkingen plaatsen?
1: fijn dat het tot nu toe meevalt :j
2: ik weet niet meer of de rest van het been effen is, maar daar wordt het pas saai :O. Daarom brei ik geen kousen meer op 2,5 en 3. Er komt geen eind aan lijkt het wel. Vaak valt het bij de 1e nog wel mee, maar dan moet nummer 2 nog.... Ik brei ze dus níet tegelijk (weet niet of jij dat wel doet hoor!).

Die kerststal is echt leuk! Ideaal ook voor restjes :P. Persoonlijk heb ik meer met grotere projecten dan het priegelen op de vierkante cm :o.

Gisteren toch nog een behoorlijk stuk verder gekomen met de blauwe muts; het eind is in zicht! Nog 20 naalden ribbel met zigzag (2e oor zeg maar) en dan nog 12 naalden ribbel voor het middenachter gedeelte wat dus geen meerderingen/minderingen heeft. Misschien vanavond af??????

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:28

Tuurlijk mag je opmerkingen maken :)
De rest na de rendieren is ook nog met een motiefje (ongeveer tot 3/4 been ofzo). Om gedoe met de tweede sok te voorkomen, ga ik daar binnenkort maar aan beginnen. Nu vind ik het nog leuk dus..... :+ Maar dat boord....... blurgh. Ik had wel het aantal naalden bijgehouden, 25 stuks x 116 steken :x
Straks eerst nog maar even 't motiefje verder breien.

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 17:22

Zo lang er maar een patroontje, en er dus afwisseling is, valt het wel mee.
Oef, een boord van 25 naalden van 116 steken :r. Waarom weet ik niet, maar ik heb zo'n hekel aan boord breien... Ooit sokken in patent gebreid; heeft 4 jaar geduurd voor ik de 2e sok af had. Was een boord van 10 cm en daarna het been en de voet in patent met kabels. Ze zijn mooi geworden hoor maar ik brei ze nóóit meer :=.
Ik hou sowieso altijd bij hoeveel naalden ik brei. Die zwart/grijze omslagdoek mag ik nog een keer breien in het bruin maar ik heb het opgeschreven dus kan (na mijn muts) zo de 2e breien. Eigenlijk wilde ze een omslagdoek hebben die ik in 2006 gebreid heb. Maar dat was zo'n monnikenwerk dat ik die ook niet een 2e keer brei. Bovendien zat het patroon vol met fouten en heb ik hier en daar wel wat moeten smokkelen. http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =3&lang=nl

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:01

OMG, die omslagdoek :wow: Wat een werk %) Respect dat je die gebreid hebt!!

Recht breien vind ik niet erg om te doen, maar dat 2 recht / 2 averecht, bleeeeh!! Het schiet niet op, het breit niet lekker op een bepaalde manier. Komt door het averecht denk ik. Gek genoeg vind ik een hele pen averecht breien dan weer niet zo erg.

Ik kan nu aan de rendieren beginnen:
Afbeelding

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:36

Wow Nerwen, dat ziet er echt supernetjes uit :j

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 19:03

Ziet er goed uit Nerwen! Ben benieuwd naar het vervolg hoor :j
Tricot vind ik ook niet erg (maar heb liever een patroontje/kabeltje erin :o). Een hele trui in tricot is ook een beetje saai breien... Ribbel is al wat minder; je moet veel meer breien om aan dezelfde lengte te komen in vergelijking met tricot.
Boord besteed ik graag uit aan mijn moeder :D. Die vind het tegenwoordig niet zo erg meer. Vroeger breide haar moeder de boorden voor haar omdat zij het ook niet zo'n leuk karweitje vond. Dus er is nog hoop dat ik het over 20-30 jaar ook niet zo erg meer vind _O-.

Die omslagdoek heb ik in 40 dagen gebreid (tja, je moet wat doen als je aan bed gekluisterd bent). Zuiver wol in naturel. Ik kán hem verven maar dit is zo lekker neutraal!

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:23

Netjes Nerwen!

Die omslagdoek is ook mooi Patpen, maar wat een werk inderdaad...

Kerststal is inderdaad ideaal voor restjes! Ik moet alleen wel een kleurtje zoeken voor de poppetjes zelf. Valt niet mee om iets huidskleurigs te vinden tot nu toe.

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:22

Licht perzik voor huidskleur?

Ik heb de muts net afgekant. Morgen in elkaar zetten, nu geen zin meer...

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:27

Ik wil het niet te rozig of gelig.. ben ook helemaal niet lastig hoor ;) Heb bijna weer vakantie, dan duik ik even de wolwinkel in.

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:54

Zoek je het in de acryl? Dan hebben ze van Popular een huidskleur namelijk voor 1,50 een bol.

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 20:39

Mijn marine "duivels mutsje" is klaar! Dit keer goed in elkaar gezet :D. Foto moet nog even wachten...

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:19

Maakt niet uit of het acryl is of niet. Als het maar een beetje dik is. Ik brei op naald 3, maar wil het liefst iets voor naald 5 ofzo. Dan is het goed dicht voor het vullen.

Fenn

Berichten: 6167
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:41

Wat een toffe dingen komen er voorbij :D Ik heb hoop dat ik in de kerst als een malle ga breien en er weer helemaal inkom. Voorlopig ligt mijn sjaal even aan de kant.