[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:06

Helaas ben ik geen lid van Ravelry. Heb geen account daar. Misschien toch maar eens overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:20

Ravelry is echt mijn main source van patronen. Maar ik ken dan ook alleen Engelse termen voor zowel haken als breien. :)) Ik zie nu dat de meeste (gratis) patronen in de link van Drops zijn, dus ik neem aan dat je die ook gewoon op de Drops website zal kunnen vinden. :)

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:29

Als ik op de site van Drops de term breiring gebruik, vindt de zoekfunctie niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:59


JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:16

Die laatste staan leuke sokken tussen, die zou ik eens kunnen proberen.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:36

Lalidan, is het nog gelukt met zoeken in de tussentijd? Ik denk dat ik er woensdag aan toe ben namelijk. Eventueel bestel ik nu zelf wel even wat, maar de interesse blijft wel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:34

Bedankt voor het herinneren, het loopt hier de hele week al anders dan gepland en ik was het volledig vergeten :o
Zonet gedaan én gevonden. Zak van 300 gram fiberfill waar hooguit 100 gram uit is, ik denk zelfs minder. Ik kan hem morgen verzenden, of mogelijk zaterdag langs brengen als je zo lang nog kan wachten. Als ik weer wakker ben (nu eten, daarna eerst nog een keer slapen) moeten we maar even via pb wat afspreken lijkt mij :j

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:59

Als je in Zwolle bent, is langsbrengen goed, en anders betaal ik ook rustig de verzendkosten!

Doe je wel even een PB!

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:35

He he.... Heeft me ruim een jaar tijd gekost en veel zweetdruppeltjes, maar ze is af!
Meet mijn koeienknuffelkussen:
Afbeelding

Close-up kop met hoorns en oren:
Afbeelding

Uier was even priegelwerk en gebruikmaken van stekenhouder:
Afbeelding

Staart komt uit punnikklosje:
Afbeelding

Koe is intussen ingepakt en klaar voor verzending naar haar nieuwe eigenaren. Morgen gaat ze naar het postkantoor.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:59

JPitty schreef:
He he.... Heeft me ruim een jaar tijd gekost en veel zweetdruppeltjes, maar ze is af!
Meet mijn koeienknuffelkussen:
[ [url=m/JKxl2g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Close-up kop met hoorns en oren:
[ [url=m/1CCX90.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier was even priegelwerk en gebruikmaken van stekenhouder:
[ [url=m/d57rn9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staart komt uit punnikklosje:
[ [url=m/fjPekH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Koe is intussen ingepakt en klaar voor verzending naar haar nieuwe eigenaren. Morgen gaat ze naar het postkantoor.


Oooh wat een dotje zeg. Heel knap gemaakt! <3

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:28

Wat een schatje!

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:01

Dank jullie wel! Heb de doos met koetje erin vanmiddag naar PostNL gebracht. Hopelijk morgen bij nieuwe baasjes zonder schade.

Anoniem

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:08

Oooh, wat een dotje!

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:26

Hi! Ik kom even binnen vallen. Ik wil graag een stropdas breien, maar ik kan nergens een filmpje of iets vinden hoe dat zou moetrn. Hebben jullie misschien een idee ?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:57

Heb even in het Engels voor je gezocht op Youtube;



Succes!

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:38

Iriscope schreef:
Heb even in het Engels voor je gezocht op Youtube;

[ Video ]

Succes!



Oh super dankjewel!!

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:59

Afbeelding

De actuele status van mijn breiwerk. Ik haal er zoveel plezier uit puur vanwege het feit dat ik snap wat ik doe en ik ook terug zie welke gevolgen bepaalde breihandelingen hebben. :')

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:42

Ziet er goed uit zeg Sani! Wordt een sjaal neem ik aan?
Ik vind het ook altijd tof om de verschillende vormen sjaals te breien. Je kunt eigenlijk zoveel kanten op met simpel meerderen/minderen.

Ik ben met de Sparkling Leafs trui bezig, van Jill Karina.
De rood/roze wol is geverfd door een goede vriendin die ik tijdens het Edinburgh Yarn Fest heb leren kennen, dus het is extra speciaal om daar iets mee te maken.

Ik heb sinds kort een nieuwe set naalden, de Rose Gold van Knit Pro. Had nooit gedacht dat ik houten naalden fijn zou vinden, maar ze zijn zo glad en toch hebben ze iets meer grip waardoor ik minder moet knijpen met mn hand om de naalden op de plek te houden. Ben er heel blij mee zover, maar het was wel even wennen in het begin om de steken gelijk te krijgen.

De bubbels in het werk gaan er met blokken nog uit.

Afbeelding

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:47

Sjaal/omslagdoek wordt het inderdaad!
En helemaal waar. Enige wat ik nu doe is om en om 2 of 4 meerderen.

Wat ontzettend mooi zeg, die kleuren ook. Wat gaaf dat een vriendin deze gekleurd heeft. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Ik ben begonnen met een set van Drops, met metalen naalden. Ik heb nu wel de houten naalden los erbij gekocht. Vind dat ook veel prettiger werken.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:50

Ik denk dat voor gewoon recht toe recht aan breien, mn Chiagoo's nog steeds favoriet zijn. Ook voor kant is het makkelijker met mn metalen Chiagoo's. Maar voor kleuren werk denk ik dat deze houten mn nieuwe favoriet zijn.
En ze zijn ook zo mooi <3

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:32

Wat een super leuk topic is dit! <3
Heel herkenbaar Sani: ik brei pas sinds een paar maanden maar merk dat het veel scheelt nu ik begrijp wat ik eigenlijk doe en hoe de patronen opgebouwd zijn. Makkelijker om foutjes op te lossen :')

Heeeel gaaf Iriscope :oo wat een mooie kleuren.
Ik heb het patroon even opgezocht, heeeeeel gaaf zeg! Zoiets hoop ik ook ooit te kunnen maken. Maak je hem met lange of korte mouwen?
Zijn de rood en blauw dan dezelfde soort wol of verschillend, omdat je zegt dat de rode specifiek geverfd is?

Ik ben eind vorig jaar begonnen met breien, toen ik een nieuwe sjaal wilde maar niks naar wens kon vinden. De 1e was mislukt, de 2e erg blij mee en sindsdien ook wat meer zelfvertrouwen gekregen. Inmiddels heb ik een trui en een omslagdoek/sjaal als lopende projecten. De trui gaat erg snel, de omslagdoek erg langzaam :')

De trui is van 3 kleuren Peruaanse katoen en de omslagdoek een Scheepjes katoen/acryl mix: eindmaat een driehoek van 1.5x2.2m maar of ik zoveel geduld ga hebben weet ik nog niet :')

De sjaal:
Afbeelding
Afbeelding

De trui in progress, inmiddels heb ik voor- en achterkant af en ben halverwege een mouw:

Afbeelding
Afbeelding

De omslagdoek, kan niet wachten om door het geel heen te zijn _O-:

Afbeelding
Afbeelding

Ik werk offshore en dit is echt mijn nieuwe hobby om niet maar eindeloos te Netflixen of op m'n telefoon te scrollen in m'n vrije tijd. Heerlijk even in bed breien is ook ideaal om m'n hoofd leeg te maken. De mannen lachen me soms uit maar hé...paar dagen later vragen ze of ik sokken voor ze wil maken _O-

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:38

Wow Marieke, je hebt het lekker te pakken zeg! Die Scheepjes is prachtig, ze hebben zulk mooie kleuren!

De wol is van verschillende merken, maar wel met dezelfde dikte. Het was wel even zoeken want de wol van mn vriendin (Fog and Pine op Etsy!) is sport weight en dat is niet heel gebruikelijk in Europa/Afrika. Gelukkig heb ik er een gevonden. De rode wol is overigens 4 bollen wol, die verlopen van rood naar fuchsia roze (een fade). Kan niet wachten tot hij klaar is!
Ik maak hem met lange mouwen. Ik heb vaker korte mouwen gedaan omdat het dan hier beter draagbaar is, maar heb gemerkt dat vooral kleurenwerk eigenlijk altijd te warm is voor hier. Dan liever lange mouwen, dan kan ik hem tenminste aan als het frisser is later.

Ik heb nog de Svenson trui op mn naalden, maar die maak ik van katoen en voor mn man, dus die wil niet erg vlotten. De katoen is onwijs dun en elke rij heeft kabels, dus laten we hopen dat hij voor onze winter klaar is.

Hoe heet het patroon van de trui die je breit? Vind hem erg gaaf, zie het wel voor me in marine achtige kleuren...

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:46

Ok interessant, ik dacht al, je moet wel heel goed passende soorten hebben om het gelijkmatig te houden neem ik aan.

Ik ga het Edinburgh Yarn Fest trouwens nav jouw enthousiasme ook maar in m'n agenda zetten, is hier relatief om de hoek :D

De Scheepjes vond ik inderdaad prachtig vanwege de kleuren. Mijn moeder heeft ooit een trui gemaakt voor mij als peuter van scheepjes katoen en die is 25 jaar en wel 15 (weggegeven en uitgeleend :P) kids verder...nog steeds even mooi als toen. Ik vroeg aan de verkoopster wat ik ermee kon maken...nou, die omslagdoek had ze als patroon. Inmiddels heb ik daar een beetje spijt van omdat het zoooo lang recht toe recht aan is, maar je moet toch ergens beginnen.

De trui is van weareknitters, de Laguna Sweater. Ik maak hem in XL voor een baggy effect.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:53

Ik zal hem eens op zoeken, thanks!
Ik vind het altijd wel fijn om wat recht toe recht aan projecten te hebben, voor als ik de ingewikkelde zat word.
Ik brei die meestal met Netflix op de achtergrond. Knitflixen noemen ze dat :P

EYF is echt geweldig, zo gaaf. Zou zeker gaan als je de kans krijgt!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:24

Ik heb laatst het breien ook weer opgepakt. Ik ben niet zo’n breier, maar nu ik het meer in de vingers krijg vind ik het wel leuker :j

Mooie creaties komen hier voorbij!

Ik ben ook fan van de Whirl; hier mijn huidige project (ben inmiddels verder, maar het gaat wel tergend traag :+ ):
Afbeelding
Dit is de Cosy Moments shawl (een Scheepjes MAL).