[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerlindie

Berichten: 4645
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:50

Dames, jullie zijn geweldig _/-\o_

Ik voel me nu net zo slim als iemand van wie de computer het niet doet,
En er achter komt dat de stekker er niet goed in zat :')
Maar ik ben blij dat ik weer verder kan :D

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:11

Ik had dit topic ontstipt!
Er komen weer mooie dingen voorbij, dat paardentruitje en die stof met katten! Geweldig!
Jaloers op het naaischuurtje :D !! Mooi hoor!

Ik heb deze week mondkapjes gemaakt, mijn moeder een schoonmoeder vroegen erom.
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:48

Wij vinden de lock nog niet echt goed. Zien jullie er ook wat aan? Vooral de onderkant


Boven
Afbeelding

Onder
Afbeelding


Kaplaars: wat een toffe mondkapjes zeg! Welk patroon heb jij gebruikt?

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:23

Volgens mij staat je ondergrijper te los op spanning. Die mag een heel eind strakker. Doe er anders eens 4 verschillende kleuren in, dan kan je heel goed zien welke er losser/strakker moet :D

MarloesHJ

Berichten: 2472
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:48

Ik denk eigenlijk dat je beter eerst de draden opnieuw kunt inrijgen, ik had dit soort problemen meestal als er een draad ergens niet lekker lag of niet goed in de spanningsschijf.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:18

Dat laatste inderdaad. Helpt meestal beter dan draaien als ze nu al ongeveer allemaal op dezelfde spanning staan.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:01

Ik kom weer even binnen vallen met een vraag. Ik heb toch maar besloten eerst een goede naaimachine te kopen en later een borduur machine te kopen.
Wat zijn nou goede sterke naai machines ik naai niet met leer maar wel met andere zwarw en dikke stoffen. Welke zouden jullie aanraden?
En zouden jullie ook voor 2de hands naai machines gaan?
1 deze dagen ga ik ook naar een naaimachime winkel maar was eerst benieued naar jullie ervaringen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:06

Zou vooral naar het motor vermogen kijken :) en wat je eigen voorkeuren zijn.
2de hand is prima hoor, zeker bij een naaimachine handel vandaan. Ik kom graag bij Wildschut in Amsterdam.

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:44

Hallo, ik kom hier binnen vallen met wat vragen over borduurmachines. Heeft iemand hiermee ervaring en zo ja, wordt hij veel gebruikt? Wat kan je ermee borduren? Kan je bijvoorbeeld afbeeldingen/foto's ermee borduren? Als soort van afdruk uit een printer?
Wat voor een merk is aan te raden en in wat voor een prijsklasse moet ik denken (tweede hands) om een goede te hebben?
Is er ergens een mogelijkheid om zo'n ding uit te proberen? Zelfs de goedkoopste zijn al behoorlijk kostbaar.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:02

Ik heb een borduur (en naai) machine (Pfaff Creative Icon nu) en je kan er echt onwijs veel mee. :j

Ook gewoon foto's:
Afbeelding
Dit was de aller eerste poging, dus nog wel wat verbetering mogelijk. Vooral qua kleuren

Afbeelding

We gebruiken m ook best wel veel, maar ik vind m ook nog steeds wel wat spannend. _O-

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:31

Gaaf, maar wel even heel hard slikken als ik de prijs van het apparaat erbij zoek... Zeker om het de eerste keer uit te proberen.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:48

Ja inderdaad. :=
Maar er zijn ook veel goedkopere die het ook mooi kunnen!
Belangrijkste is software waarmee je de patronen kan optimaliseren en dus ook foto's om kunt zetten naar borduur patronen.

Enige waar je op moet letten is de grootte van de hoop/boog. De goedkopere hebben vaak ook een hele kleine boog (8x8cm).

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:13

:wave:

Hoi! Ik heb sinds een paar dagen een naaimachine van iemand overgenomen, maar er zit maar 1 naald bij. Gezien het feit dat ik die zeker weten ga verpoeren, vroeg ik me af: kun je gewoon een setje universele naalden bij halen? Of is het slim om dat van hetzelfde merk als je machine te doen (het is een Singer 9005 als iemand dat wat zegt).

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:19

Hier altijd smetz naalden :

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:24

Ik heb ook alleen maar schmetz naalden. :j

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:32

Mag ik me ook melden? Ik heb sinds een paar dagen een eigenste naaimachine *\o/* een Husqvarna H Class 100Q om precies te zijn. Vandaag stof gehaald, dat hangt nu te drogen (gewassen ivm krimpen, just in case) en dan ga ik, heel simpel, een dekentje voor onze dochter maken.
Ik hou het expres heel simpel nu, als ik dat niet doe en ik begin te hoog, dan haak ik snel weer af en dat wil ik voorkomen. Ik heb eerder ook wel genaaid en dergelijke, maar dat is al heel wat jaren terug.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:11

Hey meiden, ik was jullie kwijt!

Heb wel weer eea gemaakt de laatste tijd, mag ik die even showen?


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En deze broek. Vorig jaar al aan begonnen, maar kwam er niet helemaal uit. Gister op les zat die per ongeluk tussen mijn stof en toen even snel afgemaakt met tips van de juf. En nu de meest fantastische broek ever.

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4645
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:51

Wauw, super leuk allemaal!

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:53

afgelopen zaterdag een borduur/naaimachine gekocht. De eerste proeflapjes zijn gemaakt. Erg leuk, maar wel een hele studie :)

Ook al wat borduurpatroontjes van internet gehaald en ben nu bezig met het borduren van een letter.

Nu merk ik wel tijdens de proeflapjes, dat er erg veel verschil zit in het garen.

Welk garen is goed, voor een redelijke prijs. Er zat bij de aankoop een lading garen bij: Isacord, dit werkt erg fijn, is ook wel aan de prijs. Maar is een merk als NewBrothread vergelijkbaar? Er zit een behoorlijk verschil in prijs.

Dus ervaringen zijn zeer welkom!

Machine is een Brother Innovis 1250


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:04

Leuk hè! <3

Qua draad moet je vooral kijken wat de machine graag wil, want niet alle machines "lusten" alle merken draad.
Hier ging Madeira polyneon het beste met minste fouten (geen draadbreuken, etc) en mooiste resultaat.

Dus zou vooral gewoon wat soorten uit proberen. :j

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:34

Er zaten ook wat klosjes madeira bij, maar hier had ik al een paar keer draadbreuk op. Niet heel ernstig, ik durf hem toch nog niet geheel los te laten gaan.
De voorpret is ook geweldig, het zoeken naar patronen, nu een leuke site gevonden met normale prijzen en ondertussen ook een .pes reader op de laptop gezet:) En er is veel...heel veel...

onne

Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Vianen/utr:

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:22

probeer ook op verschillende stoffen uit .
het is raadzaam om soms een steunstof te gebruiken of op bv badstof water oplosbaar vlies te gebruiken.
Het is idd wat Quir zegt wat uitvogelen wat het fijnste borduurt.
Pas wel op hoor het nogal verslavend werk .
Heb zelf 2 borduur machines , het is dus heel leuk werk om te doen.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:59

Ik gebruik eigenlijk altijd stabilizer erachter, soms zelfs 2 lagen afhankelijk van de stof (en inderdaad soms ook boven op), maar ook die heb je weer honderden soorten en merken. _O-

Heb je ook iets van software er bij? We hebben zelf wat patronen ontworpen en dat is ook wel echt heel leuk.
Op Etsy kan je ook leuke borduur patronen vinden die niet al te duur zijn.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Maar inderdaad vooral veel gaan uitproberen!
De Madeira die je er bij hebt, is dat Rayon of Polyneon? Madeira Rayon brak hier namelijk ook heel makkelijk, frustrerend makkelijk.
Maar je kan online en op Amazon veel proef pakketjes van 10-20 rolletjes vinden. Vrij eenvoudige manier om wat uit te gaan proberen wat wel en niet fijn werkt!

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:56

Etsy heb ik inderdaad gevonden en al een Winnie de Pooh alfabeth gekocht. Erg leuk en veel patroontjes te vinden. Software heb ik nog niet. Ik ga eerst de machine maar eens goed ontdekken.
Heb ondertussen wat garen geprobeerd. de Isacord werkt tot nu toe fijn. Ondertussen nog een aantal klossen bij besteld via Marktplaats.
Tot nu toe alleen op een stevige soort gordijnstof proeflapjes aan het maken, dit gaat goed zonder steunstof. Maar ik ga nog wel weer verder winkelen :D

Oh...en ik kom er nog niet achter hoe ik een onderbroken patroon weer kan opstarten (als de machine van de stroom af is geweest) Ik moet gewoon de handleiding erbij pakken en rustig door gaan nemen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:03

Let wel op dat dergelijke afbeeldingen alleen voor persoonlijk gebruik zijn ;) daar mag je geen spullen mee verkopen.

Lekker veel oefenen :)

Afbeelding
Afbeelding
Gister even uurtje achter de machine gekropen en een roodkapje cape gemaakt :)