[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:59

Zo aan kijkt het inderdaad wel heel druk, haha.
Jullie twinning is wel hee, gaaf! Welk patroon heb je voor jezelf gebruikt?

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:05

Ik heb het gratis dames T-shirt patroon van de dromenfabriek gebruikt :D

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:05

Yalou: ik heb een stoere zomerjurk genaaid voor mijn dochter van jullie twin ruitjes met bloemen stof gaaf om het ook anders verwerkt te zien!

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:15

Toen dat stofje binnen kwam vond ik hem een beetje tegenvallen en wat ouderwets eruit zien := maar hij is mij alles meegevallen. Dragend met de onderkant in een stoere ripped jeans vind ik hem prima kunnen voor mij. Voor dl vind ik hem sowieso wel leuk, dan is het niet zo’n groot vlak van die drukke stof.
Toen hij binnen kwam wilde ik eigenlijk alleen de mouwen van deze stof doen, maar ik had te weinig van die petrol stof om daar mijn voor en achterpant van te maken.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:46

Wat een leuke dingen maken jullie zeg. Ik wil een dekje met inlages gaan maken. Maar word hier bordstof (stof voor boven de inlages) of een andere stof voor gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:33

Ik heb vandaag toch maar een mailtje gestuurd naar de Stoffenwinkel om te vragen of ze niet toevallig de verkeerde kleur hebben opgestuurd. Toen het binnen kwam was ik al verbaasd dat ik deze kleur velours besteld had, maar toen ik vandaag wederom aan het rondneuzen was op de website viel mij ineens op dat de foto helemaal niet lijkt op wat er binnen is gekomen.. Ben benieuwd wat hun antwoord is. Kleurverschil kan gebeuren maar zo veel kleurverschil vind ik een beetje te. Heb maar gevraagd of de andere kleuren ook zo verschillen want was van plan om andere kleuren te bestellen.

Afbeelding

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:36

Anoniem schreef:
Ik heb vandaag toch maar een mailtje gestuurd naar de Stoffenwinkel om te vragen of ze niet toevallig de verkeerde kleur hebben opgestuurd. Toen het binnen kwam was ik al verbaasd dat ik deze kleur velours besteld had, maar toen ik vandaag wederom aan het rondneuzen was op de website viel mij ineens op dat de foto helemaal niet lijkt op wat er binnen is gekomen.. Ben benieuwd wat hun antwoord is. Kleurverschil kan gebeuren maar zo veel kleurverschil vind ik een beetje te. Heb maar gevraagd of de andere kleuren ook zo verschillen want was van plan om andere kleuren te bestellen.

[ [url=m/6pFRj7.jpg]Afbeelding[/url] ]



Moet eerlijk zeggen dat de linkerfoto meer turquoise is dan de website foto. Die lijkt eerder grijs.
Wel balen dat het verschil zo groot is

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:37

Ja klopt zeker, maar ik wilde graag die zachte kleur. Vind deze kleur wel erg heavy :P

Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:10

Anoniem schreef:
Ik heb vandaag toch maar een mailtje gestuurd naar de Stoffenwinkel om te vragen of ze niet toevallig de verkeerde kleur hebben opgestuurd. Toen het binnen kwam was ik al verbaasd dat ik deze kleur velours besteld had, maar toen ik vandaag wederom aan het rondneuzen was op de website viel mij ineens op dat de foto helemaal niet lijkt op wat er binnen is gekomen.. Ben benieuwd wat hun antwoord is. Kleurverschil kan gebeuren maar zo veel kleurverschil vind ik een beetje te. Heb maar gevraagd of de andere kleuren ook zo verschillen want was van plan om andere kleuren te bestellen.

[ [url=m/6pFRj7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Let met velours de panne op dat je de spelden overdwars steekt ipv in lengterichting... Het is een klotestof om te verwerken en als je de spelden in lengterichting steekt, krijg je plooitjesin je naden.. Heb er vele planken van verwerkt in gothic jurken..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:13

Rotspul is het. Ik gebruik het niet meer

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:06

Oeh, ben ook weer achter de nm gekropen.

Print/witte stofje is echt zo leuk. Ben de Isa sweater ah maken. Ga m straks afwerken als Synne op bed ligt. Moet alleen de boorden nog.

Wil het restje dat ik over heb eigenlijk verwerken bij een leuk rokje en een bombervestje.

Van de roestkleur ga ik de Ollie bomber maken, met een leuk accentje van de witte. OF ik bestel nog wat extra stof van de witte en ga m voeren ermee/dubbelzijdig maken. Lijkt me ook heel erg leuk.

Rokje, een paperbag skirt alert of Vera van Threads by Caroline met accent. Misschien wel suspender style.

Broekje heb ik in de kleur al, gewoon Hema :D

Afbeelding

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:29

In het kader van.... Gelijk doorpakken.

Afbeelding


Rokje nog omzomen, suspender banden met ruffle toevoegen.

Bij de sweater wil ik nog wat aanpassen qua boord hals en onderkant. Zit me niet netjes. (Al vertekent het beeld op de foto nu hoor qua hals)

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:08

Heel erg leuk Michelle. Knap dat je dit zo snel kunt maken.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:33

Pffff, mijn jurk is klaar :D wat een takkeklus was dat zeg, niet normaal. Ook doordat ik vanalles wilde dat niet in het patroon stond natuurlijk. Rok is gevoerd uiteindelijk. Zitten nog best wat schoonheidsfoutjes in, zeker in de binnenkant.
Hadden hem eerst wat ruimer gemaakt omdat maten in patroon echt veel te klein leken. Toen met passen veel te groot, dus weer kleiner gemaakt. Uiteindelijk had het lijfje toch nog iets krapper gemogen, vooral bovenin de rug maar ik heb zoveel ruzie gehad met de rits dat ik het niet trok om weer dingen uit te gaan halen. Denk dat ik die jurk wel 2x gemaakt heb met al het loshalen :') maar ben wel mega tevreden met eindresultaat (lekker charmant tijdens passen op mijn sokken :+ )


Afbeelding

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:48

Wow!! Knap gedaan zeg!!

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:29

Thanks! Maak toch liever kinderkleertjes. 2 avondjes en je hebt tenminste iets leuks.

Aankomende week stoeien met Fons en Sien jurkje voor vriendinnetje.
Daarna wil ik een zwart tuinbroekje maken zoals die van “by Xavi”, met een diagonale streep erin van geblokt ruitje met race-auto’s.
Dan wil ik er een vestje bij maken, heb nog wat rood over van mijn jurk, en dan gecombineerd met zwart en race-auto motiefje maar moet nog even denken hoe. Dacht wellicht de effen stofjes als panden en mouwen en dan de race-auto als voering (capuchon).
Of de race-auto als mouwen en dan de zwart als panden met een schouderband in rood oid.

Edit: dit modelletje. Maar dan wil ik er nog rood aan toevoegen. Nu ik deze zie denk ik dat de mouwen met die blokjes erg druk wordt. Denk dat het rode mouwen wordt, racewagen als capuchonvoering en zwarte panden

Afbeelding


Trouwens Yalou, ik zag jullie twinning-stofje nog liggen bij ons in de stoffenwinkel. Op de rol vond ik er niet zoveel aan, het is dat ik er nu iets van heb gezien!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:13

Leuke jurk!
Voor het vestje zou ik denk ik iets meer rood biais band toevoegen (zakken bijvoorbeeld) maar de mouwen zwart houden.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:29

Afbeelding
Vanavond alvast het tuinbroekje gemaakt. Nu echt eerst jurkje voor vriendin in elkaar knutselen, ligt al geknipt klaar maar begin steeds aan wat anders :+

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:38

Ohh ik heb geïnvesteerd met de hoop mijn eigen spullen te sparen in een kinder naaimachine. Nu maar hopen dat ze het ook echt zo leuk vind met haar eigen machine.
Eerst dacht ik je bent gek.... maar toch is echt leuker dan nep en het kan ook echt wel iets voor haar zijn omdat ze zeker de interesse heeft. Dus tja afwachten maar ik ben benieuwd...Mijn man gapte al of ik het enigenrisico van de cz al bereikt had :+
binnenkort is het stoffen spektakel dan kan ze meteen iets uitzoeken om te naaien!, en dan maar afwachten of het ook toonbaar wordt :x

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:29

Nou dit was nogal een opgave. _O-


Afbeelding

Afbeelding
Kleur krijg ik niet zo goed op de foto, zit hier tussen in. Vind het wel een gave stof. Oh ja, had wellicht eerst moeten strijken. :+

Afbeelding
Binnenzijde

Afbeelding

Samen met poging 1. _O- _O-
Spoiler:
Afbeelding

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:52

Mooi! Waar heb je ze mee gevuld?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:57

Quir:nou ik vind het lang niet gek hoor!
Hier is dochterlief best heel blij met haar Machine vanmiddag gaan we proberen!

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:02

Michelle77 schreef:
Mooi! Waar heb je ze mee gevuld?


Soort fiberfill, maar dan niet de dunne voering zeg maar. Waardoor het wel zacht is, maar ook stevig.


kwita schreef:
Quir:nou ik vind het lang niet gek hoor!
Hier is dochterlief best heel blij met haar Machine vanmiddag gaan we proberen!


Ik dacht, dit is super simpel om mee te beginnen (wel al wat dingen gemaakt vanuit de cursus, maar niet veel). Maar dat viel even tegen. _O-
Uiteindelijk best tevreden. Nog wel wat schoonheidsfoutjes, maar heb nog genoeg oefen materiaal liggen.

Straks eens uit proberen op paard lief, had ook klittenband besteld maar die miste in de bestelling, dus moet nog even wachten. En nog eens in andere stoffen maken.

Afbeelding


Hoe oud is je dochter? Wel super dat ze de machine leuk vind. Leuke hobby samen. <3

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:43

En twee klaar, maar machine overleefde het niet. _O-
De naad in het midden was te veel (dus ook iets korter dan de bedoeling was). :=

Afbeelding
Afbeelding

Maar wel tevreden. :j

Nadat ik 4x mijn doosje spelden over de grond gegooid heb (mis zo'n 75% van mijn zicht _O- ), heeft de eerste mislukte poging toch nog een functie gekregen. :=
Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:28

Euhmn wat zijn het?