[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:32

Poeh, ik ben echt nog mega beginner dus weet niet of ik al zelf patroon zou kunnen tekenen. Ik ga er iig eens rustig voor zitten. Maar een bestaand patroon heeft wel mijn voorkeur denk ik :o

https://www.naaipatronen.nl/modepatrone ... m6872.html
Kwam zelf deze tegen maar die is amerikaans en ik kom er niet uit welke maten dit zijn. Las ergens tm maat 74 maar lees nu ook tm 18mnd.


Mocht het echt lekker lukken maak ik er misschien ook nog 2 dezelfde blousen bij voor zoon en man, en heb voor mezelf een gave jurk gevonden die ik in dezelfde stofstijl wil maken. Heb nog tot September :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:42

Als je beginner bent vond ik het altijd wel fijn om een knippie of burda etc te kopen. Daar staat en het patroon in en de werkbeschrijving. dat geeft toch veel hou vast, zo had ik deze week ook een patroon wat niet helemaal klopte en dan is het best fijn als er goede plaatjes bij staan!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:45

Ik vind de werkbeschrijvingen van de knip echt om te huilen! Zelf mijn juf vind het tenenkrommend.

Bij de huidige pdf patronen zitten vaak per stap foto's en filmpjes. Véél makkelijker voor startende naaisters :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:24

Jep, die naaibladen vind ik vreselijk.
Ottobre een keer een kruippakje gemaakt, echt als ik geen naai kennis had gehad was dat ding nooit in elkaar gekomen.
En hij was ook nog veel te ruim (lees mijn toen nog baby pastte er twee keer in)

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:32

Ik gebruik graag de burda kids en baby en be trendy voor de patronen. Nu ben ik geen beginner in het naaiwerk maar wel met kinder kleding. Dus vind de beschrijvingen ook wel fijn ookal kom ik zelf ook een aardig eind :)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:49

De knip is inderdaad een dramaaaa op les vinden ze dat inderdaad ook. Niet te volgen.

De meeste pdf patronen, zelfs de gratis, zijn echt heel duidelijk inderdaad. Ook om te tekenen zijn die een stuk eenvoudiger dan de radarbladen uit de tijdschriften.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:20

Gebruik nu idd gratis patronen maar kan daar sowieso geen gilet in vinden voor volwassenen en baby dus moet toch naar een kooppatroon denk ik :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:28

De koop pfd patronen zijn zelfde als de gratis. 1 item per patroon.

De naaibladen hebben meerdere onderdelen van verschillende items op zo'n blad staan. Al het zwarte hoort dan bijv bij een jurk, al het rode bij een broek en het groene bij een trui. En dat loopt dan allemaal door elkaar heen. Vond dat echt wel heel lastig.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:22

Michelle77 schreef:
De koop pfd patronen zijn zelfde als de gratis. 1 item per patroon.

De naaibladen hebben meerdere onderdelen van verschillende items op zo'n blad staan. Al het zwarte hoort dan bijv bij een jurk, al het rode bij een broek en het groene bij een trui. En dat loopt dan allemaal door elkaar heen. Vond dat echt wel heel lastig.


Oh sorry, dat bedoelen jullie! Ja heb inderdaad van de meeste patronen ook een pdf variant kunnen vinden! Heb nog niet gewerkt met van die bladen.
Mijn moeder heeft vroeger (voor het pdftijdperk :') ) wel heel veel genaaid dus die is denk ik wel handig met dat soort patronen. Die kreeg zweethanden en werd zenuwachtig toen ik zei dat ik een online patroon had :')

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:27

Het is echt simpel hoor ;) gewoon de beschrijving lezen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:28

Keet schreef:
Het is echt simpel hoor ;) gewoon de beschrijving lezen.


Ja, vond ik ook! Heb samen met haar de rompers van sofilantjes gemaakt en dat ging echt heel gemakkelijk!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:54

Tja de knip is echt *** maar toch heb ik in het begin (dus voor al die pdf dingen) daar(de werk beschrijvingen) best veel aan gehad,als ik het niet meer wist.
tegenwoordig zie ik het meestal wel, maar dan nog is de beschrijving fijn om op terug te vallen.De pdf doe ik eigenlijk alleen bij kinder kleding...heb een hekel aan te veel papier :x

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:54

Ik vind het wel fijn werken, op de eettafel met een grote lamp erboven zie ik die patronen prima.

Hoe werk ik hydrofiel af? Ik heb stof gekocht om couveusedoeken te maken. Met een locksteek of zal ik de randjes omvouwen en dan stikken?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:59

Normaal vouw je de randjes om volgens mij. Maar ik denk dat je met een locksteek wel mooiere randen krijgt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:19

Twee keer vouwen en dan stikken :)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:55

Zo even snel 2 rokjes geknipt. Skirt alert van Bel E'toile. In oud roze en panter. Ga ze maken met een paperbag bovenrand. vanavond even in elkaar zetten als ik elastiek heb. Dat is op.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:44

Mag ik mij hier ook melden? Ik maak al een flinke tijd zelf kleding en zou het leuk vinden om mee te praten. Momenteel bezig met gewoon alledaagse kleding maar als ik geschikte stof vind (en die betaalbaar is) ben ik ook aan het leren om zelf sportkleding te maken.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:29

Sorry dat ik hier (weer) even inbreek. Aantal jaar geleden een Singer naaimachine gekregen van mijn moeder maar we waren er al snel achter dat Singer geen Singer meer is. Mijn naaimachine naait dus gewoon niet. -O- blijkbaar een bekend probleem bij die dingen. Ik wil dus een ander naaimachine, maar ik weet eigenlijk niet of ik naaien wel echt leuk vind. :+ Ik wil er dus niet teveel geld aan uit geven. Ik weet dat (goede) naaimachines duur zijn, maar wat is nou een goede budget optie?

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:30

Ik heb een brother gekocht. Een RL425 :) erg fijne machine.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:33

Ik heb ook een Brother, wel een ander model maar zijn echt fijne machines. Natuurlijk vind je naaien leuk, naaien is awesome!

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:34

Wij hebben een Janome! :) Was niet duur, en werkt heerlijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:51

Brother heeft prima startmachines

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:33

Ook leuk voor je portomenee. De rl425 was 160 euro en kreeg er eem hele mooie tas mee Odat die stofvrij opgeborge kan worden.
Deze heeft ook stretchsteek en locksteek :D

Hiervoor had ik de RL417. Helemaal fijne beginners machine.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:15

LinSa schreef:
Sorry dat ik hier (weer) even inbreek. Aantal jaar geleden een Singer naaimachine gekregen van mijn moeder maar we waren er al snel achter dat Singer geen Singer meer is. Mijn naaimachine naait dus gewoon niet. -O- blijkbaar een bekend probleem bij die dingen. Ik wil dus een ander naaimachine, maar ik weet eigenlijk niet of ik naaien wel echt leuk vind. :+ Ik wil er dus niet teveel geld aan uit geven. Ik weet dat (goede) naaimachines duur zijn, maar wat is nou een goede budget optie?


Ik heb een Bernina maar niet bepaald een budgetoptie daarvan. Misschien een idee om te kijken voor een tweedehands machine bij een naaimachine dealer? Ik heb zo ooit voor een klein bedrag een hele mooie naaimachine gekocht die nieuw een stuk duurder was geweest.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:21

Ja volgens 'mijn' dealer moet je Bernina's tweedehands kopen omdat ze een nieuwe fabriek hebben en ze kwalitatief achteruit zijn gegaan.