[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:00

Shiloh schreef:
Iemand tips wat voor naaimachine jullie zouden nemen als je vooral werkt met zware stoffen? Ik doe weinig met kleding en zo. Als ik iets maak is het vaak van leer, of pvc doek of andere dikkere stoffen. Ik denk dan dat dubbel transport wel belangrijk is.

Bij de winkel werd mij de gritzner tipmatic 1037 aangeraden. Alternatief had hij een Pfaff select 6120 en een 6122 staan die hij moest opknappen en dan tweedehands ging verkopen.

Maar ik wil ook niet gelijk voor het eerste de beste advies gaan. Dus probeer wat meer adviezen in te winnen.

Budget ligt trouwens rond de 500 euro, tweedehands sta ik voor open.

Tips voor een goede betrouwbare naaimachine winkel sta ik ook voor open. Max 1,5 uur van Nijmegen.


Ga met je verhaal naar de firma Rijkers in Veghel en laat je daar adviseren. Hele prettige zaak, ze hebben vaak ook 2e hands machines staan.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:25


Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:16

Keet schreef:


Ah thanks! :D


Shiloh schreef:
Iemand tips wat voor naaimachine jullie zouden nemen als je vooral werkt met zware stoffen? Ik doe weinig met kleding en zo. Als ik iets maak is het vaak van leer, of pvc doek of andere dikkere stoffen. Ik denk dan dat dubbel transport wel belangrijk is.

Bij de winkel werd mij de gritzner tipmatic 1037 aangeraden. Alternatief had hij een Pfaff select 6120 en een 6122 staan die hij moest opknappen en dan tweedehands ging verkopen.

Maar ik wil ook niet gelijk voor het eerste de beste advies gaan. Dus probeer wat meer adviezen in te winnen.

Budget ligt trouwens rond de 500 euro, tweedehands sta ik voor open.

Tips voor een goede betrouwbare naaimachine winkel sta ik ook voor open. Max 1,5 uur van Nijmegen.


Daar was ik ook naar op zoek, naai niet zo zeer leer en dergelijke maar wel door veel en vooral hele dikke lagen.
Vond uiteindelijk ook tof om te kunnen borduren, dus uiteindelijk deze machine gekozen en tot nu toe lijkt dat super keuze! Maar goed, moet nog veel uit proberen. :+
Deze heeft een soort boven transporteur (idt systeem). Maar is wel wat duurder. Je hebt m ook zonder borduur deel.

Kreeg toen in de zoektocht ook de tip om naar oudere industriële machines te kijken. Met boven transport of "walking feet" (lopende voet? Geen idee hoe dat in NL heet), zou dus als dat gaat naar een aantal verschillende winkels gaan en advies vragen en eventueel wat uit proberen. :j



Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:29

Mijn pfaff heeft ook idt maar krijgt met zijn motor het niet altijd gedaan, maar mijn oude toyota machine wel ook een huishoud machine dus laat je wel voorlichten over de kracht van de motor.
Ik heb bij een baas ooit fietstassen genaaid en die hadden drukkop addler echt een geweldige machine (s).

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:04

Shiloh schreef:
Iemand tips wat voor naaimachine jullie zouden nemen als je vooral werkt met zware stoffen? Ik doe weinig met kleding en zo. Als ik iets maak is het vaak van leer, of pvc doek of andere dikkere stoffen. Ik denk dan dat dubbel transport wel belangrijk is.

Bij de winkel werd mij de gritzner tipmatic 1037 aangeraden. Alternatief had hij een Pfaff select 6120 en een 6122 staan die hij moest opknappen en dan tweedehands ging verkopen.

Maar ik wil ook niet gelijk voor het eerste de beste advies gaan. Dus probeer wat meer adviezen in te winnen.

Budget ligt trouwens rond de 500 euro, tweedehands sta ik voor open.

Tips voor een goede betrouwbare naaimachine winkel sta ik ook voor open. Max 1,5 uur van Nijmegen.



Ik heb een pfaff Expression 2034 voor 300 euro te koop. Na zijn laatste onderhoudsbeurt heeft ie niks meer gedaan...
Ben nu op vakantie, maar is een supermachine....

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:06

kwita schreef:
Mijn pfaff heeft ook idt maar krijgt met zijn motor het niet altijd gedaan, maar mijn oude toyota machine wel ook een huishoud machine dus laat je wel voorlichten over de kracht van de motor.
Ik heb bij een baas ooit fietstassen genaaid en die hadden drukkop addler echt een geweldige machine (s).


Hoeveel watt de motor heeft, is natuurlijk ook belangrijk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:00

Ik zet weer even een stipje, wil graag weer mee lezen!
Machine staat nog op zolder maar kan niet wachten weer te beginnen. <3 moet eerst nog wat lopende projecten afmaken. Heb nog steeds deze stofjes liggen:


Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:13

Ohh Dat zijn leuke stofjes! <3
Wat wil je er van gaan maken?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:29

Leuke stofjes!!
Ik hoop om vanaf april ook weer meer te gaan naaien, normaalgesproken is mijn naaikamer dan af :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:37

Jes schreef:
Leuke stofjes!!
Ik hoop om vanaf april ook weer meer te gaan naaien, normaalgesproken is mijn naaikamer dan af :D



Wij gaan ook verbouwen en hoop op zolder een mooie plek te maken. <3

Quir: leuke setjes voor mijn dochter! Nog wel inspiratieloos. Ik ben zeer beginner dus niet te lastig hè, haha. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:14

Ik heb ook een eigen plekje. Heerlijk! Zodra dochter op bed ligt en ml werken of sporten is kan ik snel even achter de machine kruipen zonder eerst alles bij elkaar te hoeven zoeken etc.

Hier heb ik ook een hele hoop stoffen klaar liggen, maar zo veel inspiratie dat ik niet weet waar ik moet beginnen :+
Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:16

Leuke stofjes hoor :D
8 maart is er weer stoffenspektakel in Haarlemmermeer :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:47

Yalou, ik ben jaloers op jou! Wat een mooie kamer.
Ik hoop ook zo iets te kunnen maken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:48

Had eerst een plekje op onze slaapkamer. Maar toen kwam er nog een baby en toen moest ik die ruimte inleveren. Dus nu in de huiskamer een groot bureau. Niet altijd even praktisch maar goed :D

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:17

8 maart staat inderdaad al in mijn agenda. Ik ga, mits ik nog een beetje goed mobiel ben :=

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:25

Ik ga ook even denk ik :) even snuffelen en niet teveel geld mee :+

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:36

Helaas stoffen spektakel iets te ver. :))

Vandaag eerste borduur poging gedaan (gewoon design uit de machine en simpel stukje stof), maar wat een gave machine. <3

Machtig om alleen al te kijken hoe hij dat doet, ook zelf af- en aan hechten.

Afbeelding
Beetje slechte foto in het donker haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:05

Ik ga zo meteen even naar de stoffenwinkel hier. Kortingen van -50, -60 en -70 procent en heb deze nacht nog een bon met 10% extra korting op de soldenprijs gekregen via de klantenkaart :)

Mooie werkplaatsen!

Gaaf, een borduurmachine! Heb je er een specifiek doel mee voor ogen? :)

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:06

Nog bedankt voor jullie adviezen!

Heb met name die van Rianne1979 opgevolgd en vandaag langs de zaak in Veghel gereden.

Zij hadden een Bernina 1008 staan die ze me aanraden. Tweedehands maar ziet er nog super uit. Hele degelijke machine als ik zo lees op internet. Ze hebben hem voor me gereserveerd en afgesproken dat ik uiterlijk dinsdag laat weten wat ik wil, maar er is wel een grote kans dat ik voor die machina ga.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:02

Bernina :+:

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:25

Shiloh schreef:
Nog bedankt voor jullie adviezen!

Heb met name die van Rianne1979 opgevolgd en vandaag langs de zaak in Veghel gereden.

Zij hadden een Bernina 1008 staan die ze me aanraden. Tweedehands maar ziet er nog super uit. Hele degelijke machine als ik zo lees op internet. Ze hebben hem voor me gereserveerd en afgesproken dat ik uiterlijk dinsdag laat weten wat ik wil, maar er is wel een grote kans dat ik voor die machina ga.



Fijn om te horen dat je veel aan de tips gehad hebt. Ik ben er zelf ook geweest voor mijn overlock en later mijn moeder ook die kant op gestuurd voor onderhoud van haar naaimachine, alleen kwam zij met een nieuwe naaimachine buiten

Ik ervaar de zaak daar als heel prettig en niet verkopen om te verkopen maar goed kijken wat bij je wensen past.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:39

DeMolenhoek schreef:
Ik ga zo meteen even naar de stoffenwinkel hier. Kortingen van -50, -60 en -70 procent en heb deze nacht nog een bon met 10% extra korting op de soldenprijs gekregen via de klantenkaart :)

Mooie werkplaatsen!

Gaaf, een borduurmachine! Heb je er een specifiek doel mee voor ogen? :)


Ja super gaaf. :D
Toevoeging en uitbreiding van mijn bedrijf. :))

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:02

Oeh, gaaf die borduurmachine!
*Zet op verlanglijstje*

Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:43

Hoihoi! Is er hier iemand die ik even een pbtje mag sturen met een foto en die mij dan kan uitleggen hoe ik dat moet naaien? Ik kom er echt niet uit maar denk dat het eigenlijk vrij simpel is

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:54

Stuur maar :)