[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaplaars

Berichten: 1556
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:54

Oh die eenhoorn!! Die ‘Goofy’ look is goed gelukt! (Niet Goofy van Disney maar van gek)
Mooie kleuren Foaly, die kleine garen bolletjes zijn wel ideaal om zo een palet te maken.
Die Niffler! is dat een gratis patroon?

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:16

De niffler is helaas niet gratis, ik heb m van Etsy.
Afbeelding

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:04

Waar kopen jullie jullie breigaren?
Ik ben op zoek naar wat dikker wol maar nu de winkels dicht zijn weet ik niet waar ik het kan bestellen....

Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:07

Carosatelier, Hobbii.nl (krijg je snoepjes bij je garen :') ) en Wolplein zijn goede sites :j

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:18

Die niffler en eenhoorn zijn wel heel leuk! <3

Ik heb tot nu toe bij Het Wolhuis besteld en dat gaat ook fijn :)

Hier is Baby Yoda af (gratis patroon) en ben nu bezig met een Lama die zo'n 37cm hoog moet worden (gratis patroon). Het hoofd is af en ben nu met de nek bezig, maar er gaat stiekem best wat tijd in de rondes zitten doordat de vacht uit allemaal lusjes bestaat.
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 18-01-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:18

mirna6308 schreef:
Waar kopen jullie jullie breigaren?
Ik ben op zoek naar wat dikker wol maar nu de winkels dicht zijn weet ik niet waar ik het kan bestellen....

Ik haal heel veel van marktplaats, vaak lekker goedkoop :') en anders inderdaad Hobbii (vind het wel prijzig maar garen in de sale vallen vaak mee) of Pera Pasha :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26649
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:25

Mijn garen bestel ik bij www.Creamijn.nl. Snelle, nette levering en niet duur!

Fluffy waag ik me nog maar even niet aan, wellicht bij een volgend project.

Mooi kleurcombinatie voor die deken, dat wordt vast mooi!

Kaplaars

Berichten: 1556
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:40

Ik woon zo’n beetje naast wolplein.nl dus die keus (geen verzendkosten) is snel gemaakt.
Ik heb laatste wat bij de breibar besteld en dat is ook een fijne zaak.

-bedankt voor de niffler link! Ik heb een patroon voor een vogelbekdier wie weet dat ik die kan gebruiken
Laatst bijgewerkt door Kaplaars op 18-01-21 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:44

JPitty schreef:
Mijn garen bestel ik bij https://www.Creamijn.nl. Snelle, nette levering en niet duur!

Fluffy waag ik me nog maar even niet aan, wellicht bij een volgend project.

Mooi kleurcombinatie voor die deken, dat wordt vast mooi!

Daar ben ik ook heel tevreden over!

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:50

Ik bestel meestal bij hobbydoos. Maar als ik advies wil, dan doe ik een appje/Facebook berichtje naar de plaatselijke hobbyzaak. Zij geeft dan advies en dan legt ze het bij de winkeldeur klaar nadat ik het geld heb overgemaakt.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:54

In Nederland zelf koop ik wel eens bij Caro's Attelier. Ben ik ook echt wel over te spreken.

Vanuit t buitenland besteld ik 1 of 2x per jaar bij Iceyarns.com

Verzendkosten zijn aan de prijs maar hoe meer genesteld hoe betaalbaarder die worden per 100 garen gerekend

Anoniem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:29

Ik bestel meestal via Wolplein.nl of Woolwarehouse.co.uk (hoewel die laatste wellicht nu lastiger wordt met Brexit).

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:27

Ik heb ook wel eens bij Creamijn besteld! Prima service. En bij Hobbii laatst voor het eerst. En normaal loop ik gewoon even bij de zeeman binnen vaak. Maar dat zit er nu dus niet in.

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:27

Zeeman heeft inderdaad ook fijne wol soms! Ik heb daar eens een wol gevonden die 'supasoft' heette, en die was er destijds in neon regenboog. Gelijk twee of drie bollen van gehaald en deze van gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg heb ik de kleur daarna nooit meer gevonden.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:29

Ik haak vooral met garen van Drops.
Dat koop ik bij https://www.hartje-winterswijk.nl

Ik ben nu met een CAL van scheepjes bezig en deze heb ik gekocht bij YLA lifestyle.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:45

Ik bestel vaak bij wolplein of op handwerk.nl
Al moet ik bij dat laatste nu al 1,5 maand wachten omdat ze mijn garen voor mijn deken maar niet binnen krijgen..

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:10

Ik koop/bestel graag bij creahuys 41, cutedutch en wolplei mn (die laagste vooral leuk om heen te gaan. De lange levertijden zijn wat minder :Y) )

Ik heb mijn deken met granny squares af!
Gemaakt met scheepjes Catona colour pack en losse bollen Catona in 105 bridal white
Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:26

Kaplaars, ik heb ook een hele tijd amigurumi gehaakt maar gewoon eindeloos dekens maken vind ik ook helemaal prima. Ik ben met dekens haken ook een stuk beter aanspreekbaar omdat ik niet constant zit te tellen, wel zo gezellig voor de vriend. :o Misschien dat ik over een tijdje het knuffels haken wel weer oppak.

Welkom Mirna, leuk!

Marlies, WOW! :wow: Prachtige kleurencombinatie ook. Niet voor de hand liggen maar hij knalt echt.

Gezellig marley!
Het hebben liggen van meerdere projecten is geen uitzondering hoor. := Wat dat betreft zal je hier prima tussen passen. ;)
Ah ja, dat fluffy garen blijft een uitdaging maar wat jij ook zegt: een steekje meer of minder maakt dan ook weinig uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik moet zeggen dat ik dat patroon best aan de prijs vind.

Ik heb een paar keer met fluffy garen gewerkt en heb toen eerst de basis met gewoon garen in de achterste lussen gehaakt en vervolgens in de voorste lussen het pluisgaren.

Mooie keuze, Foaly. Stonewashed is prachtig garen en zo lekker zacht. <3

Mkango, wat een poepieskeet! <3 <3 <3

Tessa_1, wat een schattige patroontjes allebei. Die lama staat ook nog op mijn to-do lijstje maar ik zie inderdaad ook wel op tegen die lusjes.

Wat een werk mirtedl!
Ik vind granny dekens altijd zo leuk om te maken omdat het heel makkelijk is om af en toe even een paar lapjes te haken zonder dat je zo'n gevaarte op schoot hebt liggen.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:49

Misschien dat iemand van jullie het weet :D Ik ben al enige tijd op zoek naar Bernat Blanket Yarn (Amerikaans garen) en ik kan het nergens vinden voor een beetje oké prijs. Het goedkoopste was bij Woolwarehouse en dan kwam ik op 80 incl verzenden voor 6 bollen... Is het ergens goedkoper te krijgen of moet ik gewoon maar 1 keer even investeren? _O-

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:01

Flowery schreef:
Misschien dat iemand van jullie het weet :D Ik ben al enige tijd op zoek naar Bernat Blanket Yarn (Amerikaans garen) en ik kan het nergens vinden voor een beetje oké prijs. Het goedkoopste was bij Woolwarehouse en dan kwam ik op 80 incl verzenden voor 6 bollen... Is het ergens goedkoper te krijgen of moet ik gewoon maar 1 keer even investeren? _O-


Dat zegt me zo niets :n

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26649
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:10

Wat betreft Creamijn: die tip kreeg ik ook weer via hier! Ben die persoon nog altijd dankbaar!

Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:37

Flowery schreef:
Misschien dat iemand van jullie het weet :D Ik ben al enige tijd op zoek naar Bernat Blanket Yarn (Amerikaans garen) en ik kan het nergens vinden voor een beetje oké prijs. Het goedkoopste was bij Woolwarehouse en dan kwam ik op 80 incl verzenden voor 6 bollen... Is het ergens goedkoper te krijgen of moet ik gewoon maar 1 keer even investeren? _O-


Oef, dat zou ik ook zo niet weten. Is een ander chunky garen geen optie?

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:03

Foaly schreef:
Flowery schreef:
Misschien dat iemand van jullie het weet :D Ik ben al enige tijd op zoek naar Bernat Blanket Yarn (Amerikaans garen) en ik kan het nergens vinden voor een beetje oké prijs. Het goedkoopste was bij Woolwarehouse en dan kwam ik op 80 incl verzenden voor 6 bollen... Is het ergens goedkoper te krijgen of moet ik gewoon maar 1 keer even investeren? _O-


Oef, dat zou ik ook zo niet weten. Is een ander chunky garen geen optie?

Ik heb nu een garen van Alize besteld wat er onwijs op lijkt bij Vilrita, dat komt vanmiddag binnen dus ben heel benieuwd of dat wat is. Verder is er in NL iig weinig te krijgen wat er op lijkt. Chenille garen is ook minder zacht haha
Ik ben een beetje veeleisend denk ik :')

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:28

Dat wol ziet er wel echt super comfy uit. Ga je er een deken mee maken?

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:29

Yonker schreef:
Dat wol ziet er wel echt super comfy uit. Ga je er een deken mee maken?

Ja :D Ik wil echt zo'n lekkere warme snuggle deken haken! Met fluffy garen kan ik niet omgaan dus daar wil ik geen hele deken mee gaan haken en vind ik ook wat dun (en dan maak ik het niet af want dan duurt het te lang :Y) )