[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:21

Annemiek80 schreef:
Bijv. patroon vraagt om haaknaald 2 en haaknaald 4, dan zou jij dus haaknaald 5 en 7 moeten gebruiken om dezelde verhouding te hebben.

Ik weet niet of er iedere keer 2 bij komt (dus 2+2=4 en 5+2=7) of dat het x gedaan wordt (2x2=4 dan heb je bij naad 5 10 nodig...)

Ik heb idd met die ami die ze gaat maken maar 1 naald gebruikt, geen 2 verschillende.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:43

Afbeelding

Het hoofd. Ga nu op een andere bol verder met de oren. Want ik heb nog geen vulling.
Haalde jij dat nou bij action krisses?

Ik heb trouwens gekozen voor grijs.
Dit word namelijk een PRE hengst schimmel :o mijn droomknol

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 23:52

woooow, de jouwe wordt een paar maatjes groter als de mijne, die kon op mijn handpalm staan.
Ik heb de vulling iderdaad van de action, de goedkoopste kussens zonder sloop.
Maare... hij wordt echt wel gaaf met die afmetingen!!!

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:59

Ja heb ik expres gedaan. Wilde geen shetlander. Ik wil een PRE schimmel hengst :o

Morgen ga ik op kussenjacht :D

Wa wel even puzzelen dat engelse patroon. Maar na 2 filmpje kijken wat ze nou bedoelde met singel crochet en hoe je twee stitches aan elkaar maakte. Maar tot nu toe ging het goed. Heel goed lezen en stap voor stap doen :)

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 00:18

eerlijkheidsgehalve moet ik wel zeggen dat jouw steek er anders uitziet dan de mijne... :D Maar zolang de verhoudingen kloppen lijkt me dat geen punt.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:22

Ja klopt. Maar die van mij word ook een PRE /zebra met al die strepen.
Dat komt door mijn manier van insteken. Ik pak 1 lusje ipv een V daar krijg je dan weer een ander uiterlijk van. Zag het na een paar rondes. Vond het eigelijk wel mooi dus ben maar gewoon er mee verder gegaan :D
Ik lig alweer op bed. Morgen vullen en hoofd afmaken. Dan de oren en lijfje hopelijk af.

Ik zie wel op tegen het aan elkaar naaien. #)

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:33

Annemieke, supergaaf! Benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt. Ik heb gemist welk patroon je gebruikt, geloof ik. Welke is dat?
Ik weet niet zo goed wat ik wil gaan haken. Soort van haak-dip :=

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:02

Anne_mieke88 schreef:
Ja klopt. Maar die van mij word ook een PRE /zebra met al die strepen.
Dat komt door mijn manier van insteken. Ik pak 1 lusje ipv een V daar krijg je dan weer een ander uiterlijk van. Zag het na een paar rondes. Vond het eigelijk wel mooi dus ben maar gewoon er mee verder gegaan :D
Ik lig alweer op bed. Morgen vullen en hoofd afmaken. Dan de oren en lijfje hopelijk af.

Ik zie wel op tegen het aan elkaar naaien. #)


Te zien aan de grootte van het hoofd vermoed ik dat je wel 2 kussens(vulling) nodig gaat hebben, en zoniet... ach dan heb je weer wat in huis voor de volgende ami :)
Later bijvullen gaat niet, als je hem eenmaal dichtgehaakt/genaaid hebt lukt dat niet meer, je kunt wel wachten met vullen/afvullen tot je alle losse onderdelen af hebt natuurlijk, gewoon de laatste ronde nog niet haken en wat extra draad eraan laten hangen zodat je deze later nog dicht kunt haken. Dat lijkt me vooral handig bij de benen van je paard aangezien deze voor deze ami heel belangrijk zijn in het 'kunnen staan', dan is het ook belangrijk dat alle 4 de benen evenveel/goed zijn gevuld.

Je hebt inderdaad alleen door de achterste lus gehaakt, geeft niet, het geeft alleen een wat ander uiterlijk, wel is het zo dat als je door de achterste lus haakt je haakwerk wat 'losser' aanvoelt.

Krisis wat jij zegt over de maat naalden daar had ik nog niet eens over nagedacht inderdaad lol, ik ben ook geen rekenkundig wonder eerlijk gezegd, dus ik zou het moeten uitproberen om het echt te kunnen zien eigenlijk.
Annemiek, ik zou het ook gewoon met 1 haaknaald doen hoor, er zit maar heel weinig verschil in maat tussen 3.5 en 3.75, zo weinig dat ik denk dat je dat verschil tussen jouw ami (waarbij je dan met 1 maat naald haakt) en de 'echte' niet gaat zien.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:46

Dank je wel Annemiek80 (lieve naamgenoot die ik wel eens hebt ge'PB'T omdat als ik haar posts lees denk bij mezelf...huh dat heb ik niet gezegd...en dan erachter komen "o jah dat is iemand anders" _O- )

Ik haal wel twee kussens...ik heb nog een ami die ik heb gebreid maar nog niet in elkaar heb gezet :o dus die moet ook gemaakt worden -O-

Opzich voelt het wel stevig aan...ik heb gekozen voor 100% acryl...vond het lekker stevig en stijf :D wil natuurlijk geen stof dat meegeeft...ben bang dat ik echt een mega dik pfert krijg daardoor...

Naborah...is leuk dat je het niet weet...want dan is het een verassing :D

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:35

ben benieuwd hoe hij wordt Anne_mieke88!! :)
Maar gebruik je nu een soort breiwol? of verkijk ik me daar op...

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:13

ik heb echt geen flauw idee...naar mijn weten kan je met alle wollen haken en breien :P
Dit is 100% acryl in ieder geval...een wat stugger type :)

Ik ben ook benieuwd...dit word mijn enige echt eerste ami :D

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:31

Vanmiddag mijn eerste haakles! Denk dat ik uiteindelijk vooral paardjes en uiltjes wil maken al vind ik draakjes ook geweldig. Waar kan ik het beste een patroon voor een paardje vinden?
Van de week maar eens door de topics heen lezen .

Kaplaars

Berichten: 1553
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:03



kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:40

Dank jullie! Nou ik heb nog wat te oefenen,vooral het tellen vind ik nog moeilijk.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:26

Update:

Afbeelding

Het lijkt wel een koe := bestaat dat wel? Een pre schimmel hengst met bles?

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 01:52

komt helemaal goed met dat inlegkruisje :j

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 01:53

kohtje schreef:
Dank jullie! Nou ik heb nog wat te oefenen,vooral het tellen vind ik nog moeilijk.

Vergeet niet een markeerder te gebruiken. Die steek je in de eerste steek van iedere toer zodat je altijd weet waar het begin is, wat het tellen makkelijker maakt.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:55

Krissis schreef:
komt helemaal goed met dat inlegkruisje :j

_O-

Ik vind het nu nog echt op een koe lijk :D

Bestaan er schimmels met blesjes?

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 01:57

Laatst bijgewerkt door Krissis op 04-11-12 01:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:58

Ze bestaan *\o/* even opgezocht. Dus ik ga dus een zeldzame knol maken.

En schimmel Pre hengst met bles en zebra strepen *\o/*

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:12

Anne_mieke88 schreef:
Update:

[ Afbeelding ]

Het lijkt wel een koe := bestaat dat wel? Een pre schimmel hengst met bles?

Ben benieuwd, ziet er al goed uit! *\o/*

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:52

Ik begin ook nog maar net met haken, maar ben nog niet verder gekomen dan een lapje maken. Dus losse/vaste haken stokjes etc. Nu wil ik graag wel iets gaan maken ipv lapjes ;-) heeft er iemand tips voor een patroon om 'iets' te maken voor beginners? Of misschien zelfs een patroon?
En ik heb het idee dat je met katoen strakker kan werken klopt dit of ligt dit aan mij? Had nu acryl gepakt.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:48

hoe doen jullie dat! ik heb eens een hondje geprobeerd... nu ben ik bezig met een monstertje!(eigenlijk een soort kussentje met oortjes...)
dus ik doe ook mee...

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 22:34

Peachy schreef:
Ik begin ook nog maar net met haken, maar ben nog niet verder gekomen dan een lapje maken. Dus losse/vaste haken stokjes etc. Nu wil ik graag wel iets gaan maken ipv lapjes ;-) heeft er iemand tips voor een patroon om 'iets' te maken voor beginners? Of misschien zelfs een patroon?
En ik heb het idee dat je met katoen strakker kan werken klopt dit of ligt dit aan mij? Had nu acryl gepakt.

Acryl blijft er vaak wat wolliger/zachter uitzien, maar ook met acryl kun je strak haken als je de goede naald erbij hebt. In de openingspost wordt al verwezen naar ''winston'' het olifantje, deze is erg geschikt voor beginners.

pien2010 schreef:
hoe doen jullie dat! ik heb eens een hondje geprobeerd... nu ben ik bezig met een monstertje!(eigenlijk een soort kussentje met oortjes...)
dus ik doe ook mee...

Hoe we dat doen?? Net als fietsen. De eerste paar keer ga je onderuit en is er niks aan, na veel oefenen gaat het beter en op het eind hoef je er niet meer bij na te denken.