[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:48

Leuk zeg, bijzoder effect die metallic verf! Dat heb je wel supersnel gedaan zeg, ik ben zo 3 maanden zoet met een schipper schilderij :oo

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:52

Grainey schreef:
Schipper adviseert bij hun verf om dan een drup water op de verf te doen en om dan het potje dicht te doen tegen uitdroging. Dat doe ik ook vaak, ik vind dat wel fijn en laat ze gewoon rechtop staan. Maar dat is geen metallic, dus dat weet ik dan niet...


Ik vind van Schipper regelmatig de verf veel te dun. Dan laat ik bewust de potjes gewoon twee dagen openstaan om maar te hopen dat ie indroogt. :')

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:35

jazeker ben ik er blij mee ondanks dat hij van de action was super leuk geworden. En smaakt wel naar meer. Ik heb al beetje rond gekeken echter vind ik alleen waarbij je ook kleuren moet mengen. Zijn er ook waarbij dat niet nodig is? Wil evt ook wel bestellen alleen ben bang dat ik er 1 bestel waarbij ik moet mengen.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:43


Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:57

Iris82 schreef:
Grainey schreef:
Schipper adviseert bij hun verf om dan een drup water op de verf te doen en om dan het potje dicht te doen tegen uitdroging. Dat doe ik ook vaak, ik vind dat wel fijn en laat ze gewoon rechtop staan. Maar dat is geen metallic, dus dat weet ik dan niet...


Ik vind van Schipper regelmatig de verf veel te dun. Dan laat ik bewust de potjes gewoon twee dagen openstaan om maar te hopen dat ie indroogt. :')


O echt? Omgekeerde wereld :+ Dat heb ik nog nooit gehad gelukkig. Tot nu toe vind ik de verf altijd prima, ik doe er zelf ook nooit water bij, maar ik weet dat de handleiding vermeld om een drup water erop te doen als je bang bent dat het uitdroogt.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:41

Maar ik moet eerlijkheidshalve erbij vermelden dat dat alleen met rood en paars is. De rest van de kleuren zijn wel vaak erg goed. Ik heb al eens bij Bol.com een schilderij dat ik half af had maar waarbij ik de paars gewoon niet dekkend kon krijgen via de klantenservice terug laten sturen. Toen kreeg ik een nieuwe waarbij de paars gewoon beter was. Heel bizar.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:10


staroo

Berichten: 871
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:24

Yonker schreef:
Ik ben op zoek naar deze stijl


[ [url=m/I3ZypL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Komt van deze site:

https://simple-painting.com/collections ... 9029820413

Nu heb ik t idee dat t gewoon chineze dingen zijn, maar kan ze zo snel niet vinden. Iemand enig idee waarop ik zou moeten zoeken?


Ik ben een stille meelezer, maar deze zijn te koop bij Alie Express, als je er een foto van neemt en je upload deze naar de zoekfunctie bij Alie, dan kan je zien of ze deze verkopen en ze kosten amper wat zag ik. ☺️

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:02

Van die fotofunctie wist ik nog niet! Maar ik heb geprobeerd erop te zoeken maar krijg niet specifiek deze stijl. Mijn vermoeden is idd ook wel dat deze gewoon van Alie zijn :Y)

staroo

Berichten: 871
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:41

Yonker schreef:
Van die fotofunctie wist ik nog niet! Maar ik heb geprobeerd erop te zoeken maar krijg niet specifiek deze stijl. Mijn vermoeden is idd ook wel dat deze gewoon van Alie zijn :Y)

Ik heb op Alie precies dezelfde gevonden, als jij hier via de link deelde

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:01

Bij mij komt die niet tevoorschijn. Kan je een linkje plaatsen of dm'en?

staroo

Berichten: 871
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:54

Yonker schreef:
Bij mij komt die niet tevoorschijn. Kan je een linkje plaatsen of dm'en?

Ik heb dat vandaag al geprobeerd, maar krijg de foto niet vanuit mijn "galerij" naar hier geupload. er staan er inmiddels 4 in de wachtij op Bokt en dan loop ik vast.‍

staroo

Berichten: 871
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:01

Afbeelding
nu heb ik iets is het ieniemienie |(

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:23

Het duurde even maar mijn herten zijn eindelijk af!

Afbeelding

Met Sinterklaas heb ik een vijfluik gekregen, ook van Schipper. Daar ben ik nu aan begonnen. Die kleine panelen zijn wel lekker overzichtelijk :)) Moet wel zeggen dat ik nu voor het eerst een paar kleuren heb die ontzettend op elkaar lijken. Dat ziet er een beetje vreemd uit, vrijwel geen contrast, alsof het 1 vlak is i.p.v. 2 aangrenzende.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:43

Ahh die is ook hele mooi geworden <3

Welk 5 luik heb je gekregen?

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:58

Die van Schipper blijven toch wel favoriet, supermooi worden die altijd <3

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:01

:j Ik blijf Schipper ook fijn vinden. Hoewel ik bij de herten wel iets heb veranderd aan de dennennaalden die links onderin liggen. Die waren een raar soort geel, totaal anders dan op de doos ook.

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ahh die is ook hele mooi geworden <3

Welk 5 luik heb je gekregen?

Hij heet "Unser Wald". Een bos met mooie lichtinval. Wel erg veel groen :+ Maar hij is wel heel mooi.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:57

O ja, die heb ik hier al een jaar hangen, die blijft echt heel mooi ook <3

Afbeelding

Zeker als het buiten grauw is zoals de afgelpen maanden, dan kijk ik liever naar dit schilderij dan door het raam naar buiten :D

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:11

Zo, die is wel echt gaaf geworden!

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:42

Grainey schreef:
O ja, die heb ik hier al een jaar hangen, die blijft echt heel mooi ook <3

[ [url=m/k7sjmm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker als het buiten grauw is zoals de afgelpen maanden, dan kijk ik liever naar dit schilderij dan door het raam naar buiten :D

Ah zo mooi!

Zijn bij jou ook kleur 25 en 29 exact gelijk? :+
Zit te twijfelen of ik niet wat lichtere verf van een ouder potje bij 25 moet gooien. Op de doos is hij lichter dan de 29 maar ik zie dat niet. Loopt in elkaar over bij mij.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:16

Dat weet ik niet meer, ik heb bij die van mij niks veranderd aan de verf, dat weet ik wel. Ik twijfel wel vaker of er wel kleurverschil in zit, ook bij mijn huidige Schipper, maar ik vertrouw er volledig op dat ie net zo wordt als op het voorbeeld :j

Ik ben er wel benieuwd waar die kleuren zitten en welke tint groen het is? Zit dat daar boven in die bomen? Misschine kan ik het hier terugvinden en zien of ik verschil zie...

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:19

Ik denk dat juist die minimale kleurverschillen het zo enorm mooi maken :D <3 Ik moet mijn dolce vita ook weer eens onder het stof vandaan halen en weer eens wat gaan doen eraan. Maar eerst mijn nieuwe lenzen. (ik ben van bril naar lenzen over gestapt en de 1e set die ze gaven zijn veel te sterk dus lezen, ondertiteling en ook zo op de pc werken is nogal lastig. Ik vrees dan pbn nog erger zal zijn :(

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:45

Grainey schreef:
Dat weet ik niet meer, ik heb bij die van mij niks veranderd aan de verf, dat weet ik wel. Ik twijfel wel vaker of er wel kleurverschil in zit, ook bij mijn huidige Schipper, maar ik vertrouw er volledig op dat ie net zo wordt als op het voorbeeld :j

Ik ben er wel benieuwd waar die kleuren zitten en welke tint groen het is? Zit dat daar boven in die bomen? Misschine kan ik het hier terugvinden en zien of ik verschil zie...

Het is een donkere groen. Ik ben bezig op paneel 1, linksboven.

Ik heb er een foto van gemaakt, maar voor de zekerheid ook pijlen erbij gezet want anders wordt het een zoekplaatje :))

Afbeelding

Afbeelding

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:38

Oja, er zit wel een minimaal kleurverschil in, 25 is net een fractie lichter als je goed kijkt. Maar ik zie op mijn schilderij dat ik mijn 25 iets meer verdund heb met water zodat ie wat lichter op het doek opdroogt. Maar dat is meer dan 2 jaar geleden alweer, dus zeker weten doe ik niet of ik dat expres heb gedaan :+

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:26

Hahaha kan ik me voorstellen! Goed idee, denk dat ik ook zoiets ga doen.