[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:46

Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met bol.com en een klacht ingediend. Zij gaan er achter aan. Kunnen het bedrijf ook telefonisch niet bereiken. Daardoor vrees ik helaas. -O-

Maar kon het wel retourneren en een nieuwe beter verpakt terugvragen. Dat gaan ze nu proberen voor elkaar te krijgen. Anders gaat deze retour als eruit strijken niet lukt en geld terug inclusief de verzendkosten voor het retourneren.

Het bedrijf lijkt wel gewoon een normaal bedrijf in nederland met een adres en een linked in profiel en zo en goede reviews. Voor ik heb besteld heb ik beide bedrijven nageplozen omdat ik idd niet zit te wachten op een dropshipper die over mijn rug geld verdient.

Al vind ik met wat gespit wel meer klachten over heel beroerde verpakking en kreukels. Maar wel geleverd in twee dagen. Of ze moeten stapels op voorraad hebben vanuit china geleverd. Canvas kan ik altijd strijken natuurlijk. In ieder geval een poging doen tot.

Maar het was niet het goedkoopste van de drie.

Wel knap balen natuurlijk

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:11

Balen inderdaad, en dan heb je er weer zoveel werk van nu... -O- Ik hoop voor je de dat die 2 die vandaag zouden komen wel goed zijn in ieder geval

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:24

De verkoper heeft per mail al gereageert. Dat is in ieder geval snel. Pittig mailtje teruggestuurd dat ik me toch ietwat bedonderd voel op deze manier. Ga benieuwd zijn naar de reactie.

Ik zit met spanning te wachten op de andere twee. Die zouden voor 1300 geleverd worden

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:35

Van welk merk is die op canvas die gevouwen is?
Daarom bestel ik eigenlijk alleen maar van schipper voor de beste kwaliteit om dit te voorkomen. Misschien niet de meeste keus, maar wel zeker weten dat je een goed product ontvangt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:00

Hoe kan ik dat zien? Ik heb vroeger van schipper dozen gehad en daar stond duidelijk hun merkje op. Dit is een los vel canvas dus ik denk dat het idd uit verwegistan komt. -O-

Ik kom er hopelijk wel uit met de verkoper. Hij reageert in ieder geval vlot op mail. Het zo verzenden is dus omdat anders het financieel niet uit zou kunnen ivm de gestegen bezorgkosten bij pakketdienst. Tsja bied het dan duurder aan, communiceer duidelijk met je klanten. Of verstevig dan op zijn minst de en enveloppe met beschermkartons en een iets grotere enveloppe.

Ik ga eerst strijken om te zien of dat gaat werken. Kennelijk is de post er ook niet zo zorgvuldig mee omgegaan. Maar ja frankeer machine en automatisering meteen slappere enveloppe is vragen om kreuken.

Een geluk ik heb er weinig voor hoeven betalen, aangezien ik normaal nooit iets bij bol bestel moesten de kadobonnen toch op. :P

Even heel hard gezocht en op ali express gevonden. Olieverf dus, uitverkocht al sinds langer en niet mega spotgoedkoop. Ach ja. Als het maar schilderbaar is. Maar nu weet ikwaarom ik dergelijke dingen altijd in een fysieke winkel koop. :+

https://nl.aliexpress.com/item/1005001518264866.html

Anoniem

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:35

Afbeelding

Orchidee is af

Afbeelding

Nu bezig met de wolf

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:08

karuna schreef:
Hoe kan ik dat zien? Ik heb vroeger van schipper dozen gehad en daar stond duidelijk hun merkje op. Dit is een los vel canvas dus ik denk dat het idd uit verwegistan komt. -O-


Het zit m in wat je krijgt, een canvas doek met klein voorbeeld, 3 blauwe penselen en waarschijnlijk 2 ophangdingetjes met schroefjes is de standaard levering van Aliexpress, dus daar herken ik het aan. Volgens mij staat op het doek meestal alleen het nummer van het gewenste patroon, verder niets.
Hoe is het met de andere 2 die vandaag zouden komen?

Die orchidee is prachtig geworden <3

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:11

karuna schreef:
Hoe kan ik dat zien? Ik heb vroeger van schipper dozen gehad en daar stond duidelijk hun merkje op. Dit is een los vel canvas dus ik denk dat het idd uit verwegistan komt. -O-

Ik kom er hopelijk wel uit met de verkoper. Hij reageert in ieder geval vlot op mail. Het zo verzenden is dus omdat anders het financieel niet uit zou kunnen ivm de gestegen bezorgkosten bij pakketdienst. Tsja bied het dan duurder aan, communiceer duidelijk met je klanten. Of verstevig dan op zijn minst de en enveloppe met beschermkartons en een iets grotere enveloppe.

Ik ga eerst strijken om te zien of dat gaat werken. Kennelijk is de post er ook niet zo zorgvuldig mee omgegaan. Maar ja frankeer machine en automatisering meteen slappere enveloppe is vragen om kreuken.

Een geluk ik heb er weinig voor hoeven betalen, aangezien ik normaal nooit iets bij bol bestel moesten de kadobonnen toch op. :P

Even heel hard gezocht en op ali express gevonden. Olieverf dus, uitverkocht al sinds langer en niet mega spotgoedkoop. Ach ja. Als het maar schilderbaar is. Maar nu weet ikwaarom ik dergelijke dingen altijd in een fysieke winkel koop. :+

https://nl.aliexpress.com/item/1005001518264866.html


Vaak staat bij bol het merk er wel bij :)

Hoop voor je dat het opgelost gaat worden met de verkoper! Hij is wel erg gaaf die schildpad :D

Oh wauw die orchidee <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:16

Die orchidee is mooi.

Rest post.nl is verlaat. Ze hopen vandaag nog langs te komen. :+

Blauwe penselen check. Ali express dus maar goddank dan niet de goedkoopste aankoopprijs. Awel zolang het niet giftig is, de kreukels eruit kunnen. Zo niet dan gaat het retour op kosten van de verkoper. En of ze verpakken beter en sturen een nieuwe of geld terug afhankelijk wat ik wil. Dus ik ga als de rest er ook is even boven aan de strijk met deze. En kijken of het ok wordt of niet. :j

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:47

Grainey schreef:
karuna schreef:
Hoe kan ik dat zien? Ik heb vroeger van schipper dozen gehad en daar stond duidelijk hun merkje op. Dit is een los vel canvas dus ik denk dat het idd uit verwegistan komt. -O-


Het zit m in wat je krijgt, een canvas doek met klein voorbeeld, 3 blauwe penselen en waarschijnlijk 2 ophangdingetjes met schroefjes is de standaard levering van Aliexpress, dus daar herken ik het aan. Volgens mij staat op het doek meestal alleen het nummer van het gewenste patroon, verder niets.
Hoe is het met de andere 2 die vandaag zouden komen?

Die orchidee is prachtig geworden <3

En vergeet niet de kloteverf die vreemd mengt en hele rare vastigheid heeft := Geloof dat ik dat hier al eerder gepost had, het is óf een groot plakkerig blok, óf het is superwaterig dun. Ik kreeg overigens ook minder kleuren dan op het voorbeeldje. Bij mij zijn de details daardoor allemaal verloren helaas.

Ik heb 1 keer geschilderd met dat van Ali, en hoewel ik er best prima mee schilder is het 0 kwaliteit vergeleken met Schipper.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:49

Scheelt dat als de verf te beroerd is ik altijd eigen aquarelverf kan pakken of kleurpotlood. Of stuur ik alsnog alles retour. :+

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:13

Haha Sokje, ik wilde er nog bij zeggen dat de verf wisselend is in kwaliteit, maar zo kun je het ook zeggen :')

Je hebt wel gelijk, de verf van Schipper is gelukkig fantastisch, blijft ook dekkend ondanks dat ik het erg dun maak in een poging de pieterpeuterige vakjes en hoekjes te schilderen :j Met een sateprikker de lijntjes doen zoals Schipper zelf suggereert begin ik niet aan, het duurt me nu soms al te lang al die kleine vakjes in 30 tinten groen :+

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:20

karuna schreef:
Even heel hard gezocht en op ali express gevonden. Olieverf dus, uitverkocht al sinds langer en niet mega spotgoedkoop.

Ah ja, dat staat bij zoveel ali etc. paintings. Het is geen olieverf, maar “gewoon” acrylverf. De kwaliteit van de acrylverf is dan natuurlijk enorm verschillend, “je krijgt waar je voor betaalt” aka voor niets gaat de zon op. ;-)

En gelukkig maar dat het geen olieverf is (vind ik!!!!). Acrylverf wat we tegenwoordig gebruiken is zo fijn om mee te werken, lekker makkelijk verdunnen met water indien nodig, en de penseeltjes zijn ook heel makkelijk schoon te maken.

Olieverf, dan denk ik meteen aan die oude Ravensburgertjes. Prachtige plaatjes, maar oh jee, wat een geknoei was dat. Daar zat je dan als klein meisje…. met terpentine. Niet handig. En het duurde eeeeeeeuwen voor het droog was (en ja, mijn armen hebben vaak ondergezeten). :+

Al heb ik wel eens iets via ali besteld (ja, één keer, om het uit te proberen) en die verf stonk zo, had bijna olieverf kunnen zijn…. ;-)

vwb de vraag hoe je het merk herkent: als het niet met koeienletters in de advertentie op bol.com of amazon, ebay etc erbij staat, kan je er gif op innemen dat het merkloos is / uit China / waarschijnlijk via dropshipping.
En de prijs natuurlijk. Schipper is gewoon niet goedkoop. Paintworks kan je bijna niet kopen hier, en voor Ravensburger mag je ook flink wat neertellen.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:54

Die neppe varianten komen bij mij vrijwel altijd opgevouwen aan. Ben het inmiddels wel gewend. Eruit strijken lukt redelijk, maar ook met de tijd zakt het wel verder uit. De vouw blijft er altijd wel een beetje in, maar ik heb 2 van die die gevouwen waren in een frame opgehangen aan de muur en dan zie je er niks van.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:17

Ik ben driftig aan het strijken geweest. De vouwen aan de randen gaan er echt niet uit -O- . Daar zit echt een gemene vouw in. Die zou ik er eventueel van af kunnen knippen. De andere twee zijn er nog niet, post is gruwelijk laat. Nu zou het tussen 2000 en 2100 komen,

Ravensburger ken ik van vroeger, daar ligt er nog een van half afgemaakt. Kwam ik tegen met de verhuizing, die kan rustig 30 jaar plus zijn :')

Gelukkig was ik niet veel kwijt dankzij de kadobonnen. Schipper en ravensburger zijn idd wel duurder. Voor nu leuk voor naast kleuren voor volwassenen en legpuzzels hoofd leegmaken :j

En als deze af zijn en het bevalt nog steeds ga ik wel naar een winkel die ze fysiek verkoopt of kan bestellen. :D

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:27

Paintworks dimensions kwam ik net tegen op doezelf.nl, die heeft er erg veel en gewoon in Nederland *\o/* Zat er al lang naar te zoeken, maar in NL inderdaad meestal moeilijk te vinden.

Ik ben erg benieuwd naar je overige 2, de post maakt het wel spannend zo ...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:08

Afbeelding


Afbeelding


Een stukje gedaan al. Ook deze denk ik dezelfde afkomst. Maar beter verpakt en met minimaal beetje strijken de vouwen er uit. Maar als alles zo is ben ik echt meer dan tevreden. :j Fijne kwastjes. Mooi fijn, heb van die ik gebruikt heb puntje afgeknipt maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik schilder liever meteen ronde punt dan een sleepkwastje.

Het is wel duidelijk acrylverf. Mijn eerste kennismaking daarmee en het schildert fijn, iets vergevingsgezinder dan aquarelverf. Verf is ook mooi van substantie, egaal geen klonten en net iets fijn dikker dan ik nodig heb. Ik houd van dunne verf en deze glijdt en smeert soepel met een minimale toevoeging door een vochtige kwast.

Volledig geurloze verf trouwens waar mijn erg gevoelige longen niet op reageren.

Ik houd ook bewust iets minder dekkend aan waardoor het meer aquarel achtig luchtig is ipv een massieve egale kleur. De cijfers zijn met slechtere ogen wel een uitdaging :') gelukkig zit er bij deze een papieren versie op een mooie maat bij met de cijfers duidelijker leesbaar.

De op de foto vreemde bijna kleurloze delen is de glim in de verf. Het licht is nog niet optimaal. De goede lamp moet nog opgehangen worden

Voordeel van de dunnere cijfers is dat er eenmaal een laagje verf erover ze alleen met de neus erop nog opvallen.

Alleen ik word wel merkbaar oud. -O- Ogen willen met bril niet dankzij prisma glas. Ik zit dus zonder bril met de neus er boven op. En mijn artrose vingers piepen met de dunne kwast. Ik moet even mijn reuma verdikkingsdopjes voor pennen even opduiken weer.,dat maakt de grip wat fijner.

Maar voor nu, net als kleuren voor volwassenen heerlijk kleine priegelvakjes. :D En een heel groot vlak te verven voor hij klaar is.

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 06:52

Grainey schreef:
Paintworks dimensions kwam ik net tegen op doezelf.nl, die heeft er erg veel en gewoon in Nederland *\o/* Zat er al lang naar te zoeken, maar in NL inderdaad meestal moeilijk te vinden.

Ik ben erg benieuwd naar je overige 2, de post maakt het wel spannend zo ...

Ooh wat goed dat je dit deelt!
Ik heb een tijd gezocht naar een bepaald schilderij van paintworks maar ik kon het enkel vinden in Diamond painting versie, of ik moest het uit de UK of verder halen aan het dubbele van de prijs. En nu zie ik het op deze website als eerste staan!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:09

Dat is inderdaad wel heel leuk! Wat gaaf! (Zou ook wel eens tijd worden, hahaha.)
En de prijzen vallen me ook best mee, eerlijk gezegd. Ik vergelijk het dan even met wat ze er bij Herrschners voor vragen, nou... best reasonable!
https://www.herrschners.com/category/he ... 3Bpage%3D3

Ik herken er, ahem, eng veel van als dingen die ik ooit gemaakt heb... en ook een aantal die nog ergens in het huis liggen te wachten om nog eens gemaakt te worden :o
(voornamelijk in de VS zelf gekocht voor een habbekrats, ze hebben die dingen daar liggen in hobbywinkels waar je helemaal doodgegooid wordt met coupons voor hoge kortingen etc., en natuurlijk zonder de extra kosten voor importeren).

Zag trouwens toevallig net deze voorbij komen, en ben helemaal verliefd (kleurtjes!!!). Ik moet echt eens een aparte plek gaan inrichten zodat ik mijn schilderplekje terug heb...
https://www.amazon.nl/Schipper-60913085 ... B096VT7KZ8

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:26

Mijn probleem is dat ik nu bezig ben met een gigantisch 5-luik en dat het dus erg onverstandig zou zijn om nu paintworks te gaan bestellen, want die ligt in ieder geval nog een paar jaar ben ik bang.... Heb ik het eindelijk gevonden in NL, zit ik in een enorm ander schilderproject. Maar die eagle op het water is zo mooi, die wil ik echt nog een keer maken <3

Dus ik vraag het toch even, Dallista, jij hebt ervaring met paintworks, hoe is de verf verpakt bij die schilderijen? Blijft dat lang goed? O:)

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:23

Hhhmmm ik heb al een paar jaar niet meer geschilderd, maar daarvoor bewaarde ik mijn PW potjes altijd met het idee, dan heb ik nog verf achter de hand voor als…. Maar het was nooit nodig, want had altijd genoeg natuurlijk. Geloof wel dat ik een keertje een oude potje van een donker groene tint heb gebruikt ipv de nieuwe, omdat die wat fijner schilderde.

Maar ze bleven heel lang goed na openen, want ik heb ze bijvoorbeeld ook gebruikt voor mijn oude Ravensburgers. Ik kwam bij het opruimen ooit eens een zak tegen met oude schilderijtjes van teckels die nooit gemaakt of afgemaakt waren (jong meisje, heh: weinig geduld, en olieverf was echt niet mijn ding). Toen kwamen de oude potjes goed van pas!

Heb ze een tijdje geleden denk ik weggegooid, het was inmiddels zo’n belachelijk grote collectie geworden… :+

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:29

Dallista, die is inderdaad heeel gaaf!! :oo <3

Ik heb ook ooit een neppe gemaakt, gekregen met kerst. Was leuk om te doen maar de verf was bagger en het plaatje weinig detail.

Ik dacht in de schoolvakantie heb ik eindelijk tijd om te gaan schilderen maar nee hoor.... :( so far nog helemaal niks geen tijd gehad :(

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:03


Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:29

Bedankt voor je antwoord Dallista, ik denk dan dat ik halverwege het bos even een ander ga doen van paintworks :D

Ook offtopic dan, dat stickeren ziet er wel gaaf uit, ik wil dat resultaat wel zien :) O man, nu ben ik weer aan het rondsnuffelen bij boekenvoordeel, zo leuk spul allemaal, en bedankt daarvoor := ;)

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:37

Ik ben bij paneel 3 van het bos ( al een poos) en heb echt een schop nodig..zo saai al dat groen/ bruin