[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:38

Ik wil het weer gaan oppakken!
Toevallig hier iemand die de 4 seizoenen boom heeft gemaakt? Lijkt me mooi maar ben bang dat ie lelijk wordt...

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:41

mirriezz schreef:
Sokje_6 schreef:
Ik ben wel nog bezig :j Maar ik erger me nog steeds aan de Ali Express verf :') Dik en stroperig, en tegelijkertijd niet dekkend. Vreemde combinatie. Hij is ook lastig te verdunnen, alsof het water er op blijft liggen.


Ik ben net met een nieuwe begonnen, alleen met de lichte kleuren dus je ziet nog weinig op een foto.
Deze is ook van Ali en ik heb precies hetzelfde! Geen idee waar het van komt. Ik hoop dat met 2x schilderen het wel dekt.

Tja, volgens mij is het gewoon troep. Als je je kwast schoonmaakt in water zie je ook dat het niet mengt, het hangt erin als ''vlokjes'' en uiteindelijk vormt het een rare laag op de bodem, totaal onvergelijkbaar met verf van bv. Schipper.

Ik had een potje waar ik een sateprikker in deed om te mengen en toen kwam de hele verfklodder er als 1 bonk mee uit _O- Zwaar verdund en nu nog steeds plakkerige troep.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:22

Die 4 seizoenen boom lijkt mij ook mooi. Als t straks weer slechter weer wordt ga ik beginnen met de olifant, lijkt me ook heel mooi :D Maar parijs was ook gewoon tof en staat nu mooi op onze kastenkamer :)

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:17

het is toch wel acrylverf en geen olieverf? olieverf mengt niet met water

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:22

Geen idee, staat niks op :+ Uiteindelijk na roeren mengt hij overigens wel enigszins. Hij ruikt wel net iets chemischer dan Schipper verf.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:59

Ik heb vakantie dus ik hoop die van mij ook af te krijgen :D Ben al aan het zoeken voor een mooie lijst

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:29

Grainey schreef:
het is toch wel acrylverf en geen olieverf? olieverf mengt diet met water

Volgens mij wordt er tegenwoordig nooit meer olieverf gebruikt bij PbN.
Gelukkig ook maar, dat spul was een drama om mee te werken. Moest je steeds je kwastjes schoonmaken met terpentine enzo, en dat stonk. Herinner me dat nog van de oude Ravensburgertjes. Schattige plaatjes (veel teckels, echt mijn ding), maar de verf was geen lolletje.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:12

op aliexpress heb ik wel eens paintings gezien waar bij stond dat het olieverf was, maar misschien was de vertaling fout geen idee.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:47

Mijn AliExpress order is wel acrylverf volgens de omschrijving, maar dit is wel anders dan ik gewend ben. Misschien hebben ze er wel iets door gedaan om de verf gemengd te houden oid. Deze verf hoef je namelijk echt niet te mengen voor je gaat schilderen, de kleur zit al echt perfect gemengd door het potje. Ik heb dat bij merken uit Nederland nog nooit zo gezien.

De lijntjes schijnen echt overal door. Nu moet ik wel zeggen dat die ook echt zwart-zwart zijn afgedrukt, maar ik ben bang dat ik alles 2x moet schilderen, ook de donkere kleuren.
Mijn verf is vrij dikkig (ik stel me plakkaatverf zo voor), maar als je het op het doek schildert, drogen alle bobbels toch relatief plat op. Wat daar nou precies gebeurt is me nog niet helemaal duidelijk.

In elk geval hierbij de tussenstand van vandaag:
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 22:02

Ik was gisteren in één van mijn oude favoriete hobbywinkels, voor het eerst sinds een paar jaar, Barend van Zwieten in Alphen a/d Rijn.
Verkoopster wist me te vertellen dat het bedrijf dat de manet galaxy synthetique maakte niet meer bestaat. Ik vermoedde al wel zoiets, aangezien ik die penseeltjes al jaren niet meer heb gezien.

Dus heb ik de hele voorraad penseeltjes 2 Symbiose by Raphaël synthetic 8000 van de winkel meegenomen. En er bestaat nog een kleinere, de 3/0 8010, dus die mochten ook mee. :+
Deze serie is eigenlijk hetzelfde, hele kleine fijne kwastjes en ze hebben van die soft grips. Heel fijn voor PbN.

Nu nog tijd vinden om deze hobby weer eens op te pakken, maar dan heb ik in elk geval voldoende penseeltjes in huis! *\o/*

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 00:23

Hahaha, de hele voorraad opgekocht :D dan kan je wel ever verder!

Hier ligt het ook al een tijd stil. Denk wel vaak 'goh ik moet nog eens schilderen' maar toch komt het er maar niet van.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:11

Afbeelding

Hier ligt het ook praktisch stil, maar ik heb toch in de avonden mijn eerste deel van het 5-luik ons bos af gekregen. Heel blij mee hoe die is geworden :D , nu de andere 4 nog :')

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:04

Wow… :wow: Echt prachtig!!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:37

Ah naar aanleiding van de vier seizoenenboom bedacht ik me ik heb nog bol kado kaaarten in te wisselen :D maar meteen even gedaan. Drie schilderijen voor 4,25 :P dat kan nog wel.


Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:07

Om dat luik van het bos!! :oo Zooooo onwijs mooi! Is dat die van schipper?

Karuna, Ben benieuwd hoe ze worden :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:27

Dat bos gemist. Gaaf hoe groot wordt dat in totaal?

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:23

Je hebt een goeie deal gemaakt karuna, dat is geen geld ja voor 3 schilderijen +:)+ En dan kun je weer even vooruit :D

Bedankt allemaal, ik ben er zelf ook heel blij mee :j Hij is inderdaad van Schipper en in het echt is het net gewoon een foto, ze hebben dat echt heel goed gedaan! *\o/* Hij wordt erg groot, elk paneel is 27 cm breed en dan zijn de hoogtes 50, 60 en 70 cm ongeveer. Dit was een klein zijpaneel, ik heb dus nog even te gaan :') Gelukkig ben ik erg blij met het resultaat tot nu toe en hebben we een slechte zomer, dat motiveert allemaal wel om verder te gaan :D

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:57

Wauw, dat bos is heel gaaf! Ik ben heel benieuwd naar de rest en als mij dat ook zo goed bevalt zou dat maar zo de eerste niet-paintworks kunnen gaan worden die ik wil maken ;)

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:59

Dat bos staat ook nog op mijn lijstje, enorm gaaf is die zeg!

Ik ben gisteren eindelijk weer even bezig geweest met schilderen. Gaat nog wel even flink wat tijd in zitten bij die van mij :+

Anoniem

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:04

Mooi dat bos!

Ik heb momenteel geen tafel meer waar ik aan kan zitten. Dus hier gebeurd er weinig..

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:47

Net even een klein stukje geschilderd. Auw mijn nek :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:57

Eerste pakje is binnen. Groot verschil, twee verschillende verzenders. De andere twee komen vandaag met pakketpost en in doos. Deze los canvas dubbel gevouwen in een envelop met drie losse kwastjes potjes verf in een plastic zakje en een mini voorbeeld van 5 bij 5 cm. Canvas wel van dikke kwaliteit en strijkbaar maar eh erg low budget verstuurd en verpakt. -O- Geen doos niks. En gewoon door de brievenbus gepropt. Zal dus iets moeten verzinnen om te bewaren als ik er nog niet klaar mee ben.

Is dat gebruikelijk?

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:01

karuna schreef:
Eerste pakje is binnen. […]

Is dat gebruikelijk?

Drie schilderijen voor 4,25 toch? Dan zou ik niet heel veel anders verwachten, eerlijk gezegd. :o

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:03

Omdat ik voor de rest de kadobonnen heb opgebruikt. :j daardoor kost het mij niet veel (4.25 bijbetalen dus) maar waren ze wel de gewone prijs. De schilderijen waren dus niet goedkoper en dan is dez manier van verzenden wat bijzonder zeg maar

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:42

Dat klinkt als een dropshipper van gewone Aliexpress pakketjes, dan is het altijd afwachten in welke staat je het ontvangt, gevouwen canvas is echt een crime is mijn ervaring := Een verkoper zou er alsnog wel een gewone doos omheen kunnen doen om het verzenden te verbeteren, zoveel moeite lijkt me dat niet. Of oprollen in een koker moet ook wel kunnen, om vouwen te voorkomen.