[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:55

En af. Maar ik heb nog 2 projectjes liggen
Afbeelding

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:08

wendy1987 schreef:
Wat leuk! Ik heb er ook nog 1 liggen maar nog niet aan begonnen. Ligt ook erg in de kreukels bij mij. Hoe doen jullie doe eruit halen?

Ik heb dat eerder in het topic ook gevraagd en kreeg toen als tip: strijken op de lichtste stand, met een vochtige doek ertussen en de patronen naar de onderkant. Heeft heel goed geholpen :j

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:43

Ik was een beetje teleurgesteld toen mijn eigen foto projectje binnenkwam. Ik ben er ingeteapt, ik dacht dat ik m bij een Nederlands bedrijf had besteld, maar gewoon een pakketje uit china. Volgende keer weer ravenburger oid voor mij _/-\o_

Maar vooral teleurgesteld omdat de vlakken enorm groot waren, ik dacht, dat kan toch niet mooi worden..

Nu ik bezig ben valt het me erg mee. De kleuren zijn eigenlijk te donker (ik heb bijv geen bruin haar maar ben donkerblond en mijn paard is ook meer bruin dan zwart). Alleen de jas vind ik wel echt wat minder, misschien ga ik daar nog wat mee proberen als hij verder af is:

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:34

Jammer inderdaad! Ik ken wel iemand die zo'n eigen foto besteld had via schipper. Dat resultaat was zeker niet verkeerd. Ik heb geleerd met mijn fotografie dat foto's beter iets te licht kunnen om te laten afdrukken. Ik denk dat, dat met zulke dingen ook zo werkt.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:09

Ja denk ik ook. Ik heb ook een keer een foto via ravenburger gedaan, die was echt heel mooi geworden. Maar daar kon je zelf ook uit diverse kleurenopties kiezen welke je het mooist vond.

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:05

Je begint er zowaar bomen en de contour van het huis in te zien :P

Afbeelding

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:13

Ik ben nog maar eens nieuwe penselen gaan halen. Deze keer uit twee verschillende schilderwinkels. Eens kijken hoe lang ik met deze verder kan :D

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:29

Ik kan ook eindelijk een update geven. Morgen denk ik beginnen met de laatste :D
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:47

veertje99: Wow, die kleuren en de details... <3 <3 Het zijn geen goedkope paintings, maar de kwaliteit springt er echt vanaf. Gaaf hoor!!

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:21

Echt heel gaaf veertje, was dat een Paintworks of welk merk was dat ook alweer?
Die moet ik echt op mijn lijstje gaan zetten.

Edit: Ik zie dat het Schipper is. Hoe ga ik daar nou weer aan komen :')

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:31

JudithO schreef:
Echt heel gaaf veertje, was dat een Paintworks of welk merk was dat ook alweer?
Die moet ik echt op mijn lijstje gaan zetten.

Edit: Ik zie dat het Schipper is. Hoe ga ik daar nou weer aan komen :')

Dat is gelukkig erg makkelijk, gewoon op amazon.de (gratis shipping naar NL boven x bedrag) of een aantal NL webshops etc.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:46

Zal ik wel regelen de volgende keer als ik in Nederland ben. Verzendkosten worden me anders echt veel te hoog.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:07

JudithO schreef:
Zal ik wel regelen de volgende keer als ik in Nederland ben. Verzendkosten worden me anders echt veel te hoog.

Ik meen me vaag te herinneren ze wel eens op hersschners gespot te hebben ook, maar dan is het geïmporteerd natuurlijk (Duits merk), dus goedkoper wordt het er dan ook niet op helaas. Plus zeer beperkte keuze. Amazon.de heeft er echt heel veel van!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:53

Dankjulliewel! Hij is inderdaad van Schipper! Ben er zo blij mee, nu al benieuwd naar het laatste gedeelte :)

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:49

Dallista schreef:
JudithO schreef:
Zal ik wel regelen de volgende keer als ik in Nederland ben. Verzendkosten worden me anders echt veel te hoog.

Ik meen me vaag te herinneren ze wel eens op hersschners gespot te hebben ook, maar dan is het geïmporteerd natuurlijk (Duits merk), dus goedkoper wordt het er dan ook niet op helaas. Plus zeer beperkte keuze. Amazon.de heeft er echt heel veel van!


Herrschners kan ik ook niet meer bestellen zonder invoerkosten. Vroeger was er ook een Canadese afdeling maar die is er helaas niet meer. Paintworks haal ik hier in een klein hobbywinkeltje in het dorp.
Maar goed, ik plan het wel de volgende keer als ik in NL ben. Voorlopig ben ik nog wel even zoet met mijn kolibrie.

Valanee

Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:18

Hoi! Al enige tijd een stille meelezer. Echt onwijs mooie eindresultaten langs zien komen! :D Eindelijk ben ikzelf begonnen met schilderen op nummer. Zowel ik, als mijn vriend zijn hooked!

Ik ben nu bezig met de bloemen van Vermeer. Nu ~4 uurtjes bezig geweest. Ik ben onderste boven aan het schilderen aan de bovenkant, en mijn vriend is met de onderkant begonnen (bloem en slak).


Afbeelding

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:22

Wat grappig dat jullie aan hetzelfde schilderij werken. Als deze af is toch maar ineens 2 schilderijtjes bestellen? :D

Valanee

Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:24

Haha jazeker! We hebben nu een lijst van 10 schilderijen die we willen gaan maken. O:) Al moet ik zeggen dat zo samen aan één schilderij ook wel echt heel gezellig is haha. Soms wat onhandig als je hetzelfde kleurenpotje moet hebben :Y)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:26

Wauw het 3 luik is zooooo gaaf!! Ik zal zo een foto maken van mijn voortgang van mijn 3 luik. De laatste dagen weer elke dag een kleurtje gedaan :D

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:33

Van dichtbij vind ik hem niet geweldig, van een afstandje is hij nog wel leuk :

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 02:44

Update kolibrie:

Afbeelding

Braaf met de achtergrond begonnen dus lekker grote vlakken.
Je ziet wel goed wat straks het verschil gaat zijn met dry brushing, die 3 kleuren gaan dan subtieler in elkaar overlopen.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 04:25

Die kolibri wordt echt super mooi, sowieso, maar dan met de dry brushing background is ie straks echt tof. Ik heb deze heel lang geleden ook gemaakt en het is nog steeds een van de mooiste die ik ken. <3 Zo leuk om deze zo weer eens te zien!

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:37

Zou je ook een foto willen delen tegen de tijd dat je dry-brushing gedaan hebt? Ik snap dat nog steeds niet zo goed haha. Maar deze foto is super duidelijk, dus met een na-foto snap ik het misschien beter haha

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:41

Ja, ik zal ze dan naast elkaar zetten.
Maar dat duurt nog even, ik doe dat altijd pas helemaal aan het einde omdat je je penseel ermee vermoord ;)

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:41

Ik ben ook weer begonnen met een nieuwe.

Ik zit in de fase "wat moet dit worden" :))

De groene kleur hangt een beetje tussen (paarden!)graspoep en kots in. Vreemde kleur voor een lucht. }:0

Afbeelding