[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:33

Die wordt ook gaaf!! Logische volgorde bij mij was van licht naar donker werken. En dan onderste helft bovenste helft zodat ik er ook nog goed bij kan.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:07

Hanafubuki schreef:
Waar bestellen jullie je paintings?

Ik krijg helemaal zin om aan de slag te gaan weer.. heb er nog een paar liggen van Schipper en eentje van PW. Ben benieuwd of de verf nog goed is want ze liggen er al wel een paar jaar. :+


In dit topic staan paar tips van buitenlandse webshops waar ze echte Paintworks verkopen.
Het is niet goedkoop incl verzenden, maar voor een schilderij waar je úren aan besteed, vind ik zelf dat je niet moet gaan prutsen met Ali express kopieën.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld :D

Edit: even opgezocht. Mijne kwamen van Amazone (21 euro) en www.herrschners.com (20 dollar)

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:21

Goede avond. :wave:

Zou ik hier ook mee mogen kletsen? Lees al heel lang stilletjes mee, en heb steeds meer zin om ook met een schilder projectje te beginnen :))
Ik wou een tijdje geleden een simpele maken die ik al zo'n 1,5 jaar had, maar alle verf was uitgedroogd. En omdat ik die toch niet mooi vond (had 'm gekregen) heb ik alles in de prullenbak gegooid. :+
Maar gisteren heb ik mijn slag geslagen en heb meerdere van Schipper besteld, haha. Paar vierluiken, en de Notre Dame want die vind ik echt gaaf. Had ook een simpele besteld met bloemen (ook vierluik), om er even in te komen want die had vrij grote vakken, maar kreeg vandaag een mail dat die toch niet leverbaar is. Nou ja, niet zo erg, vond dat toch de minste. :P

Deze heb ik besteld:

https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609340629/

https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609340719/

https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609340628/

https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609340791/

En dan de Notre Dame:
https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609130817/


Ik hoef me niet te vervelen voorlopig. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:02

Dispar_Vulgo schreef:
Hanafubuki schreef:
Waar bestellen jullie je paintings?

Ik krijg helemaal zin om aan de slag te gaan weer.. heb er nog een paar liggen van Schipper en eentje van PW. Ben benieuwd of de verf nog goed is want ze liggen er al wel een paar jaar. :+


In dit topic staan paar tips van buitenlandse webshops waar ze echte Paintworks verkopen.
Het is niet goedkoop incl verzenden, maar voor een schilderij waar je úren aan besteed, vind ik zelf dat je niet moet gaan prutsen met Ali express kopieën.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld :D

Edit: even opgezocht. Mijne kwamen van Amazone (21 euro) en https://www.herrschners.com (20 dollar)


Ik doe inderdaad ook alleen PW en Schipper :j heb er wel ooit eentje bij Ali besteld om te proberen. Die ligt ook nog dicht. Ik zou eens moeten terugzoeken wanneer ik begonnen ben met PbN :D - volgens dit topic sinds 2012. :j

MoniekJ

Berichten: 3593
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:33

Weer iets verder :)

Afbeelding

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:42

Ik voel me heel onnozel, maar wat is PW?


Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:57

Het bulldogje met stippen vind ik leuk; ik heb een kleine eigen onderneming in stipkunst haha. Maar door alle corona-perikelen ligt dat compleet op zn gat omdat alle markten, beurzen en braderien zijn geannuleerd. Dus nu weer even goede moed vinden met PbN :-) Ik ga eens neuzen tussen hun aanbod!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:50

@Amethyst: Het zijn inderdaad hele kleine priegelvakjes en vooral aan het begin moest en zou ik die pérfect inkleuren dus dat kost wat tijd :))

@Dilan93: helemaal waar! Hoeft zeker niet snel, al kijk ik nu al uit naar het eindresultaat dus meestal kan ik niet meer stoppen met schilderen haha.

@Hanafubuki: ik heb om het uit te proberen eentje via bol.com besteld, de olifanten. Ook een paar bij paintingbygene, maar die is weer heel anders. Veel grotere vakjes en al ‘voorgekleurd’. Maargoed dat komt van Ali dus daar moest ik ook niet teveel van verwachten.

Na het compleet doorspitten van dit topic heb ik ook een Paintworks besteld, de wise owl. Ben enorm benieuwd daarnaar! Voor de tussentijd en om vast in te komen mooi met deze bezig.

Ik vind de kleurstelling van die van jou echt prachtig MoniekJ!

Ik ben ook weer een stuk verder. Merkte wel dat ik bij deze kleur meer met water had moeten mengen, dan was de verf veel fijner aan te brengen en het is ook bijna op. Ook wil ik nog even andere kwasten bestellen die ik in dit topic ben tegen gekomen. Lijkt me ook weer wat fijner werken!


Afbeelding

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:48

De Wise Owl is gaaf! Die heb ik vorig jaar afgemaakt. Heeeeeeeeeeel veel detail maar echt wel 1 van mijn favorieten!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:27

Hanafubuki schreef:
Ik doe inderdaad ook alleen PW en Schipper :j heb er wel ooit eentje bij Ali besteld om te proberen. Die ligt ook nog dicht. Ik zou eens moeten terugzoeken wanneer ik begonnen ben met PbN :D - volgens dit topic sinds 2012. :j

Hier ook 2012! En toen heb ik denk ik bokt kennis laten maken met Dimensions PaintWorks en Plaid, want kreeg vragen over waar je die kon kopen enzo. :D

En ja, ben dus ook een aanhanger van de club van “Als ik maanden besteed aan een PbN, dan graag wel aan een beetje kwaliteitsding.” Heb wel eens wat van ali laten komen, en dat was een drama, dus nooit meer. Heb ook nog genoeg liggen voor de rest van mijn leven... al zal de verf het niet zo lang volhouden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:33

Dallista schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik doe inderdaad ook alleen PW en Schipper :j heb er wel ooit eentje bij Ali besteld om te proberen. Die ligt ook nog dicht. Ik zou eens moeten terugzoeken wanneer ik begonnen ben met PbN :D - volgens dit topic sinds 2012. :j

Hier ook 2012! En toen heb ik denk ik bokt kennis laten maken met Dimensions PaintWorks en Plaid, want kreeg vragen over waar je die kon kopen enzo. :D

En ja, ben dus ook een aanhanger van de club van “Als ik maanden besteed aan een PbN, dan graag wel aan een beetje kwaliteitsding.” Heb wel eens wat van ali laten komen, en dat was een drama, dus nooit meer. Heb ook nog genoeg liggen voor de rest van mijn leven... al zal de verf het niet zo lang volhouden. :')


Ja ik ben toen door jou en Nerwen aangestoken om ook te gaan PbNnen :)) ben je nog steeds dankbaar!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:41

Hanafubuki schreef:
Ja ik ben toen door jou en Nerwen aangestoken om ook te gaan PbNnen :)) ben je nog steeds dankbaar!

Graag gedaan!
En toen was het ineens 2021, hahaha!

Sherivey
Berichten: 8685
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:44

Houden jullie trouwens ook zoveel verf over?

Ben nu met kleur nummer 8 klaar en heb van iedere kleur echt nog veel over.

Afbeelding

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:51

Ja dat heb ik ook! Maar soms moet ik nog weer over kleuren heen omdat ik te zuunig ben geweest en ze daardoor niet lekker dekken. Maar ik ben bij de mijne nu klaar met zwart en zeker nog een half cupje over

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:04

JudithO schreef:
De Wise Owl is gaaf! Die heb ik vorig jaar afgemaakt. Heeeeeeeeeeel veel detail maar echt wel 1 van mijn favorieten!


Wat gaaf! Heeft hij een mooi plekje gekregen? *\o/*

Wat leuk dat sommigen van jullie het al zolang doen, ik was ook zo blij toen ik dit topic vond met heeeeel veel leesvoer en tips :)) Vooral waar je de goede materialen kan bestellen is zo fijn om te weten.

Ik heb bij de laatste kleur juist verf te weinig, of nét genoeg. Maar ik denk dat ik was vaker mijn kwast even in het water moet doen, dat heb ik op het laatste gedaan en toen was de verf ook veel fijner aan te brengen.

Hij wordt wel heel gaaf Dilan93!

Iemand hier toevallig ook al eens 'kleuren op nummer' gedaan? Met stift/potloden o.i.d.?

Sherivey
Berichten: 8685
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:07

Kleuren op nummer heb ik nog nooit gedaan

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:44

Pistasche schreef:
JudithO schreef:
De Wise Owl is gaaf! Die heb ik vorig jaar afgemaakt. Heeeeeeeeeeel veel detail maar echt wel 1 van mijn favorieten!


Wat gaaf! Heeft hij een mooi plekje gekregen? *\o/*

Wat leuk dat sommigen van jullie het al zolang doen, ik was ook zo blij toen ik dit topic vond met heeeeel veel leesvoer en tips :)) Vooral waar je de goede materialen kan bestellen is zo fijn om te weten.

Ik heb bij de laatste kleur juist verf te weinig, of nét genoeg. Maar ik denk dat ik was vaker mijn kwast even in het water moet doen, dat heb ik op het laatste gedaan en toen was de verf ook veel fijner aan te brengen.

Hij wordt wel heel gaaf Dilan93!

Iemand hier toevallig ook al eens 'kleuren op nummer' gedaan? Met stift/potloden o.i.d.?


Hij is naar een vriendin gegaan die helemaal fan is van uilen :)

Kleuren op nummer heb ik nog niet geprobeerd, staat wel nog in de planning. Even kijken waar ik dat hier kan krijgen en anders de volgende keer in USA even een winkel voor opzoeken.

Shiloh

Berichten: 19785
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:46

Ik ben juist meer van “het doen is belangrijker dan het resultaat”, dus ik haal wel die goedkope dingen :Y)

Kan alleen al een tijdje niet meer een vinden die ik leuk vind. Dus al even niet meer gedaan.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:36

Mijn buit is binnen. :))
Mennn, ik mag wel 100 worden om alle hobby projectjes af te krijgen. _O-
Kleuren, puzzelen, schilderen nou ook dus. En wou misschien ooit weer modelbouw oppakken, maar dat komt er vast niet van. Is misschien maar goed ook. :+

Afbeelding

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:09

Wat een super cadeau aan iemand die fan is van uilen! Leuk ik ben benieuwd wat je tegenkomt van kleuren op nummer, heb mij nog niet heel erg verdiept maar lijkt me ook leuk en nog net wat makkelijker om er soms even snel bij te pakken.

Zo dat is een hele voorraad Lisette0, met welke ga je beginnen? :D

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:34

Weet ik nog niet eigenlijk, haha. Ik wil met de kruiden beginnen omdat ik die het leukst vind, en die kan ik evt in de keuken ophangen. Maar die zijn nogal priegelig, en heel veel vakjes, dus denk dat ik met een makkelijkere begin. :')
Dan waarschijnlijk de vlinders, die heeft wat grotere vakken.

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:12

Ik ga bijnaaaa naar paneel 2 ( van5)
Afbeelding

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:38

Wat komen er weer onwijs veel gave langs zeg!
Ik zal vandaag weer even een foto posten hoever ik ben. Stijger is bijna af dus dan kan ik naar nummer 3. Stiekem al aan het kijken naar een nieuwe :+

Sherivey
Berichten: 8685
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:44

veertje99 schreef:
Wat komen er weer onwijs veel gave langs zeg!
Ik zal vandaag weer even een foto posten hoever ik ben. Stijger is bijna af dus dan kan ik naar nummer 3. Stiekem al aan het kijken naar een nieuwe :+

Waar kun je van die luikjes krijgen? Vind ze wel heel erg leuk, maar op Bol zie ik voornamelijk losse schilderijen